Mazda6 GH L5-VE '08 2.5 TOP by Weelkoo – Eibach / 19" 9RR + 18" Work / 2x Lip / Sebring / Folia

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez wojtekzM6 » 5 paź 2015, 15:05

Jak dla mnie poprzednie aluski robiły lepsze wrażenie/były ładniejsze :)
Zimówki mam za to takie, jak Shaarky! <spoko>
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 12:20
Posty: 17
Skąd: Żary
Auto: M6 GH, 08, dynamic sport, MZR 2,5l

Postprzez Weelkoo » 12 paź 2015, 10:55

Kilka słów po przesiadce na nowe felgi, bo jak się okazuje jest o czym pisać. Więc tak – wspominałem, że są to felgi wyczynowe, o zwiększonej wytrzymałości i zarazem stosunkowo niskiej wadze, co jak się okazuje odbija się mocno na wrażeniach z jazdy. W teorii każdy 1kg zgubiony na masie koła w uproszczeniu / przybliżeniu odczuwalny jest jak utrata 4kg z wagi auta. Niby niewiele ale jak na jednym kole różnica wynosi 3,5kg (taka jest różnica w wadze między starymi felgami i obecnymi) to przy 4 kołach robi się realnie 14 kg, co przekładać się ma na wrażenia porównywalne z utratą 50~60kg na masie auta. To faktycznie jest wyczuwalne (samochód wydaje się lżejszy przy manewrowaniu pdczas jazdy czy przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu też wydaje się być szybsza), ale nie tak jak samo obniżenie masy nieresorowanej. Tu różnica jest bardzo duża, na tyle że po pierwszej jeździ uwagę na nią zwróciła nawet moja małżonka ;) Z jednej strony na kierownicy mocniej czuć zmiany nawierzchni, z drugiej zaś przy większych wertepach/dziurach całość pracuje zdecydowanie lżej – przejazd przez każdą dziurę/nierówność jest wyraźnie słabiej odczuwalny i zarazem mniej słyszalny wewnątrz samochodu. Jak dla mnie – rewelacja <ok> Także o ile wcześniej wykluczałem wszelkiej maści chińskie pseudo-alufelgi to od teraz przy zakupie alufelg będę zwracał uwagę na ich wagę co polecam i Wam <spoko> (oczywiście z zachowaniem rozsądku, felga wątpliwej jakości o niskiej wadze nie wróży nic dobrego)

+ dwa strzały z tej urokliwej drogi, która załatwiła mi jedną felgę, na jeszcze starym (węższym) setupie ;P

DSC01705.jpg

DSC01694-2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez dicon » 12 paź 2015, 12:06

Weelkoo napisał(a):Z jednej strony na kierownicy mocniej czuć zmiany nawierzchni, z drugiej zaś przy większych wertepach/dziurach całość pracuje zdecydowanie lżej – przejazd przez każdą dziurę/nierówność jest wyraźnie słabiej odczuwalny i zarazem mniej słyszalny wewnątrz samochodu. Jak dla mnie – rewelacja


Dużo też może zależeć od jakości opony. Rozumiem, że dalej masz Fuldy SportControl? Jak będziesz kiedyś zmieniał opony możesz przetestować jakieś miękkie gumy np. Uniroyal Rain Sport3. Może wtedy komfort poprawi się jeszcze bardziej (U mnie w starym aucie bez wspomagania po zmianie z Continentalów SportContact na Uni RS2 różnica jak między niebem a ziemią).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Weelkoo » 12 paź 2015, 12:13

Jestem świadom, że od gum też zależy tylko, że przy oponach uderzenie jest wtedy bardziej miękkie/lepiej tłumione a tu jest zaś mniejsze/słabsze/lżejsze, zgoła odmienne wrażenie i różnica jest IMO dużo większa niż przy różnych oponach (przy tym samym rozmiarze) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Socyopatic » 12 paź 2015, 14:53

Dlatego właśnie pisałem po zakupie tych felg, że zazdroszczę ich wagi ;) nie bez powodu felgi jednocześnie mocne i lekkie kosztują jako nowki krocie i to niezależnie od producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Norreca » 12 paź 2015, 22:27

autko lepiej wygląda i lepiej jeździ się kierowcy.... czego chcieć więcej.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Weelkoo » 16 paź 2015, 19:37

Dawno nie było foto-spamu, więc kilka jesiennych kadrów z dziś ;)

DSC01778-3.jpg

DSC01779.jpg

DSC01781.jpg

DSC01784-2.jpg

DSC01787.jpg

DSC01794.jpg


<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez rafałmazda » 16 paź 2015, 19:42

zabierzcie mu ten aparat albo zablokujcie możliwość brania udziału w konkursach hahaha ale widzę póki co masz taką jesień jak u mnie jest, czyli za zielona do konkursu :P trzeba jeszcze poczekać :D drugie chyba najlepsze wg mnie <spoko> chociaż wszystkie <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez dejneks » 16 paź 2015, 19:43

Super <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Beny » 16 paź 2015, 19:57

Przednie koła wystaja poza obrys?Na 4i5 zdjęciu jakos tak dziwnie wyglada przód <co?>
Sesja jak zawsze <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Norreca » 16 paź 2015, 19:57

4 i 6 wymiata :)
niezły skillz0r :P gz.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez El Duende » 16 paź 2015, 20:25

:)
Ostatnio edytowano 29 paź 2017, 16:46 przez El Duende, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2013, 11:26
Posty: 130 (7/5)

Postprzez Weelkoo » 17 paź 2015, 14:49

Beny napisał(a):Przednie koła wystaja poza obrys?


poza obrys samochodu nie wystają. Poza przednie nadkola tak, o 7mm. Na razie tak zostanie, w przyszłym sezonie letnim zaś pomyślę – albo wpadnie minimalny ujemny camber albo wyciągnę błotniki albo wpadną nowe felgi :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez xRafalx » 17 paź 2015, 18:09

Felgi same w sobie mi się bardzo podobają, ale ten wystający przód psuje cały efekt... Dopiero na tych nowych fotkach widać jak to wystaje... Czy w najbardziej oddalonym punkcie od błotnika jest 7mm? Wydaje się więcej.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Weelkoo » 17 paź 2015, 18:48

tak, 7mm, 4mm więcej niż w przypadku poprzednich (które też minimalnie wystawały :P ), dokładnie wygląda to tak, że wystaje przede wszystkim boczna ściana opony, sam bieżnik jest schowany, rant felgi jest na równi lub 1~2mm poza obrysem przedniego błotnika)

tu podobne perspektywy:

stare:
Obrazek

nowe:
Obrazek

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Weelkoo » 8 lis 2015, 21:55

Korzystając z wolnego weekendu i sprzyjającej pogody ogarnąłem dziś lakier przed sezonem zimowym – było gruntowne mycie, następnie Pure Paint Cleaner, IPA i świeża warstwa Fusso od Soft99 ;) W środku standardowe odkurzanie + czyszczenie i impregnacja skóry. 4h z rana ale efekt jest <serduszka>

DSC01902.jpg

DSC01912.jpg

DSC01909.jpg

DSC01907.jpg

DSC01929.jpg

DSC01937.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez zemoj » 9 lis 2015, 09:04

Jest pięknie <faja>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3199 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Weelkoo » 15 lis 2015, 21:17

Po woskowaniu takie widoki zawsze cieszą oko:

IMG_20151115_123321.jpg
IMG_20151115_123336.jpg
IMG_20151115_123353.jpg


tym razem zdjęcia z patelni :P ;)

przy okazji – ktoś może polecić jakąś żarówkę LED W3W? Chodzi o bagażnik, W5W nie wejdzie bo jest za duża. Robi się ciemno wcześnie i tak sobie myślę nad wymianą oświetlenia ;) Z środkiem problemu nie ma, bo wrzucę Osram LEDriving Premium ale w ofercie W3W nie mają. Ma dawać jak najmocniejsze światło (może coś na Cree?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Danmazda » 15 lis 2015, 21:29

Weelkoo napisał(a): ktoś może polecić jakąś żarówkę LED W3W
Nie ma takiej żarówki która by dobrze oświetliła bagażnik, kilka ich wypróbowałem. Dopiero taśma led oświetliła dobrze bagażnik.

Czym woskowałeś ?? Efekt <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Weelkoo » 15 lis 2015, 21:53

Danmazda napisał(a):Czym woskowałeś Efekt


Weelkoo napisał(a):świeża warstwa Fusso od Soft99


a co do żarówki – nie musi oświetlać nie wiadomo jak dobrze, wystarczy że będzie mocniejsza od tej co jest teraz (a jest słabiutka, 3W na drucie światła daje malutko :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1179 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy