Problem z tempomatem – GE
Cześć witam wszystkich fanatyków MAZDY. Posiadam mazdę 626GE 92r z LPG. Mam mały problem z tempomatem który wogógule nie trzyma prędkości. Kontrolka się zaświeca i niby jest włąnczony a reakcji zero. Czy ktoś wie czym może być to spowodowane. Dodam że mam walnięty przepływomież choć samochód jest tak wyregulowany ze jeździ bez zażutów na paliwie i na LPG.
Jeżeli masz walnięty przepływomierz i ktoś regulował Ci tak silnik, że chodzi bez problemu na paliwie, a "nie powinien" ze względu na uszkodzony przepływomierz to może właśnie w tym leży problem i przez to tempomat wariuje.
Pozdro
Pozdro
Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim – http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php
Globy napisał(a):Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim – http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php
Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest akcelerator i gdzie się znajduje bo w tych określeniach narazie jestem Lamerem.
przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...
chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie
chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie
6,2s –> 100km/h
- Od: 11 lut 2004, 00:59
- Posty: 463
- Skąd: Gliwice
- Auto: Coupe R6
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??
a co sie ma wpisywac...
wciskamy pedal gazu do predkosci ktora chcemy zachowac..i wtedy wciskamy ACCEL i od tego momentu mozemy sobie nogi wystawic przez okno a auto samo podaza z dana predkoscia ... ot cala filozofia...
6,2s –> 100km/h
- Od: 11 lut 2004, 00:59
- Posty: 463
- Skąd: Gliwice
- Auto: Coupe R6
LoB napisał(a):No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??
a co sie ma wpisywac...
wciskamy pedal gazu do predkosci ktora chcemy zachowac..i wtedy wciskamy ACCEL ...
no i w tym momencie do pamięci procka wpisujesz sobie aktualna prędkość, a dopuki nie wpiszesz (nie naciśniesz SET) to klawiszem na desce możesz sobie klikać aż do bólu (palucha)...
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
U mnie w GE KL tempomat ustawiam dolnym przyciskiem na kierze, na którym jest wyraźny napis SET. Emblematem "ACCEL" mam oznaczony górny przycisk i nim w razie czego przyspieszam, jak mi sie nie kce postawic nogi na pedał "gazu" podczas jazdy z tempomatem. Ale zawsze chcąc załączyc tempomat naciskam przy odpowiedniej prędkopści przycisk SET, czyli dolny.
Tak więc ACCEL to chyba nie jest tożsamy przycisk z SET, aczkolwiek nie probowałem ustawiać V przyciskiem ACCEL, moze sie da??
Pozdro
SM
Tak więc ACCEL to chyba nie jest tożsamy przycisk z SET, aczkolwiek nie probowałem ustawiać V przyciskiem ACCEL, moze sie da??
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Długi napisał(a):Sorki
faktycznie przyzwyczajenie ze starego PROBE, tam ACCEL = SET
GE SET=COAST, ACCEL = RESUME
Dokładnie jest tak jak piszesz. Dzisiaj jeździłem i specjalnie pobawiłem się tempomatem. Nacisnięcie ACCEL absolutnie nic nie wnosi do tempomatu o ile wczesniej nie ustawimy prędkości przyciskiem SET. Tak więc trzeba się trzymac takiej kolejności:
1) Włączyc przycisk Cruise CTRL na desce rozdzielczej (zapali się pomarańczowy "pasek-kontrolka" na wspomnianym przycisku.
2) Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość nacisnąć przycisk SET/COAST, co spowoduje zapamiętanie prędkości przez kompa i zaświecenie zielonego napisu po prawej stronie tacho "CRUISE"
3) Teraz sobie możemy naciskać SET/COAST lub ACCEL/RESUME do bólu. Pierwszym z nich spowodujemy przymykanie przepustnicy i zwalnianie samochodu, drugim wręcz przeciwnie. Jesli np przyspieszymy przy wyprzedzaniu, to poprzez RESUME możemy powrócić po wyprzedzeniu kogoś tam do wcześniejszej prędkości. Po naciśnięciu hamulca ustawienie jest kasowane a kontrolka-zielony napis CRUISE gaśnie.
Pozdro
Smirnoff
PS
Tak więc Sebastian jeżeli świeci się pomaranczowa kontrolka w przycisku oraz zielony napis CRUISE na tacho, to tempomat powinien działać, jesli nie działa, znaczy się coś jest skopane. Jeśli natomiast nie świeci się zielony napis na tacho, to nie masz zadanej prędkości i nie zadziała choćby nie wiem co, doputy, dopóki nie ustawisz prędkosci przyciskiem SET.
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
LoB napisał(a):przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...
chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie
No tak wszysko jest tak jak piszecie ale tempomat nie trzyma V. Otóz mam pytanie, czym może być to spowodowane?.
Hmm, no to w takim układzie ja bym proponował oblukać sprawę od strony mechanicznej –> czy linka tempomatu jest cała, odpowiednio umocowana itp itd? Czy wężyk od podcisnienia jest na swoim miejscu?
Pozdro
SM
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6