Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez damian » 29 sty 2009, 00:15

wyglądem półosie w 1.8 SOHC (nie GT) są takie same jak w 1.6, a te od 1.6 na bank nie pasują, więc są bardzo nikłe szanse, ze od 1.8 SOHC spasują. w GT są inne nie tylko pod względem wyglądu, ale i średnicy wałka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez KrystianR » 29 sty 2009, 00:21

tylko mi chodzi czy polosie od 1.8 DOHC ale nie gt na przyklad podpasuja..na allegro sa takowe...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez damian » 29 sty 2009, 00:39

1.8 DOHC to jest właśnie GT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez KrystianR » 29 sty 2009, 11:14

a nie bylo wersji dohc slabszych?wszystkie byly wlasnie gt??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez damian » 29 sty 2009, 11:59

GT to było chyba oznaczenie mazdy, i właśnie w tak oznaczonej maździe był silnik 1.8 DOHC. w 323F BA silnik 1.8 DOHC był słabszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 29 sty 2009, 14:32

Półosie od 1.8 SOHC nie będą pasowały do skrzyni od GT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 29 sty 2009, 22:44

a takie pytanie ogolnie:
czy napewno półosie ze skrzyni wyprowadzone oryginalne od gt podejda do piast mazdy mx-3 sohc 1.6 ?oczywiscie z absem

jak wyglada sprawa z przeplywka?zmiana na taka od gt da jakas wyrazna roznice czy to jeden pies?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 29 sty 2009, 22:55

Już pisałem wcześniej, że w GT nie było jakiejś specjalnej przepływki. Jest taka sama jak w 1.6 SOHC i 1.8 SOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 29 sty 2009, 23:54

KrystianR napisał(a):czy napewno półosie ze skrzyni wyprowadzone oryginalne od gt podejda do piast mazdy mx-3 sohc 1.6


najlepiej zmierz średnicę wałka jaka jest na półosi w GT i w 1.6 i policz zęby czy jest ich tyle samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez KrystianR » 1 lut 2009, 23:02

damian napisał(a):
KrystianR napisał(a):czy napewno półosie ze skrzyni wyprowadzone oryginalne od gt podejda do piast mazdy mx-3 sohc 1.6


najlepiej zmierz średnicę wałka jaka jest na półosi w GT i w 1.6 i policz zęby czy jest ich tyle samo

niestety to mnie najbardziej nurtuje a jako ze auto na codzien uzywam niemam tego jak sprawdzic a polosi od gt tez niemam-bede musial zakupic jednak ciekawi mnie sprawa czy podejda one bez problemu w piasty u mnie?orientuje sie ktos albo ma mozliwosc sprawdzenia?bylbym wdzieczny
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 10 lut 2009, 17:40

ok Panowie/Panie;) prowadzę troche monolog mimo iż liczyłem że ktoś już tu ten temat przerabiał ale wygląda na to że niema wielkiej tragedii...otóż zakupiłem oryginalne półosie z gt w bardzo ladnym stanie i z abs w jeszcze lepszych pieniadzach i sie okazuje ze pasuja pod oryginalne piasty 1.6 16v sohc.(dzwonilem do sprzedajcego i policzyl ilosc zebow jak i srednice i to mi marcin1mazda porownal do takich jak ja mam).wiec wrzucal bede caly silnik z kompletna skrzynia polosiami i elektryka z kompem do siebie.Poki co mam prawie wszystko co mi do szczescia brakuje...teraz finansowo sie bede musial do swapa przygotowac i troche czasu i zaczne dzialac..jedyne co to chce kolo zamachowe ze swojej skrzyni wrzucic do skrzyni od gt..to takie info gdyby kogos to interesowalo....
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez damian » 10 lut 2009, 18:31

KrystianR wejdz pod samochod i zrob fote ciegna do zmiany biegow, w tym miejscu w którym łączy się ze skrzynią, to ja zrobie u mnie i porównamy, bo w 323f jest tak, że to cięgno od 1.6 ma inną końcówkę i nie podchodzi pod skrzynie od GT (za bardzo wystaje w jedną stronę i o coś tam zachacza i nie da sie biegów wrzucac).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez KrystianR » 10 lut 2009, 18:50

ok,jak tylko bede mial chwile i troche wyzdrowieje to postaram sie jakos zrobic te fotke;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 12 lut 2009, 01:49

takie pytanko:

Pany a ja mam takie pytanko co do koła zamachowego, zanim się zabiorę za swapa to troszke silniczek poleży i mogę conieco podłubac...kumpel w golfie III GT kiedys wysylal kolo zamachowe na odchudzanie, odchudzili mu o jakies 2kg...tez o tym samym mysle zeby to zrobic,nie znam namiarow na firme ktora takie cos robi ale pytanie czy warto...auto zapewne nabierze momentu bo bedzie mialo lzej, chodzi mi o dolny zakres obrotow...silniki te mazdowskie wydaja mi sie ze lubia byc krecone wiec sie moze zmienic troche charatkerystyka , dol napewno na korzysc ale co z gora???czy nie bedzie tak ze juz w granicy obrotow nie bedzie juz tak ciagnelo??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez BratCukierka » 12 lut 2009, 01:55

Powiem tak... będzie lepiej się wkręcał na obroty, ale po puszczeniu gazu będzie szybciej wytracał prędkość :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez KrystianR » 12 lut 2009, 02:06

to akurat rozumiem:) ale wedle was to jedyny "minus" ?trzeba wkrecac i nie puszczac to bedzie ok:)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 12 lut 2009, 09:01

Ja akurat mam koło zamahowe od 1.8 SOHC, które jest dużo mniejsze i lżejsze niż te od GT.
Silnik wkręca mi się w obroty jak głupi na pierwszych 4 biegach dochodzi do odcinki bez najmniejszego problemu, nie wiadomo kiedy. Ale nie wiem czy to jest zasługa tego koła czy wałków rozrządu od Świątka, a może skrzyni biegów od 1.3 ... Pewnie wszystkiego po trochu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 12 lut 2009, 10:56

Jacek176 napisał(a):Ja akurat mam koło zamahowe od 1.8 SOHC, które jest dużo mniejsze i lżejsze niż te od GT.
Silnik wkręca mi się w obroty jak głupi na pierwszych 4 biegach dochodzi do odcinki bez najmniejszego problemu, nie wiadomo kiedy. Ale nie wiem czy to jest zasługa tego koła czy wałków rozrządu od Świątka, a może skrzyni biegów od 1.3 ... Pewnie wszystkiego po trochu :D

ale jak koło zamachowe od sohc to i sprzeglo prawda??
bo ja chce sprzeglo zostawic od gt, zreszta cala skrzynie jedynie dumam nad tym kolem zamachowym...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 12 lut 2009, 14:44

Tak, sprzęgło mam od SOHC. Wzmocniony docisk i wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KUBUŚ » 14 lut 2009, 10:37

Koledzy skorzystam z tematu.Powiedzcie mi, czy sprzęgło i koło zamachowe z 1.6 DOHC z mx-3 jest takie samo jak w 1.8 SOHC 89-94r.





Pozdrawiam Kuba :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 13:02
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA MX-3 1.6 92r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje