przez amerger » 13 lut 2009, 02:37
Witam,
jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.
Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.
Uszczelniacze potrafią brać dużo oleju, zależy jaki się leje. Jeśli pompa olejowa dobrze podaje a olej jest rzadki to moze być i 1l/500 km oleju.
może być tak, że przy uszkodzonych uczczelniaczach
olej mineralny – 1l/5000 km
półsyntetyk – 1l/2000 km
syntetyk – 1l/1000 km
rzadki syntetyk (0w -40) – 1l/500 km
w 323 olej na zawaroch "trzymają" uszczelniacze, w innych samochodach jest lepiej dobrany (mniejszy) prześwit pomiedzy tulejką i drążkiem oraz niższe ciścininie na zawory, wtedy nawet gdy jest uszckodzony uszczelniacz to nie bierze dużo oleju, w 323 daje zasłone dymna i wysokie ubytki oleju.
nie wymieniac pierścieni tylko dlatego że 323,
dlatego że 323 wymieniać uszczelniacze zaworów.
wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu