Audi A6 C7 2.0TFSI '12 S-Line Phantom Black @ 270KM // Weelkoo

Postprzez Weelkoo » 24 lis 2017, 23:09

TOP.png



Historia.png

Po sześciu latach z szóstkami, a konkretnie z GG 2.0i i GH 2.5 przyszedł czas na zmiany, a jak to bywa z zmianami – chciało by się czegoś lepszego. W moim (i małżonki) przypadku przesiadając się z GH chcieliśmy przede wszystkim lepszego wyciszenia, wygodniejszych foteli, dobrego wykonania – wszystko to miało towarzyszyć silnikowi benzynowemu o co najmniej zbliżonych osiągach, przestronnej kabinie zapewniającej komfortową podróż dla 4 osób (i przyzwoite warunki dla 5) i bagażnikowi, który pozwoli się na spokojnie spakować na 2~3 tygodnie. Oczywiście całość do tego musiała się jednocześnie podobać. Wybór wydawał się oczywisty, 6 GJ – po raz kolejny w sedanie, po raz kolejny 2.5. Niestety po przymiarkach do kilku przedliftowych i poliftowych (po pierwszym FL) egzemplarzy 2.5 stwierdziliśmy z małżonką, że to zdecydowanie nie to i choć urody nie sposób jej odmówić to w wielu kwestiach nas nie przekonała (a czasem wręcz rozczarowała). O kolejnych przymiarkach do przeróżnych modeli długo by pisać bo było tego sporo – finalnie w nierównej walce poległo Volvo V60 na rzecz nowego nabytku, mianowicie Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TFSI, w sedanie oczywiście. Także rzec można, że to kolejna 6'tka choć korzenie zgoła odmienne.

Kilka słów o historii samochodu – został on zakupiony został przeze mnie od drugiego właściciela, który sprowadził go prywatnie w lutym 2015 zza zachodniej granicy z przebiegiem 47 tysięcy i po niespełna trzech latach postanowił go sprzedać. W dniu mojego zakupu A6 miała 76 tysięcy kilometrów, regularne i potwierdzone wizyty w ASO (w miarę sensowne, bo co 20 tys. a nie jak w przypadku wielu innych egzemplarzy co 30~35 tys), czystą historię wypadkową oraz oryginalną powłokę lakierniczą praktycznie na każdym elemencie – jedynym wyjątkiem jest górna część klapy bagażnika, gdzie miernik sugeruje drugą warstwę lakieru bezbarwnego (odczyty na poziomie 190~200µm podczas gdzie reszta auta to od 120 do 160 µm.


Wyposażenie.png

Jak wspomniałem pod maską pracuje silnik 2.0 TFSI o oznaczeniu CDNB wyprodukowany 11.2011, legitymujący się mocą 180KM i momentem na poziomie 320Nm. Za przeniesienie na przednią oś odpowiada manualna skrzynia biegów, jeden z warunków koniecznych w czasie moich poszukiwań A6.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to wersja ta ma to czego minimum od A6 wymagałem, mianowicie m.in.:

  • zawieszenie sportowe S-Line (-30mm, sztywniejsze nastawy zawieszenia) w połączeniu z felgami 19x8.5J
  • sportowa kierownica S-Line
  • sportowe fotele S-Line (skóra Nappa w połączeniu z tekstylnym materiałem)
  • czarna podsufitka
  • oświetlenie Ambiente
  • oświetlenie powitalne (zewnętrzne i wewnętrzne)
  • zestaw multimedialny MMI Navigation Plus Touch
  • duży kolorowy ekran FIS między zegarami z pełną obsługa komputera pokładowego, multimediów i wizualizacją trasy nawigacji
  • czterostrefowa automatyczna klimatyzacja
  • podgrzewane fotele
  • reflektory Xenon Plus (biksenony) z światłami All Weather
  • czujniki parkowania przód / tył
  • tempomat

Całość zamknięta w budę w kolorze Phantomschwarz Perleffekt <spoko>


Modyfikacje.png

i wymiany/naprawy/zakupy:

11.2017 – wymiana Nokian WR A4 235/35R19 na nowe Hankook Winter i'Cept Evo 2 235/45R19
12.2017 – zakup gumowych dywaników Petex
12.2017 – wymiana wycieraczek – Bosch AeroTwin
12.2017 – wymiana oleju (Millers Oils EE 5W40) i filtrów – oleju oraz powietrza (Knecht) – 77925 km
01.2018 – chiptuning w Dynosoft – wynik finalny 267KM / 395Nm <diabełek>
01.2018 – wymiana klocków i tarcz na obu osiach – Zimmermann Coat-Z i Ferodo
01.2018 – wymiana płynu hamulcowego
01.2018 – wymiana świec – NGK PFR7S8EG
03.2018 – wymiana kompletnego sprzęgła (LUK) – 82510 km
04.2018 – zakup fabrycznie nowych felg AEZ Straight Shine 20x9.5" ET35 <diabełek>
04.2018 – zakup kompletu nowych opon Pirelli P Zero PZ4 L.S. 255/35ZR20
05.2018 – korekta lakieru i aplikacja powłoki ceramicznej GTechniq Crystal Serum Light
06.2018 – zakup nakładek na pedały i podstopnicy z stali nierdzewnej
06.2018 – aktualizacja oprogramowania MMI i map do najnowszej wersji
07.2018 – wymiana oleju (Ravenol RUP 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 87 796km
09.2018 – oklejenie chromowanego elementu grilla folią 3M 1080 G12 (czarny połysk)
11.2018 – zakup fabrycznie nowych felg Brock B37 Kristallsilber Voll-Poliert 19x8.5" ET25 <diabełek>
11.2018 – wymiana filtra kabinowego – Knecht Caremetix
12.2018 – wymiana wycieraczek – Denso
02.2019 – wymiana oleju (Ravenol VST 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 98 300km
06.2019 – wymiana czujnika MAP i zaworu odcinającego turbiny (DV) – OE Audi – 105 500km
06.2019 – wymiana kompletu świec (Denso PK22PR8) i cewek (OE Audi)
08.2019 – wymiana wycieraczek – Oximo
09.2019 – wymiana oleju (Ravenol VST 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 109 000km
09.2019 – wymiana oleju w skrzyni biegów (Ravenol MTF-2 75W85) – 109 000km

Plany.png

– na wiosnę polerka lakieru z usunięciem części odprysków i zabezpieczeniem powłoką ceramiczną
– drugi komplet kół na lato
– wymiana zimowych felg OE 19" na coś z lepiej dopasowanym ET
– przyciemnianie szyb (?)
– aktualizacja map
– być może odblokowanie zapasów mocy <spoko>
– nakładki pedałów i podstopnica S-Line
– oklejenie chromowanego elementu grilla w czarny połysk
– i może kilka smaczków/detali jak czas i fundusze pozwolą


Prezentacjia.png


Po programie w Dynosoft <diabełek>
Obrazek

A6 – stan aktualny
DSC06389-Edit-4lowered.jpg

DSC06425-Edit-Edit-3.jpg

DSC06396-2.jpg


A6 po pierwszym szybkim myciu na zbyt małych oponach, tj 235/35R19 :)

DSC00581.jpg

DSC00588.jpg

DSC00592.jpg

DSC00612.jpg

DSC00620.jpg



Wnętrze S-Line, nappa + materiał
DSC00937.jpg

DSC00933.jpg

DSC00956.jpg

DSC00958.jpg



Duży kolorowy ekran FIS + MMI Plus Touch (3G, hot-spot WiFi, Google Earth, touchpad)
DSC00953.jpg

DSC00735.jpg



A6 w prawidłowej konfiguracji zimowej (Hankook Winter i'Cept Evo 2 235/45R19)
DSC01378-2.jpg

DSC01385-3.jpg

DSC01381.jpg

DSC01384.jpg

DSC01116.jpg

Tapeta 2.jpg

DSC01434.jpg

DSC01429-Edit-5.jpg

DSC01775-3.jpg



Letni komplet – AEZ Straight Shine 20x9.5" + Pirelli P Zero PZ4 L.S 255/35ZR20
DSC01988.jpg

DSC01965.jpg

DSC01998.jpg



Chromowany element grilla oklejony czarną folia 3M 1080
DSC06425-Edit-Edit-3.jpg

DSC06396-2.jpg

DSC06410-2.jpg



Nowy zimowy komplet – Brock B37 Kristallsilber Voll-Poiliert 19x8.5" ET25
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

c.d.n. <ok>
Ostatnio edytowano 7 paź 2019, 07:27 przez Weelkoo, łącznie edytowano 26 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez jachu36 » 27 lis 2017, 16:57

Jak już pisałem w poprzednim wątku to kawał pięknej i grubej furki.Miedzy Gh a tą Audi to przepaść.Już sobie wyobrażam jak musi być komfortowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 13:59
Posty: 590 (3/14)
Skąd: ZBI
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2017, 17:25

ulala gruby wypas :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8250 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez Weelkoo » 27 lis 2017, 18:57

jachu36 napisał(a):.Już sobie wyobrażam jak musi być komfortowo.


Oj jest i to pomimo zawieszenia sportowego ;) A jak cicho <nie powiem>

Neonixos666 napisał(a):ulala gruby wypas


:)

Obrazek
Na 235/45R19 zdecydowanie lepiej siedzi ;)

Obrazek
Coming/Leaving home z oświetleniem powitalnym klamek, podłoża i wnętrza kabiny

Obrazek
Z przodu dzieje się...

Obrazek
...ale po włączeniu świateł. Bad look w standardzie <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez chmielu_KL » 27 lis 2017, 19:02

Piękna limuzyna, możesz coś już wypowiedzieć się odnośnie spalania? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1568 (24/20)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez Weelkoo » 27 lis 2017, 19:38

chmielu_KL napisał(a):Piękna limuzyna, możesz coś już wypowiedzieć się odnośnie spalania? ;)


Na razie niewiele – skasowałem pamięć długookresową jakieś 150km temu i ostatnio wyświetlało mi, że przez ten czas auto poruszało się średnio z prędkością 35 czy 36 kmph i spaliło 9,4l. Wyjadę pierwszy bak to będę wiedział coś więcej – liczę, że jak do 1l więcej spali od GH 2.5 to będzie OK biorąc pod uwagę wyraźnie większą wagę i jednak lepszą dynamikę (czyli do powiedzmy 11~11,5l/100 z baku przy jeździe codziennej tzn. dojazd 4km do pracy od poniedziałku do piątku + jakieś wyjazdy do sklepów w bliższej lub dalszej okolicy) :) Ale widziałem też już, że nawet przy prędkościach trzycyfrowych powinno się dać spokojnie zamknąć z spalaniem poniżej 8l, skrzynia jest cholernie długa jak na manual więc obroty na 6 niskie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez Dymian » 27 lis 2017, 23:23

Bardzo fajna linia, fajny wybór. W moim guście brak q oraz automatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 575 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Mr_Bartek » 27 lis 2017, 23:38

Auto piękne. Po A6 C6 nie spodziewałem się tak pięknego auta, ale jednak Audi udało się. :) Jak wygląda sprawa podniesienia mocy? Czy 180KM i 211KM różni się tylko mapą?
Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is a mystery.
Avatar użytkownika
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 2695 (99/143)
Skąd: Poznań
Auto: Jest: Grey Fūjin
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2017, 23:41

Weelkoo napisał(a):..ale po włączeniu świateł. Bad look w standardzie


ten przód mówi ,,spier... z drogi bo Ci wyj..." <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8250 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez Biniu » 28 lis 2017, 05:16

O w końcu jakieś auto, które łyka więcej oleju niż Lseria <jupi>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Weelkoo » 28 lis 2017, 06:07

Mr_Bartek napisał(a):Auto piękne. Po A6 C6 nie spodziewałem się tak pięknego auta, ale jednak Audi udało się. Jak wygląda sprawa podniesienia mocy? Czy 180KM i 211KM różni się tylko mapą?


Wychodzi na to, że tak – obie wersje programem robią na 250~265KM i ~400Nm, przynajmniej tam gdzie dopytywałem <diabełek>

Biniu napisał(a):O w końcu jakieś auto, które łyka więcej oleju niż Lseria


Zobaczymy, według sprzedającego bez dolewek między wymianami – po 15~20 tys. ubytek na wskazaniu MMI o 1/4~1/3 skali więc wychodziło by jakieś 300~400ml w co nie chce mi się wierzyć :P Jak będzie faktycznie czas pokaże ale nie jest to jednostka z A4/A5/Q5 z roczników 2008~2011 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez Biniu » 28 lis 2017, 06:53

No jedni mówią, że ogarnięte zostało to branie oleju, a inni znowu że nie i tylko remont może pomóc. :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Socyopatic » 28 lis 2017, 11:49

w temacie oleju powiem tak, wolałbym dolewać nawet litr do takiego audi niż 0,5 litra do mazdy :P bo reszta wszystko rekompensuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 886 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Weelkoo » 28 lis 2017, 15:12

Socyopatic napisał(a):w temacie oleju powiem tak, wolałbym dolewać nawet litr


Tu bardziej rozchodzi się o to, że niektórzy do TFSI z roczników 2008-2011 dolewali i po litrze ale na 1000km a nie między dolewkami ;)

Trochę fotek z 235/45R19 w świetle dziennym:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez rafał88 » 28 lis 2017, 16:48

Socyopatic napisał(a):w temacie oleju powiem tak, wolałbym dolewać nawet litr do takiego audi niż 0,5 litra do mazdy :P bo reszta wszystko rekompensuje ;)


Była seria gdzie spalanie oleju było nonstop, własciciele musieli z bankami 5L jedzic hahaha

Fura piekna, wygoda niesamowita, mialem okazje przejechac sie na prawym , fakt mazda niedorwnuje ale to tez inna półka cenowa. Jak nielubie szwaboni tak pogratuluje auto jest swietnie dopracowane i jakos materiałow to nie zmielone opakowania po tictac'ach.

Bezawaryjnosci <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7201 (240/50)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 28 lis 2017, 16:54

rafał88 napisał(a):Była seria gdzie spalanie oleju było nonstop, własciciele musieli z bankami 5L jedzic


Ciekawe ilu zatarło motor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8250 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez rafał88 » 28 lis 2017, 16:56

Neonixos666 napisał(a):
rafał88 napisał(a):Była seria gdzie spalanie oleju było nonstop, własciciele musieli z bankami 5L jedzic


Ciekawe ilu zatarło motor.


Dobre pytanie <lol> Na wakacjach za superb jak jechalem to jak za lokomotywą <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7201 (240/50)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez loockas » 29 lis 2017, 09:40

Jak to się stało, że mieszkamy prawie po sąsiedzku, jesteś tu długo i nigdy się nie widzieliśmy na żadnym zlocie? :)

Ładne Audi, będę wypatrywał na wioskach :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10173 (326/637)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Norreca » 29 lis 2017, 09:57

Ciekawe auto :) ladnie sie prezentuje na fotkach.
Mamy najnowsze A6 w pracy ale 4x4 TDI i AT calkiem sie tym fajnie jedzie na autostradzie :) jedyny problem to trzeba sie przywyczajic do auta bo kompletnie nie czuc predkosci w nim... to im sie udalo naprawde fajnie.

co do samego auto to kompletnie nie moj gust :P nie zamienil bym sie z MPSem :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1842 (87/103)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez Weelkoo » 30 lis 2017, 20:00

Norreca napisał(a): nie zamienil bym sie z MPSem


ot właśnie różne gusta i wymagania ;) <spoko>

Tymczasem dziś minęło 77777 km i była jednocześnie okazja do sprawdzenia jak Hankook i'Cept Evo 2 spisują się na śniegu i błocie pośniegowym i jest naprawdę OK, pomimo nagłej i dużej zmiany momentu obrotowego trzymają trakcję naprawdę dobrze.

Do tego wrzucam kilka zdjęć wyświetlaczy itp. wieczorem ;)

Obrazek
Ekran powitalny na FIS – wyświetlaczu między zegarami

Obrazek
Spalanie praktycznie od pierwszego wyjazdu z garażu po przerejestrowaniu, z czego jakieś 90km to dość sprawnie pokonana trasa. Widać dlaczego musi być PB ;)

Obrazek
FIS to nie tylko komputer pokładowy, to również pełna obsługa multimediów, telefonu...

Obrazek
....oraz nawigacji, z wizualizacją mapy i kolejnych manewrów

Obrazek
Ekran można więc w czasie jazdy schować i bazować większość czasu tylko na FIS

Obrazek
Mieszające się kolory panelu wentylacji i klimatyzacji dają poświatę jak zegary w GH :)

Obrazek
Wielofunkcyjna płytka dotykowa do obsługi np. radia, nawigacji i wpisywania adresów

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Oświetlenie Ambiente (jednokolorowe) w drzwiach – do kompletu jest podświetlenie wszystkich przestrzeni na nogi (przód/tył)
Ostatnio edytowano 30 lis 2017, 20:16 przez Weelkoo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1064 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy