Mazda 626 GD Coupe '87 2.0i –> MX-6 2.2t
Siemanko.
Chwilę mi zajęło, zanim założyłem temat. Głównie dlatego, że nie wiedziałem w którą stronę pójdę z tym 'projektem' i czy będzie sens temat zakładać.
Auto zostało odkupione od mojego serdecznego przyjaciela Payorez, któremu skończył się wolny czas na ogarnianie go do końca Ja natomiast potrzebowałem zrobić sobie sentymentalny prezent na 30stkę, więc zorganizowałem wycieczkę lawetową z Gdańska do Wrocławia.
Moje pierwsze auto to była właśnie 626 Coupe, którą kupiłem w 2011 roku, ale pogrążyła mnie UPG.
Kolejną była Coupeta odkupiona od PLaster, ale wtedy będąc jeszcze młodym i niestabilnym finansowo człowiekiem trochę się przeliczyłem i po zrobieniu trochę pierdół i blacharki, mimo pracy przez cały okres studiów, nie byłem w stanie utrzymać i ogarnąć do końca tego auta. Spalanie 12l też nie pomagało, ale bardzo dobrze wspominam tamte czasy.
Jak to się mówi – do 3 razy sztuka.
Nie powiem, że będę ją trzymał do końca świata i pod kocem – wolę garażować Lexa, ale postaram się by z 3 metrów wyglądała dobrze
Tak więc do rzeczy:
Auto to Mazda 626 Coupe z 1987 roku, seryjnie było to 2.0i.
Po zakupie była już po swapie na 2.2t po remoncie, odpalonym na ECU poliftowego Probe i z całą wiązką wnętrza z Probasa. Mazda odpalała, jeździła.
Powodowało to, że praktycznie nic we wnętrzu nie działało, a światła były podłączone na patencie.
Po długich wieczorach podjąłem decyzję, że nie kombinuję na wiązce z Probe, bo posiada ona lekko 3x więcej przewodów i możliwości – przywracam Mazdę do bycia mazdą, a zostawiam wiązkę silnika do ECU z Probe i jakoś to będzie
Efektem tego było, że auto nie odpalało.
Tak to wyglądało:
Studiując szczątkowe schematy wiązek do 626 2.2 turbo i kontrując je z pełną serwisówką z Probe udało się znaleźć jakąś logikę i po wielu wieczorach w garażu udało mi się zrobić 2 adaptery – jeden łączący wiązkę Emission z Front (światła, zasilanie) drugą łączącą Emission z Dashboardem. Niestety nie udało mi się dostać żadnych schematów do 2.0i, więc misja była trochę na włosku.
Nie jestem też elektrykiem samochodowym, mechanikiem trochę tak, ale jestem uparty w kwestii aut.
Finalnie udało się, auto odpaliło, działają także światła szyby itp.
Pozostały mi do ogarnięcia jeszcze zegary, poprawne zasilanie pompy paliwa i na pewno coś się jeszcze znajdzie, co będzie spędzać mi sen z powiek
W dużym skrócie plan na auto jest prosty – szybki klasyk, ale jak najbliżej serii wizualnie. Zwłaszcza na tym mi zależy, by auto w środku było bez patentów. Ma działać jak oryginał.
Co będzie, czas pokaże.
Chwilę mi zajęło, zanim założyłem temat. Głównie dlatego, że nie wiedziałem w którą stronę pójdę z tym 'projektem' i czy będzie sens temat zakładać.
Auto zostało odkupione od mojego serdecznego przyjaciela Payorez, któremu skończył się wolny czas na ogarnianie go do końca Ja natomiast potrzebowałem zrobić sobie sentymentalny prezent na 30stkę, więc zorganizowałem wycieczkę lawetową z Gdańska do Wrocławia.
Moje pierwsze auto to była właśnie 626 Coupe, którą kupiłem w 2011 roku, ale pogrążyła mnie UPG.
Kolejną była Coupeta odkupiona od PLaster, ale wtedy będąc jeszcze młodym i niestabilnym finansowo człowiekiem trochę się przeliczyłem i po zrobieniu trochę pierdół i blacharki, mimo pracy przez cały okres studiów, nie byłem w stanie utrzymać i ogarnąć do końca tego auta. Spalanie 12l też nie pomagało, ale bardzo dobrze wspominam tamte czasy.
Jak to się mówi – do 3 razy sztuka.
Nie powiem, że będę ją trzymał do końca świata i pod kocem – wolę garażować Lexa, ale postaram się by z 3 metrów wyglądała dobrze
Tak więc do rzeczy:
Auto to Mazda 626 Coupe z 1987 roku, seryjnie było to 2.0i.
Po zakupie była już po swapie na 2.2t po remoncie, odpalonym na ECU poliftowego Probe i z całą wiązką wnętrza z Probasa. Mazda odpalała, jeździła.
Powodowało to, że praktycznie nic we wnętrzu nie działało, a światła były podłączone na patencie.
Po długich wieczorach podjąłem decyzję, że nie kombinuję na wiązce z Probe, bo posiada ona lekko 3x więcej przewodów i możliwości – przywracam Mazdę do bycia mazdą, a zostawiam wiązkę silnika do ECU z Probe i jakoś to będzie
Efektem tego było, że auto nie odpalało.
Tak to wyglądało:
Studiując szczątkowe schematy wiązek do 626 2.2 turbo i kontrując je z pełną serwisówką z Probe udało się znaleźć jakąś logikę i po wielu wieczorach w garażu udało mi się zrobić 2 adaptery – jeden łączący wiązkę Emission z Front (światła, zasilanie) drugą łączącą Emission z Dashboardem. Niestety nie udało mi się dostać żadnych schematów do 2.0i, więc misja była trochę na włosku.
Nie jestem też elektrykiem samochodowym, mechanikiem trochę tak, ale jestem uparty w kwestii aut.
Finalnie udało się, auto odpaliło, działają także światła szyby itp.
Pozostały mi do ogarnięcia jeszcze zegary, poprawne zasilanie pompy paliwa i na pewno coś się jeszcze znajdzie, co będzie spędzać mi sen z powiek
W dużym skrócie plan na auto jest prosty – szybki klasyk, ale jak najbliżej serii wizualnie. Zwłaszcza na tym mi zależy, by auto w środku było bez patentów. Ma działać jak oryginał.
Co będzie, czas pokaże.
Ostatnio edytowano 11 maja 2024, 12:28 przez MrShaleck, łącznie edytowano 2 razy
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dobra, to dorzucam informacji
Mam teraz kilka dni przestoju, bo mam troszkę problemów z psiakiem, ale przez święta udało się:
1. Odpalić zegary – działa wszystko, prócz kontrolki drzwi, ale to jest kwestia czegoś innego
2. Paliwo już działa jak trzeba
3. Uruchomić wentylator chłodnicy to było mega ważne
4. Uruchomić klaksony, które chyba się zepsuły po 1 bipnięciu
5. Przerobiłem zegary USDM Automat na Manual – wywaliłem sekcje z biegami
First start:
I tu już ładnie chodziła:
Mam teraz kilka dni przestoju, bo mam troszkę problemów z psiakiem, ale przez święta udało się:
1. Odpalić zegary – działa wszystko, prócz kontrolki drzwi, ale to jest kwestia czegoś innego
2. Paliwo już działa jak trzeba
3. Uruchomić wentylator chłodnicy to było mega ważne
4. Uruchomić klaksony, które chyba się zepsuły po 1 bipnięciu
5. Przerobiłem zegary USDM Automat na Manual – wywaliłem sekcje z biegami
First start:
I tu już ładnie chodziła:
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
ja bym tego za darmo nie wziął, ze względu że by mi się nie chciało przy tym grzebać wytrwałości w składaniu tego do kupy, autko jest fajne dobrze że masz czas przy nim grzebać w i przywrócić do stanu używania
Eeee tam, nie takie rzeczy się składało
Jedną taką już miałem rozebraną do budy, a auto jest dość prostej konstrukcji. Elektryka była większym wyzwaniem. Czas jeszcze mam, ale mi się kończy, bo zaczął się sezon rowerowy
Misją było odpalić i wszystko uruchomić do kwietnia.
Jedną taką już miałem rozebraną do budy, a auto jest dość prostej konstrukcji. Elektryka była większym wyzwaniem. Czas jeszcze mam, ale mi się kończy, bo zaczął się sezon rowerowy
Misją było odpalić i wszystko uruchomić do kwietnia.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Na szczęście auto z końca lat 90 więc nie ma niepotrzebnych rzeczy i budowa jest przyjaźniejsza do ogarnięcia. Życzę wytrwałości w dalszych zmaganiach i zazdraszam bo fajnie trochę pogrzebać w garażu.
Byłem przekonany, że wrzuciłem tu wczoraj posta
Wczoraj udało mi się rozkminić kabelkologię do oświetlenia tablicy i wstecznego. Wiązkę mam z hatchbacka, więc zasilanie wstecznych świateł musze wyciągnąć z wiązki lamp do klapy
Udało się także:
– uruchomić wycieraczki, był wsadzony bezpiecznik 5A, a mechanizm miał duży opór i go paliło
– uruchomić oświetlenie wnętrza tj zapalniczka, schowek
– uruchomić wentylator nawiewu, ale muszę druciki oporowe ogarnąć, bo są uszkodzone
Nie działa mi jeszcze centralny zamek. Wydaje mi się, że gdzieś nie ma sygnału do CPU.
W ostateczności sobie dołożę coś.
Pozostało mi polutować adaptery i będę powoli składał wnętrze.
Wczoraj udało mi się rozkminić kabelkologię do oświetlenia tablicy i wstecznego. Wiązkę mam z hatchbacka, więc zasilanie wstecznych świateł musze wyciągnąć z wiązki lamp do klapy
Udało się także:
– uruchomić wycieraczki, był wsadzony bezpiecznik 5A, a mechanizm miał duży opór i go paliło
– uruchomić oświetlenie wnętrza tj zapalniczka, schowek
– uruchomić wentylator nawiewu, ale muszę druciki oporowe ogarnąć, bo są uszkodzone
Nie działa mi jeszcze centralny zamek. Wydaje mi się, że gdzieś nie ma sygnału do CPU.
W ostateczności sobie dołożę coś.
Pozostało mi polutować adaptery i będę powoli składał wnętrze.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Update na 10.04.2024r :
Udało się ogarnąć światło przeciwmgłowe tył – w sumie to dość, ciekawe, bo myślałem, że przełączniki przedlift/polift nie różnią się niczym, a jednak nie działał, bo miał zamienione zasilanie główne z oświetleniem. Zmieniłem piny w kostce i śmiga
Oświetlenie tablicy już działa, posłużyłem się gumową uniwersalną oprawką do W5W, lekko przyciąłem i pasuje idealnie.
Zasilanie do wstecznego jest już puszczone, pozostało wymienić czujnik na skrzyni.
Dalej nie wiem co jest z centralem, ale przypuszczam, że nie ma sygnału do CPU o stanie drzwi.
Udało się ogarnąć światło przeciwmgłowe tył – w sumie to dość, ciekawe, bo myślałem, że przełączniki przedlift/polift nie różnią się niczym, a jednak nie działał, bo miał zamienione zasilanie główne z oświetleniem. Zmieniłem piny w kostce i śmiga
Oświetlenie tablicy już działa, posłużyłem się gumową uniwersalną oprawką do W5W, lekko przyciąłem i pasuje idealnie.
Zasilanie do wstecznego jest już puszczone, pozostało wymienić czujnik na skrzyni.
Dalej nie wiem co jest z centralem, ale przypuszczam, że nie ma sygnału do CPU o stanie drzwi.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Wczoraj kontynuowałem składanie, ale musiałem poprawić po blacharzu fachową naprawę tj. masa uszczelniająca prosto na rdze... przez co ciekło do środka przez podszybie.
Zrobiłem to mam nadzieje lepiej.
Poskładałem wentylację, poprałem wykładziny i fotele, wypędzelkowałem większość plastików, wywaliłem piankę pseudowygłuszającą
Dziś kontynuuję.
Zrobiłem to mam nadzieje lepiej.
Poskładałem wentylację, poprałem wykładziny i fotele, wypędzelkowałem większość plastików, wywaliłem piankę pseudowygłuszającą
Dziś kontynuuję.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
ale mnie się podoba takie coś, nie mogę się doczekać końcowego efektu.
Trzymam mocno kciuki , zapowiada się ciekawie
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Spiąłem poślady w ten weekend i w zasadzie odwaliłem kawał roboty.
Nie mam ciągle oświetlenia we wnętrzu, to jest do rozkminienia, ale reszta zdaje się działać.
Walczyłem jeszcze chwilę z wycieraczkami, bo ostatnio rozebrałem mechanizk – był zapieczony.
Poskładałem i nie trafiłem w synchronizację mechanizmu z silnikiem. Na szczęście udało się naprawić.
Trochę się zastanawiam nad tym oświetleniem zegarów. Przełożyłem zarówy z mazdy do zegarów USDM, ale chyba jednak mazdowa zieleń to lepsza opcja. Tylko, że te 'kondonki' zielone na żarówkach były już mocno wypalone i prawie nie było widać podświetlenia.
Nie mam ciągle oświetlenia we wnętrzu, to jest do rozkminienia, ale reszta zdaje się działać.
Walczyłem jeszcze chwilę z wycieraczkami, bo ostatnio rozebrałem mechanizk – był zapieczony.
Poskładałem i nie trafiłem w synchronizację mechanizmu z silnikiem. Na szczęście udało się naprawić.
Trochę się zastanawiam nad tym oświetleniem zegarów. Przełożyłem zarówy z mazdy do zegarów USDM, ale chyba jednak mazdowa zieleń to lepsza opcja. Tylko, że te 'kondonki' zielone na żarówkach były już mocno wypalone i prawie nie było widać podświetlenia.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Pełen optymizmu wczoraj chciałem wybrać się na przegląd.
Mazda nie chciała
Przynajmniej jak już wstawiłem do garażu to ogarnąłem nowe styki do kierunkowskazów i kostkę do czujnika temp. wody
Jutro wjedzie zregenerowany rozrusznik i mam nadzieję w tym tygodniu już legalnie poruszać się po drogach
Mazda nie chciała
Przynajmniej jak już wstawiłem do garażu to ogarnąłem nowe styki do kierunkowskazów i kostkę do czujnika temp. wody
Jutro wjedzie zregenerowany rozrusznik i mam nadzieję w tym tygodniu już legalnie poruszać się po drogach
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jednak zregenerowałem ten, po wyczyszczeniu wszystko wyglądało na dobry stan. Wymieniłem szczotkotrzymacz(?), wyczyścilem co trzeba, nowy smar i może pośmiga
Dopisano 17 kwi 2024, 21:59:
Rozrusznik śmiga.
Miałem też problem, bo nagle zaczęła mi falować na obrotach, ale okazało się, że jeden z czujników wody do ECU trzymał się na 3 drucikach z całego przewodu
Mazdziocha przeszła dziś też legitnie przegląd, więc w końcu mogę jeździć
Dopisano 17 kwi 2024, 21:59:
Rozrusznik śmiga.
Miałem też problem, bo nagle zaczęła mi falować na obrotach, ale okazało się, że jeden z czujników wody do ECU trzymał się na 3 drucikach z całego przewodu
Mazdziocha przeszła dziś też legitnie przegląd, więc w końcu mogę jeździć
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Pierwszy spot klasyków/yountimerów zaliczony. Auto wzbudza zainteresowanie, jednak to dość rzadki model w wersji Coupe.
Musiałem chwilowo wyskrobac wszystko wkoło szyby i zakleić to silikonem, bo leciało do środka jak złe.
Po 1 deszczowym dniu był basen w aucie. Powoli negocjuję termin z blacharzem, by ogarnąć tą szybę i ramkę dookoła.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Wersja Coupe robi robotę, bardzo fajnie się prezentuje. Patrząc na to że nie tak dawno dopiero udało Ci się ją uruchomić to szybko ogarnąłeś temat.
Jeszcze sporo pracy muszę wykonać. Najdłużej trwało rozpracowanie wiązek i zrozumienie ich, potem juz z górki.
Wciąż nie działa mi oświetlenie wnętrza, zegarek i centralny zamek.
O wizualnych sprawach nie mówiąc...
Ale bez spiny, jeść nie woła, działa. Bardzo chciałem w kwietniu ogarnąć ją do stanu 'Street legal' żeby mieć się czym przemieszczać i zacząć robić hamulce w Lexusie.
Wciąż nie działa mi oświetlenie wnętrza, zegarek i centralny zamek.
O wizualnych sprawach nie mówiąc...
Ale bez spiny, jeść nie woła, działa. Bardzo chciałem w kwietniu ogarnąć ją do stanu 'Street legal' żeby mieć się czym przemieszczać i zacząć robić hamulce w Lexusie.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Wczoraj udało się pojechać na Gdańską Dachówkę dla klasyków
Generalnie autko śmiga elegancko, niektóre dźwięki musze zdiagnozować, ale potencjał jest duży. Przyjemność z jazdy też, choć już wiem, że będzie mi brakowało klimatyzacji. Ale nic to
Generalnie autko śmiga elegancko, niektóre dźwięki musze zdiagnozować, ale potencjał jest duży. Przyjemność z jazdy też, choć już wiem, że będzie mi brakowało klimatyzacji. Ale nic to
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jakie dalsze plany? lakier?
Tak, ale powoli. Miałem ostatnio awarię psa i pociągnęła finansowo połowę takiego lakierowania całego auta myślę...
Wstępnie w czerwcu ogarniecie dachu, wkoło szyby i malowanie, może od razu maska. A reszta później.
Wstępnie w czerwcu ogarniecie dachu, wkoło szyby i malowanie, może od razu maska. A reszta później.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość