Mazda6 GY RF-5C '05 MZR-CD – BlueNight

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Mandey » 29 gru 2013, 17:19

mmarcis4 napisał(a):Witam,przymierzałem się dzisiaj w swojej M6 do zrobienia oświetlenia powitalnego i zatrzymałęm się na etapie wyciągnięcia lampki z podsufitki żeby pociągnąć zasilanie.Czy mógł byś mi podpowiedzieć jak ją wyciągnąć tak żeby nie narobić śladów na lampce że coś tam grzebałem?

Najlepiej po prostu palcami. Wyciągasz aż puszczą metalowe blaszki z dachu, a potem delikatnie z podsufitówki. Najlepiej pchać maksymalnie w lewo lub prawo i wyciągać z przeciwnej strony. Całość jest też stosunkowo twarda, więc nic nie powinno się stać.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez zemoj » 29 gru 2013, 22:17

Wsuwasz po bokach między lampkę a podsufitkę nóż do smarowania chleba i pchasz blaszki do wewnątrz.
:)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez mmarcis4 » 29 gru 2013, 23:15

Ok dzięki Panowie jutro (mam nadzieję) będę próbował,dzięki za info :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Mandey » 13 lut 2014, 11:02

No i stało się <oczy>
Zostałem zmuszony do wymiany niebieskich postojówek, udawało mi się przez ponad rok czasu <czarodziej>
Ale poczekajmy... <diabełek>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez brodaM6 » 13 lut 2014, 11:09

[*] <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Przemysław » 13 lut 2014, 11:34

Co, kontrola była?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Mandey » 13 lut 2014, 15:42

Patrol tylko mnie wyłapał w drodze do pracy.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez brodaM6 » 14 lut 2014, 19:52

A o hidy nic?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Nightfall » 14 lut 2014, 22:25

Wszystko zalezy od tego na kogo sie trafi :P
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Mandey » 15 lut 2014, 00:32

Na sukin***ów takich trafiłem. Postojówki kazali wymienić.

brodaM6 napisał(a):A o hidy nic?

Przypatrywał się, ale powiedziałem, że homologacja jest, światła u diagnosty ustawione, przegląd podbity i wszystko gra. Powiedział tylko, że powinny być spryskiwacze i samopoziomowanie. I się wywiązała dyskusja. Ale nie mówili żeby je zdjąć, czy coś. Widzieli, że profesjonalnie zrobione, to co tu mówić <diabełek>

Dopisano 14 lut 2014, 23:38:

Madzia dzisiaj taką kombinacją rzuciła :D

20140214_173509.jpg
14.02.2014


Niestety niecałe 15 km dalej zaskoczyła mnie nie oddając mi pod nogę pedału sprzęgła :(
Po rozebraniu i oględzinach okazało się, że pęcznieje elastyczny wężyk wysprzęglika. Jutro będę z tym walczył. Zobaczymy kto wygra... <nie powiem>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez kozik24 » 15 lut 2014, 13:15

ładny przebieg :D podobny do mojego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2012, 13:37
Posty: 148
Skąd: Dęblin → Piaseczno
Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa

Postprzez Mandey » 15 lut 2014, 19:57

Mandey napisał(a):Zobaczymy kto wygra... <nie powiem>

I wygraliśmy my.
Zależało nam z tatą nieco na czasie, a że nigdzie nie mieli takiego przewodu (nawet w ASO na stanie), więc zaczęliśmy szukać gdzie mogliby nam taki przewód zakuć. Niestety nie było chętnego.
Ale znaleźliśmy inne rozwiązanie :D

Przewód wysprzęglika (1).jpg

Przewód wysprzęglika (2).jpg


Jest to przewód hamulcowy od Fiata Sieny. Przewód Mazdy jest obustronnie "damski", zaś Siena ma z jednej strony damski, z drugiej męski króciec. Rozwiązanie okazało się banalne – tulejka.
Drugim minusem tego rozwiązania jest fakt, że nie ma możliwości zamocowania tego przewodu za pomocą blaszek. Z "damskiej strony" jest za szeroka korona, zaś z drugiej jej po prostu nie ma. Jednak nie jest to problem, bo można go przymocować czymkolwiek we właściwe miejsce.

Przewód dostałem za dokładnie 35,01, zaś tulejkę za 9,50 zł. Do tego płyn 10 zł.

Płyn.jpg


Wziąłem zwykły, po prostu, a że na korku ze zbiorniczka pisało ONLY DOT-3, to zdecydowałem się na właśnie taki.

Biegi wchodzą teraz bardzo gładko. Przewód już dłuższy czas musiał niedomagać, bo często miałem problem z wrzuceniem dwójki, dodatkowo często pojawiało się lekkie przycięcie przy wrzucaniu biegów i taki dziwny dźwięk. Teraz wszystko zniknęło.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 21 lut 2014, 21:44

Czas na małe zmiany. Niebieskie postojówki zostały zastąpione białymi, Cree 5W :)
Podobne za niedługo wylądują w światłach wstecznych.

DSCF4746.JPG
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez mmarcis4 » 22 lut 2014, 10:34

Daj jakiegoś linka do tych żarówek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez pablo33 » 22 lut 2014, 14:32

Bardzo ładnie świecą te postojówki. Możesz podesłać linka gdzie kupowałeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 658 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Postprzez Maniekvip » 22 lut 2014, 15:32

pablo33 napisał(a):Cree 5W


Pewnie tutaj kupił :P

http://allegro.pl/led-cree-5w-zarowka-t ... 43869.html
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Mandey » 22 lut 2014, 16:10

Dokładnie, nawet ten sam sprzedawca :D
Tylko jest z nimi malutki problem. Są o 0,3 mm za szerokie. Dokładnie je pomierzyłem i okazuje się, że nie przechodzą gładko przez mocowania, ale jak widać do obejścia :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez zemoj » 22 lut 2014, 16:26

Szlifowałeś żarówkę czy gniazdo?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Mandey » 22 lut 2014, 21:31

Żarówkę oczywiście. Wystarczy z niej zrobić lekkie jajo, żeby nie piłować dookoła i rezygnować z radiatora. Delikatny szlif po obu stronach i idealnie pasuje.
Pół godzinki zabawy na obie, ale zdecydowanie warto <serduszka>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez mmarcis4 » 22 lut 2014, 22:42

Świecą pięknie tylko żeby przy wymianie (podejrzewam że kiedyś będzie trzeba je wymienić) nie wypięła się z gniazda i nie została w lampie bo będzie akuku <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy