Nowa Mazda 3 od 63900 zł | Test wesji 1.6 MZR Sedan na 2. stronie tematu
Wczoraj mieliśmy z Magdą (malutką) przyjemność uczestniczenia w imprezie Mazda Blue Night – pierwszych urodzinach polskiego przedstawicielstwa Mazda Motor Poland i jednocześnie polskiej premiery najnowszej Mazdy 3. Dzięki temu, choć dopiero dziś wieczorem odbędzie się impreza dla dziennikarzy, a niemiecka sprzedaż rozpoczyna się za 23 dni, możemy zdać Wam relację ze szczegółów premiery Nowa "trójka" wygląda naprawdę zjawiskowo – z pewnością można okrzyknąć ją królową piękności w ostro obsadzonej klasie kompaktów.
Pierwsze zdjęcia nowej Mazdy 3 mieliśmy okazję zobaczyć już w listopadzie ubiegłego roku. Model jest dłuższy od poprzednika o 45 mm, ale japońscy inżynierowie zaserwowali mu kurację odchudzającą i waży średnio o 15 kg mniej niż starszy odpowiednik. Wyrazisty design przykuwa wzrok, a lampy oraz charakterystyczne nadkola nawiązują do modeli 6 i RX-8. Ogromny grill i ostre linie wraz ze specjalnymi osłonami podwozia pełnią jeszcze inne ważne zadanie – obniżają współczynnik oporu powietrza, dzięki czemu "trójka" jest szybsza i bardziej oszczędna. Twórcy pojazdu podkreślają także znacznie poprawione wyciszenie kabiny pasażerskiej.
Polską premierę auta połączono z pierwszymi urodzinami przedstawicielstwa Mazda Motor Poland, które niedawno świętowało sprzedaż 3-tysięcznego egzemplarza Mazdy w Polsce. W wyposażeniu nowego modelu debiutują systemy znane dotychczas z większych modeli – asystent hamowania BSS, system monitorowania "martwej strefy" RVM i reflektory adaptacyjne AFS. Już podstawową wersję Comfort wyposażono w system kontroli trakcji i stabilności toru jazdy oraz podgrzewane fotele. Poza nią dostępne będą jeszcze opcje Exclusiv, Exclusiv+ i Sport.
Paleta dostępnych silników rozpoczyna się od 105-konnego benzyniaka 1.6. W ofercie jest jeszcze: nowy silnik 2-litrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 150 KM (benzyna) oraz 1.6 diesel o mocy 109 KM. W opcji pojawi się wersja 2.0 i-stop ze zmodyfikowanym przez Mazdę systemem start-stop, gaszącym silnik po wciśnięciu sprzęgła podczas postoju na skrzyżowaniu. Dzięki specjalnemu ustawieniu tłoków ponowne uruchomienie trwa tylko 0,35 s. Miłośnicy wygody będą mogli skorzystać z wersji 2-litrowej połączonej z 5-biegowym automatem. Pozostaje mieć nadzieję, że z czasem do oferty wejdzie też wysokoprężna wersja 2.2 MZR-CD w dwóch wariantach mocy – 150 i 185 KM – oraz gratka dla fanów hot-hatch'ów, czyli nowa generacja Mazdy 3 MPS.
Na niemieckim rynku sprzedaż nowej "trójki" startuje za 23 dni, a polscy klienci już dzisiaj poznają ceny i specyfikacje przewidziane na nasz rynek. Podstawową wersję 1.6 Comfort będzie można kupić za 63900 zł. Mazda kusi niebanalną stylistyką, która kryje wygodne wnętrze i sprawdzoną technikę oraz wysoki poziom wyposażenia. Lada dzień rusza też kampania telewizyjna z nową reklamą Mazdy 3 pod nazwą "Uwolnij siłę wrażenia":
=> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
Ponadto na imprezie przedstawiono w zabawny sposób historię powołania polskiego przedstawicielstwa i podsumowano ubiegły rok finansowy oraz przyznano nagrody najlepszym dealerom. Swoje wyrazy uznania wyrazili dla sprzedaców również partnerzy Mazda Motor Poland, m.in. Santander, Generali i Allianz. Z ciekawszych wniosków statystycznych, Mazda jest na trzecim miejscu wśród wszystkich japońskich marek obecnych na polskim rynku w ilości sprzedanych aut przypadających na punkt dealerski. Wojciech Halarewicz podkreślał wagę obrotu i niezapychania magazynów aut oraz budowę siły marki. Zachęcił równiez do porównania rejestracji w CEPiKu i sprzedaży w Samarze – ilu producentów upłynnia swoją sprzedaż zagranicą, a ilu dzielnie radzi sobie na naszym rynku.
Mazda Blue Night gościła również przedstawcieli Mazda Motor Europe i dealera z Białorusi, który uzyskał rekordowy w światowej skali 7-procentowy udział w rynku. Wieczór zakończył się przedstawieniem teatralnym, przypominającym najlepsze amerykańskie musicale, bowiem impreza odbyła się w Teatrze Sabat Małgorzaty Potockiej. Oprawa, menu, hostessy – wyśmienite. Wybaczcie lakoniczną relację i niewiele konkretów, ale niestety nie pomyślałem o notowaniu przebiegu prezentacji. Dziękujemy za zaproszenie i gratulujemy dokonań całemu teamowi Mazda Motor Poland, trzymając kciuki za dalsze sukcesy!
Galeria zdjęć z imprezy => http://autofoto.pl/photos/globy/category9964.aspx
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3 => http://autofoto.pl/photos/mazda/category6496.aspx
Najbrzydsza i najpiękniejsza część Zarządu Klubu MazdaSpeed
Pierwsze zdjęcia nowej Mazdy 3 mieliśmy okazję zobaczyć już w listopadzie ubiegłego roku. Model jest dłuższy od poprzednika o 45 mm, ale japońscy inżynierowie zaserwowali mu kurację odchudzającą i waży średnio o 15 kg mniej niż starszy odpowiednik. Wyrazisty design przykuwa wzrok, a lampy oraz charakterystyczne nadkola nawiązują do modeli 6 i RX-8. Ogromny grill i ostre linie wraz ze specjalnymi osłonami podwozia pełnią jeszcze inne ważne zadanie – obniżają współczynnik oporu powietrza, dzięki czemu "trójka" jest szybsza i bardziej oszczędna. Twórcy pojazdu podkreślają także znacznie poprawione wyciszenie kabiny pasażerskiej.
Polską premierę auta połączono z pierwszymi urodzinami przedstawicielstwa Mazda Motor Poland, które niedawno świętowało sprzedaż 3-tysięcznego egzemplarza Mazdy w Polsce. W wyposażeniu nowego modelu debiutują systemy znane dotychczas z większych modeli – asystent hamowania BSS, system monitorowania "martwej strefy" RVM i reflektory adaptacyjne AFS. Już podstawową wersję Comfort wyposażono w system kontroli trakcji i stabilności toru jazdy oraz podgrzewane fotele. Poza nią dostępne będą jeszcze opcje Exclusiv, Exclusiv+ i Sport.
Paleta dostępnych silników rozpoczyna się od 105-konnego benzyniaka 1.6. W ofercie jest jeszcze: nowy silnik 2-litrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 150 KM (benzyna) oraz 1.6 diesel o mocy 109 KM. W opcji pojawi się wersja 2.0 i-stop ze zmodyfikowanym przez Mazdę systemem start-stop, gaszącym silnik po wciśnięciu sprzęgła podczas postoju na skrzyżowaniu. Dzięki specjalnemu ustawieniu tłoków ponowne uruchomienie trwa tylko 0,35 s. Miłośnicy wygody będą mogli skorzystać z wersji 2-litrowej połączonej z 5-biegowym automatem. Pozostaje mieć nadzieję, że z czasem do oferty wejdzie też wysokoprężna wersja 2.2 MZR-CD w dwóch wariantach mocy – 150 i 185 KM – oraz gratka dla fanów hot-hatch'ów, czyli nowa generacja Mazdy 3 MPS.
Na niemieckim rynku sprzedaż nowej "trójki" startuje za 23 dni, a polscy klienci już dzisiaj poznają ceny i specyfikacje przewidziane na nasz rynek. Podstawową wersję 1.6 Comfort będzie można kupić za 63900 zł. Mazda kusi niebanalną stylistyką, która kryje wygodne wnętrze i sprawdzoną technikę oraz wysoki poziom wyposażenia. Lada dzień rusza też kampania telewizyjna z nową reklamą Mazdy 3 pod nazwą "Uwolnij siłę wrażenia":
=> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
Ponadto na imprezie przedstawiono w zabawny sposób historię powołania polskiego przedstawicielstwa i podsumowano ubiegły rok finansowy oraz przyznano nagrody najlepszym dealerom. Swoje wyrazy uznania wyrazili dla sprzedaców również partnerzy Mazda Motor Poland, m.in. Santander, Generali i Allianz. Z ciekawszych wniosków statystycznych, Mazda jest na trzecim miejscu wśród wszystkich japońskich marek obecnych na polskim rynku w ilości sprzedanych aut przypadających na punkt dealerski. Wojciech Halarewicz podkreślał wagę obrotu i niezapychania magazynów aut oraz budowę siły marki. Zachęcił równiez do porównania rejestracji w CEPiKu i sprzedaży w Samarze – ilu producentów upłynnia swoją sprzedaż zagranicą, a ilu dzielnie radzi sobie na naszym rynku.
Mazda Blue Night gościła również przedstawcieli Mazda Motor Europe i dealera z Białorusi, który uzyskał rekordowy w światowej skali 7-procentowy udział w rynku. Wieczór zakończył się przedstawieniem teatralnym, przypominającym najlepsze amerykańskie musicale, bowiem impreza odbyła się w Teatrze Sabat Małgorzaty Potockiej. Oprawa, menu, hostessy – wyśmienite. Wybaczcie lakoniczną relację i niewiele konkretów, ale niestety nie pomyślałem o notowaniu przebiegu prezentacji. Dziękujemy za zaproszenie i gratulujemy dokonań całemu teamowi Mazda Motor Poland, trzymając kciuki za dalsze sukcesy!
Galeria zdjęć z imprezy => http://autofoto.pl/photos/globy/category9964.aspx
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3 => http://autofoto.pl/photos/mazda/category6496.aspx
Najbrzydsza i najpiękniejsza część Zarządu Klubu MazdaSpeed
Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 18:22 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Tak, sedan też jest w polskiej ofercie
A są czerwone?
Szczerze, nie podoba mi się tendencja w motoryzacji do obniżania grilla i wlotów powietrza, jednak jestem staroświecki i muszę mieć kratkę między oczami..światłami znaczy Ale z profilu wymiata, znów chyba najładniejszy kompakt w swoim roczniku nam się szykuje
Szczerze, nie podoba mi się tendencja w motoryzacji do obniżania grilla i wlotów powietrza, jednak jestem staroświecki i muszę mieć kratkę między oczami..światłami znaczy Ale z profilu wymiata, znów chyba najładniejszy kompakt w swoim roczniku nam się szykuje
Łeeee Szkoda że mnie nie wzięliście ze sobą!!! Dawno nie byłem w Teatrze!!
Mam już oficjalne cenniki i materiały:
Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 4 poduszki, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.
Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.
Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.
Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.
Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł
2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)
1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł
(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)
Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 4 poduszki, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.
Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.
Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.
Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.
Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł
2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)
1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł
(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)
M3 sliczna ale ceny tez
malkolm napisał(a):ceny też strasznie paskudne
to nie Chevrolet
Kicha, tylko wnętrze wygląda OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
malkolm napisał(a):poprzedniczka ładniejsza była
Riki napisał(a):Mnie nie powala
zgadzam się...
a w sedanie wygląda znacznie lepiej...
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Na żywo jest znacznie lepiej – mnie też się wcześniej tak sobie podobała W sobotę byłem w dwóch salonach i w obydwu już stały nowe "trójki" do oglądania. Co do cen, Civic jest droższy, a Aurisa trzeba nieźle doposażyć, żeby dorównać 3. Mazda nie ma wersji bazowych w cennikach, stąd takie wrażenie.
Globy napisał(a):W sobotę byłem w dwóch salonach i w obydwu już stały nowe "trójki" do oglądania.
Przed salonami również, więc na jazdy można się na pewno umawiać. Jutro przekręcę do Bołtowicza i zapytam, ile się czeka na samochód w katalogowej specyfikacji.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości