Mazda3 BN Skyactiv-G 120 KM '18 Soul Red

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez koolczas » 13 lip 2025, 13:03

Czołem, przyszedł czas by zbiorczo podsumować w zasadzie 13 miesięcy dłubania przy samochodzie.
Pacjent to 3BN rocznik '18 120 KM w automacie i wyposażeniu SkyPassion w kolorze jedynym słusznym Soul Red, przebieg obecnie ok.76kkm. Auto kupione jako daily żeby mieć możliwość coś grubszego podłubania w MPSie –> KLIK

Start projektu czerwiec 2024 – samochód totalna seria, a ja nie lubię seryjnych samochodów ;)
START.jpg
START2.jpg

Od tego czasu lista wyposażenia samochodu wzbogaciła się o:
nakładki aluminiowe na pedały
moduł domykania szyb
kierunki LED
kierunki w lusterkach LED dynamiczne dymione
pełny pakiet dokładek MAZDASPEED
sprężyny Eibach -30mm
tarcze przód Zimmermann SPORT COATZ
klocki hamulcowe EBC GREEN STUFF
felgi 18" Mazda3 BL MPS
dechroming plastików + czarne obudowy lusterek
Android Auto + moduł wireless
odpalenie podglądu parametrów silnika Torque na Android Auto KLIK
przycisk otwierania bagażnika z kabiny
dodanie systemów LKA + LDWS + HBC KLIK
zmiana zbiornika spryskiwacza na duży + czujnik poziomu płynu
osłony progów, nakładki na ograniczniki drzwi i zamek KLIK
wymiana tapicerki na skórę, sterowane elektryczne
dodanie sterowania elektrycznego fotela pasażera
oświetlenie ambient w kokpicie i na drzwiach
oświetlenie powitalne w drzwiach i nogach
wygłuszenie drzwi i maski matami bitumicznymi
dodanie siłowników maski KLIK
montaż Oil Catch Can
montaż przepustnicy z silnika 2.5
końcówki wydechu Buzzer fi100mm KLIK
relokacja tablicy przód KLIK
kamera cofania z dynamicznymi liniami

Wrzucam parę fotek, jeśli będzie zainteresowanie jakiś temat mogę rozwinąć dla zainteresowanych. W planach jeszcze teraz jedynie jakiś serwis na 80kkm i później wycieczka zapewne do DiSiTune na uzyskanie parę kucyków dodatkowych. Enjoy!
01tablica.jpg
02spoiler dach2.jpg
03spoiler dach.jpg
04AA.jpg
05klapa.jpg
06klapa (2).jpg
07zbiornik.jpg
08skóra.jpg
09skóra1.jpg
10skóra tył.jpg
11boczek.jpg
12skóra 2.jpg
13ambient.jpg
14ambient (5).jpg
15ambient (4).jpg
16AMBIENT (2).jpg
17podświetlenie.jpg
18siłownik maski.jpg
19occ (2).jpg
20occ (3).jpg
21occ.jpg
22przepstnica.jpg
23wydech.jpg
24kamera.jpg
25kamera (2).jpg
26kamera (3).jpg
Ostatnio edytowano 22 sie 2025, 19:21 przez koolczas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 153 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 16 sie 2025, 23:16

Czołem, ostatni weekend poświęciłem na ostatnie czynności serwisowe na 80kkm – wymiana oleju i filtra w skrzyni automatycznej i wymianę świec. Zdecydowałem się na olej RAVENOL ATF FZ dedykowany do skrzyń mazdy, filtr OEM, świece tym razem NGK ILKAR7L11.
IMG20250816092139.jpg
IMG20250816092207.jpg

IMG20250818182722.jpg
IMG20250818182731.jpg

Otwieramy maskę i pod dolotem widzimy bagnet do sprawdzania poziomu oleju/wlew oleju. Bagnet przykręcony śrubą na klucz 10mm. Poziom powinno się sprawdzać na ciepło i na odpalonym silniku, ale postanowiłem do późniejszej weryfikacji sprawdzić stan na zimnym oleju:
IMG20250816092546.jpg
IMG20250816092628.jpg
IMG20250816093248.jpg

Schodzimy pod auto i odkręcamy osłone silnika na 8 śrub na klucz 10mm (na zielono) i odpinamy 6 spinek (na czerwono). Oczom ukazuje się miska, po odkręceniu korka spustowego i zlaniu starego oleju korek zakręcamy i odkręcamy kilkanaście śrub na klucz 10mm i oczom ukazuje się cała mechatronika, filtr przykręcony na 2 śrubki kluczem 10mm.
IMG20250816095708.jpg
IMG20250816104246.jpg

Porównanie kolorów stary filtr vs nowy – różnica zasadnicza
IMG20250816104704.jpg
IMG20250816104712.jpg
IMG20250816104727.jpg
IMG20250816105142.jpg

Teraz pora zająć się miską – na magnesie ok. 5mm gluta z opiłków, reszta miski czysta. Czyścimy magnes i resztki starego uszczelniacza – najlepiej do tego sprawuje się okrągła miękka nylonowa szczotka zamontowana do dremelka – wszystko udało się idealnie wyczyścić tak że w niedzielę można jeść z niej rosół :P
IMG20250816105917.jpg
IMG20250816105921.jpg
IMG20250816110013.jpg
IMG20250816113425.jpg

Na czystą miskę można kłaść nowy uszczelniacz – ja stosuję od lat dirko i nigdy mnie nie zawiódł
IMG20250816114034.jpg
IMG20250816121449.jpg

Byłem bardzo ciekaw jak będzie wyglądał zlany olej – szczerze to nie wygląda najgorzej, do wiaderka złapałem ok. 4,5litra, wykapało może jeszcze z setkę max więc wleję nowego na start te 4,6 litra i sprawdzimy jak wygląda stan na ciepło i na zimno.
IMG20250816122656.jpg
IMG20250816122717.jpg

W międzyczasie jak dirko schnie zerknąłem z ciekawości jak pracuje oil catch can – zamontowany na początku lipca i po 1,5 miesiąca i ok.1200 km wyłapał 150ml syfu. Wyobraźcie sobie że to wszystko trafia do dolotu, ja się cieszę że mogę tego uniknąć tym małym urządzeniem.
IMG20250816150200.jpg
IMG20250816150208.jpg
IMG20250816150230.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 153 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy