Jeżeli chodzi o montaż, to jest całkiem prosty. Chociaż przepchnięcie kabli przez przelotki z klapy bagażnika do wnętrza auta może sprawić spore problemy – z tym męczyłem się najdłużej.
Jeżeli chodzi o uwagi, to mam kilka ciekawych:
* Do zestawu dorzucają przyciski do sterowania klapą. Jeden jest do montażu w kabinie obok kierowcy, a drugi w klapie bagażnika. Żeby je zamontować trzeba zrobić otwory (ten w klapie opcjonalnie można wstawić w miejsce gdzie jest przycisk do zamykania auta). A ponieważ ja nie lubię robić tak daleko idących ingerencji i wolę mieć tak jakby wyszło tak z fabryki i nie chciałem też pozbywać się możliwości zamykania auta z przycisku w klapie, to kupiłem sobie dodatkowo przycisk do klapy bagażnika z CX-30, który ma obie te funkcje. Żeby zachować możliwość zamykania auta z tego fabrycznego przycisku, który też jest na tym z CX-30, to musiałem zrobić z nim małą "rzeźbę" (wylutować jeden przycisk z PCB i wyprowadzić z niego po kablu dodatkowe złącze). Opisałem to tutaj
https://www.mazda3revolution.com/posts/2567390/Na przód natomiast kupiłem przyciski z trójki dla wersji sedan, która ma sterowanie klapą bagażnika. To na szczęście jest plug'n'play, bo jak się okazuje, w każdej Mazdzie jest fabryczne wyprowadzenie na otwieranie bagażnika, tylko po prostu nie ma przycisku. Działa to o tyle fajnie, że nie otworzysz przypadkiem bagażnika podczas jazdy, bo przycisk reaguje dopiero poniżej prędkości 3 km/h.
* Z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu, w zestawach dla trójki dodają silniczek, który jest odpowiedzialny za domknięcie klapy. Jest to linka zakończona ruchomym zaczepem do zamka (ten trzeba wstawić w miejsce fabrycznego), który jest nią poruszany. W zestawach dla CX-30 zamiast tego silniczka z zaczepem, wymienia się zamek bagażnika, który ma funkcję domykania klapy, imo o niebo lepsze rozwiązanie, bo zdecydowanie szybsze w działaniu. Druga sprawa, że ten silniczek trzeba gdzieś upchnąć. Instrukcja mówi, że pod podłogą bagażnika (wyciąć piankę na koło), ale to rozwiązanie też mi się nie podobało, więc upchnąłem go (jest przykręcony na jedną śrubkę) za prawą ścianą bagażnika tuż za prawym tylnym światłem.
* Tuż po zamontowaniu byłem w szoku jak tragicznie wolno to wszystko działa. Pełne otwarcie/zamknięcie bagażnika zajmowało 12 sekund. Byłem zawiedziony... W porównaniu do filmiku, który załączyłeś (7.5 sek.), było to znacznie dłużej, a w porównaniu do tego
https://www.youtube.com/watch?v=tL_TLwRgplI (5 sek.), tragicznie długo. Udało mi się jednak zupełnym przypadkiem (w instrukcji nigdzie nie ma o tym mowy) rozkminić, że można zmienić prędkość otwierania klapy przytrzymując przycisk odpowiedzialny za jej zamykanie. Są trzy poziomy szybkości. Ustawiłem oczywiście ten najszybszy, co skróciło czas jedynie do 7 sek., ale różnica jest ogromna.
CezaR83 napisał(a):Ja w poprzedniej 3 wymieniałem siłowniki klapy po 13 latach od nowości, wiec takie elektryczne tez mają jakiś określony czas działania, zapewne krótszy!
Te elektryczne nawet jak przestaną pełnić swoją główną rolę, czyli automatyczne otwieranie/zamykanie klapy, to nadal będą w stanie ją utrzymać w górze, gdyż ich zasada działania jest zupełnie inna niż gazowych siłowników. Teraz jestem sobie w stanie zatrzymać klapę bagażnika w dowolnym miejscu, co przy gazowych nie jest możliwe. Wiadomo, że wszystko się może zepsuć, różnie to bywa

Ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że w ogóle ich nie trzeba będzie wymieniać.