Brak regulacji prędkości wycieraczek, dość często irytował, ale jest na to rozwiązanie.
– montaż manetki wycieraczek z Mazdy 3 BL
Następnie kodowanie przez FORSCAN w module GEM, i mamy regulację prędkości pracy wycieraczek.
Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red – 18''/MPS/Aero/Stacja 2DIN/BiXenon
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Zerwałem dolny element kraty zderzaka ;(
Niestety nie występuje on osobno, tylko w całości z kratą
która nie występuje w zamienniku, tak więc ...
– Nowa krata dolna zderzaka, OE MAZDA – BR5V-50-1T0C, 410zł z wysyłką.
Stara krata w dość nieciekawym stanie, tym bardziej ostatnio strzeliłem zająca, żeberka trochę popękały.
Niestety nie występuje on osobno, tylko w całości z kratą
która nie występuje w zamienniku, tak więc ...
– Nowa krata dolna zderzaka, OE MAZDA – BR5V-50-1T0C, 410zł z wysyłką.
Stara krata w dość nieciekawym stanie, tym bardziej ostatnio strzeliłem zająca, żeberka trochę popękały.
Ostatnio edytowano 16 gru 2023, 07:48 przez chmielu_KL, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Poprawianie fabryki ciąg dalszy, czyli ...
Spryskiwacze mgłowe w 3 BK
Nowe OE spryskiwacze mgłowe, dedykowane do modelu CX-5, nr KD45-67-510
– zaworki zwrotne x2
– wężyk 5mm
Fabryczne dysze są zagięte w kształt L, a dysze z CX-5 są proste.
Obawiałem się, że przez inny kształt dysz wężyk będzie zagięty bądź nie zapnie się wygłuszenia maski na wszystkie spinki. Na szczęście wszystko jest ok.
Spryskiwacze mgłowe w 3 BK
Nowe OE spryskiwacze mgłowe, dedykowane do modelu CX-5, nr KD45-67-510
– zaworki zwrotne x2
– wężyk 5mm
Fabryczne dysze są zagięte w kształt L, a dysze z CX-5 są proste.
Obawiałem się, że przez inny kształt dysz wężyk będzie zagięty bądź nie zapnie się wygłuszenia maski na wszystkie spinki. Na szczęście wszystko jest ok.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Widzę, że i u Ciebie wjechała manetka z BL – inspiracja od nas, czy z innego źródła?
Skąd zamawiałeś rzeczy do sprysków mgłowych? Głównie mi chodzi o te zaworki zwrotne. Też mi to po głowie chodziło, bo te ori pryskają tak se.
Skąd zamawiałeś rzeczy do sprysków mgłowych? Głównie mi chodzi o te zaworki zwrotne. Też mi to po głowie chodziło, bo te ori pryskają tak se.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Sezon 2023, zaczyna się grubo i dość drogo...
270000 – wymiana oleju silnikowego – Valvoline SynPower 5w30, filtr oleju – OE Mazda
– wymiana filtru powietrza
– wymiana filtru kabinowego z węglem aktywnym
– nowy komplet wycieraczek – przód, tył – VALEO
274585 – nowe wahacze, przód x2 – CTR
( stare już zużyte, wybite sworznie i tuleje )
– nowe przewody hamulcowe, przód – w stalowym oplocie HEL
( w zeszłym roku zmieniane były z tyłu, więc mamy już kompletny oplot )
– nowa belka tylnego zawieszenia, OE Mazda – BR5S-28-800E, zabezpieczona Noxudol 750
– piaskowanie oraz malowanie proszkowe stabilizatora, wraz z jego mocowaniami
– nowe wahacze poprzeczne dolne "miska" x2 – BILSTEIN
– nowe wahacze poprzeczne górne "banany" x2 – BILSTEIN
– nowe wahacze poprzeczne "kości" x2 – BILSTEIN
– nowe tuleje wahacza wzdłużnego x2 – BILSTEIN
– nowe tuleje gumowe tylnego stabilizatora x2 – OE Mazda
– nowe łączniki stabilizatora tył x2 – BILSTEIN
– nowe osłony tylnych tarcz hamulcowych x2 – BILSTEIN
– nowy komplet śrub do mocowania tylnej belki,
9YA0-21-20J x6 – OE Mazda
– nowy komplet śrub do mocowania wahaczy,
9YA0-21-20GE x10 – OE Mazda
– nowe śruby mimośrodowe regulacyjne wahaczy,
BP4K-28-66ZB x2 – OE Mazda
– nowe podkładki mimośrodowe śrub regulacyjnych,
KD35-28-473 x2 – OE Mazda
– nowy komplet śrub do mocowania tulei wahacza wzdłużnego, 9YA0-21-20K x4 – OE Mazda
Na koniec ustawienie geometrii oraz zbieżności.
Przód uciekał w lewo, ale to już wcześniej. Zostało ustawione jak należy. Tył z delikatną poprawką bo było prawie idealnie.
– nowe dystanse na tylną oś 10mm, wraz z nowymi dłuższymi szpilkami. Teraz trzeba zjeść niżej, aby to wyglądało jak należy.
– nowe dywaniki welurowe, wykonane z belgijskiej wykładziny. Tańsze i bez porównania lepsze od OE szajsu.
Co do kosztów.
Wszystko wyniosło 8 tyś zł z haczykiem, bez robocizny znajomego mechanika ( na każdą część mam faktury oraz paragony ) teczka z dokumentacją pęka co najciekawsze na przeglądzie Pan diagnosta nie ma żadnych zastrzeżeń. Jak się okazało, po demontazu tylne zawieszenie było w agonalnym stanie.
To był dobry moment by o nie zadbać. Przyszłemu kupującemu musiałem odmówić, bo po takim serwisie auto zostaje, a na pewno nie sprzedam go za 18 tyś jak się umówiliśmy.
270000 – wymiana oleju silnikowego – Valvoline SynPower 5w30, filtr oleju – OE Mazda
– wymiana filtru powietrza
– wymiana filtru kabinowego z węglem aktywnym
– nowy komplet wycieraczek – przód, tył – VALEO
274585 – nowe wahacze, przód x2 – CTR
( stare już zużyte, wybite sworznie i tuleje )
– nowe przewody hamulcowe, przód – w stalowym oplocie HEL
( w zeszłym roku zmieniane były z tyłu, więc mamy już kompletny oplot )
– nowa belka tylnego zawieszenia, OE Mazda – BR5S-28-800E, zabezpieczona Noxudol 750
– piaskowanie oraz malowanie proszkowe stabilizatora, wraz z jego mocowaniami
– nowe wahacze poprzeczne dolne "miska" x2 – BILSTEIN
– nowe wahacze poprzeczne górne "banany" x2 – BILSTEIN
– nowe wahacze poprzeczne "kości" x2 – BILSTEIN
– nowe tuleje wahacza wzdłużnego x2 – BILSTEIN
– nowe tuleje gumowe tylnego stabilizatora x2 – OE Mazda
– nowe łączniki stabilizatora tył x2 – BILSTEIN
– nowe osłony tylnych tarcz hamulcowych x2 – BILSTEIN
– nowy komplet śrub do mocowania tylnej belki,
9YA0-21-20J x6 – OE Mazda
– nowy komplet śrub do mocowania wahaczy,
9YA0-21-20GE x10 – OE Mazda
– nowe śruby mimośrodowe regulacyjne wahaczy,
BP4K-28-66ZB x2 – OE Mazda
– nowe podkładki mimośrodowe śrub regulacyjnych,
KD35-28-473 x2 – OE Mazda
– nowy komplet śrub do mocowania tulei wahacza wzdłużnego, 9YA0-21-20K x4 – OE Mazda
Na koniec ustawienie geometrii oraz zbieżności.
Przód uciekał w lewo, ale to już wcześniej. Zostało ustawione jak należy. Tył z delikatną poprawką bo było prawie idealnie.
– nowe dystanse na tylną oś 10mm, wraz z nowymi dłuższymi szpilkami. Teraz trzeba zjeść niżej, aby to wyglądało jak należy.
– nowe dywaniki welurowe, wykonane z belgijskiej wykładziny. Tańsze i bez porównania lepsze od OE szajsu.
Co do kosztów.
Wszystko wyniosło 8 tyś zł z haczykiem, bez robocizny znajomego mechanika ( na każdą część mam faktury oraz paragony ) teczka z dokumentacją pęka co najciekawsze na przeglądzie Pan diagnosta nie ma żadnych zastrzeżeń. Jak się okazało, po demontazu tylne zawieszenie było w agonalnym stanie.
To był dobry moment by o nie zadbać. Przyszłemu kupującemu musiałem odmówić, bo po takim serwisie auto zostaje, a na pewno nie sprzedam go za 18 tyś jak się umówiliśmy.
Ostatnio edytowano 16 maja 2023, 15:22 przez chmielu_KL, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Ładna inwestycja .
Błąd pierwszej sondy i check engine, który to pojawiał się i znikał, aż przyszedł czas na jej wymianę.
– nowa #1 sonda lambda – OEM NTK Japonia
Cena OE w ASO – 1.920zł... zaprzyjaźniony sklep 1.500 z haczykiem, ale jest tańsze rozwiązanie.
Za jedyne 780zł, sonda bez logo Mazdy w pudełku producenta.
Dokładnie to samo co OE Mazda tylko bez oznaczeń. Nie widziałem sensu, aż tyle dopłacać za logo
Przed wymianą jedyny objaw to pod większym obciążeniem, chwilę nic się nie działo, aż nagle szarpnięcie i przyspieszenie. Teraz gaz w podłogę wkręca się w pełnym zakresie, aż miło.
Spalanie okolo litra w dół
– nowa #1 sonda lambda – OEM NTK Japonia
Cena OE w ASO – 1.920zł... zaprzyjaźniony sklep 1.500 z haczykiem, ale jest tańsze rozwiązanie.
Za jedyne 780zł, sonda bez logo Mazdy w pudełku producenta.
Dokładnie to samo co OE Mazda tylko bez oznaczeń. Nie widziałem sensu, aż tyle dopłacać za logo
Przed wymianą jedyny objaw to pod większym obciążeniem, chwilę nic się nie działo, aż nagle szarpnięcie i przyspieszenie. Teraz gaz w podłogę wkręca się w pełnym zakresie, aż miło.
Spalanie okolo litra w dół
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Cena sondy w ori kosmiczna.
Porównywalna z ceną czujnika tlenku węgla dla Opla Insigni B gdzie te też kosztują po 1700.. obłęd.
Porównywalna z ceną czujnika tlenku węgla dla Opla Insigni B gdzie te też kosztują po 1700.. obłęd.
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
Też mi czasem poszarpuje, ale bez checka – też tak miałeś zanim check zaczął się pojawiać?
Skąd zamawiałeś sondę?
Skąd zamawiałeś sondę?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Nic mi nie szarpało. Tylko przy dodawaniu gazu, reakcja była jak by opóźniona na to. Gdzie po chwili było czuć "kopa" w plecy i silnik zaczął reagować. Jak zawsze od 2014 roku, kupuje tylko i wyłącznie w Carspeed Lublin.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
280000 – wymiana oleju silnikowego – Valvoline SynPower 5w30, filtr oleju – OE Mazda
284200 – nowy napinacz paska wieloklinowego – GATES
285214 – wymiana termostatu – NRF
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
chmielu_KL napisał(a):Sezon 2023, zaczyna się grubo i dość drogo...
Ale doinwestowanie M3!
Szacuneczek...
To się nazywa prawdziwa pasja do tego modelu...
Teraz niech jeździ jak najdłużej. O sprzedaży musisz raczej na razie zapomnieć, minimum do czasu aż się pojawi pierwsze pukanie w nowym zwieszeniu
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości