Zimne powietrze z nawiewu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez eselzet » 26 sty 2010, 13:08

Witam,

niestety dołączyłem do osób którym zima daje się we znaki. O ile problemy z odpalaniem czy gaśnięciem po odpaleniu mnie nie dotyczą, ot parę razy nagrzeje świece, przekręcę rozrusznikiem trochę i samochód odpala.
Webasto włącza się, dogrzewa silnik, ale niestety dotknął mnie inny problem.

Zaobserwowane dwukrotnie, po nocy z mrozami poniżej -20 stopni powietrze z nawiewu nie było podgrzewane, cały czas nawiew dmuchał zimnym powietrzem.
Za pierwszym razem jechałem samochodem ponad godzinę bez zmiany stanu. Temperatura wody/płynu ustaliła się dość szybko i pozostała na tym poziomie co zawsze, temperatura powietrza z dmuchawy cały czas na poziomie 0 stopni albo i mniej. Po dojechaniu na miejsce zaparkowałem i samochód pozostał tam kilka godzin, na zewnątrz było około -14, samochód odpalił bez problemu z nawiewu po chwili poleciało miłe ciepło.

Drugi przypadek bardzo podobny (noc poniżej -20 stopni) z tą różnicą, że po około 40 minutach jazdy (AMB -16 stopni, temp wody w porządku, z nawiewu zimno) stojąc w korku postanowiłem podejść metodą informatyczną. Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Po odpaleniu z nawiewu dmuchnęło ciepło jak pieca :)

Gdzie szukać przyczyny?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 20:43
Posty: 4

Postprzez gabcio2k83 » 26 sty 2010, 13:11

wymień termostat
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 21:55
Posty: 19
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03

Postprzez Tobo » 26 sty 2010, 13:33

gabcio2k83 napisał(a):wymień termostat

Termostat nie ma tu raczej nic do rzeczy. Gdyby był cały czas zamknięty auto by się przegrzewało, gdyby otwarty nie dogrzewało. W jednym i drugim przypadku obieg leci przez nagrzewnicę (przynajmniej tak mi się wydaje).

Według mnie problem będzie gdzieś w automatyzacji nawiewów tzn. klapka od regulacji temperatury powietrza zawiesza się i nie potrafi się z jakiegoś powodu przełączyć na ciepłe powietrze. Może zamarza ta wazelina którą są posmarowane zębatki, krzywki i reszta tego mechanizmu.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez eselzet » 26 sty 2010, 13:42

Tobo napisał(a):Według mnie problem będzie gdzieś w automatyzacji nawiewów tzn. klapka od regulacji temperatury powietrza zawiesza się i nie potrafi się z jakiegoś powodu przełączyć na ciepłe powietrze. Może zamarza ta wazelina którą są posmarowane zębatki, krzywki i reszta tego mechanizmu.


A czy w takim wypadku, nie powinien automatycznie zaskoczyć jak już się rozgrzeje? Czy może próbuje próbuje, a że nie może to przestaje i dopiero 'reset' przez zgaszenie samochodu pozwala mu zrobić to jeszcze raz?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 20:43
Posty: 4

Postprzez Tobo » 26 sty 2010, 14:34

eselzet napisał(a): czy w takim wypadku, nie powinien automatycznie zaskoczyć jak już się rozgrzeje? Czy może próbuje próbuje, a że nie może to przestaje i dopiero 'reset' przez zgaszenie samochodu pozwala mu zrobić to jeszcze raz?

Bardzo możliwe, że dopiero reset pozwala mu znów zacząć działać, ale pewności niestety nie mam.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez chmooreck » 26 sty 2010, 14:49

Ja bym jeszcze spróbował w takim razie przełączyć go ciepło – zimno – ciepło, oczywiście już po rozgrzaniu (zamiast wyłączania silnika).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez eselzet » 26 sty 2010, 15:27

To samo pomyślałem po przeczytaniu sugestii Tobo.
Sprawdzę jak znów się tak wydarzy.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 20:43
Posty: 4

Postprzez Enduro » 26 sty 2010, 17:32

ale nagrzewnica gdzies przymarzla i nie dochodzi do niej ciepla woda
albo system przestawiania klapek/nawiewu nie dziala...
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 26 sty 2010, 21:04

Przypomniało mi się, że aby zerknąć w mechanizmy nawiewów należy wyciągnąć schowek i wszystko widać prawie jak na dłoni :)

eselzet napisał(a):AMB -16 stopni, temp wody w porządku, z nawiewu zimno

A tak przy okazji od czego AMB jest skrótem?

PS. Może zmieniłbyś nazwę tematu np. na "Brak ciepłego nawiewu przy niskich temperaturach"
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 01:29

Tobo napisał(a):A tak przy okazji od czego AMB jest skrótem?

Ambient. Otoczenie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciek76 » 10 lut 2010, 16:49

Cześć chłopaki, mam od dwóch dni ten sam problem. Temperatura silnik osiąga optimum w taki samym czasie jak zwykle ale dmucha zimnym. Ostatnio po 30 minutach jazdy bez "resetu" zaczęło dmuchać ciepłym. Następnie na 1,5h go wyłączyłem i jak odpaliłem znowu to pomimo, że temp silnika miała optimum dmuchało zimnym. Ale problem się zrobił nie w te największe mrozy. Bo teraz było nie zimniej niż -10. Jak były te dni bliżej -20 to nie było tego kłopotu.
Czyli co by to mogło być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 12:42
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: była Mazda 323 BJ diesel
byla Mazda 6 diesel
jest Mazda 5 benzyna

Postprzez JaniaQ » 24 lis 2010, 20:32

Witam ja mam podobny problem który zaczął się dziś rano było około 3stopni na plusie wiec nie było tak strasznie zimno. przejechałem spory odcinek w którym zawsze miałem już cieplutko w samochodzie a tu zimno z nawiewu leci zimne powietrze. wiec zacząłem bawić się climatronikiem i nic nie dawało rezultatu aż do czasu gdy włączyłem AUTO. w tedy z nawiewów poleciało cieple powietrze. wiecie możne o co chodzi ?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 18:06
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6'03 MZR-CD 121KM

Postprzez Grzyby » 24 lis 2010, 20:34

Sprawdź (i dolej na max) płyn w chłodnicy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez miazga91 » 27 paź 2012, 15:41

Odkopuje..
Problem z ciepłym powietrzem w Madzi. Mimo osiągnięcia temperatury przez silnik z nawiewu po ustawieniu na 29* dalej leci zimne powietrze, dopiero po ok 15-20 km czasem leci ciepło. Nawet jak włącze A/C dalej żadnych zmian..
Co może być przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez dobrzyn22 » 27 paź 2012, 19:06

a powyższe rozwiązania zostały wykluczone ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sebabartek » 23 paź 2014, 17:19

Witam,

dzisiaj wracając z pracy zauważyłem, że z nawiewu leci zimne powietrze mimo ustawienia na 25 stopni, po chwili temperatura silnika zaczęła szybko rosnąć.
Zgasiłem auto i zjechałem na pobocze. Pod maską widzę, że górne węże i osłona silnika są zalane płynem chłodzącym. Oleju nie ubyło.
Myślę, że to tylko termostat. Tutaj moje pytanie.
Czy ktoś ma może zdjęcie poglądowe, na którym widać, w którym miejscu jest to ustrojstwo zamontowane?

Pozdrawiam
sebabartek
 

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 17:34

Najlepiej oczyść komorę, zalej układ chłodzenia wodą/płynem i zostaw auto na wolnych obrotach. Zobacz skąd wycieka i wtedy dopiero wymieniaj części, jak już będziesz wiedział skąd wycieka.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez michalodz88 » 23 paź 2014, 17:43

Termostat, albo pompa. Chcoiaż też bym obstawał na termostat w tym wypadku. Jak płyn wyleciał to wykręć termostat. Po lewej stronie z przodu silnika. Jak zdejmiesz plastikową osłonę to na pewno po wężu dojdziesz. Siedzi w plastikowej obudowie. Wrzuć do garka z wrzątkiem i zobacz czy się prawidłowo otwiera zamyka. Będziesz miał jasność.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez sebabartek » 23 paź 2014, 23:14

Właśnie myślałem, żeby tak samo zrobić.
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Moja wiedza nie jest zbyt wielka, ale jeśli ktoś z forum potrzebuje pomocy w Poznaniu lub okolicach. Pisać śmiało :)
sebabartek
 

Postprzez brodaM6 » 24 paź 2014, 08:20

W tym temacie druga strona masz foto gdzie termostat jest . viewtopic.php?f=411&t=161480&start=20
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6