Montaż świateł do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Swoop » 23 lut 2013, 12:32

dobrzyn22 napisał(a):u mnie (jak i u każdego dieslowca) otwór był tylko z 1 strony(intercooler), natomiast z 2 trzeba był samemu zrobić, co nie jest dużym problemem <ok>


a czy przypadkiem wpakowanie DLRów przed IC nie wpłynie na jego pracę a co za tym idzie na ewentualne osiągi silnika?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2013, 12:37

Jakby zasłonić cały otwór – to z pewnością tak...W tym przypadku różnicy nie czuć żadnej
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Swoop » 23 lut 2013, 13:45

dobrzyn22 napisał(a):Jakby zasłonić cały otwór – to z pewnością tak...W tym przypadku różnicy nie czuć żadnej


wrzuć fotę jak to wygląda u Ciebie
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2013, 14:53

ta fotorelacja jest mojej produkcji, więc zapraszam na pierwsz stronę <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tomek-waw » 24 lut 2013, 23:20

Nie widziałem schematu więc zamieszczam dla bliżej zainteresowanych.
Schemat podłączenia DRL na podstawie świateł led Philips.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez andryjan » 30 mar 2013, 10:11

dobrzyn22 bardzo fajna fotorelacja, tak mi się spodobała, że zamierzam zrobić chyba identyczną instalację w mojej M6 (chyba nawet kupię te same światła LED, ten egzemplarz rzeczywiście sprawia wrażenie solidnego zestawu i przede wszystkim będzie pewność, że spasuje) i w związku z tym mam kilka pytań:

1) czy bardzo konieczne było ściąganie całego zderzaka do montażu?. Jeśli to możliwe to chciałbym tego uniknąć demontując po prostu tylko te wloty powietrza, a potem poprowadzić przewody być może z pomocą jakiegoś sztywnego drutu tak żeby wszystko ładnie poprzeciągać, czy Twoim zdaniem dałoby tak radę?.

2) jeśli chodzi o podłączanie w odpowiednie bezpieczniki: do tego celu stosowałeś takie specjalne "blaszki", które nachodzą na nóżki bezpiecznika i całość do gniazda, czy może w inny sposób?.

3) w mojej M6 posiadam fabryczny czujnik zmierzchu: czy dobrze rozumuję, że powiedzmy identyczne połączenie jakie Ty zastosowałeś zagwarantuje mi to, że gdy zadziała czujnik zmierzchu i załączy automatycznie światła postojowe + ksenony to tym samym zadziała przekaźnik z świateł LED, które zgasną?.

4) ostatnie pytanie do samych świateł Vertex LED HiD 506HP: czy jesteś z nich cały czas zadowolony, tzn. czy po tym czasie nic złego się z nimi nie dzieje?.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2013, 18:44

andryjan napisał(a):czy bardzo konieczne było ściąganie całego zderzaka do montażu?

tak <ok>
andryjan napisał(a):chciałbym tego uniknąć demontując po prostu tylko te wloty powietrza

ciężko się do nich dobrać bez demontażu zderzaka...ale to nie jest trudne ;)
andryjan napisał(a):czy Twoim zdaniem dałoby tak radę?.

wszystko da radę...ale moim zdaniem utrudnił byś sobie robotę
andryjan napisał(a):jeśli chodzi o podłączanie w odpowiednie bezpieczniki: do tego celu stosowałeś takie specjalne "blaszki", które nachodzą na nóżki bezpiecznika i całość do gniazda, czy może w inny sposób?.

inny – przewód jest włożony razem z nóżką w gniazdo skrzynki bezpieczników (może mało profesjonalnie, ale zdaje egzamin ;) )
andryjan napisał(a):w mojej M6 posiadam fabryczny czujnik zmierzchu: czy dobrze rozumuję, że powiedzmy identyczne połączenie jakie Ty zastosowałeś zagwarantuje mi to, że gdy zadziała czujnik zmierzchu i załączy automatycznie światła postojowe + ksenony to tym samym zadziała przekaźnik z świateł LED, które zgasną?.

wydaje mi się, że tak powinno działać-akurat z czujnika zmierzchu nie korzystam raczej – musiał bym sprawdzić, ale dostęp do auta będę miał za ok. tydzień
andryjan napisał(a):ostatnie pytanie do samych świateł Vertex LED HiD 506HP: czy jesteś z nich cały czas zadowolony, tzn. czy po tym czasie nic złego się z nimi nie dzieje?.

czasem zdarzy im się zaparować,ale para schodzi z czasem, więc myślę, że jest to normalne zjawisko...Co do reszty -od momentu instalacji -zero problemów <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 30 mar 2013, 23:40

dobrzyn22 napisał(a): chciałbym tego uniknąć demontując po prostu tylko te wloty powietrza

ciężko się do nich dobrać bez demontażu zderzaka...ale to nie jest trudne ;)


Czy ja wiem czy tak ciężko?? wymontowywałem kratkę z prawej strony podczas dodawania czujnika niskiego poziomu płynu spryskiwaczy.
Fakt że w tym wypadku było trzeba zdjąć koło i odkręcić nadkole ale i w tym wypadku trzeba odkręcić nadkole od zderzaka. ono jest bardzo elastyczne.
Wyjmując kratkę na początek trzeba wyciągnąć srebrną obwódkę, a później reszta wychodzi bez najmniejszego problemu.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez andryjan » 31 mar 2013, 08:30

marex napisał(a):Wyjmując kratkę na początek trzeba wyciągnąć srebrną obwódkę, a później reszta wychodzi bez najmniejszego problemu.


Czyli rozumiem, że srebrna obwódka jest na tych zatrzaskach, po czym czarny środek wychodzi już bez oporów?.

Wracając do samego montażu świateł LED w moim przypadku będzie trochę więcej roboty, bo nie mam dieslowych przelotnych kratek jak kolega dobrzyn22, powierzchnia jest zaślepiona i będzie trzeba coś dodatkowo wyciąć.
Załączniki
7.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez marex » 31 mar 2013, 09:57

7.jpg
z tego co pamiętam to wygląda w ten sposób, że w miejscach zaznaczonych na czerwono są wypustki które mają (nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć) jakby odpowiedno zadarte (górne) górę , dolne w dół i one wchodzą między dwa zatrzaski czarnej kratki.
coś w ten deseń :
zatrzaski.jpg


szara wygląda tak jak czarna tylko czarne mają zabezpieczenie na boki a szara do góry.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez andryjan » 31 mar 2013, 10:31

Dzięki marex za objaśnienie. Jak tylko przyjdzie prawdziwa wiosna zabiorę się do roboty <ok> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez matthies » 31 mar 2013, 13:07

andryjan napisał(a):w moim przypadku będzie trochę więcej roboty, bo nie mam dieslowych przelotnych kratek

może zamiast rzeźbić, poszukaj czy nie można dostać jakiegoś gotowca zaślepek, albo np zakup sobie od wersji dizlowskiej.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 31 mar 2013, 13:33

Jakbym miał benzine to sprawiłbym sobie jakieś od amerykańca ;)

Obrazek

Obrazek
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 31 mar 2013, 13:35

tylko że ta na dole to przedlift :P
OT: właśnie sobie uświadomiłem, jak ślicznie ten pakiet wygląda bez tablicy rejestracyjnej !!
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wujek116 » 31 mar 2013, 14:11

WYPASSSS!!!!!!!!!! <serduszka> zgadzam się z przedmówcą . w większości aut wygląd psuja tablicę . ale co poradzić .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Wojtek » 31 mar 2013, 14:17

matthies napisał(a):poszukaj czy nie można dostać jakiegoś gotowca

sa...

DRL3.jpg


DRL2.jpg


DRL1.jpg
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 31 mar 2013, 15:35

matthies napisał(a):może zamiast rzeźbić, poszukaj czy nie można dostać jakiegoś gotowca zaślepek, albo np zakup sobie od wersji dizlowskiej.

wersja "dieslowa" ma przelot tylko po str. intercoolera – po drugiej stronie jest normalna zaślepka ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 31 mar 2013, 21:29

wujek116 napisał(a):w większości aut wygląd psuja tablicę . ale co poradzić .

Od wewnętrznej strony zderzaka przymocować magnesy neodymowe. Myślę, że 3 (4 na pewno) wystarczą. A tablicę tylko dokładamy do zderzaka. Magnesy są mocne, więc tablicy nie zgubimy. Gdzieś widziałem taki patent :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 31 mar 2013, 23:28

Mandey napisał(a):Gdzieś widziałem taki patent



przepraszam za OT, już kończę :x
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez andryjan » 1 kwi 2013, 07:54

Wojtek napisał(a):
matthies napisał(a):poszukaj czy nie można dostać jakiegoś gotowca

sa...


To rzeczywiście też jakieś rozwiązanie, ten Hiestar prezentuje się nieźle tylko prawie dwa razy droższy od świateł Vertex no i nie wiadomo jak z trwałością. Raczej jednak wolę się trochę pomęczyć z plastikami i uzyskać efekt jak u kolegi dobrzyn22.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: stasiu_ns i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6