Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

Postprzez hrabia82 » 27 lut 2014, 15:10

Witam,

Od 2 miesięcy mam moją Mazdę 5, 2.0 benzyna AT. Ostatnio kilka razy byłem w trasie i miałem problem z wyprzedzaniem. Niezależnie czy jadąc na pełnym automacie czy ręcznie zmieniając biegi auto jednostajnie przyspiesza do 4,5-5tys obrotów (na każdym biegu) po czym następuje gwałtowne przyspieszenie od 5tys. aż do odcięcia/zmiany na wyższy.

A problem z wyprzedzaniem jest taki że będąc w zakresie obrotów do 5 tys. tak przy prędkości około 80-90km/h auto wolno nabiera prędkości. dopiero Jak dojdzie do 5 tys wówczas jest gwałtowne przyspieszenie (wgniata w fotel).

Próbowałem nagrać film ale niestety na nagraniu nie widać tego dobrze.
Dziś na aplikacji TORQUE sprawdziłem przyspieszenie 0-100km/h, wynik = 15,4sec. (a powinno być raczej coś w okolicach 11sec.)
Sprawdzałem na kompie u zaufanego mechanika – brak jakichkolwiek błędów. Pod maską też wygląda że jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez btc » 28 lut 2014, 18:16

Brak błędów w komputerze,
może masz problem z sprzęgłem (przeniesieniem napędu)?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 17:11
Posty: 24
Skąd: B-stok
Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008

Postprzez hrabia82 » 2 mar 2014, 11:03

przyszło mi to do głowy, ale w sumie nie mam żadnych objawów że coś nie tak ze sprzęgłem, nie czuć by się ślizgało, puszczenie hamulca od razu rusza do przodu tak jak powinien automat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez klops23 » 3 mar 2014, 17:51

Hmm... Ja też mam automat , ale mi się wydaje ,że nie ma tam klasycznego sprzęgła <oczy> ... w końcu to automat...
Widzę kolego,że masz zagazowane autko, może to coś z gazem? próbowałeś na benzynie?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 12:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez hrabia82 » 3 mar 2014, 18:49

nie ma znaczenia czy na LPG czy na benzynie, występuje w obu przypadkach.

co do klasycznego sprzęgła, to oczywiste, chodziło mi o to że występuje to na każdym biegu i zarówno w pełnym automacie czyli "D" jak również w trybie manualnym gdzie zmienia się ręcznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez hrabia82 » 2 kwi 2014, 12:16

Dziś byłem w ASO, zrobili diagnostykę, jeśli chodzi o silnik, to wszystko jest OK. kierownik serwisu mówił że jest niskie ciśnienie oleju w ASB, zużyte tarczki itp. Dopiero przy wysokich obrotach skrzynia dostaje wysokie ciśnienie oleju i wtedy zmienia prawidłowo bieg i zaczyna jechać jak należy.

Werdykt ASO -skrzynia jest do roboty. Będę chciał jeszcze sprawdzić i upewnić się, ale to już najlepiej w jakimś serwisie od ASB.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez hrabia82 » 3 kwi 2014, 18:29

Dziś będąc w warszawie, zajechałem do Auto Józefów specy od automatów.

Po diagnostyce i jazdach testowych na 100% skrzynia jest OK. I tylko mnie upewnili że ASO to ciemnoty.

Teraz pozostaje tylko i aż problem w silniku i osprzęcie, tylko pytanie co może powodować takie problemy.

To co mi na początek przychodzi do głowy to:
– Przepustnica
– Przepływomierz
– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
– Zawór zmiennych faz rozrządu.

Muszę zacząć sprawdzać po kolei. Chyba że ktoś z Was ma jakieś pomysły?

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 18:52

nie wiem jak w AT, ale przy MT to auto ma dodatkowego kopa tak od 3000 rpm
Jak masz mozliwość podłączenia sprzętu, to podłącz i w drogę... nagrywaj te dane na żywo... ;)

podejrzewam zmienne fazy :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17367 (107/434)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Fred.X » 3 kwi 2014, 19:36

hrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
a jesteś pewien, ze to masz :D

Dopisano 3 kwi 2014, 20:41:

a filtr powietrza kiedy wymieniany :D

Dopisano 3 kwi 2014, 20:43:

zobacz czy któryś zacisk nie trzyma
sprawdź podciśnienia
świece zapłonowe ( na gazie szybciej się zużywają )
ewentualnie pomiar ciśnienia na cylindrach

Dopisano 3 kwi 2014, 20:44:

i zapychający się egr może też dawać takie objawy (spadek mocy i/lub szarpanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 737 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez hrabia82 » 4 kwi 2014, 18:02

Fred.X napisał(a):
hrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
a jesteś pewien, ze to masz :D

a no mam to ustrojstwo

co do reszty czyli:
filtr powietrza – wymiana 2 miesiące temu
świece – tak samo 2 miesiące temu


Ale jest postęp, i Madzia odpycha się jak powinna <jupi> . ale nie jest jeszcze rozwiązana przyczyna.
Dziś u mechanika zaczęliśmy przyglądać się tematowi – DOLOT + PRZEPUSTNICA.
Okazuje się że na postoju przygazowując elektrozawór (chyba tak to się nazywa – ten oznaczony "Z" na schemacie) otwiera klapki w kolektorze dolotowym.
Natomiast najwyraźniej nie robi tego w czasie jazdy to znaczy robi ale przy 5tys obrotów stąd ten przyrost mocy.

Mechanik odpiął przewód podciśnienia od tego zaworu i zaślepił ([color=#000080]niebieski przewód[/color]), dodatkowo zaślepiliśmy wyjście (czerwone) z SOLENOID (zielony na schemacie). Co powoduje że klapki w kolektorze dolotowym są na stałe otwarte. Wyjechałem z warsztatu i ..... Mazda odżyła i zasuwa jak należy. Na razie przez weekend pojeżdżę z zaślepionymi elementami i zobaczę co się będzie działo.

Teraz pozostaje pytanie co jest przyczyną że w trakcie jazdy nie następuje właściwe otwieranie klapek.
Myślę że z dużym prawdopodobieństwem można wykluczyć: zawór zmiennych faz rozrządu.
Załączniki
schemat dolotu.jpg
SCHEMAT DOLOTU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 18:29

czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17367 (107/434)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hrabia82 » 4 kwi 2014, 18:34

Wojtek napisał(a):czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?

no nie, bo to też nic dobrego raczej na dłuższą metę nie będzie.

po weekendzie biorę się za czyszczenie przepustnicy, przepływomierza, dolotu i tego SOLENOIDu. wszystko za jednym zamachem i zobaczę wtedy co będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez marcin255 » 4 kwi 2014, 18:47

wymiń elektrozawór ten brązowy ( zielony u Ciebie )
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5282 (25/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez Fred.X » 4 kwi 2014, 21:21

hrabia82 napisał(a):a no mam to ustrojstwo
dziwne bo ja mam z 2005 i nie mam klapek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 737 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez marcin255 » 4 kwi 2014, 21:40

Pewien jesteś ?
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5282 (25/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez Fred.X » 5 kwi 2014, 07:11

Gaz był zakładany to wiem co mówię ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 737 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez hrabia82 » 5 kwi 2014, 15:16

marcin255 napisał(a):wymiń elektrozawór ten brązowy ( zielony u Ciebie )

Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.


Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez marcin255 » 5 kwi 2014, 15:33

Fred.X napisał(a):Gaz był zakładany to wiem co mówię ;)

i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
hrabia82 napisał(a):Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.

kup używany na za ok 100 zł , jest ich trochę , zawór powinien działać po nagrzaniu silnika , zacinające się klapki mogą powodować wysysanie mgły olejowej przez zawór pcv
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5282 (25/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez Fred.X » 5 kwi 2014, 17:53

marcin255 napisał(a):i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
przeciez kolektor był ściągany
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 17:56 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: usunieto OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 737 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez marcin255 » 5 kwi 2014, 19:14

Fred.X napisał(a):przeciez kolektor był ściągany

klapki sa w środku bez zniszczenia kolektora ani ich nie zobaczysz ani nie zdemontujesz
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5282 (25/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy