Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez butters » 12 lut 2009, 09:08

i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 12:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez dragon123 » 12 lut 2009, 11:18

a jeśli nie kopci a ubywa olej 1L\1500 km to czego to może być przyczyna????
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 22:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez novell » 12 lut 2009, 18:13

Ja po wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie borykam się już z problemem kopcenia i ubytków oleju. Oczywiście do wymiany były także wszystkie uszczelki itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 18:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez kast » 12 lut 2009, 22:02

zna ktoś z was wymiary uszczelniacza w aparacie zapłonowym w 1.8 16v DOHC 97r
z góry Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez amerger » 13 lut 2009, 01:37

Witam,

jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

Uszczelniacze potrafią brać dużo oleju, zależy jaki się leje. Jeśli pompa olejowa dobrze podaje a olej jest rzadki to moze być i 1l/500 km oleju.

może być tak, że przy uszkodzonych uczczelniaczach
olej mineralny – 1l/5000 km
półsyntetyk – 1l/2000 km
syntetyk – 1l/1000 km
rzadki syntetyk (0w -40) – 1l/500 km

w 323 olej na zawaroch "trzymają" uszczelniacze, w innych samochodach jest lepiej dobrany (mniejszy) prześwit pomiedzy tulejką i drążkiem oraz niższe ciścininie na zawory, wtedy nawet gdy jest uszckodzony uszczelniacz to nie bierze dużo oleju, w 323 daje zasłone dymna i wysokie ubytki oleju.

nie wymieniac pierścieni tylko dlatego że 323,
dlatego że 323 wymieniać uszczelniacze zaworów.

wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu
amerger
 

Postprzez ralf8484 » 13 lut 2009, 09:49

amerger napisał(a):jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

zrozum ze wymiana samych uszczelniaczy nic nie daje bo pierscienie sa zapieczone a jak kopci to wiadomo ze jak na biało to nic sie nie dzieje mi kopciła tylko na zimnym na niebiesko i a na ciepłym nie był nic widac
amerger napisał(a):wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu

w moim przypadku bez zdiecja głowicy uszczelniaczy bys nie wymienił zadnym sposobem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 18:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez novell » 13 lut 2009, 13:16

Ja miałem zapieczone pierścienie...Wydaje mi się, że te dwie usterki chodzą parami ( zapieczone pierścionki + uszczelniacze). Oczywiście na pewno zdarzy się sytuacja w której tylko jedna z powyższych wystąpi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 18:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez grzesiq » 13 lut 2009, 14:34

Witam!
Zgadzam się z NOVELL , ja u siebie miałem zapieczone pierścienie a uszczelniacze były dobre. Ale wymieniłem całosć i teraz jest OK. Fakt że autko miało 200K przebiegu, ale tak zapieczonych pierścionków olejowych to nie widziałem.
grzesiq
 

Postprzez i am » 13 lut 2009, 16:45

butters napisał(a):
i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.



Przestala zrec olej i nie kopci;) nie robilem nic poza wymiana pierscieni, uszczelniaczy i oczywiscie wszystkich uszczelek na nowe, przy okazji wymienialem rozrzad.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 01:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez vit » 13 lut 2009, 16:57

A że zapytam przy jakich przebiegach robicie te wymiany opisane wyżej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez i am » 13 lut 2009, 17:04

225kkm
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 01:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez kast » 13 lut 2009, 21:59

ja popieram kolegę amerger zrubcie sobie taki teścik jak nie wierzycie
wyktęćcie sobie wszystkie świece i wlejcie do każdego gniazda trochę oleju
zobaczycie jak będzie kopcić.
Gbyby pierścienie pyszczeły olej tki bym byłby cały czas a nie tylko na zimnym silniku.
a na zimnym kopci dlatego bo olej spływa przez uszczelniacz.
U mnie nic nie kopci. Ale moj braciak w 1.5 ma taki problemik.
Ja u siebie robiłem taki teścik więc wiem co mówie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez vit » 14 lut 2009, 06:44

i am napisał(a):225kkm


Ja posiadam 230kkm i kopcenie ustało jak wspominałem zaraz gdy samochód został garażowany ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez i am » 14 lut 2009, 11:07

robcie sobie co chcecie;) tez sie na poczatku oszukiwalem ze to tylko uszczelniacze, ale niestety prawda jest taka ze mialem zajechane pierscienie. U mnie nie tylko kopcil z rana ale zarl olej.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 01:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez pazur_zks » 14 lut 2009, 11:46

Jaki to jest koszt pierścienie + uszczelniacze ? Mniej więcej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 17:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez MariuS » 14 lut 2009, 12:15

pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3392 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++
Peugeot 206SW HDI


Była 323F BA KL-ZE

Postprzez xan » 14 lut 2009, 12:45

mariusz_sti napisał(a):pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście

Koszty są ogromne więc przydała by się opinia specjalisty, np. Jaksy. Prawie każdy mówi o wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworów a może poprostu problem kopcenia został u tych osób wyeliminowany 'przy okazji' i wcale nie trzeb