Pęknięty pasek rozrządu.
1, 2
mam nadzieję że wymieniłeś komplet a nie sam pasek.
No i teraz jeździ tak jak powinna co prawda kosztowało to troche pieniędzy i nerwów ale czego sie nie robi dla ulubionego samochodu
kpl oryginalny rozrząd – 920zł
dźwigienki zaworów – 380 zł
przy okazji jeszcze łożysko alternatora ( ciężko sie obracał) i jakaś drobnica...
W sumie kosztowało to 1700zł
kpl oryginalny rozrząd – 920zł
dźwigienki zaworów – 380 zł
przy okazji jeszcze łożysko alternatora ( ciężko sie obracał) i jakaś drobnica...
W sumie kosztowało to 1700zł
- Od: 28 cze 2013, 19:14
- Posty: 9
- Skąd: Wadowice
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM
Widok jeżdżącej mazdy – bezcenne
Czy w serwisie sprawdzili to tego nie wiem, ale przynajmniej dali gwarancje
- Od: 28 cze 2013, 19:14
- Posty: 9
- Skąd: Wadowice
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM
po takiej akcji powinno się sprawdzić czy żaden z zarodów nie uległ uszkodzeniu i nie przepuszcza kompresji.
Obiło mi sie o uszy, że paski GATES'a robi UNITTA. Czy to prawda? Słyszał ktoś coś podobnego?? Jeśli to niewłaściwe miejsce na pytanie to sorki
- Od: 24 lis 2011, 18:26
- Posty: 23
- Skąd: Lubliniec
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002
Witam! podpinam się bo temat świeży.
Otóż kupiłem druga Mazde Premacy cp 2.0 ditd rf2a w Niemczech od pierwszego właściciela (160tkm) z zerwanym paskiem rozrządu (wymieniony przy 100tkm na continentala) od razu zaopatrzyłem się w drugi silnik za cenę 1000zl kpl (turbo pompa itp) przebieg 300tkm. Po ściągnięciu pokrywy zaworów 5 dzwigienek poszło i nie wiem co dalej przymierzam się do zdjęcia głowicy.
I tu pytanie:
czy przy uszkodzeniu zaworów jednak robić tą głowice czy założyć z drugiego silnika?
czy od razu wymieniać uszczelniacze (nie mam pewności w jakim stanie był silnik przed kolizją rozrządu wiem tyle ze zalany 5w30)
jaki byłby koszt remontu takiej głowicy? tzn zawory dzwigienki uszczelki rozrząd nie licząc planowania głowicy frezowania gniazd. z góry dzięki!
Powiem tak mam drugą MAdzie z przebiegiem grubo ponad 300tkm i olej bierze w granicy rozsądku lecz mieści się przed min na bagnecie przy każdej wymianie olej wymieniam co 8-10tkm ostatnio zdarzyło mi się przy 12tkm;/
Otóż kupiłem druga Mazde Premacy cp 2.0 ditd rf2a w Niemczech od pierwszego właściciela (160tkm) z zerwanym paskiem rozrządu (wymieniony przy 100tkm na continentala) od razu zaopatrzyłem się w drugi silnik za cenę 1000zl kpl (turbo pompa itp) przebieg 300tkm. Po ściągnięciu pokrywy zaworów 5 dzwigienek poszło i nie wiem co dalej przymierzam się do zdjęcia głowicy.
I tu pytanie:
czy przy uszkodzeniu zaworów jednak robić tą głowice czy założyć z drugiego silnika?
czy od razu wymieniać uszczelniacze (nie mam pewności w jakim stanie był silnik przed kolizją rozrządu wiem tyle ze zalany 5w30)
jaki byłby koszt remontu takiej głowicy? tzn zawory dzwigienki uszczelki rozrząd nie licząc planowania głowicy frezowania gniazd. z góry dzięki!
Powiem tak mam drugą MAdzie z przebiegiem grubo ponad 300tkm i olej bierze w granicy rozsądku lecz mieści się przed min na bagnecie przy każdej wymianie olej wymieniam co 8-10tkm ostatnio zdarzyło mi się przy 12tkm;/
- Od: 29 maja 2013, 22:33
- Posty: 13
- Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps
auto nie jest mi potrzebne na "gwałt" więc mogę się pobawić z tym tylko czy jest sens wymiany uszczelniaczy ? bo dwa razy nie chcę sciągać głowicy gdyby jednak olej brała ;/
to czyli nie sprawdzasz głębiej czy zawory nie pokrzywione?
tadziol napisał(a):a ja bym wymienił dźwigienki,założył ori rozrząd i jestem pewny,że to będzie jeździć.
już kilka takich powstało z martwych u mnie
to czyli nie sprawdzasz głębiej czy zawory nie pokrzywione?
- Od: 29 maja 2013, 22:33
- Posty: 13
- Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps
jasne,że sprawdzam
po pierwsze:zawory sprawdzisz na szczelność podając ciśnienie do cylindra przez otwory świec żarowych.
po drugie:czy są proste sprawdzisz naciskając każdy po kolei i patrzysz czy wraca do pozycji zamkniętej
po trzecie:uszczelniacze wymienisz bez ściągania głowicy,ale jeśli są ori,to bym nie ruszał.czasami zdarza się,że się zsuną trochę z prowadnic,ale to wszystko.
po czwarte:DITD nie bierze oleju "przez silnik",jeśli już to turbiną.
po pierwsze:zawory sprawdzisz na szczelność podając ciśnienie do cylindra przez otwory świec żarowych.
po drugie:czy są proste sprawdzisz naciskając każdy po kolei i patrzysz czy wraca do pozycji zamkniętej
po trzecie:uszczelniacze wymienisz bez ściągania głowicy,ale jeśli są ori,to bym nie ruszał.czasami zdarza się,że się zsuną trochę z prowadnic,ale to wszystko.
po czwarte:DITD nie bierze oleju "przez silnik",jeśli już to turbiną.
ok dzięki wielkie za wykład! obecnie jestem w Niemczech i nie wiem jaki byłby to koszt tutaj sprawdzenia głowicy na szczelność. ;/ muszę poczytać czy sam mogę to zrobić w jakiś sposób. pozdrawiam
Ps może mnie nakierujesz bądz podpowiesz co będzie mi potrzebne do tej operacji??
po paru godz rozkręcania udało się głowica wyjęta.
i wszystko w porządku z tłokami i zaworami teraz tylko głowica do szlifowania gniazda zaworowe do obróbki nowy wałek rozrządu dzwigienki i powinno wszystko śmigać, a ten drugi silnik pewnie na części. pozdr
Ps może mnie nakierujesz bądz podpowiesz co będzie mi potrzebne do tej operacji??
po paru godz rozkręcania udało się głowica wyjęta.
i wszystko w porządku z tłokami i zaworami teraz tylko głowica do szlifowania gniazda zaworowe do obróbki nowy wałek rozrządu dzwigienki i powinno wszystko śmigać, a ten drugi silnik pewnie na części. pozdr
- Od: 29 maja 2013, 22:33
- Posty: 13
- Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps
Minęło kilka lat i w mojej staruszce ponownie pękł pasek po przejechaniu 60 tyś. Niestety podczas wyciągania kawałków połamanych popychaczy kilka wpadło w otwory znajdujące się pod wałkiem rozrządu.
Chciałem wymontować wałek i wyjąć te odłamki niestety nie mogę odkręcić śruby mięcej koło zębate napędzające vacuum pompę. ( to z prawej strony wałka). Moje pytanie czy ta śruba ma zwykły gwint czy lewoskrętny?
Dopisano 15 lis 2020 17:51:
Odkręcone. Gwint był zwykły prawy.
Chciałem wymontować wałek i wyjąć te odłamki niestety nie mogę odkręcić śruby mięcej koło zębate napędzające vacuum pompę. ( to z prawej strony wałka). Moje pytanie czy ta śruba ma zwykły gwint czy lewoskrętny?
Dopisano 15 lis 2020 17:51:
Odkręcone. Gwint był zwykły prawy.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości