Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez butters » 12 lut 2009, 10:08

i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.
Avatar użytkownika
 
Posty: 287
Od: 6 gru 2008, 13:59
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez dragon123 » 12 lut 2009, 12:18

a jeśli nie kopci a ubywa olej 1L\1500 km to czego to może być przyczyna????
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Od: 12 mar 2008, 23:19
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez novell » 12 lut 2009, 19:13

Ja po wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie borykam się już z problemem kopcenia i ubytków oleju. Oczywiście do wymiany były także wszystkie uszczelki itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Od: 4 cze 2008, 19:51
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez kast » 12 lut 2009, 23:02

zna ktoś z was wymiary uszczelniacza w aparacie zapłonowym w 1.8 16v DOHC 97r
z góry Dzięki
Avatar użytkownika
 
Posty: 62
Od: 28 gru 2008, 12:50
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez amerger » 13 lut 2009, 02:37

Witam,

jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

Uszczelniacze potrafią brać dużo oleju, zależy jaki się leje. Jeśli pompa olejowa dobrze podaje a olej jest rzadki to moze być i 1l/500 km oleju.

może być tak, że przy uszkodzonych uczczelniaczach
olej mineralny – 1l/5000 km
półsyntetyk – 1l/2000 km
syntetyk – 1l/1000 km
rzadki syntetyk (0w -40) – 1l/500 km

w 323 olej na zawaroch "trzymają" uszczelniacze, w innych samochodach jest lepiej dobrany (mniejszy) prześwit pomiedzy tulejką i drążkiem oraz niższe ciścininie na zawory, wtedy nawet gdy jest uszckodzony uszczelniacz to nie bierze dużo oleju, w 323 daje zasłone dymna i wysokie ubytki oleju.

nie wymieniac pierścieni tylko dlatego że 323,
dlatego że 323 wymieniać uszczelniacze zaworów.

wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu
amerger
 

Postprzez ralf8484 » 13 lut 2009, 10:49

amerger napisał(a):jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

zrozum ze wymiana samych uszczelniaczy nic nie daje bo pierscienie sa zapieczone a jak kopci to wiadomo ze jak na biało to nic sie nie dzieje mi kopciła tylko na zimnym na niebiesko i a na ciepłym nie był nic widac
amerger napisał(a):wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu

w moim przypadku bez zdiecja głowicy uszczelniaczy bys nie wymienił zadnym sposobem ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 134
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez novell » 13 lut 2009, 14:16

Ja miałem zapieczone pierścienie...Wydaje mi się, że te dwie usterki chodzą parami ( zapieczone pierścionki + uszczelniacze). Oczywiście na pewno zdarzy się sytuacja w której tylko jedna z powyższych wystąpi.
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Od: 4 cze 2008, 19:51
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez grzesiq » 13 lut 2009, 15:34

Witam!
Zgadzam się z NOVELL , ja u siebie miałem zapieczone pierścienie a uszczelniacze były dobre. Ale wymieniłem całosć i teraz jest OK. Fakt że autko miało 200K przebiegu, ale tak zapieczonych pierścionków olejowych to nie widziałem.
grzesiq
 

Postprzez i am » 13 lut 2009, 17:45

butters napisał(a):
i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.



Przestala zrec olej i nie kopci;) nie robilem nic poza wymiana pierscieni, uszczelniaczy i oczywiscie wszystkich uszczelek na nowe, przy okazji wymienialem rozrzad.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 166
Od: 18 cze 2007, 02:03
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez vit » 13 lut 2009, 17:57

A że zapytam przy jakich przebiegach robicie te wymiany opisane wyżej?
Avatar użytkownika
 
Posty: 338
Od: 31 sie 2008, 23:54
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez i am » 13 lut 2009, 18:04

225kkm
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 166
Od: 18 cze 2007, 02:03
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez kast » 13 lut 2009, 22:59

ja popieram kolegę amerger zrubcie sobie taki teścik jak nie wierzycie
wyktęćcie sobie wszystkie świece i wlejcie do każdego gniazda trochę oleju
zobaczycie jak będzie kopcić.
Gbyby pierścienie pyszczeły olej tki bym byłby cały czas a nie tylko na zimnym silniku.
a na zimnym kopci dlatego bo olej spływa przez uszczelniacz.
U mnie nic nie kopci. Ale moj braciak w 1.5 ma taki problemik.
Ja u siebie robiłem taki teścik więc wiem co mówie.
Avatar użytkownika
 
Posty: 62
Od: 28 gru 2008, 12:50
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez vit » 14 lut 2009, 07:44

i am napisał(a):225kkm


Ja posiadam 230kkm i kopcenie ustało jak wspominałem zaraz gdy samochód został garażowany ...
Avatar użytkownika
 
Posty: 338
Od: 31 sie 2008, 23:54
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez i am » 14 lut 2009, 12:07

robcie sobie co chcecie;) tez sie na poczatku oszukiwalem ze to tylko uszczelniacze, ale niestety prawda jest taka ze mialem zajechane pierscienie. U mnie nie tylko kopcil z rana ale zarl olej.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 166
Od: 18 cze 2007, 02:03
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez pazur_zks » 14 lut 2009, 12:46

Jaki to jest koszt pierścienie + uszczelniacze ? Mniej więcej :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 146
Od: 26 lis 2008, 18:33
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez MariuS » 14 lut 2009, 13:15

pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3373
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Skąd: Poznań
Auto: Subaru Impreza GT@STI



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez xan » 14 lut 2009, 13:45

mariusz_sti napisał(a):pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście

Koszty są ogromne więc przydała by się opinia specjalisty, np. Jaksy. Prawie każdy mówi o wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworów a może poprostu problem kopcenia został u tych osób wyeliminowany 'przy okazji' i wcale nie trzeba wydawać tyle kasy na pozbycie się tego problemu. Przydałoby się trochę usystematyzować wszystkie problemy bo nie każdy ma taki sam. Jedni mają problem z białą chmurą rano, inni z dymieniem po wkręceniu się na wyższe obroty a jeszcze inni z niebieskim dymem. O mechanice nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że są to zupełnie różne problemy, na które nie ma uniwersalnego rozwiązania (poza kapitalnym remontem, w którym wymienimy wszystko i zapłacimy niemałe pieniądze). Niestety nie każdego stać na taki remont, zwłaszcza studentów :D którzy kupili sobie swój pierwszy samochód. Ja narazie nie zamierzam robić nic, dopóki nie będę pewny co mojej madzi tak naprawdę dolega.
Avatar użytkownika
 
Posty: 174
Od: 23 gru 2008, 23:16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez zahariash » 14 lut 2009, 14:00

xan napisał(a):Koszty są ogromne więc przydała by się opinia specjalisty, np. Jaksy.
[...]
Ja narazie nie zamierzam robić nic, dopóki nie będę pewny co mojej madzi tak naprawdę dolega.

Popieram. Moje auto dymi po odpaleniu zimnego silnika wyraźnie mocniej od innych aut, ale nie tak, żeby się tego wstydzić na parkingu. Dodatkowo trochę przy wysokich obrotach. Nie będę robił remontu silnika, chyba, że będę mógł mniej więcej zlokalizować przyczynę. Wymiana "wszystkiego, co ma szanse powodować dymienie" to ostateczność.
Avatar użytkownika
 
Posty: 244
Od: 23 sty 2009, 14:18
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez i am » 14 lut 2009, 14:28

Ano pewnie, jak ja mialem z tym problem to napisalem do Jaksy i to co mi odpisal:
6.09.2007r
Ja:
"a jeszcze mam pytanie jedno, ile u ciebie kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych? bo mam chyba z nimi problem, samochod czasem po odpaleniu po paru sekundach przez chwile dymi na niebiesko i przestaje, oleju nie ubywa, wiec to pewnie uszczelniacze."

Jaksa:
"To nie uszczelniacze ...... to pierscienie tłokowe ...... nie ma opcji wymiany samych uszczelniaczy tak jak i samych pierscieni – robi sie górę + dol silnika co daje nam koszt ok ..... (tajemnica handlowa;) zł. Pozdrawiam J"

Wtedy jeszcze myslalem ze nie ubywa mi zbytnio olej, bylem swiezo po wymienie, podejzewam ze silnik byl wczesniej zalany motodoktorem bo do wymiany oleju nie kopcil. Po wymianie okazalo sie ze zaczol kopcic jak glupi i zrec olej, po rozgrzaniu silnik nie kopcil.
Wszystko zalezy od tego na jaki kolor kopci i czy zre olej i w jakich ilosciach.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 166
Od: 18 cze 2007, 02:03
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez xan » 14 lut 2009, 14:45

U Ciebie dym był niebieski i brał olej tak jak pisałeś. Ja też mam już wymianę za sobą i ubytków nie widzę, a dym jest biały jak mleko. Stąd też moja sugestia, że nie na wszystkie dolegliwości trzeba likwidować tą samą metodą :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 174
Od: 23 gru 2008, 23:16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323