Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez zelka » 22 maja 2016, 19:28

Zaraz, zaraz... Te dywagacje rozwiewają się i aż się pogubiłem w tym wszystkim.
Makmarc piszesz, że Stag zło – ok. Po tym co piszesz wniosek ja mogę postawić taki, że po prostu osoby, które trafiają do Was na poprawki to te, które przyoszczędziły na montażu w innym serwisie i po prostu MAGIK, który montował nie potrafił tego ogarnąć tylko puścił autokalibrację. Otóż w KME też się to da i jakoś nikt o tym nie pisze. Ja nie mówię, że cała grupa AC jest wyśmienita, pisałem tylko i wyłącznie w kwestii elektroniki.
Spalanie dużo większe? Sorry, ale jak moja GH w zimę potrafiła spalić ~9L/100km i wcale nie było ubogo tylko bardzo z głową zrobione to jest ten wynik dużego spalania? Śmiem twierdzić, że nie przekroczę widełek 15%. Pokaż mi inną elektronikę, na której nie stracisz tych, dajmy na to, do 5KM i ok. 10Nm.
Ja sam osobiście do GH zapłaciłem 2950 zł z większą butlą w bagażnik aniżeli oferowany standard.
Piszesz cały czas, że ten Stag taki zły etc. więc proszę powiedz jakie 70% osób montujących w podlaskim kładzie elektronikę. Po prostu powiedz co nie leży Ci w tych instalacjach... Nie zajmuję się tym fachowo ani hobbystycznie tym bardziej, wiem tyle co nic (na pewno moja wiedza jest znikoma), ale po prostu chciałbym się dowiedzieć.
Każda wiedza przyda się w przyszłości. <nauka> Oczywiście wszelakie posty nie mają jakichkolwiek względów uszczypliwości tylko po prostu wymienić wady oraz zalety danych podzespołów, które są montowane. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez makmarc » 22 maja 2016, 20:05

Proszę Cię bardzo,

pierwszym i dla mnie bardzo ważnym plusem na korzyść innej instalacji jak Stag jest niestandardowa możliwość ustawienia korekt mapy LPG kroczek po kroczku, korzystając z testera OBD i obserwując dane pracującego silnika, mam możliwość modyfikacji procentowej w najmniej dostępnych momentach, czego przy innych instalkach nie ma, tam układasz wykres, doregulowujesz "kropeczki" i to wszystko. Mało tego, chociaż to już teraz żadna nowość, ale przynajmniej dopracowana przez Polaków, to autoregulacja podczas jazdy, które dostosowuje się do np. mieszanki zalanego aktualnie gazu. Straty?

Zaskoczę i już kiedyś o tym pisałem, ale właśnie po montażu instalacji LPG w mojej ex Astrze II Bertonie OPC 2.0T profesjonalna hamownia Maha pokazała dwukrotnie wynik na PB98 +/-214KM a na zestrojonym LPG +/-219KM, przy jednoczesnym spalaniu w mieście w stosunku 12,5-13l PB98 a max 14l LPG. Wiem, co piszę.

Innym przykładem była Mazda RX-8 231KM, którą ładnych kilka lat temu sprowadziliśmy dla siebie z USA i jako pierwsi założyliśmy do niej LPG, właśnie naszych sprawdzonych systemów, gdzie akurat Stag czy BRC nie były w stanie tego obsłużyć.

Prosiłbym już o koniec tej dyskusji w tym wątku, bo robi się nam OT, jeśli ktoś ma chęć do dalszej dyskusji lub pytania, zapraszam na PW.

W tej chwili nasz niezawodny układ, który działa świetnie i jest bezobsługowy to;

1. sterownik AGIS lub AEB/KING
2. wtryskiwacze (OMVL Reg Fast do niewymagających silników lub najlepiej Barracudy – Hana to już przeszłość i słaba jakość, tym bardziej Herculesy, można byłoby zerknąć jeszcze na Apisy polskiego producenta z Piaseczna, swego czasu dawały radę)
3. reduktor to Zavoli Zeta S, tudzież Silver KME, jest też oczywiście wiele innych, do mocniejszych aut, ale zostajemy przy naszych wymaganiach
4. ważną rzeczy przy takim montażu jest również odstojnikowy filtr fazy lotnej, który wymagany jest przy Barracudach

Na takim zestawie i właściwym zestrojeniu, nie ma opcji, że to nie będzie hulało, niezwykle ważny jest oczywiście stan układu zapłonowego, bo na PB nie poczujesz, a już na LPG tak. Pamiętajcie też, że temp spalania gazu jest wyższa niż PB, a sam gaz jest bardziej wysokooktanowy, więc i można się pobawić.

To nie są moje teorie, to dane z życia, fachowcem też nie jestem i nie na wszystkim się znam, ale bardzo dużo jeździłem i dalej jeżdżę na strojenia aut klientów, wiem jak te auta się zachowują.
makmarc
 

Postprzez Diabeł » 24 maja 2016, 11:18

makmarc napisał(a):Proszę Cię bardzo,

Zaskoczę i już kiedyś o tym pisałem, ale właśnie po montażu instalacji LPG w mojej ex Astrze II Bertonie OPC 2.0T profesjonalna hamownia Maha pokazała dwukrotnie wynik na PB98 +/-214KM a na zestrojonym LPG +/-219KM.


wtrącę swoje trzy grosze odnośnie tego pomiaru mocy tzn, na PB95 pokazało by Ci większą moc niz na PB98 i byc może dlatego tez na gazie osiągnąłeś wiecej
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez makmarc » 24 maja 2016, 20:29

Nie bardzo rozumiem ... Auto jak każde inne moje zawsze jest zalewane PB98, wynik na LPG był
większy niż na 98, więc na 95 byłby jeszcze niższy.
makmarc
 

Postprzez Diabeł » 29 maja 2016, 22:44

makmarc napisał(a):Nie bardzo rozumiem ... Auto jak każde inne moje zawsze jest zalewane PB98, wynik na LPG był
większy niż na 98, więc na 95 byłby jeszcze niższy.

to doprecyzuje bo nie jasno się wyraziłem, jeśli masz zalecane paliwo PB95 to wlanie PB98 spowoduje spadek mocy. (może w tej astrze miałeś 98?)
ja w swojej Madzi mam zalecane PB95 i innego nie leję bo mija się to z celem (oczywiście oprócz LPG) :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez pc93 » 31 maja 2016, 22:44

Jeszcze tylko krótki post żeby już zakończyć mój wątek. Odebrałem mazdę po montażu LPG i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Po za tym, że podczas pracy klimy na załączonym LPG na niskich obrotach podczas postoju obroty lekko falują i wg mechanika, to jest normalne zachowanie auta w takim przypadku. Tak czy inaczej wlew mam we wlewie, butlę 52l w kole, koło w pokrowcu, wtryski w silniku, wszystko gra, wszystko buczy i jest jak być powinno :) . Spadków mocy nie zauważyłem, ale może przez, to że przez tydzień jeździłem 20-letnią Vectrą i zapomniałem jak mazda szła przed zagazowaniem :D . Ale jak depnę, to idzie, i to się liczy, a gaz mi się przełącza po ok 1-2min od startu zimnego silnika.

A i mam hany <oczko> . Dzięki chłopaki za wszelkie porady. Dam znać za 2000km jak mi się sprawuje mazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2016, 10:54
Posty: 6
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 GG '06 2.0 147KM

Postprzez MariuszMazdaFan » 22 cze 2016, 13:33

Cześć!

Chciałbym zagazować swoją Mazdę 6 (2.0 147KM). Powiedzcie mi, czy ten silnik znosi dobrze gaz? Jest to dla mnie ważne, bo jak mam auto ciągle wstawiać do mechaników, to wolę odpuścić temat, albo zmienić na diesla, bo sporo jeżdżę.

Druga sprawa to czy ktoś zna jakiś dobry warsztat? Jak się wpisze w googla "instalacja gazowa w samochodzie" to jest pełno firm, ale mi zależy tylko na porządnych. Na innym forum ktoś podrzucił mi firmę Gazeo (http://gazeo.pl). Czy ktoś miał z nimi styczność?
MariuszMazdaFan
 

Postprzez xRafalx » 22 cze 2016, 13:43

Napisz skąd jesteś to ułatwi sprawę :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MariuszMazdaFan » 23 cze 2016, 08:33

Faktycznie zapomniałem podać. Ja jestem z Łodzi. Zależy mi jednak na dobrym specjaliście, bo nie mam czasu ani ochoty później jeździć na poprawki. Mogę gdzieś dalej pojechać. Ze względu na czas odpada tylko wyprawa na drugi koniec Polski.
MariuszMazdaFan
 

Postprzez Taco » 26 cze 2016, 13:32

Już kiedyś zdaje się pisałem o Michale Korytku na Malowniczej. w Łodzi to jest właśnie. W gazie siedzi od dawna. i u niego masz ten plus, że gwarancja ogólnopolska. a może i nie plus, jak nie podróżujesz. ale jakbyś sprzedawał auto za 1 rok to masz argument dla klienta. no w każdym razie warsztat i poziom wiedzy wysoki.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez barteksokol » 4 lip 2016, 17:26

Jeżeli chodzi o Łódź to rok temu szukałem warsztatu. Wszędzie przebijają się tylko dwie firmy: KOŁOMAX oraz FILARTECH. Właściciel Filartechu zna się na silnikach Mazdy. Jako, że mieli oni bardzo długie terminy oczekiwanie skorzystałem z polecenia znajomego i zagazowałem swoją Mazdę (2.0 141km) w warsztacie: GABI auto serwis. Z instalacji jestem zadowolony, zrobiłem już około 20tys km na gazie i tylko raz byłem na poprawce.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 18:19
Posty: 58 (0/3)
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 6 2003 rok, 2.0 benzyna 141KM, sedan, LPG KME

Postprzez jachu36 » 22 lip 2016, 11:49

Witam . Kontaktuje się w sprawie jak najlepszych elementów do montażu gazu M6 GH 2,5 ben.. W przyszłym tyg stanę sie posiadaczem upragnionej gh 2,5 ben i chce założyc gaz.Nie niechce aby gazownik który będzie mi to zakładał wstawił mi jakiegoś padalca i trupa i skasował jak za zboże .Ile taka instalacja powinna orientacyjnie kosztować.
Jakie elementy do tego silnika są polecane oraz jaka największa butla wejdzie w miejsce koła zapasowego.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Taco » 22 lip 2016, 21:02

75 litrów butla powinna wejść. zenit pro ob , redukotr co obrobi te 170 kucy – proponuję gold gt od kme. wtryskiwacze hercules się spisza. mocno hany wypierają.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez jachu36 » 23 lip 2016, 16:19

I to jest opcjonalnie najlepszy zestaw pod ten silnik?Bo może jak dołożę nap do instalki 500 zł będę miął dużo lepszy zestaw...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Taco » 23 lip 2016, 16:24

Te 500 zl to nie szczędź na montażu. Graty z wysokiej polki. W górnej polce inne cenowo będą takie same. Postaw na umiejętność montazysty. Bo choćbyś zloto wlozyl a ktos ci wbrew sztuce zależy, to nie pojedziesz.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez zelka » 23 lip 2016, 22:03

Jak weźmie coś pod obd to niech coś z tego skorzysta. Jak sterownik ma obsługiwać tylko dodatkowy emulator wskazania paliwa to bez sensu. Gazownik niech stroi sondą szerokopasmową, po AFR, nie żadne mnożniki inne cuda. W kwestii elektroniki nie będę się wypowiadać, oby gazownik ją ogarniał. Ja u siebie mam Staga Qbox+. Nie wiem jak Herculesy, ale Barracudy są sto razy cichsze niż benzynowe i obrabiają, aż zanadto silnik. Taco dobrze napisał – graty mogą być najwyższej lotu, a "miszcz" puści autokalibracje i będzie płacz.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez jachu36 » 23 lip 2016, 22:31

A wiekszy zbiornik niz 75 l można założyć w miejsce kóła zapasowego?Czy to juz max?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez zelka » 24 lip 2016, 18:50

Można, ale wtedy licz się z podniesieniem podłogi. Szersza nie wejdzie, możesz dać jedynie wyższą o 10cm.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez jachu36 » 24 lip 2016, 20:11

A jakiś delikatnie wyższy i o większej pojemności?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez zelka » 26 lip 2016, 20:50

Wtedy podłoga będzie wyższa i oryginalna mata będzie się zaginać jak coś będziesz przewoził. Na ratunek jest pomysł od widmo82 pokazany tutaj.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG