w zwiazku z kradziezami i paroma wolnymi dniami coraz wiecej osob pisze do mnie z pytaniem jak i gdzie zalozyc zabezpieczenia do Mazdy 6
najpierw polecam moj temat, ktory zaginal ale szczescliwie sie odnalazl
Później się znowu zagubił, ale jest poradnik...
Napisalem go po fali prob i jednej udanej kradziezy M6 w wawie, gdy w ciagu jedej nocy 3 osoby napisaly na gg z pytaniem o to samo, nie chcialo mi sie kazdemu kopiowac wiec napisalem raz a dobrze i zamieszczam dla potomnych
http://www.martin.w.tkb.pl/poradnik.pdf
i po raz kolejny radze ze lepiej samemu montowac, niz dawac komus kto zrobi to "na odwal" za gruba kase, M6 nie jest az tak trudna CANa zadnego sie nie rusza, wszystkie sygnaly sa analogowe
ps.prosze moderatora o nie dolaczanie tego tematu do przyklejonego "CENTRALNY ZAMEK i AUTO-ALARM w Twojej Maździe" poniewaz nie kazdy czyta 11 stron zeby wylapac pare postow o konkretnym modelu – dziekuje w imieniu szukajacych
Jak założyć alarm/zabezpieczenie
Strona 1 z 1
Witam,
Nie radze sie podlaczac pod oswietlenie wnetrza, po otwarciu centralnego zamka swiatelko sie zapala i alarm "mysli" ze zostaly otwarte drzwi i w razie czego nie zarygluje ich ponownie gdy niechcaco nacisniemy przycisk w pilocie (taki blad popelnili u mnie instalatorzy alarmu, ale wyklocilem sie zeby to zmienili)
Pozdrawiam,
Cichy
Nie radze sie podlaczac pod oswietlenie wnetrza, po otwarciu centralnego zamka swiatelko sie zapala i alarm "mysli" ze zostaly otwarte drzwi i w razie czego nie zarygluje ich ponownie gdy niechcaco nacisniemy przycisk w pilocie (taki blad popelnili u mnie instalatorzy alarmu, ale wyklocilem sie zeby to zmienili)
Pozdrawiam,
Cichy
to ja dodam jeszcze pewne zmiany ktore u mnie byly:
centralka jest z lewej strony, sterowanie zamkiem jest tu realizowane jednym przewodem idacym od wkladki, do zamkniecia podaje sie mase przez opornik 1Kom, natomiast otwarcie poprzez podanie masy
przewody od drzwi sa porozdzielane: drzwi kierowcy, pasazera, tylne i bagaznika> kazdy ma osobny przewod
centralka jest z lewej strony, sterowanie zamkiem jest tu realizowane jednym przewodem idacym od wkladki, do zamkniecia podaje sie mase przez opornik 1Kom, natomiast otwarcie poprzez podanie masy
przewody od drzwi sa porozdzielane: drzwi kierowcy, pasazera, tylne i bagaznika> kazdy ma osobny przewod
Na początek wielkie Dzięki dla martinpl za jego stronę o montażu w 6 – ce . Polecam wszystkim którzy chcą sami zmierzyć sie z podłączaniem autoalarmu . Kupiłem MAX-700 ze względu na możliwość sterowania zamkiem centralnym na 2 sposoby . Wszystko jest bardzo podobne w 6 do 626 , jedyne małe zmiany to : Sterowanie zamka w 626 nie jest za schowkiem od strony pasażera ale pod tablicą z lewej strony pacząc od pedału sprzęgła lekko w lewo no itrzeba poszukać otwieranie i zamykanie bo kolor kabelków inny niż w opisanej 6 . Krańcówka drzwi w 626 jest niżej na słupku kolor kabelków najlepiej sprawdzić odkręcając krańcówkę i sprawdzić u mnie zielono -czarne Trochę gorsze jest dojście do kabli ze stacyjki ( trzeba mieć zwinne paluszki żeby się podpiąć ) kolor się zgadza NIEBIESKI . POLECAM poradnik martinapl tak dla modelu 6 jak i dla modelu 626 GF .
Dzięki Cześć
Dzięki Cześć
-
adamss641
Witam. Kupiłem alarm bezpilotowy Presto BP2. Próbowałem podłączyć wg. wskazówek z poradnika martinpl ale pojawiły się problemy. Może ktoś z Was mi pomoże.
Ad 1) na rysunku
Nie wiem czy chcę to podłączyć. W instrukcji (Wariant 1) pisze ze jeśli nie chcę wyłączać stanu czuwania przyciskiem wewnętrznym, otwierającym drzwi to muszę się podpiąć tymi przewodami do przewodów przy przycisku. Tyle że ja właśnie chcę aby otwarcie drzwi od wewnątrz wyłączało stan czuwania alarmu, który ma sie załączać dopiero po zamknięciu auta centralnym z pilota.
Ad 2) na rysunku.
Do zestawu dołączony był czujnik ultradźwiękowy. Wychodzą z niego3 przewody: brązowy (+12V), biały (wyzwalanie 0V) i zielony (masa). W instrukcji alarmu stoi: biały to sygnał a brązowy to masa. I zgłupiałem co z czym podłączyć żeby niczego nie spalić.
Ad 3) na rysunku.
W instrukcji alarmu dot. podłączenia pod przewody sterujące centralnym znalazłem info że trzeba je (przewody brązowo-żółty i czarno-żółty) podłączyć pod przewody na których pojawia sie impuls (+12 lub masa) podczas włączania/wyłączania centralnego. Na przewodzie niebiesko-czarnym pojawia sie napięcie po otwarciu centralnego (ok. 5V), na niebieskim takie samo napięcie jest bez względu na zamkniecie czy otwarcie centralnego. Poza tym, po przecięciu (w akcie desperacji) przewodu niebiesko-czarnego centralny dalej działa (otwiera i zamyka).
Ad 4) na rysunku:
Czy muszę montować taki czujnik? Czy mogę go olać ew. podłączyć pod czujnik otwarcia drzwi tak jak przewód zielony?
Syrenka.
Z własnym zasilaniem znaczy sie akumulatorkiem. I znowu: syrenka 4 przewody (czerwony, czarny, biały i niebieski). Pierwsze dwa wiem jak podłączyć (masa i 12V) ale który z pozostałych dwóch podłączyć pod szary z centralki alarmu?
Ad 1) na rysunku
Nie wiem czy chcę to podłączyć. W instrukcji (Wariant 1) pisze ze jeśli nie chcę wyłączać stanu czuwania przyciskiem wewnętrznym, otwierającym drzwi to muszę się podpiąć tymi przewodami do przewodów przy przycisku. Tyle że ja właśnie chcę aby otwarcie drzwi od wewnątrz wyłączało stan czuwania alarmu, który ma sie załączać dopiero po zamknięciu auta centralnym z pilota.
Ad 2) na rysunku.
Do zestawu dołączony był czujnik ultradźwiękowy. Wychodzą z niego3 przewody: brązowy (+12V), biały (wyzwalanie 0V) i zielony (masa). W instrukcji alarmu stoi: biały to sygnał a brązowy to masa. I zgłupiałem co z czym podłączyć żeby niczego nie spalić.
Ad 3) na rysunku.
W instrukcji alarmu dot. podłączenia pod przewody sterujące centralnym znalazłem info że trzeba je (przewody brązowo-żółty i czarno-żółty) podłączyć pod przewody na których pojawia sie impuls (+12 lub masa) podczas włączania/wyłączania centralnego. Na przewodzie niebiesko-czarnym pojawia sie napięcie po otwarciu centralnego (ok. 5V), na niebieskim takie samo napięcie jest bez względu na zamkniecie czy otwarcie centralnego. Poza tym, po przecięciu (w akcie desperacji) przewodu niebiesko-czarnego centralny dalej działa (otwiera i zamyka).
Ad 4) na rysunku:
Czy muszę montować taki czujnik? Czy mogę go olać ew. podłączyć pod czujnik otwarcia drzwi tak jak przewód zielony?
Syrenka.
Z własnym zasilaniem znaczy sie akumulatorkiem. I znowu: syrenka 4 przewody (czerwony, czarny, biały i niebieski). Pierwsze dwa wiem jak podłączyć (masa i 12V) ale który z pozostałych dwóch podłączyć pod szary z centralki alarmu?
-
obcywawa
Sprobuje odpowiedziec, na to co wiem...
Ad2) nie wazne sa kolory w tym momencie (po prostu nie ma jednolitego wiazacego standardu kolorow, ktory by stosowali wszyscy producenci), wazne sa sygnaly... czyli podlaczasz do czujnika zasilanie +, a do brazowego mase, sygnal sterujacy podajesz na bialy
Ad4) jaki czujnik? masz na mysli krancowke do maski/klapy? jezeli nie chcesz go montowac to nie podlaczaj nigdzie
teraz te ktorych nie rozumiem
Ad3) nie wiem dlaczego tak jest, nigdy nie podlaczalem bezpilotowego do Mazdy6, ja bym probowal namierzyc w wiazce do drzwi kierowcy przewody na ktorych pojawia sie jakis sygnal (albo masa, albo plus) w momencie otwarcia/zamkniecia drzwi
Ad1) nie rozumiem co podlaczyc? czytam instrukcje, patrze w schemat i nie bardzo rozumiem o co chodzi
Syrenka z wlasnym zasilaniem 4 przewodowa... podlaczasz mase, podlaczasz plus. A bialy i niebieski to wyzwalanie syrenki. Do wyboru albo wyzwalasz plusem, albo masa. Ale ktory to ktory to nie wiem... ja bym zrobil tak, podlaczyl zasilanie syrenki i podal raz mase na bialy, raz na niebieski. Jezeli wlaczy sie przy podaniu na bialy, to znaczy ze wyzwalanie plusem jest na niebieskim
odrazu mowie ze sie nie znam i moje odpowiedzi to tylko takie teoretyzowanie po 12h pracy
Ad2) nie wazne sa kolory w tym momencie (po prostu nie ma jednolitego wiazacego standardu kolorow, ktory by stosowali wszyscy producenci), wazne sa sygnaly... czyli podlaczasz do czujnika zasilanie +, a do brazowego mase, sygnal sterujacy podajesz na bialy
Ad4) jaki czujnik? masz na mysli krancowke do maski/klapy? jezeli nie chcesz go montowac to nie podlaczaj nigdzie
teraz te ktorych nie rozumiem
Ad3) nie wiem dlaczego tak jest, nigdy nie podlaczalem bezpilotowego do Mazdy6, ja bym probowal namierzyc w wiazce do drzwi kierowcy przewody na ktorych pojawia sie jakis sygnal (albo masa, albo plus) w momencie otwarcia/zamkniecia drzwi
Ad1) nie rozumiem co podlaczyc? czytam instrukcje, patrze w schemat i nie bardzo rozumiem o co chodzi
Syrenka z wlasnym zasilaniem 4 przewodowa... podlaczasz mase, podlaczasz plus. A bialy i niebieski to wyzwalanie syrenki. Do wyboru albo wyzwalasz plusem, albo masa. Ale ktory to ktory to nie wiem... ja bym zrobil tak, podlaczyl zasilanie syrenki i podal raz mase na bialy, raz na niebieski. Jezeli wlaczy sie przy podaniu na bialy, to znaczy ze wyzwalanie plusem jest na niebieskim
odrazu mowie ze sie nie znam i moje odpowiedzi to tylko takie teoretyzowanie po 12h pracy
mam podobny problem co "obcywawa" Ad 3
po podłączeniu centrali alarmowej wdl. schematów ( przykładów ) dostępnych na forum wszystko działa pięknie oprócz zamykania drzwi pilotem alarmu ( z oryginalnym pilotem centralnego zamka nie ma problemu ) jeżeli chodzi o otwieranie wszystko działa poprawnie w obu pilotach
( czy sterowanie odbywa się na jednym kabelku poprzez rożne napięcie ? )
po podłączeniu centrali alarmowej wdl. schematów ( przykładów ) dostępnych na forum wszystko działa pięknie oprócz zamykania drzwi pilotem alarmu ( z oryginalnym pilotem centralnego zamka nie ma problemu ) jeżeli chodzi o otwieranie wszystko działa poprawnie w obu pilotach
( czy sterowanie odbywa się na jednym kabelku poprzez rożne napięcie ? )
- Od: 5 lis 2009, 17:14
- Posty: 8
- Auto: M6 2.0 CiTD 100kW
Witam
Odgrzebię kotleta, może komuś to pomoże.
Właśnie zainstalowałem sobie alarm w mojej mazdzie GY 2004. Jest to alarm z funkcją Keyless Go. Dzięki poradnikowi kolegi martinpl poszło całkiem szybko, jednak mam dwie uwagi.
Pierwsza dotyczy sterowania centralnym zamkiem. W mojej M6 wystarczy podłączyć się jedynie do kabla niebieskiego z czarnym paskiem przy centralce fabrycznej centralnego zamka. Otwieranie jest masą a zamykanie masa przez rezystor 1kOhm.
Druga uwaga dotyczy czujników drzwi. Przy podłączeniu się tylko do drzwi kierowcy, alarm będzie pozbawiony informacji o otwarciu pozostałych drzwi, klapy bagażnika i maski. Dlatego dodatkowo podpiąłem alarm do przewodu biegnącego z krańcówki tylnych drzwi (jest ona połączona z resztą drzwi). Konieczna będzie dioda prostownicza, by brzęczyk włączonych świateł nie brzęczał, gdy otworzymy inne drzwi niż drzwi kierowcy. Pod maską montujemy krańcówkę, a klapa bagażnika ma krańcówkę w zamku, więc można złapać gdzieś przy lampce bagażnika również przez diodę prostowniczą, by bagażnik nie zapalał na lampek w kabinie
Wszytko u mnie teraz działa jak należy, funkcja keyless jest fantastyczna, głownie dlatego zamontowałem ten alarm. Teraz lecę z zakupami i dzieckiem na ręku i nie muszę szukać kluczyków po kieszeniach. Po prostu podchodzę do auta i się samo otwiera . Albo wysiadam, zabieram zakupy i odchodzę, auto zamyka się samo. Polecam.
Odgrzebię kotleta, może komuś to pomoże.
Właśnie zainstalowałem sobie alarm w mojej mazdzie GY 2004. Jest to alarm z funkcją Keyless Go. Dzięki poradnikowi kolegi martinpl poszło całkiem szybko, jednak mam dwie uwagi.
Pierwsza dotyczy sterowania centralnym zamkiem. W mojej M6 wystarczy podłączyć się jedynie do kabla niebieskiego z czarnym paskiem przy centralce fabrycznej centralnego zamka. Otwieranie jest masą a zamykanie masa przez rezystor 1kOhm.
Druga uwaga dotyczy czujników drzwi. Przy podłączeniu się tylko do drzwi kierowcy, alarm będzie pozbawiony informacji o otwarciu pozostałych drzwi, klapy bagażnika i maski. Dlatego dodatkowo podpiąłem alarm do przewodu biegnącego z krańcówki tylnych drzwi (jest ona połączona z resztą drzwi). Konieczna będzie dioda prostownicza, by brzęczyk włączonych świateł nie brzęczał, gdy otworzymy inne drzwi niż drzwi kierowcy. Pod maską montujemy krańcówkę, a klapa bagażnika ma krańcówkę w zamku, więc można złapać gdzieś przy lampce bagażnika również przez diodę prostowniczą, by bagażnik nie zapalał na lampek w kabinie
Wszytko u mnie teraz działa jak należy, funkcja keyless jest fantastyczna, głownie dlatego zamontowałem ten alarm. Teraz lecę z zakupami i dzieckiem na ręku i nie muszę szukać kluczyków po kieszeniach. Po prostu podchodzę do auta i się samo otwiera . Albo wysiadam, zabieram zakupy i odchodzę, auto zamyka się samo. Polecam.
Witam
W końcu wybrałem dla siebie optymalny alarm + małe co nie co związku z tym mam takie pytanko. Jaki obwód między PCM a silnikiem odciąć? Odcięcie zapłonu w dieslu wydaje mi się być zbyt banalne bo przy rozruszniku jest zasilanie no i sygnał do przekaznika z stacyjki który chce odciąc, wystarczy zrobić zwarcie i już odpali o ile sforsuje fabryczny immobilizer. Tak to przynajmniej wynika z manuala serwisowego.
Sprawdzałem co nie co ale poza błędami w komputerze to zawsze silnik odpalał. pompy paliwa nie chcę odłączać, by nie dopuścić pracy wtrysków na sucho. Ale może sterowanie/zasilanie pompy common raila albo samych wtrysków? ale tu zbyt pochopnie nie chcę testować.
Zastanawiam się również nad zaworami rozprężającymi które wyłaczają silnik ale dokładną zasadę działania/sterowania jeszcze nie sprawdziłem.
Zastanawiałem się nad odcięciem komunikacji między PCM a np IC albo modułem keyless. Ale tu znów nasuwa się pytanie czy jak podmieniają PCM to muszą też i w.w. moduły wymienić wiec chyba średni pomysł na zabezpieczenie.
Znacie jakiś czujnik/moduł że jak nawali to silnik nie odpali ?
Pozdrawiam
W końcu wybrałem dla siebie optymalny alarm + małe co nie co związku z tym mam takie pytanko. Jaki obwód między PCM a silnikiem odciąć? Odcięcie zapłonu w dieslu wydaje mi się być zbyt banalne bo przy rozruszniku jest zasilanie no i sygnał do przekaznika z stacyjki który chce odciąc, wystarczy zrobić zwarcie i już odpali o ile sforsuje fabryczny immobilizer. Tak to przynajmniej wynika z manuala serwisowego.
Sprawdzałem co nie co ale poza błędami w komputerze to zawsze silnik odpalał. pompy paliwa nie chcę odłączać, by nie dopuścić pracy wtrysków na sucho. Ale może sterowanie/zasilanie pompy common raila albo samych wtrysków? ale tu zbyt pochopnie nie chcę testować.
Zastanawiam się również nad zaworami rozprężającymi które wyłaczają silnik ale dokładną zasadę działania/sterowania jeszcze nie sprawdziłem.
Zastanawiałem się nad odcięciem komunikacji między PCM a np IC albo modułem keyless. Ale tu znów nasuwa się pytanie czy jak podmieniają PCM to muszą też i w.w. moduły wymienić wiec chyba średni pomysł na zabezpieczenie.
Znacie jakiś czujnik/moduł że jak nawali to silnik nie odpali ?
Pozdrawiam
- Od: 14 wrz 2013, 13:54
- Posty: 9
- Skąd: polska
- Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd
Witam wszystkich,
Mam pytanie o autoalarm do Mazdy 6 z 2005 r.
Mam do niego piloty ale tylko z funkcja zamykania i otwierania drzwi (załączenia /wyłączenia immobilizera) .
Jaki polecacie (niefabryczny) autoalarm?
Czy po uzbrojeniu autoalarmu immobilizer też będzie automatycznie załączany?
Mam pytanie o autoalarm do Mazdy 6 z 2005 r.
Mam do niego piloty ale tylko z funkcja zamykania i otwierania drzwi (załączenia /wyłączenia immobilizera) .
Jaki polecacie (niefabryczny) autoalarm?
Czy po uzbrojeniu autoalarmu immobilizer też będzie automatycznie załączany?
-
maxwawa
Witam. Mam dwa pytania dotyczące podłączenia alarmu w maździe 6 (I 2005).
-Jak podłączyć drzwi i pokrywę bagażnika w mazdzie 6 (które przewody)
-Które przewody w progu zasilają lampki oświetlenia kabiny (sufitowe)?
Jest to Mazda 6 z 2005 roku.
-Jak podłączyć drzwi i pokrywę bagażnika w mazdzie 6 (które przewody)
-Które przewody w progu zasilają lampki oświetlenia kabiny (sufitowe)?
Jest to Mazda 6 z 2005 roku.
-
enesas
Panowie pomocy strona z od odnosnikiem nie działa a chce zainstalować alarm
- Od: 23 sie 2023, 06:45
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 gh 2.0pb
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6