
Po sprzedaży poprzedniej Foki MK3 ST-line 1.5 Ecoboost 182Km założenia na nowe auto były dość proste: hatchback, 4 cylindry, benzyna, mocniejsze, w automacie, czerwone
Poszukiwania również nie były skomplikowane – grudzień 2020 i w Polsce 3 Stki dostępne od ręki w automacie – niebieski z Gdańska, pomarańczowy i czerwony z Poznania, tak że ten...
SILNIK
2.3l EcoBoost 280km 420Nm
KOLOR
Race Red
WYPOSAŻENIE
Wersja ST X + dodatki:
Generalnie wszystko co może mieć Focus, bez head-upa i panoramicznego dachu – jedno i drugie u mnie w konfiguratorze się nie znalazło. Po pierwsze head-up wyświetlany na plexi (nie na szybie) moim zdaniem wygląda słabo, a panorama to + 6200PLN, dodatkowe kilogramy i ograniczone miejsca nad głową, a mam 189cm wzrostu.
Ciekawsze pakiety i dodatki:
Pakiet Parking:
– Blind Spot Information z Cross Traffic Alert, tzw. BLIS
– Door Edge Protector (aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi) – to powinno być w każdym aucie
– Active Park Assist 2 – sam parkuje, raz sprawdzałem – działa
– kamera cofania – z szerokim polem widzenia
Pakiet Performance:
– Rev Match i Launch Control – brak, bo automat
– Zawieszenie adaptacyjne
– Torowy tryb jazdy – bardziej agresywne dostrojenie układu kierowniczego w porównaniu do trybu Sport, zmiany w kalibracji silnika – szybsza reakcja silnika po naciśnięciu gazu
– Multi Colour Ambient Light – nie mam pojęcia czemu to jest w pakiecie Performance
– Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
Pakiet Technology:
– Traffic Sign Recognition,
– Driver Alert,
– Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi,
– Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
– Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go – adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, dostosowuje prędkość do zadanej lub do znaków drogowych, sam skręca, zwalnia, przyspiesza, hamuje i rusza – działa to rewelacyjnie
Pakiet Winter:
– przednia szyba podgrzewana (Quickclear),
– podgrzewane przednie fotele,
– podgrzewana kierownica
Reflektory FullLED – adaptacyjne
Przednie fotele Recaro – z tapicerką częściowo skórzaną Performance (Alcantara i skóra)
System inforozrywki SYNC 3 – wyświetlacz 8", DAB+, nawigacja satelitarna, Applink 3.0, Apple CarPlay,
Android Auto, FordPass, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i funkcją sterowania głosem w języku polskim
Nagłośnienie B&O – wzmacniacz 675 W, 9 głośników + subwoofer
Deska digital – cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów 12.3" kolorowy
Ładowanie indukcyjne smartfona, KeyLess, zdalny rozruch przez apkę na Androida – fajny gadżet, zwłaszcza zimą
Dokupiłem komplet oryginalnych gumowych dywaników + mata do bagażnika i opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 235/35/19
WRAŻENIA Z JAZDY
Zanim posypią się gorzkie hejty – ale jak to STek w automacie? Jak tak można? Toż to zło! Prawdziwy HotHatch tylko w manualu! I jeszcze to pokrętło do zmiany biegów – masakra!
. Jeżdżę sporo po mieście, w korkach itp., często gęsto powrót z pracy to ok. godzina przez zatłoczoną Łódź – tu automat jest mega wygodą, a że w takiej konfiguracji nie ma Launch Control, Rev Match i Pop & Bangs – mi to kompletnie nie przeszkadza, mam swoje lata i nie chciałem mega krzykliwego auta, które przy każdej redukcji pierdzi z wydechu
). Generalnie po 7000km jestem mega zadowolony. Auto prowadzi się rewelacyjnie – szpera robi robotę i to czuć. Jest to moje Daily i tak – zawieszenie jest twarde i mega sztywne, ale z tym się liczyłem, nie to że jest jakiś dramat, da się normalnie jeździć nawet po dziurawej jak sito Łodzi. Zazwyczaj jeżdżę w trybie Normal, na Sporcie jest jeszcze sztywniej, a Tor wyścigowy to już masakra. Samochód jest przestronny i jest sporo miejsca również na tylnej kanapie (zwiększony rozstaw osi względem MK3), bagażnika natomiast brak
, tzn. jest ale z kołem dojazdowym i subwooferem zostaje coś ok. 300l. Bałem się o spalanie, ale tu się miło zaskoczyłem – średnio od nowości 11l (80% miasto, 20% trasa), ale nie cisnę go jakoś bardzo – zgodnie z założeniem, ma być dynamicznie jak mam ochotę. Na trasie przy 90 i autostradzie przy 130/140 mega niskie obroty i niskie spalanie – to zaleta skrzyni, gdzie 6 i 7 bieg są tak naprawdę nadbiegiem. Podsumowując ten słowotok, jazda Foką sprawia mi dużo radości i oby tak dalej Poniżej kilka fot Stka (tak wiem powinien być pomarańczowy i w manualu
).




dzieki
, dziś już coś niespotykanego. Mimo że oba auta dzielą 2 generacje w gruncie rzeczy są do siebie podobne, na szczęście ta "mechaniczność" i surowość poprzednika jest w MK4 odczuwalna 

.
. Zajęcie miejsca za kierownicą bywa problematyczne. Kubełki Recaro są bardzo głębokie i mimo elektrycznej regulacji po wyłączeniu zapłonu nie odjeżdżają do tyłu, aby ułatwić wysiadanie i późniejsze wsiadanie – tu jeszcze jedna uwaga – brak pamięci fotela. Same stołki są natomiast bardzo wygodne i zapewniają mega trzymanie boczne. Jeszcze taka uwaga odnośnie samej jazdy – nie chodzi stricte o model samochodu, ale o rozmiar koła 19" – trzeba mega uważać na dziury, a w Łodzi jest ich sporo. Poza tymi drobiazgami wg. mnie nie ma się do czego przyczepić.