Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez radar88 » 30 sty 2012, 22:51

ucze1102 napisał(a):na temat spalania można napisać książkę wszystko zależy od stylu jazdy i pokonywanej trasy czy miasta, ja podałem średnie spalanie jakie mam u siebie tak żeby apollo miał porównanie (dodatkowo ja jeżdżę z kompletem pasażerów)

I to mi wszystko wyjaśniło :) A książka...nawet się czytać nie chce :D
ucze1102 napisał(a):to też jest pojęcie względne, bo ja na co dzień kręcę KF-a max do 4 tys no i to nie jest przecież katowanie, a ktoś może powiedzieć że KF-em można całkiem komfortowo jeździć już w przedziale 2-3 tys

Zgadzam się w pełni z Twoją wypowiedzią.
ucze1102 napisał(a):I wracając do pierwszego cytatu spalanie które podajesz jest jak najbardziej realne i do osiągnięcia, ale mi jakoś nie wychodzi <diabełek>

Sztuka EcoDrivingu <lol> , tak naprawdę, w mieście pomijam 3 bieg, jeżdżę 1,2,4 (30-35mph (50-55km/h) na trasę jak wyjeżdżam 1,2,3-5, mocy jest pod dostatkiem, w Z5 to już się nie udaje :D

Apollo napisał(a):że nie za duży w sumie samochodzik zamknie się spokojnie w 8 l na 100 km

Benzyny, owszem, coś takiego będzie w zimę, w lato wiadomo, silnik się szybciej nagrzewa.
Apollo napisał(a):– Martwi mnie tylko ten ewentualnie występujący apetyt na olej. Ciężko to stwierdzić przy zakupie proszę o info. co konkretnie jest za to odpowiedzialne i jaki jest koszt naprawy tej usterki.

Jest tu temat o picu oleju, opinie są różne...nowy temat klik trochę tego dotyczy.
Apollo napisał(a):– I jak to jest z przebiegiem dla tych silników ile z Wam znanych informacji one wytrzymują bo np. w Alfie w benzyniaku miałem przebieg 249 i silniczek chodził jak ta lala a w dislu tyle samo – nom ale tam to on się dopiero dotarł. Kumpel na zlocie miał w dislu 560 tyś i sobie chwalił.

Jak trafisz na zadbany silnik, i będziesz przy nim robił systematycznie wymiany, polata jeszcze długo, ja w X9 mam ponad 300kkm, pali na dotyk, mocy nie brakuje.
Apollo napisał(a):– Nic nie piszecie o typowych usterkach dla tego modelu – czyżby ich nie było na co (poza typowym rzeczami) warto zwrócić dodatkową uwagę?

Szczerze, korozja,jeżeli po bum to czy podłużnice i reszta wygląda ok...silnik...mój np puszcza oliwę z pokryw zaworów(uszczelka),falują obroty (sprawa nie wyjaśniona), tulejki od drążka zmiany biegów, lubią się wyrobić...wiadomo zawieszenie (polskie drogi). I najważniejsze, przed zakupem sprawdź jak wyglądają miejsca mocowań amortyzatorów w bagażniku, czasami można dostać szoku. Poczytaj trochę opinii, może coś tam znajdziesz więcej.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez MIRU » 30 sty 2012, 22:54

W z5 charakterystycznym objawem zapieczonych pierscieni jest poranne kopcenie :D
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI potrafi ładnie zadymic z rana....Chociaz nie ma reguly, w większosci przypadków pojawia się to po pierwszej wymianie oleju, jakby sprzedawca nalal do oleju jakiegos zagęszczacza :) Dlatego najlepiej poszukac na forum pewniaka
Wracajac do spalania... moje byłe z5 zaraz po zakupie spalało w granicach 7l benzynki, nie swirujac...narmalny dojazd do pracy przez wioski :) , pózniej spalanie było większe, ale to juz inna bajka :D
Apollo napisał(a):I jak to jest z przebiegiem dla tych silników ile z Wam znanych informacji one wytrzymują
w mazdzie zapieają się pierscienie i nie ma reguły ile km...zalezy jak poprzednik dbał, jaki był olej lany oraz kiedy robił wymiany...Tuleje sa mocne nie wycierją sie jak w polonezach ze po 150tys były progi i trzeba było oddawać do szlifu. Zresztą do Z5 nie ma nadwymiarowych tłoków :P
Apollo napisał(a):Nic nie piszecie o typowych usterkach dla tego modelu – czyżby ich nie było na co (poza typowym rzeczami) warto zwrócić dodatkową uwagę?
Głownie olej :D
w z5 występuje problem z falującymi obrotami i wysokimi obrotami na ssaniu. Jest na forum opisane jak sobie z tym radzić :) Poza tym zapiekające sie samoregulatory tylnych hamulców...
W v6 poduszki silnika lubia puszczać oraz tylne zaciski – brak ręcznego
<oczy> zawieszenie proste, czesci tanie i ogolnie dostępne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Apollo » 31 sty 2012, 13:08

Czyli podsumowywujac – rozeznanie co do spalania już mam, rdze wypatrze gołym okiem, przebieg silnika – jak każdy zadbany to i 300 pociągnie ale martwi mnie ta sprawa wycieków – sądziłem, że Mazdy to takie niezawodne samochody – a takowa bynajmniej o nich krąży opinia – wiem, że bezawaryjnych samochodów nie ma ale martwi mnie to, ze przy zakupie tego nie sprawdze i po paru dniach wyjdzie, że muszę wpakować grubą kasę na remont silnika.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez MIRU » 31 sty 2012, 16:53

yy jakich wycieków ??
a remont nie taki straszny:] raptem ~1000pln + robocizna :) w przypadku R4 bo Vka to juz większe koszta bo 6 garków i 24 zaworki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez radar88 » 31 sty 2012, 17:04

Z opinii które tutaj czytałem to Z5 normalnie wcina olej, oczywiście aby mieć pewność że silnik nie bierze to byś musiał od razu remontować (chyba że kupisz tu na forum pewniaka).
Lecz nie ma się czym przerażać, możesz tak trafić że nic się nie będzie działo i będziesz bardzo zadowolony, a czasami trafisz na takie auto że ręce opadają, lecz tu nie mowa o mazdach lecz o wszystkich samochodach. Podejdź do tematu na spokojnie, sceptycznie i nie kupuj pierwszej lepszej, bo to się często źle kończy. Ja w PL kupiłem 323F 1,5 + LPG za 4000zł, wizualnie potrzebuje sporo pracy, lecz mechanicznie... bardzo zadowolony.
I zapamiętaj sobie tak na przyszłość – V6 mazdy będą podjadały olej, jedne więcej drugie mniej. V-kę przy mocniejszym naciśnięciu gazu nic nie powinno kurzyć, jak tylko idzie mgiełka....łyka olej.

MIRU napisał(a):oraz tylne zaciski – brak ręcznego

Ja jak pojechałem na przegląd miałem brak ręcznego w prawym kole, więc chyba typowa usterka ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez MIRU » 31 sty 2012, 17:21

radar88 napisał(a):Ja jak pojechałem na przegląd miałem brak ręcznego w prawym kole, więc chyba typowa usterka ;)

no mi tez prawe <lol>
a tu taki dodatek nt zuzywania oliwy przez Z5 :) Szkoda ze nie było (a moze była ??) ankiety dla silników BP i V6 :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=23219
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Apollo » 31 sty 2012, 20:15

Dzięki Panowie za wszelkie info. ale muszę poważnie przemyśleć zakup tej Mazdy – trochę się przeraziłem tym silnikiem. Co jak co ale przy japończuku – "takie rzeczy tylko w erze". Jak to nie wolno ufać pobieżnym opiniom.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez radar88 » 31 sty 2012, 20:26

Lecz chyba się za szybko peszysz, poczytaj na forum w dziale 323/3 --->BA opinii na temat auta, poczytaj jakie ludzie mają problemy z tymi samochodami, przeczytaj kilka tematów odnośnie uszkodzeń/usterek. Poczytasz i ocenisz że tak naprawdę nic złego się nie dzieje z tymi samochodami i że się świetnie spisują, wiadomo że zawsze coś może strzelić, czy to pasek od osprzętu, czy rozrusznik itp, ale to są rzeczy które się kończą w każdym jednym aucie. A części do 1,5....dostępne na wyciągnięcie ręki, używki jak i nowe (tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać), do V-łki trochę gorzej dostępne lecz też da się wszystko kupić ;)
Oczywiście decyzja należy do Ciebie, ponieważ to Ty będziesz użytkował pojazdu na co dzień i masz się czuć komfortowo i zadowolony ;)

Pozdrawiam i zapraszam w progi MazdaSpeed ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Nocny Mściciel » 1 lut 2012, 01:41

Witam

Jestem tu trochę nowy ale śledzę to forum od dłuższego czasu także wyleję swoją opinie na temat mojej mazdy.

Kupiłem swoją Mazdę od pana zwącego się "handlarzem" <czarodziej> we wrześniu ubiegłego roku i mam ją 5 miesiąc. Kupiłem auto z przebiegiem 192 tyś generalnie jak na ten przebieg wnętrze i z zewnątrz zadbana. Dziś jest już 201 tyś czyli prawie 10 tys zrobione głównie po mieście. Ogólnie auto nigdy mnie nie zawiodło, większych problemów nie ma. Mechanicznie cały czas wszystko sprawne. Od kupna naprawy ograniczały się tylko do wymiany klocków, końcówki drążków kierowniczych czy uszczelki pod głowicą (jakimś cudem ktoś u mnie zakładając uszczelkę tak zdziałał, że się podwinęła i przepuszczała płyn). Ciężkim elementem do zgryzienia są niestety ceny części zamiennych które wyraźnie są droższe od cen do innych mazd czy golfów 3 czy 2. Przykładowo cena tulejki na wahaczu – 100zł, amortyzator tył KYB – 340zł bilstein – 320zł <faja> . Gdzie do Mazdy 3 kosztuje bilstein 290zł, komplet uszczelek pod głowicę około 330zł, poduszka na amortyzator tył 200zł. Póki co jestem w trakcie wymiany zawieszenia tylnego i posiadłem wiedzę, że sprawa nie jest tania :)

Ciekawym tematem jest sprawa blach. Oglądając niektóre egzemplarze zastanawiałem się czy auta nie były wyciągnięte z jeziora :)) Zaniedbane egzemplarze strasznie gniją i tu chyba wiele osób przyzna mi racje. Moja całe szczęście nie gnije (może leciutko na nadkolu tylnym trochę, ktoś kiedyś przytarł ten element)

Spalanie u mnie po mieście wyjdzie 10-11l Pb ale niestety dużo jeżdżę i nie potrafię utrzymać 50km/h <czarodziej>

Podsumowując – auto dla ludzi którzy czują klimat, lubią dbać o samochód lepiej niż o kobietę :D i nie trzęsą na każdym kroku każdej złotówki wydanej na auto. Coś za coś, chcesz mieć ciekawe auto trzeba liczyć się z kosztami :) :) Mam nadzieję, że nie przynudziłem <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2012, 01:05
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5

Postprzez rafał88 » 1 lut 2012, 10:19

Apollo napisał(a):Dzięki Panowie za wszelkie info. ale muszę poważnie przemyśleć zakup tej Mazdy – trochę się przeraziłem tym silnikiem. Co jak co ale przy japończuku – "takie rzeczy tylko w erze". Jak to nie wolno ufać pobieżnym opiniom.


Zrazac sie nie ma co bo to uzywany samochod. kupisz vw czy audi i tez miaja problemy takie jak i nie gorsze. kolega ma golfa IV z 2001 i juz cala zawieche zrobil, silnik rowniez falowal, rozrusznik sie mu sypnal(mowa o 1.6).
Ja mam swoja mazde ponad 2 lata miala 223tys, teraz ma ponad 270tys:) i szczerze mowiac jezdzi, autko co dzien wozi moja <dupa> 'e:D
Jak chcesz miec ideal kup sobie nowy z salonu i po problemie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Michał88 » 1 lut 2012, 13:07

Nocny Mściciel napisał(a):amortyzator tył KYB – 340zł

No to ładnie przepłaciłeś, w październiku/listopadzie robiłem u siebie remont całego zawieszenia i dałem za KYB około 230 pln + wysyłka. Nawet teraz na allegro stoją w podobnej cenie.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Nocny Mściciel » 1 lut 2012, 18:29

Michał88 napisał(a):
Nocny Mściciel napisał(a):amortyzator tył KYB – 340zł

No to ładnie przepłaciłeś, w październiku/listopadzie robiłem u siebie remont całego zawieszenia i dałem za KYB około 230 pln + wysyłka. Nawet teraz na allegro stoją w podobnej cenie.


340zł to cena detaliczna w Inter Carsie. Co do amortyzatorów z internetu nie mam przekonania, wolę jednak sklepy stacjonarne. Co do KYB udało mi się właśnie cudem przez znajomego ogarnąć właśnie za 230zł tył z czego jestem niezmiernie uradowany :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2012, 01:05
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F BA '97r 1.5 Z5

Postprzez KoRnFUN » 4 lut 2012, 22:24

witam
mam pytanko czy ktos moze zakladal sprezyny obnizajace dedykowane do KF'a do autka z silnikiem Z5??
dowiedzialem sie ze przod moze stac wyzej niz tyl. czy ma ktos jakies info na ten temat badz na temat roznicy w masie miedzy KF a Z5?
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez rafał88 » 5 lut 2012, 10:27

Przeciez wszysktie sprezyny obnizajace sa dedykowane do z5 bp i kf.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rafał » 5 lut 2012, 11:13

arafal21 napisał(a):Przeciez wszysktie sprezyny obnizajace sa dedykowane do z5 bp i kf.


Możesz rozwinąć swoją myśl ?? Coś tutaj nie rozumiem ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez rafał88 » 5 lut 2012, 13:20

http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 02398.html
wystarczy przeczytac opis. jest jeden rodzaj sprezyn nie zaleznie od silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rafał » 5 lut 2012, 13:36

arafal21 napisał(a):wystarczy przeczytac opis. jest jeden rodzaj sprezyn nie zaleznie od silnika

Ta aukcja nie jest wyznacznikiem różnicy w sprężynach...
Tył może są takie same ale przód różni się na pewno twardością i wysokością.
Przecież R4 jest lżejszy od V6
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez KoRnFUN » 5 lut 2012, 13:38

no dobra ale jest roznica w masie miedzy kf a z5 nie wplynie na roznice miecy obnizeniem przodu a tylu??
edit
no wlasnie
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez rafał88 » 6 lut 2012, 11:39

Wlasnie jest roznica ktos nawet pokazywal foto z5 i kf'a i wiadomo kf ladniej siedzial. z5 na tych apex czy jamex wyglada jakby miala przod wlasnie wyzej niz tyl. A najlepiej skontatkowac sie producentem czy sa roznce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KoRnFUN » 6 lut 2012, 12:12

dobra mysl o tym nie pomyslalem <spoko>
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323