Mazda 323 BG BP '91

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez mlody1921 » 23 maja 2015, 14:05

Ponoć jak się nie chce zdradzić co sie dzieje w temacie dostaje sie bana :P
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez .:MarciN:. » 22 lut 2021, 18:49

Wiem, że za ten post pewnie dostanę nagrodę złotej łopaty, ale BG żyje, a ja potrzebuję prawego czystego kierunku TYC. Nie mam bladego pojęcia skąd taki dostać... Wszystkie wcześniejsze źródła niestety są już nieaktywne i nie jest on nigdzie dostępny.

Będę wdzięczny za pomoc. Obiecuję, że jak auto wróci na ulice to Was o tym powiadomię.

00012708.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Grigori » 23 paź 2021, 12:59

Niestety w hurtowniach tego nie ma zostaje tylko szukać pop portalach z częściami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 13:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez .:MarciN:. » 26 maja 2023, 23:21

PXL_20230502_173813339.jpg

Beep Beep...
Jest tu kto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Sturmir » 28 maja 2023, 11:36

Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód :> . Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2021, 11:41
Posty: 37 (0/3)
Skąd: Warmia
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT turbo 88
Mazda 323 GTi 1.6 105km manual
Mazda 323 1.6 86km automat
Mazda 5 2.0 diesel 146km 2008r
Mercedes 124 sedan 2.3 136km zółta blacha
Ford Galaxy 2.3 benzyna 2008r

Postprzez DARO MAZDA 323 » 29 maja 2023, 07:24

halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów

Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Ja mam obecnie 4 323 BG ;)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez .:MarciN:. » 11 cze 2023, 02:03

Sturmir napisał(a):Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód :> . Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.


Dziękuję! To prawda, dawno mnie tu nie było. Xedos zdążył już dawno trafić do projektów :D. Nie zamierzam jej sprzedawać – zamierzam ją dokończyć, tak jak zawsze marzyłem.

DARO MAZDA 323 napisał(a):halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów

Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.


Co nie zmienia faktu, że niezależnie ile osób tu zajrzy to ja potraktuję ten wątek jak książkę serwisową i historię projektu.

Od ostatniego razu, kiedy tu zajrzałem zmieniło się tak wiele, że z całą pewnością nie będę już pamiętał połowy. Jak temat dojedzie do końca zaktualizuję również pierwszą stronę. Warto pamiętać, że była to wersja B3 LX (nawet bez obrotomierza).

W wielkim skrócie wydarzyło się przez ostatni czas to, co poniżej:

Nadwozie:
  • kompleksowe ogarnięcie blacharki (błotniki, podłoga, zawias, progi, generalnie wszystkie miejsca, gdzie pojawiła się korozja + zabezpieczenie antykorozyjne
  • odświeżenie koloru, czyli polakierowanie wszystkiego na fabryczny kolor, w tym również m.in. klamek; wyjątkiem jest komora, która jest w kolorze białym
  • zderzak przedlift GT pomalowany pod kolor + dokładka (czarna)
  • wywiercone otwory w komorze na dopływ chłodnego powietrza (filtr jest w miejscu, gdzie kiedyś był płyn do spryskiwaczy, odwróciłem zbiornik, komora filtra ma wykonane otwory z przodu zaraz za kratką zderzaka oraz od dołu)
  • miejsca na boczne kierunki są zaspawane i wygładzone
  • tylna wycieraczka usunięta, a wraz z nią spryskiwacz tylnej szyby
  • wszystkie naklejki i oznaczenia usunięte
  • progi TWR
  • dokładka tylnego zderzaka GTR (wydech trzeba był odrobinę opuścić, żeby wszystko grało)
  • lusterka GT (w tym jedno naprawione, materiał uzupełniony, polakierowane pod kolor nadwozia)
  • szerokie listwy na drzwiach (polakierowane pod kolor nadwozia)
  • długi spojler z wersji GTR pomalowany plastidip'em na czarno
  • słupki pomalowane na czarny mat (tak jak w oryginale)
  • chlapacze zdemontowane
  • tylna blenda i lampy odratowane i uszczelnione (co mnie bardzo cieszy) + nowe śruby do blendy
  • przednie lampy TYC + kierunki TYC (czyste)
  • uzupełnienia uszczelek
  • usunięte wygłuszenie maski

Silnik, dolot i układ napędowy:
  • SWAP na 1.8 GT (BP) – otworzony, sprawdzony, wyremontowany (szkoda się rozdrabniać z opisem)
  • Skrzynia z B3 (najkrótsza, została moja :))
  • Koło zamachowe z B3, ale generacji BA
  • Sprzęgło z 1.8 SOHC
  • Multum prace serwisowych po SWAP-ie (sama ostatnia seria to m.in. poprawa montażu wysprzęglika, wymiana poduszki silnika, zlokalizowanie małego wycieku przy aparacie zapłonowym – mam nowe łożysko, więc będzie ogarnięte; wymiana węży podciśnień)
  • Wymiana filtra stożkowego (Simota)
  • Poprawa dolotu CAI – usztywnienie stożka (dodatkowe mocowanie), poprawa mocowania przepływomierza, nowe silikony TurboWorks, adapter filtra Simota itd.
  • Nowy akumulator Bosch
  • Regeneracja alternatora (m.in. wymiana regulatora napięcia)
  • Short Shifter PRO-Sport
  • Dodana już wcześniej pompa wspomagania
  • to co zbędne – wywalone :D

Układ wydechowy:
  • Kolektor Pacesetter 4-1 dedykowany dla Escorta GT
  • Tłumiki RM-Customs – środkowy i tylny (wyrzutnia arbuzów XXL z zamontowanym silencerem)
  • Cały wydech kwas 2,25" od początku do końca

Zawieszenie:
  • co można było to przerzucone z GT
  • wszystkie elementy zawieszania, które korodowały poddane zostały renowacji
  • zamiast gum wsadzone są poliuretany z Olkusza (Deuter Moto-Sport)
  • K.A.W. PlusKit -65mm po custom'izacji, bo było nadal za wysoko
  • sparciałe poduszki amortyzatorów wymienione
  • Łożyska przód wymienione (obydwa)
  • 1 piasta z tyłu wymieniona razem z łożyskiem (dodatkowo były kiedyś kombinowane dłuższe szpilki – teraz jest powrót do nominalnych na wszystkich osiach)
  • przednia rozpórka PRO-Sport już była (zmieniła kolor na czarny) – teraz doszła jeszcze tylna i precyzyjnie wycięte otwory w tylnych plastikach – obydwie zostały wyregulowane

Układ hamulcowy:
  • SWAP przód i tył na GT – teraz jest 4x tarcza
  • Zaciski po regeneracji, pomalowane na czarno

Wnętrze:
  • Dodane sterowanie elektrycznymi lusterkami na desce
  • El. szyby z uniwersalnych podnośników zostały zmienione na OEM'owe z GT + przyciski (jeszcze nieco się zawieszają, ale liczę, że po czyszczeniu styków będzie OK)
  • Dołożony zamek centralny chwilowo poza autem, ale wróci na swoje miejsce
  • Fotele z GT (jeden po rewitalizacji, usztywnieniu i poprawie stelaża – obecnie jak nowe)
  • Tylna kanapa i tylne boczki z GT
  • Przednia część tunelu z GT (szeroki) razem ze schowkiem i cupholder'em (zapalniczka do lekkiej naprawy, ale się ogarnie)
  • Podłokietnik z MX-3 (w trakcie montażu)
  • Liczniki z obrotomierzem wrzucone jeszcze przed największymi pracami

Inne naprawy:
  • wycieraczka wystrzeliła podczas jazdy – temat opanowany
  • poprawa wężyków spryskiwaczy

Milion rzeczy nie pamiętam, ale z grubsza zostawiam sobie ślad :).

Jeśli ktoś ma to z przyjemnością przygarnę:
  • osłonę słupka A od strony pasażera
  • plastikową osłonę pod schowek

Jeszcze długa droga, ale jedziemy dalej z tematem. Będzie dobrze. W najbliższej kolejce ogarnięcie elektryki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 21 lip 2023, 00:41

Kolejny etap prac można uznać za zamknięty, dotyczył przede wszystkim elektryki:
  • nieużywane wiązki usunięte
  • okablowanie w drzwiach uporządkowane
  • elektryczne szyby uruchomione
  • lusterka z GT działają :)
  • zamek centralny działa :)
  • napięcie alternatora ustabilizowane (podany +)

Ponadto wyszło jeszcze kilka rzeczy, które zostały od razu ogarnięte:
  • wtryski doprowadzone do ładu (lekko ciekły/pociły się)
  • wąż przy filtrze paliwa wymieniony + obejmy

We wnętrzu:
  • popielniczka naprawiona
  • tunel z MX-3 solidnie zamocowany
  • podświetlenie liczników uzupełnione
  • wymieniona została okładzina pedału sprzęgła

Zawieszenie zostało jeszcze bardziej wyrównane (oczywiście w dół).

Kolejny etap przed nami – spawanie dokładki, regeneracja i montaż boczków, korekta wolnych obrotów i detale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez seba323f » 23 paź 2023, 21:15

Zdecydowanie za mało zdjęć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez .:MarciN:. » 7 lis 2023, 23:04

seba323f napisał(a):Zdecydowanie za mało zdjęć :)

Zawszę wolę pokazywać rezultaty, niż plany w trakcie realizacji. Mam jedno, bo auto ostatnio sporo jeździło. Musi wystarczyć na razie :)

PXL_20231102_073653601.jpg


Kolejny maraton zakończony:
  • pod maską jest nowy akumulator, który wymusił przy okazji zmianę budowy jego mocowania, ale ostatecznie siadło pięknie
  • poprawki izolacji
  • do dokładki został dospawany hokej, który pozwolił do dodanie EZ-Lip'a
  • walka z centralnym zamkiem (oczywiście dokładanym, bo nie zapominajmy, że był to LX) zakończyła się na razie połowicznym sukcesem – może być jeszcze lepiej, będą kolejne próby innego ułożenia cięgien
  • wpadła półka bagażnika
  • plastiki zostały uzupełnione (m.in. w bagażniku i pod schowkiem)
  • instalacja boczków drzwi (przedlift GT pod elektrykę) – mogłoby być jeszcze lepiej, powalczymy
  • sprawdzenie sterowania nawiewów
  • nadal występuje problem z domykaniem drzwi przednich kierowcy – jest lepiej, ale nieidealnie (może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie – zamek, zawiasy lub jakieś inne pomysły?)
  • na tyle zamontowane zostały są camber bolty Powerflex'a, dzięki czemu udało się pochylić koła na tyle, żeby guma nie ocierała o błotnik
  • tylne lampy mają teraz 4 oprawki dwuwłóknowe, więc pozycja i stop jest x4 i pięknie to wygląda

Kolejne prace w toku – na tapecie są poprawki zamka, tapicerki, uruchomienie audio, uszczelka przedniej szyby, rewitalizacja i montaż słupka A i Bóg wie, co jeszcze. Przypuszczam, że kolejna aktualizacja przed końcem roku, ale bardzo mi zależy, żeby do tego czasu udało się dojść do satysfakcjonującej wersji 1.0 <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez DARO MAZDA 323 » 9 lis 2023, 07:51

ogrom prac i roboczo godzin, których nie widać od razu
trzeba wstawić do garażu na zimę i dopieszczać tak aby była igła na sezon 2024

a tak serio to ładnie to wygląda , ja pobawił bym się w przyciemnienie lamp i szyb :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez .:MarciN:. » 25 lis 2023, 02:02

Panie i Panowie (a może ja sam :), bo uzupełniam ten topic przede wszystkim dla siebie i osób, które w tym projekcie widzą wartość) – coraz bliżej wersji 1.0. Łza kręci się w oku – dosłownie. Auto wróciło właśnie z kolejnej trasy do ciepłego garażu. Kolejny maraton zakończony. Płacz ze wzruszenia na trasie Lublin –> Rzeszów.

PXL_20231124_205750622.jpg


Na warsztat poszło uruchomienie Car Audio, centralny zamek, wygłuszenie drzwi i bagażnika oraz poprawa tapicerki. Wielkie dzięki za fachową i pełną serca pomoc należy przekazać na ręce ekipy z Dobrego Tonu.

  • siłowniki centralnego zamka zostały zmienione na 7kg – wcześniejsze nie dawały sobie rady
  • wjechał sterownik PROXIMA, dzięki czemu BG można teraz otwierać i zamykać z pilota :D
  • drzwi i bagażnik zostały wyciszone matami 4eversilent
  • w bagażniku zagościła podłoga, którą można bez problemu złożyć na części, żeby dostać się do wnęki koła
  • zagościła też zabudowa wzmacniacza
  • subwoofer GrandZero wrócił na swoje miejsce i przeżywa drugą młodość
  • w drzwiach gra separowany zestaw Helix L 62C.2
  • jednostka sterująca to Pioneer MVH-MS410BT
  • wszystko napędza wzmacniacz Helix M Four (4x100W RMS przy 4Ω)
  • udało się pomóc drzwiom zamykać się lżej, tapicerka siedzi naprawdę dobrze – ostatecznie wyszło dużo lepiej, niż oczekiwałem

BANG!

Czas zająć się uszczelką i szybą czołową. Słupek A znów pękł, więc został na deser.
Załączniki
WhatsApp Image 2023-11-23 at 13.01.09.jpeg
WhatsApp Image 2023-11-23 at 13.01.01.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 23 gru 2023, 01:45

Kolejne pracy przyniosły progres, ale również odkryły nowe problemy, które przedłużyły listę prac.

Nowe siłowniki zamka centralnego i doprowadzone do nich cięgna spowodowały problem z opuszczaniem szyby bocznej – temat udało się rozwiązać, wszystko ostatecznie gra – szyba idzie w dół, zamek się otwiera.

Brak uszczelki szyby czołowej na górze zaś doprowadził ostatecznie do konieczności wymiany szyby czołowej na nową – uszczelka też jest już na miejscu – elegancka, nowa, podobnie jak szyba. Nie obyło się bez komplikacji związanych z odkręcaniem podszybia, czy też z krawędzią dachu od strony uszczelki.

Auto sporo pojeździło, coś tam zaczęło pykać, więc muszę od tego tematu na chwilę odpocząć :D zwłaszcza, że pogoda w tych okolicznościach nie pomaga.

W kolejnym maratonie czas na montaż brakującego słupka A, niektórych plastików oraz druk kratki przedniego zderzaka. Na końcu gruntowne czyszczenie. To chyba już ostatnia prosta, ale [tiiit] długa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 4 sty 2024, 18:46

Historia BG napisała kolejny rozdział – tym razem z cieknącym po baku paliwem. Podejrzewałem rurę wlewu – trafnie. Udało się zakupić nową za drugim razem :). Przerdzewiała opaska była winowajcą. Paliwo nie cieknie, temat zamknięty, lecimy dalej <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 17 lut 2024, 00:47

Kolejny update tematu. Zapowiada się ostatnia prosta.

Zawartość ostatniej aktualizacji:
  • Wymiana filtra i oleju – od kiedy pamiętam zawsze był Mobil 1 10W40 i tak też pozostało
  • Sprawdzenie zawiasu raz jeszcze, zniwelowanie luzów (dokręcenie tulei)
  • Stare opony zimowe (rocznik 08), na których ją ostatnio przeturlałem, ustąpiły miejsce nowym letnim Kormoranom 195/50/15
  • Udało się dopasować dekle do felg (wrzucę je na weekendzie)
  • Środki tarcz pomalowane na czarno
  • Ogarnięta zbieżność, sprawdzone kąty (wyszło -1,5 przód, -2,5 tył z camber boltsami, więc idealnie)
  • Sprawdzenie poboru prądu w aku
  • Sprawdzenie szczelności dolotu i podciśnień
  • Obniżenie położenia wycieraczek w spoczynku (wtargnęły na szybę)
  • Uruchomienie oświetlenia wnętrza i bagażnika (dodatkowo wpadły nowe żarówki 31 mm)
  • Naprawa czujnika otwarcia drzwi kierowcy (wrócił brzęczyk świateł i podświetlenie stacyjki, które tak zawsze uwielbiałem)
  • Listwy słupków A są już zeskanowane, podobnie jak kratki zderzaka GT – elementy powinny zostać wydrukowane w marcu – pomaluję na spokojnie i wrzucam na auto
  • Doszły poprawki montażu rury wlewu, bo paliwo jeszcze się skraplało – teraz jest ideolo.

Mega chciałbym to wszystko złożyć i wyczyścić na wiosnę – zobaczymy, czy się uda. Plan jest taki, żeby jutro działać dalej z pierdołami – obudowy oświetlenia, plastiki, kable, opaski, kapsle, kołki. Walczę dalej – o młodzieńcze marzenia <serduszka>

Pytanie do Was (jeśli ktoś to czyta), bo nie wiem jak się zabrać za sprawy poniżej:
  • Zakres pracy lusterka el. od strony kierowcy jest jakby przesunięty – lustro idzie na maksa do góry, w kosmos, ale odbija przy próbie regulacji w dół, jakby zakres pracy silnika był źle ustawiony – może ktoś się z tym już mierzył i wie to ogarnąć, żeby tego nie zniszczyć? To pierdoła, ale lubię jak w aucie wszystko śmiga na 100%
  • Podświetlenie przycisku świateł awaryjnych – może to tylko moja wyobraźnia, ale wydawało mi się, że ten przycisk jest podświetlany nie tylko przy włączonych awaryjnych, ale razem z deską – czy tak jest naprawdę, czy tylko mi się przyśniło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy