Mazda 626 (GE) – Opinie
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
No i kolejna dyskusja kto kogo objedzie
... szkoda, że w moim rejonie są same graty, trochę nowych aut średniej półki i jedno WRX STI ... nie ma się z kim sprawdzic ...

zibi626 napisał(a): z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego
No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko, przełożenia skrzyni, opony, stan sprzęgła, umiejętności kierownika. Składowych jest sporo na końcowy efekt.
No i jaki procent biednych BMW E36 320i jeżdżących po naszych drogach legitymuje się fabryczną mocą?? Wożą bidulki m2 dresu i kilogramy diód, naklejek, zapchanych remusów itp itd a o kable, świece czy amorki już się w nich nie dba bo ich i tak nie widać więc po co inwestować.
Jak jeżdżą nie wiem, u nas jeździ jedna zadbana, ale że jej właściciel nie ciśnie to nie wiem jak jedzie. Kilka innych które "spodkałem" na światłach "nie jechały" bo za kółkiem był w/w kierowca a stan auta wiadomo jaki. Reasumując FS ma duże szanse na sponiewieranie pierwszej z brzegu BMW E36 320i
dyszel85 napisał(a):to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y
Nowy golf 1.4 TSI ma 160 niby, a tak naprawdę moje bidne 145 wyplute na hamowni miesza go z błotem że aż przykro patrzeć. Wiem bo jednym sobie pojeździłem nieco a drugie mam na co dzień

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
zgadza się np: audi z taką mocą jak FS wogóle nie jedzie .bazyl wspaniały napisał(a):No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko
kiedyś wziołem się za wyprzedzanie MX-6 musiałem ciągnąć ostro kiedy gość się zorientowa, że wyprzedza go jakaś 626 . po jakimś tam okresie trofiliśmy się pod sklepem i gość mówi ze mi fajnie idzie ta 626 ,ogólnie był przekonany że pod maską mam KL tak jak on
MX-6 4WS sobie obejrzałem ( tylne koła skręcają się więcej, niż sobie wyobrażałem) fajny bajer
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
dyszel85 napisał(a):To musiało być tylko 1.6 z naklejką 2.0, uwierz mi że to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y
Może i BMW ma więcej KM i Nm, ale katalogowo osiągi takie same, jeśli chodzi o przyśpieszenie, oczywiście zdrowych jednostek. Poza tym BMW z tylnym napędem tez swoje waży i przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach. Tak jak pisze bazyl wspaniały moc to nie wszystko.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Bo po pierwsze japońskie KM to co innego co niemieckie KM. Po prostu japońskie jednostki napędowe są dużo "sprawniejsze" mechanicznie (nie chodzi tu o bezawaryjność).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
moc i moment mierzony jest raczej na kołach,wiec raczej to masa. w M6 mam 26kucyków więcej i co z tego samochód idzie gorzej katalogowo 0,2s masa robi swoje.lukasz 323C napisał(a):przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Masa Panowie, masa robi swoje.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.
za deedykowany o ile jakis znajdziesz do GE to zaplacisz sporo wieksze pieniadze niz za uniwersalny.to raz. 2 masz bardzo ograniczony wybor przypuszczam ze moze 0,5
po trzecie do uniwersalnego wystarczy dospawac wieszak ktory mozesz odciac z oryginalnego jesli niechce ci sie ciac i giac nowego pozdrawiam
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
zibi626 napisał(a):Czy ktoś się orientuje jak sprawuje się KL w Cronosie z automatyczną skrzynią? Bo to chyba to samo co w Xedach 9? Mam chyba jedną na oku,ale właśnie w konfiguracji KL + A/T no i się zastanawiam mocno nad nią...<myśli>
Jest taki sam ale... inny.
kolektor inny, przepływomierz, sterownik silnika, parę pierduł przy osprzęcie.
Jeśli jeżdzony jak książka pisze to nie do zajężdżenia. Uważaj za to na automat w Cronosie, może być problem bo to słaby mechanizm. W X9 bardzo wytrzymały.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Mi sie gdzies obilo ze starsze modele maja wiecej kuni.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
JulianSR napisał(a):wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2
Yyy mylisz się? Ja miałem mazdę z 1993r i miałem tam przynajmniej głowicę fs2. A był to zwykły silnik 115km.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Rozumiem,że sprawdzaliście silnik po nocy,że nie dymi? Chociaż niedymienie wcale nie oznacza,że oleju nie bierze. Klekocze?
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..
Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie
!!!!!!!!!!!! + nadkola), nie jest złożony z 5 aut, jedzie prosto, brat nie boi się szukania niektórych(na szczeście niewiele) części po Internecie to brać 
Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..
Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie

Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
silnik sprawdzany z zimnego – złych objawów nie zauważono
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6