Mazda 6 – GH – Roznice w silnikach 2.0 i 2.5 Pb

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kamil » 2 lip 2011, 21:36

powiedziałem co umiałem ;)
armandoo napisał(a): i ogólnie uwielbiam bezyniaki.

i na tym moja pomoc się kończy. Nie mam benzyniaka i w przeciwieństwie do polak900 nie wypowiadam się na temat auta którego nie posiadam ;) powodzenia kolego w zakupie papa
Kamil
 

Postprzez Rabti » 2 lip 2011, 22:08

I ja coś dorzucę...
Mam 2.0 benzynę kombi. Obiektywnie jest nieco mułowaty, ale nie mam zacięcia rajdowca więc jak dla mnie jest OK. Jeżdżę 80% po mieście, spalanie 9,2l. Wybrałem benzynę bo współczesne diesle to nie to co ładnych parę lat temu...
Też bałem się drogich napraw, nie lubię warkotu diesla i dlatego właśnie wybrałem benzynkę.
Powiem tak, jak potrzebujesz dużej mocy szukaj 2,5 jak chcesz się dobrze czuć i nie mieć wiru w baku to 2.0.
Pozdrawiam.
Co do konstrukcji to wiem tylko tyle, że 2.0 ma łańcuch i jest praktycznie bezobsługowy.
Wiadomo oleje i filtry jak w każdym...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 21:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez polak900 » 2 lip 2011, 22:21

dokładnie to nie te same silniki i drogie w eksplatacji, nie ważna jaka marka
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez mazda6 » 2 lip 2011, 23:29

jesli chcesz sie scigac to 2.5 jest Ok a jesli chcesz po prostu jezdzic autem to 2.0 wystarczy, w tym drugim przypadku wiem o czym mowie bo mam taki silnik. Spalanie to 6l na trasie/110km w miescie 8-9l ale nie jezdze ostro. Silnik 2.0 jest po prostu extra. Choc nie powiem jak go wkrecisz na 3lub4 biegu do 5tys/obr to idzie jak burza. Ale to wiadomo ze mazdy lubia wysokie obroty, po 5tys/obr dopiero te silniki zaczynaja zyc <faja> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez glowasiek » 3 lip 2011, 00:14

ja wzialem diesla ze wzgledu na dynamike, przyspieszenie. Dawniej uzywalem benzyniaki, nie mialem przekonania do diesla. Kupilem pierwszego diesla a ten jest kolejnym.
Jak ktos juz raz zacznei dieslem jezdzic to nie wroci do benzyny. Wspolczesne diesle nie klekocza !!
Zreszta wspolczesne benzyniaki tez maja wiele podzespolow ktore moge sie zepsuc a koszt ich naprawy jest duzy :P

jezeli wolisz benzyniaka to wez sobie mocniejszego, zuzycie paliwa ponoc niewiele wieksze a frajde z jazdy bedziesz mial :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Lofi » 3 lip 2011, 00:43

Moja Mazda6 2.5 litra (automat) w USA obecnie spala średnio ok 10 l / 100km – dane od mojego kierowcy

zbiera się dość dość:) też lubię szybsze autka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:23
Posty: 112
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 6 2009 2.5L 170 KM USA

Postprzez bartosz51 » 3 lip 2011, 00:55

glowasiek napisał(a):Jak ktos juz raz zacznei dieslem jezdzic to nie wroci do benzyny.


A ja w poprzedniej szóstce miałem diesla. I wróciłem do benzyny. ;) Ale tak to jest z wyjątkami potwierdzającymi regułę. :)

A apropos tematu wątku, również pałając niechęcią do wypowiadania się o czymś, czego nie posmakowałem powiem tylko, że czytałem recenzję o 2.5, gdzie autor pisał, że przepastnej różnicy w dynamice z 2.0 nie ma. Na pewno jest lepsza na niskich obrotach.
Moje spalanie w mieście to 11,2 (i mam to w d.upie). Na trasie ok 7.
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez lola » 3 lip 2011, 09:54

wkurzające jest to ze nie ma gdzie przetestować mazdy6 z 2,5l , problem ten jest na forum poruszony przez anie ktora zdecydowala sie na 2,5l , ja po przejechaniu sie 2,0 benzyną i 2,0dieslem/140km/ zdecydowalem sie na diesla z uwagi na duza lepszą dynamike od 2000 obr ale to zrozumiałe, niestety 2,5l w krakowie byla nieosiągalna a szkoda bo dół 2,0mzr-cd jest beznadziejny także ciągle myśle o wymianie na 2,5l albo 2,2
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez polak900 » 3 lip 2011, 10:38

dół w 2.5 l jest lepszy, ale później jest podobnie
jeździłem przed kupnem swojej 2.0 wersją 2,5 l i wiem co mówię
tylko d jak chcesz większą zauważalną dynamikę
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez michal6272 » 3 lip 2011, 14:51

mazda6 napisał(a):Spalanie to 6l na trasie/110km


6 l/110 km/h sprawa realna, ale to jest tak jak z ptasim mleczkiem – zjesz czekoladkę a resztę wyrzucasz ;) i obchodzisz sie smakiem
Mazda z takimi silnikami daje naprawdę dużo radości z jazdy zwłaszcza w trasie i jazda 110 km/h to masohizm jak dla mnie, mi w trasie pali o wiele wiecej. 6 l przy 110/km to tylko z tempomatem, bez żadnej frajdy, usnąć można, a nie po to wybrałem mazdę z tym silnikiem, żeby sie katować.

bartosz51 napisał(a):A ja w poprzedniej szóstce miałem diesla. I wróciłem do benzyny. ;) Ale tak to jest z wyjątkami potwierdzającymi regułę. :)


też sie pod tym podpisuje. Wcześniej jezdziłem passkiem 130 km TDI, potem 307 HDI. Po tym co sie naczytałem na tym forum o problemach z mazdami w dieslu, powiedziałem dieslom dziękuję. Potwierdzeniem mojego wyboru była sytuacja podczas sprawdzania przedzakupowego mojej mazdy w serwisie w Białymstoku jak na lawecie ściągnęli mazdę w dieslu której filtr cząstek uniemożliwił dalszą jazdę.

Jak ktoś nie jeździ dużo po autostradach to tylko benzyna.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 21:52
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.

Postprzez polak900 » 3 lip 2011, 15:30

podobno nie ma problemu z dpf w mazdach
ja dodam tylko, że nawet samochody klasy np volvo mercedes mają problemy z nowoczesnymi D
byłem ostatnio w salonie merca u znajomego sprzedawcy, który powiedział mi, że mają kłopot z DPF, bo kupujący nie zwracają na niego uwagi.
ja się im nie dziwię bo kupić auto za 200k i jeszcze mieć jakiś problem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartosz51 » 3 lip 2011, 15:47

No to jak kupujący nie zwraca uwagi na coś, na co powinien, to ma problem. Prawdopodobnie jest kilka rozwiązań – albo nie wie, co kupuje, albo jest idiotą albo jeszcze coś tam innego.
Jak dla mnie trochę czcza dyskusja. Jest wybór i albo kupuję rzecz (np. odkurzacz albo samochód), z którą wiążą się jakieś obowiązki po stronie użytkownika, albo nie – jeśli mnie te obowiązki uwierają i nie chce mi się ich na moich barkach dźwigać.
Wystarczy kupować świadomie i ewentualnie zakup poprzedzić nawet niezbyt głęboką refleksją nt. tego, co mi jest potrzebne, do czego będę używał i tak dalej. Nie słyszałem w tym dziale o jakimkolwiek problemie z dpf. Najwyraźniej zatem koledzy, którzy takiego wyboru dokonali zrobili to nieprzypadkowo, stosują się do określonych wymogów i wszystko gra. A ja, jako ignorant, któremu wiele spraw umyka kupiłem sobie benzynę i też wszystko gra.

Poza tym wszystko OK, możemy sobie do usranej śmierci dywagować na temat wyższości jednych świąt nad drugimi.
Pozdrowienia
Ostatnio edytowano 3 lip 2011, 16:02 przez bartosz51, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez polak900 » 3 lip 2011, 16:00

do pewnego momentu problem dpf był tematem tabu i sprzedawcy sobie go bagatelizowali
kupujący nic o tym nie wiedział i zaczęli mieć problemy
jak problem się nagłośnił to niektórzy sprzedawcy już informowali kupujących o tym filtrze.
a jeszcze inni radzili czy kupować D czy Pb.

Obowiązki?
może u ciebie tak jest, u mnie jest i będzie inaczej, miałem różne samochody i nigdy nie miałem z nimi problemów.
serwisowane były przeważnie w ASO i ja tylko nimi jeździłem bez żadnych ceregieli tak było np z mondeo D tak było z focusem i będzie tak z mazdą.

co do tematu to na 10 mechaników w mojej okolicy 8 poleciło by mazdę z silnikiem benzynowym, diesla poleciłoby tylko 2,
coś w tym musi być
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartosz51 » 3 lip 2011, 16:07

polak900 napisał(a):może u ciebie tak jest, u mnie jest i będzie inaczej, miałem różne samochody i nigdy nie miałem z nimi problemów.


Nie rozumiem, że co? Jak niby u mnie jest? Mam rozumieć, że Twoim zdaniem ta różnica między nami polega na tym, że ja nie miałem różnych samochodów i z tymi samochodami, których nie miałem, miałem jakieś problemy?
Jaśniej proszę, bo być może nie łapię w lot Twoich złotych myśli.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez polak900 » 3 lip 2011, 16:08

chodzi mi o te obowiązki o których piszesz?
złote myśli – ok
kończymy temat bo nie ma sensu go ciągnąć.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Bluwas » 3 lip 2011, 18:57

Ja bym brał 2,2 w dizelku 170 koni , super jazda , na 2.0 dizlu też się fajnie jeździ ale to 140 koni . W benzynie 2,5 litra to Ci benzynki trochę wrąbie , wiadomo nic z niczego się nie bierze , jest moc to i zapotrzebowanie na benzynę też jest.
Co do DPF-u proponuję zakończyć temat , jak do tej pory nie spotkałem użytkownika GH , który by miał z tym problem . Mazda to nie Ford albo Renault , to Mazda !!!
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 12:37
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008

Postprzez Kamil » 3 lip 2011, 19:00

Bluwas napisał(a): jak do tej pory nie spotkałem użytkownika GH , który by miał z tym problem .
bluwas, przecież polak ma problem z dpf w Mazdzie. każdemu to powtarza na każdym kroku. Oj nie doczytałeś <lol> tyle postów a odpowiedzi na pytania autora tematu brak. Jedno armandoo wiesz na pewno – dalej nic nie wiesz :) nie będę oryginalny, jak powiem, żebyś przejechał się do serwisu i tam popytał.

DPF? Uważam, że można się o to martwić w sytuacji gdy kupujesz używane auto. W takim przypadku WSZYSTKIEGO można się obawiać, łącznie z wypadnięciem silnika z ramy etc. Łyka jeden z drugim super ofertę mazdy 2008 rok z 30.000km przebiegu, a później z płaczem na forum biegnie, że mu sie dpf popsuł.
Kamil
 

Postprzez mazda6 » 3 lip 2011, 20:06

michal6272 napisał(a):
mazda6 napisał(a):Spalanie to 6l na trasie/110km


6 l/110 km/h sprawa realna, ale to jest tak jak z ptasim mleczkiem – zjesz czekoladkę a resztę wyrzucasz ;) i obchodzisz sie smakiem
Mazda z takimi silnikami daje naprawdę dużo radości z jazdy zwłaszcza w trasie i jazda 110 km/h to masohizm jak dla mnie, mi w trasie pali o wiele wiecej. 6 l przy 110/km to tylko z tempomatem, bez żadnej frajdy, usnąć można, a nie po to wybrałem mazdę z tym silnikiem, żeby sie katować.

to uwazasz ze 110km to malo ? <co?> No to prawo ladnie sie lamie <czytaj> ja tam wole punktow nie zbierac. A 6l wyciagniesz faktycznie na tempo. Do katowanie jeszcze daleko, gdybym jechal 60km to tak, silnik by dostal po <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez chmooreck » 3 lip 2011, 20:51

Kamil napisał(a):Łyka jeden z drugim super ofertę mazdy 2008 rok z 30.000km przebiegu

Dodajmy, że za 35k zł... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez armandoo » 4 lip 2011, 00:29

Hehe...zdecydowanie najwięcej z postów nauczyłem się o DPF ale spoko , przyda się może kiedyś.

Ja zdecyduje się na 2.5 benzyne jednak nadal nikt nic nie pisze o jakiejs pokrewności silników , cześci 2.0 i 2.5 benzyna.


Szczerze obawiam się tylko jednej rzeczy. Wszyscy piszecie , że macie 2.0 b a nikt nie pisze , że ma 2.5 b w związku z czym silnik jest mało popularny. Obawiam się dostępności części do niego skoro jest tak mało spotykany.
armandoo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto