Mazda MX-6 GE KL-ZE '92 – Projekt Shiro Daisho

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Zdravko » 17 lip 2014, 11:51

Witam serdecznie :D

W końcu powstała historia mojej ślicznej! co niektórzy nie mogli się doczekać :p w miarę czasu będę uzupełniał wątek kolejnymi informacjami i zdjęciami więc proszę o cierpliwość <spoko>

Obecna MX-6 jest moją drugą madzią w życiu. Co tu dużo pisać... kocham to auto :) a, że miłość nie zna granic to... po pierwszą byłem w Wawie a po drugą w Gdyni ;p staram się wkładać w nią tyle sił i środków ile tylko mogę, czasem jej nawet zazdroszczę, że prowadzi lepszy tryb życia niż ja... :p

Kupiłem ją za śmieszne pieniądze od chłopaka który popełnił jeden mały błąd – przejechał się po mieście tym autkiem ze swoją żoną... niby nic w tym dziwnego aczkolwiek madzia stała na gwincie i trochę tą żonkę wytrzepało :D kazała mu się pozbyć tego auta i tak o to w tej historii pojawiłem się ja :D

Od czasu jak ją mam wsadziłem w nią nowe amory, sprężyny (gwint dalej posiadam, czeka do regeneracji :P ), tarcze i klocki hamulcowe, tylne jarzma (niestety od pana Kozłowskiego <płacze> <płacze> <płacze> – się skurczybyk ceni...), nowe audio (komplet bez tuby), nowy silnik (wtajemniczeni wiedzą o co kaman :D) a w tym silniku cały rozrząd, wszystkie czujniki, paski, rolki, świece, przewody i inne pierdółki które mnie denerwowały ;p z nowym silnikiem zmontowany został dolot na stożku simota i wydech na przelot – także i jedzie i warczy :D Alusy z poprzedniej madzi oddałem do regeneracji i założyłem na nie nowe laczki (z czego już w poprzednim tygodniu musiałem na przód znowu zakładać nowe bo się starły... <rotfl> ) a drugi komplet alusków na zimę czeka na jesień aż się nimi zajmę ;) i oczywiście na poprzednią zimę była porządnie konserwowana :D

Do zrobienia czeka mnie malowanie autka – chce odświeżyć kolor i zniwelować wszystkie rdzawy objawy a na koniec położyć ceramikę :D plus drobne detale tj, obszycie kierownicy, zaszycie dziurki (z czasem to może nawet i wymiana całego poszycia i obicia w kabinie). Byłbym w niebo wzięty jakby klimę udało by mi się zrobić :D ale to na samym końcu tych prac ;)

Na chwilę obecną pod maską siedzą 162 kuce – jak dobrze pójdzie to za chwilkę doskoczy gdzieś 30 kolejnych :D

I tak na zakończenie chciałbym szczególnie podziękować kilku osobom za chęci, czas, siły i pomoc przy tworzeniu tego projektu! Bez MariuS'a, Xed'a, Reiss'a, kamil'a'wlkp, michalk'a, Koci@k'a, Nightfall'a i Creanshaw'a nie jeździłbym dziś takim cudem :D <uklon> <uklon> <uklon>

Dane dla nie-rybaków :P :

Wyposażenie:
* elektryczne i podgrzewane lusterka
* elektryczny szyberdach
* centralny zamek
* ABS
* wspomaganie kierownicy
* welurowa tapicerka
* tempomat
* kiedyś była klimatyzacja :p

Tuning:
* swap z 2.5 V6 KLDE na 2.5 V6 KLZE (ze zmienionym kolektorem dolotowym, wtryskami i zamachem)
* dolot na stożku simota
* wydech na przelot zrobiony na tłumikach RM
* gwintowane zawieszenie k-sport'a

A teraz trochę fotek (jak uda mi się je załadować :P )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

więcej fotek będę dodawał z czasem ;) jedyna rzecz jaka teraz najbardziej mnie denerwuje to brak klubowych podkładek na blachy <płacze> zua pani rowerzystka mi je popsuła <killer> <snajper> ... Jakby ktoś takowe posiadał to z chęcią przygarnę – zobaczcie na smutny ryjek mojej madzi, że musi jeździć z blachą spiętą na paski... miejcie serce! :p
Ostatnio edytowano 27 sty 2015, 22:13 przez Zdravko, łącznie edytowano 2 razy
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Yupikajej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2011, 20:41
Posty: 567 (63/28)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-6 1992r
Był: 2.5 V6 24V 165(?)km GE-KLDE (R.I.P.)
Teraz: 2.5 V6 24V 185km
GE-KLZE

Postprzez Bartg » 17 lip 2014, 12:18

Witamy w końcu w dziale Nasze Mazdy :) Mimo wszystko prosiłbym dodać ładnie uporządkowane informację o aucie, modyfikacje i wyposażenie, bo z morza tekstu ciężko wyłowić ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bounty » 17 lip 2014, 20:06

Wiem dlaczego kochasz to auto, mam to samo ;D piekna sztuka no i ZE ;) pozdrawiam i czekam co tu sie bd dalej dzialo ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Koci@k » 17 lip 2014, 20:49

Zdravko...nareszcie widzę temat <jupi> Fajnie,że wkładasz w nią tyle serducha...mimo i gorszych chwil ;) Czekam na dalsze postępy i życzę,żeby nadal sprawiała Tobie tyle radochy z jazdy <ok> Temat będę śledzić na bieżąco z przyjemnością mam nadzieję :D
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez Reiss » 19 lip 2014, 18:27

W końcu... po latach sie ujawniłeś :D Auto szybko i solidnie wstało na koła, duże postępy na plus, Mechanika ogarnieta na tip top, teraz blache odświeżyć i bedzie Pięknie :D Życze bezawaryjności, adrenaliny, wciągnietych damskich gaci :D w airboxie SZEROKOŚCI ;) :D
Prawdziwy samochód jest jak Piękna Kobieta!!
To taki, który jest wymagający w prowadzeniu,
ciasny, spala niewyobrażalną ilość benzyny,
jego utrzymanie kosztuje worek pieniędzy,
mruczy do ucha za każdym muśnięciem gazu, ma swoje kaprysy, ale wystarczy jedno spojrzenie na jego felgi/światełka/maskę i już mu się wszystko wybacza.
Japan Assassin
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 mar 2010, 19:09
Posty: 693 (5/28)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 06'
MX-5 1.8 07'

Postprzez MariuS » 21 lip 2014, 21:48

Jak tam teraz się śmiga? Jak wrażenia? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Zdravko » 21 lip 2014, 22:21

MariuS... dzięki Tobie na nowo się zakochałem w tym aucie!!! :D normalnie nie wypłacę się Tobie i reszcie ekipy do końca życia :D <uklon> <uklon> <uklon> zamontować skrzydła i będzie latać ;p jutro jadę na hamownie także się zobaczy ;)
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Yupikajej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2011, 20:41
Posty: 567 (63/28)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-6 1992r
Był: 2.5 V6 24V 165(?)km GE-KLDE (R.I.P.)
Teraz: 2.5 V6 24V 185km
GE-KLZE

Postprzez Koci@k » 21 lip 2014, 23:10

To czekamy na ładny wykres tutaj :D
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez Setritus » 21 lip 2014, 23:40

tez jestem ciekaw jaką masz moc w KL-ZE, biorąc pod uwage że wersje były dwie.
Skąd brałeś silnik? Jakie oznaczenia bloków, kolektora, przepustnicy i wałków?
Sam zabieram sie za swap DE –> ZE w lipcu 2015 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Crenshaw » 22 lip 2014, 08:17

No zdravko w końcu jest temat, autko prezentuje się świetnie i już niedługo będzie jechać tak jak powinno <jupi>

btw: tylko zdjęcia trochę powiększ, proponuję zamieszczać na klubowym serwerze, to najlepsza opcja :P
DSC09302.JPG

Obrazek
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez misiak89-89 » 22 lip 2014, 16:30

było strojenie? :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bo_Lo » 22 lip 2014, 16:46

misiak89-89 napisał(a):było strojenie? :D

:D :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez MariuS » 22 lip 2014, 17:29

Nie było wymagane. Podłączyłem tylko DET-a w którym już była mapa od tego silnika z całym osprzętem, więc tylko trochę zmodyfikowałem komórki z zakładki odpowiedzialnej za odpalanie :]

To już 3-cia buda tego silnika i nadal ma się dobrze :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Egoist » 22 lip 2014, 18:19

Jak by to Mirek handlarz powiedział – Zdrowy motor , 3 bude napędza :D

Hmm , a jakby załatwić seryjne ECU z KLZE z budy MX6 ?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez Bounty » 22 lip 2014, 18:37

Seryjne ECU KL – ZE chyba nie do zalatwienia iddzielnie ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Egoist » 22 lip 2014, 18:49

Jak to nie ? W Polsce może nie koniecznie , ale raczej problematyczne to nie jest.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez Frytass » 22 lip 2014, 18:54

Egoist sie nie odzywaj ; D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2014, 14:41
Posty: 43
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda Xedos 6 1992

Postprzez misiak89-89 » 22 lip 2014, 19:12

masz odpowiedniego kompa i nie trzeba świni. znam pana który całkiem niedawno załatwił ecu klze do swojego proboszcza czyli kto szuka znajduje
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bo_Lo » 22 lip 2014, 19:46

Na seryjnym kompie nici z marchewek i odcinka za nisko;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Egoist » 22 lip 2014, 19:49

KLZE na seryjnym kompie powinien mieć seryjne parametry czyt. moc/moment. Tylko co np w przypadku gdy ECU KLZE będzie z MX6 , a motor siedzi np w BA ? Da rade ogarnąć tak , aby elektronika była z seryjnego auta , a oprogramowanie silnika z drugiego ecu ?

W dziale projekty kolega Yellon w 323f BA miał seryjny komp Z5 i drugi dodatkowy odpowiedzialny tylko za sterowanie silnika 2.2 T z Proboszcza.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy