Dzieki z góry za podpowiedzi
Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
Witam, odgrzewam temata
, mam pytanie w 626 GF przy swapie tylnych zacisków z mazdy 6 wejdzie wszystko pnp, czy linka bedzie nie tej długości co trzeba?. Mam do wyboru naprawiać oryginalne zaciski( koszt min 100 zl) lub kupic używki. Oczywiście przód bedzie z czasem tez od szóstki.
Dzieki z góry za podpowiedzi
Dzieki z góry za podpowiedzi

- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Bimak napisał(a):Różnica w skuteczności jest wyczuwalna już przy pierwszym mocnym hamowaniu. Naprawdę! O niebo poprawiła się dozowalność na granicy przyczepności pewnie przez większe tłoczki w zaciskach (...) Różnica jest faktem (...)
Potwierdzam
robertss napisał(a):mam pytanie w 626 GF przy swapie tylnych zacisków z mazdy 6 wejdzie wszystko pnp, czy linka bedzie nie tej długości co trzeba?.
pewnie już za późno ale opowiem :d GF ma tylny zacisk montowany jak w GE czyli od tyłu auta (;przynajmniej benzyny – nie wiem jak diesel bo ma ponoć większe tarcze z tyłu). W GG zacisk idzie od przodu auta
Przez to zaciski od GG trzeba założyć w GE i GF odwrotnie czyli prawy na lewe koło i lewy na prawe. Inaczej nie odpowietrzysz prawidłowo hamulcy bo odpowietrznik przyjdzie ci od dołu, tzn może i da się je odwietrzyć ale mimo wszystko – odpowietrznik i przewód hydrauliczny od dołu??
. Z kolei przez ten zabieg przełożenia zacisków stronami mocowanie linki od ręcznego przychodzi bardziej od tyłu auta przez co linka musi być dłuższa. Jest jeszcze jedna różnica. Mechanizm ręcznego a dokładnie jego dźwignia działa w zaciskach od GG (po zamontowaniu w GE) do tyłu/dołu od zacisku (albo do osi auta jak kto woli) natomiast od GE działają wzdłuż osi auta, czyt. inne rozwiązanie konstrukcyjne
GE
GG

Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Czy ktoś pytał jak wyglądają hamulce od GG w Xedosie ? (moim Xedosie)
A teraz wrażenia:
Hamują dużo lepiej niż ori Xedosowe a ABS na śliskiej nawierzchni wkracza później.
Założyłem również wczoraj alu 15" ori Xedos i weszły na styk – jest chyba 1mm przerwy między zaciskiem a felgą.
A teraz wrażenia:
Hamują dużo lepiej niż ori Xedosowe a ABS na śliskiej nawierzchni wkracza później.
Założyłem również wczoraj alu 15" ori Xedos i weszły na styk – jest chyba 1mm przerwy między zaciskiem a felgą.
alu 15" wejdą ale już stalowe czy też dojazdówka 15" nie wejdzie ,tarcze kupiłeś mikoda? ,kurcze jak ja montowałem to jeszcze nie mieli w ofercie
,teraz widzę że mają

- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Barthek1983 ile dałeś za te tarcze?? daj jakiegoś linka

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Barthek1983 ile dałeś za te tarcze?? daj jakiegoś linka
Mikoda – polska firma spod Częstochowy, są na allegro.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... start=1000
Lukas007 napisał(a):Tak dla porównania wyglądają tarcze od M6s w 626GE
Zaje..ście

Czy ktos sie orientuje albo moze podac parametry tarczy hamulcowej tylnej w 626 GE 93r 1,8 i w 323F Ba 2.0 V6
chodzi mi czy są to te same tarcze, i można je stosować zamiennie...
Nigdzie jak dotąd nie znalazłem takiego info
Edit
znalazłem że 626 ma z tyłu 261mm a 323F BA V6 251mm , ktoś może potwierdzić?
A najlepiej jakby ktoś dał mi odpowiedź czy ta tarcza 261mm podejdzie pod ori zacisk tylny 323F Ba v6, to 1cm różnicy, a nie wiem jaki tam prześwit jest.
chodzi mi czy są to te same tarcze, i można je stosować zamiennie...
Nigdzie jak dotąd nie znalazłem takiego info
Edit
znalazłem że 626 ma z tyłu 261mm a 323F BA V6 251mm , ktoś może potwierdzić?
A najlepiej jakby ktoś dał mi odpowiedź czy ta tarcza 261mm podejdzie pod ori zacisk tylny 323F Ba v6, to 1cm różnicy, a nie wiem jaki tam prześwit jest.

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Mazda 626 GE ma z przodu 258mm
Mazda 323F BA KF ma z przodu 274mm
Mazda 626 GE ma z tyłu 261mm
Mazda 323F BA ma z tyłu 251mm
... czy da się zamontowac z tyłu tarczę o 1cm większą nie wiem, jest za to możliwośc, że pasowac będzie cały zestaw z 626GE, czyli tarcza + zacisk (o ile rozstaw śrub mocujących w zacisku jest ten sam). Coś na zasadzie SWAP'a hebli z M6 do 626GE ...
Mazda 323F BA KF ma z przodu 274mm
Mazda 626 GE ma z tyłu 261mm
Mazda 323F BA ma z tyłu 251mm
... czy da się zamontowac z tyłu tarczę o 1cm większą nie wiem, jest za to możliwośc, że pasowac będzie cały zestaw z 626GE, czyli tarcza + zacisk (o ile rozstaw śrub mocujących w zacisku jest ten sam). Coś na zasadzie SWAP'a hebli z M6 do 626GE ...
Ostatnio edytowano 30 gru 2009, 19:18 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
bo chodiz mi o to żeby dopasować tarcze od innych modeli do swojej 323F, bo z tyłu musiałbym zmienić ori wyjechane już tarcze, a mikoda nie ma do mojej mazdy... A nawiercane lepiej się prezentują
i kombinuję teraz, bo tarcze Mikoda GT miałem w poprzedniej efce i sprawowały się git, a cena spoczko
i kombinuję teraz, bo tarcze Mikoda GT miałem w poprzedniej efce i sprawowały się git, a cena spoczko

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Zmierz tarczę tylną wtedy będzie można Ci odpowiedzieć z tego co sprawdziłem w katalogach to masz mniejszą niż w 626 GE
Wychodzi na to że
w 323F BaKF tarcza ma 251mm
W 626 GE tarcza ma średnicę 261 mm.
Możliwe że tarcza jest tak a sama jak w 323GTR, wtedy z zakupem prawdziwych sportowych tarcz nie będzie problemu.
Wychodzi na to że
w 323F BaKF tarcza ma 251mm
W 626 GE tarcza ma średnicę 261 mm.
Możliwe że tarcza jest tak a sama jak w 323GTR, wtedy z zakupem prawdziwych sportowych tarcz nie będzie problemu.
Ostatnio edytowano 30 gru 2009, 20:17 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Hazu – wiem że jesteśmy "pomiędzy świetami" ale ogarnij się i spójrz posty wyżej
właśnie wszystkie mazdy maja na tyle 261mm tylko Ba V6 ma 251mm, grubość i inne duperele sie zgadzają... tylko nie wiem czy ten 1cm miesza we wszystkim i zacisk sie nie zmieści czy będize ok
właśnie wszystkie mazdy maja na tyle 261mm tylko Ba V6 ma 251mm, grubość i inne duperele sie zgadzają... tylko nie wiem czy ten 1cm miesza we wszystkim i zacisk sie nie zmieści czy będize ok

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje



