Mazda 626 GD FE3 '89 GLX. Zwykły Hatchback.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez steven » 12 mar 2009, 10:50

No to w końcu znalazłem trochę czasu na zrobienie fotek i opisanie całej historii z Maździochą ;) Wszystko zaczęło się od uszkodzenia poprzedniego samochodu – Meganki. Stało się to w wakacje 2006r. I tak do grudnia byłem bez 4 kółek ;) Nagle pokazał mi kumpel (tutaj podziękowania dla forumowicza Krasula) na otomoto ogłoszenie z Łodzi o rozbitej 626 GD za 1000zł ;) pojechać i sprawdzić nic nie szkodzi tymbardziej, że po telefonie okazało się, że to nie dalej niż 5 km ode mnie ;) OKazało się, że to 2.0i 90KM.Ale za to była w niezłym stanie jak na tą cenę: blacha zdrowa, silnik suchy, wnętrze zadbane. Jeździła nim jakaś kobita w Niemczech od nowości a potem ściągnęli do Polski i kupił ją jakiś policjant ;) Ukradli mu ją, ale ją odnalazł podobo w lesie, jak już dostał odszkodowanie ;) była uderzona z prawego przodu: błonik, zderzak, lampa, kierunek, do wymiany, maski nie ruszałem do dzisiaj (widać że marnie spasowane i lampa o jakiś 1cm cofnięta) :P Mazda ściągała trochę na prawo, ale po przejechaniu się wziąłem ją ;)
Jako że była po kradzieży otworzyć można było ją każdym kluczykiem i nie miała stacyjki ;) Łącznie na części i naprawę wydałem około 700 zł (stacyjka, błotnik, zderzak, używana lampa, kierunek, alarm, szczęki). Acha w momencie kupna na liczniku miałem 353000 km i do 420000 nic się nie popsuło! Wymiana płynów i klocków, nic poza tym ;) Acha wkurzyłem się tylko na słabe światła, więc kupiłem nowe reflektoy DEPO – które bądź co bądź, ale polecam;) (koszt 300zł za parę).

Niestety brała troszkę olej i postanowiłem wymienić gumki na zaworach i myślę, że mechanik mi coś źle skręcił i nagle jadąc 100km/h silnik zgasł. Co prawda po wymianie gumek przejechałem już z 6000km, ale oleju nie sprawdzałem, jak się potem okazało już go nie było ;P Tak czy owak, znalazłem na allegro coupe z 2.0 DOHC 140KM, więc ją wziąłem, żeby przełożyć silnik ;) Nie było jednak tak pięknie, bo okazało się, że silnik działa, ale też jest mocno ściuchrany ;) Wtedy udało mi się kupić w Krakowie za 1200 zł 2.0 DOHC FE3N (wedy jeszcze nie wiedziałem co to znaczy FE3N ;p) Po przełożeniu wszystkiego zaczęło nieźle funkcjonować, problem był jednak z elektryką (znowu moja wina, zamiast dać mechanikowi, żeby tylko włożył mi nowy silnik, a elektrykę samemu podłączać, to dałem mu wszystko do roboty). Na pewno źle nie chciał, no ale cóż ;) Pragnąłem doskonałości, jeszcze jej nie ma, ale już jest nieźle. Na chwilę obecną mam:
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– podgrzewane lusterka – muszę podłączyć jeden kabelek jeszcze ;)
– klimatyzacja – potrzebuję chłodnicę ;) i będzie zimnić ;)
– tempomat – potrzebuję komputer sterujący ;)
– wspomaganie

A o co dołożyłem:
– komputer pokładowy
– tarcze/bębny brembo klocki/zaciski ferrodo
– no i że mi było non stop za ciemno założyłem Xenon HID H4 i H1
– acha jest też granie ;) dosyć głośne ;)
-CB jakieś najańsze z anteną najkrótszą Lemma stacjonarką – dla mnie wystarcza

Car Audio:
radio CD – VDO Dayton CD 4203CD
zmieniarka 10 CD – VDO Dayton CH 1000
głośniki przód – VDO Dayton HPC 1700 150W RMS, 91db/1W/m 45Hz-20kHz
głośniki tył – VDO Dayton HPC 1300 100W RMS, 91db/1W/m 55Hz-20hHz
wzmacniacz – VDO Dauton PA 4600 4x70W RMS 40A
skrzynia basowa – VDO Dayton HPS 12 400W RMS 93db/1W/m 21Hz – 400Hz
wzmacniacz – VDO Dayton PA 2460 1x280W RMS 30A
kondensator – Lanzar 1.2F

A tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 13:44 przez steven, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hugo » 12 mar 2009, 12:36

Ślicznotka. Ze zdjęć wygląda bardzo korzystnie. I bardzo ładne wnętrze, wygląda na solidnie wykonane i z dobrych materiałów, w przeciwieństwie do GE :|
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez arti090 » 12 mar 2009, 12:47

Zacnie sie prezentuje, gratulacje <list>

Hugo napisał(a):I bardzo ładne wnętrze, wygląda na solidnie wykonane i z dobrych materiałów

Tez zwrocilem na to uwage, faktycznie tapicerka super
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 14:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez PLaster » 12 mar 2009, 13:10

steven napisał(a):no i że mi było non stop za ciemno założyłem Xenon HID H4 i H1

hmmm do GD i na takie reflektory?? co na to kierowcy z przeciwka??

pomysł z zamontowaniem CB radio przedni, tylko Ty nie masz szyberdachu ;)

podeślij mi info na temat tego komputera pokładowego jaki zamontowałeś? i może jakieś fotki dokładniejsze

a swoją drogą to nieźle się prezentuje
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez steven » 12 mar 2009, 16:09

Dziękuję wszystkim z komentarze ;)

Odnośnie komputera pokładowego, jako, że podczas wymiany silnika, coś źle funkcjonowało, to zacząłem po koleji wszystko co zbędne odłączać, w tej chwili też jest odłączony dzisiaj dopiero wziąłem się za niego, niestety muszę dorwać garaż z prądem i polutować kabelki do niego, wykorzystałem taki z allegro, wyświetlacz zamontowany w miejscu zegarka, niestety guziczki (trzy muszą być) wyglądają na razie bardzo spetnie;) ale w krótce pomyślę nad ich upiększeniem

Co do CB, no to szyberdachu nie miałem, więc bezproblemowo ;)

Co do Xenonów, powiem to w ten sposób, jeżeli ktoś chce zobaczyć jak i czy oślepiają zapraszam do Łodzi, tak jak mam ustawione na chwilę obecną, to mi dają dużo więcej światła, a jeżdże dosyć często do dziewczyny na wieś, gdzie pijani spacerowicze na śfodku ulicy są dosyć częstym przykładem, więc uważam, że przydaje się, jeżeli chodzi o kierowców z naprzeciwka, jadących, to po porządnym ustawieniu w stacji diagnostycznej, jeszcze nikt mi nie rmugnął długimi, sam też dosyć często jeżdżę na dwa samochody i nie ma tragedi!! naprawdę!! acha jeżeli chodzi o kolor to jest biały – 4300K... więc nie rzuca się w oczy a ładnie oświetla...

A no jeżeli chodzi o tapicerkę, to muszą ją wyprać, bo.... (i tutaj mnie zabijecie) wożę psa – biały kundel coś jak podchalańczyk i jak mam załadowany bagażnik to wskakuje sobie po spacerze na tylne siedzenie z łapami niezbyt czysymi po spacerze w lesie ;p

Natomiast jeżeli chodzi o fotele, to wymieniłem gąbki w przednim fotelu pasażera, a te od GT, czyli kubełek, jest wygodniej, niestety kierowcy były pozarywane , więc nie wymieniałem, poza tym nie do końca wtedy ładnie pasują otwory na zagłówki, ale za to siedzi się idealnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hugo » 12 mar 2009, 16:30

steven napisał(a):acha jeżeli chodzi o kolor to jest biały – 4300K
No to chociaż tyle, że 4300K masz. Najmądrzejszy wybór.
steven napisał(a):A no jeżeli chodzi o tapicerkę, to muszą ją wyprać, bo.... (i tutaj mnie zabijecie) wożę psa – biały kundel coś jak podchalańczyk i jak mam załadowany bagażnik to wskakuje sobie po spacerze na tylne siedzenie z łapami niezbyt czysymi po spacerze w lesie ;p
Bez komentarza :|
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez PLaster » 12 mar 2009, 17:00

steven napisał(a):Odnośnie komputera pokładowego

będziemy musieli jeszcze porozmawiać
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Globy » 13 mar 2009, 14:59

Hugo napisał(a):I bardzo ładne wnętrze, wygląda na solidnie wykonane i z dobrych materiałów, w przeciwieństwie do GE

GE też ma bardzo dobre wykończenie, szczególnie w porównaniu do nowszych aut ;) Gratuluję, siostra mojej 626 i najlepsze serce obok 2.2T.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Hugo » 13 mar 2009, 17:39

Globy napisał(a):GE też ma bardzo dobre wykończenie
Eee. Trzeszcząca deska rozdzielcza, stukający schowek przed pasażerem, a jakość plastiku i montaż konsoli środkowej to już totalna porażka. I ten ohydny siwy kolor... :| Mam porównanie do np. Mitsubishi Colta z 1997 r. i tam jakość plastików i ich spasowania jest na dużo wyższym poziomie niż w GE. Poważnie, dużo wyższym. Robię co mogę żeby nieco ożywić wnętrze mojej GE, zresztą niektórzy wiedzą i wiedzą też, że to nie koniec zmian. Hehe
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 13 mar 2009, 20:26

Globy napisał(a):Gratuluję, siostra mojej 626 i najlepsze serce obok 2.2T.

No w przyszłości (jak odbiję się od dna finansowego) dołożę turbinę i będzie wtedy lepsze niż 2.2T ;p ale to nie wcześniej niż za rok ;) na razie chcę się tym nacieszyć i w sumie przyspieszenia wystarcza;) a o ile wolniejsza, to powiem jak się zmierzę z przyjacielem, kupił Probe GT 2.2T ;) więc dokładnie ten silniczek ;) oczywiście wygra, pytanie ile ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 13 mar 2009, 21:11

Hugo napisał(a): Eee. Trzeszcząca deska rozdzielcza, stukający schowek przed pasażerem, a jakość plastiku i montaż konsoli środkowej to już totalna porażka. I ten ohydny siwy kolor... :|

To zależy chyba od wersji (kolor) ja widziałem ciemne i są bardzo ładne, a trzęsienie się deski i schowka, to obstawiam na rozkręcenie jej i złe skręcenie, u naszych fachowców, zazwyczaj jest to robione niechlujnie i wystarczy, że ułamią ze dwa zatrzaski i już zgrzyta...

Ale bądź co bądź, to Mazda niestety w '90 latach zaczęła ciąć koszty i odbiło się to na wykonaniu... a szkoda :(

Acha sorki za temat pod tematem ;( ale teraz nawet jak przekleje to z tego posta do wyższego, to tego nie uda mi się skasować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez berserk5 » 13 mar 2009, 22:13

oWszem bardzo ładna.Ale z tego co wiem odnosnie tapicerki to wiekszośc GD miała ładna i zadbana.Przynajmniej u mnie również jest bardzo ładna.Silniczek to fakt ładne serducho ale na moim miejscu nie zmieniał bym na 2.2 T bo to mija sie z celem ty masz 140 KM wiec styknie o ile sie nie yle ten 2-wu wałkowy . ŚWiatełka też masz luksik sam mysle aby takie załozyc.Niestety mało jest juz godnego uwagi GD .I d tego każda jest wyjatkowa na swój sposób.Pozdrawim i zapraszam do siebie na ogledziny :D
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 12:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 13 mar 2009, 23:00

berserk5 napisał(a):nie zmieniał bym na 2.2 T

chodzi o dołożenie turbo, a nie zamianę
berserk5 napisał(a):Niestety mało jest juz godnego uwagi GD

a szkoda :|

propo tapicerki, i jak jest wygodna – fotele ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Cukierek » 13 mar 2009, 23:11

Nie wiem czemu, ale starsze generacje Mazd(GD, GC, BG, BF....) bardzo mi się podobają bo mają swój styl. Może się starzeję, ale kant ma swój urok. :)
steven co do tych ksenonów to sam się zastanawiam i też myślałem nad 4300k. Ogólnie jest duża poprawa względem serii?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: white 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17

Postprzez PLaster » 13 mar 2009, 23:57

Cukierek napisał(a):też myślałem nad 4300k. Ogólnie jest duża poprawa względem serii?

a jak sprawa oślepiania?
no i nie wspomnę sprawa przeglądów!!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez steven » 14 mar 2009, 10:15

no mówię Wam, na początku miałem chyba jeszcze oryginalne lampy, gdy ją kupiłem jedna była zbita, dokupiłem drugą za 70zł, też używkę... i świeciło to bardzo słabo, kupiłem wtedy nowe reflektory i założyłem jakieś żarówki philipsa, chyba +50%, było jasniej, ale i tak nocą na mokrej nawierzchni, mało było widać, wtedy jeszcze nie mieszkałem razem z dziewczyną, pracowałem nocą i jeździłem do niej ok.23-3 nad ranem przez wsie i parę razy po prostu przejechałbym pijaka idącego środkiem drogi...;/ i wtedy zacząłem czegoś szukać... jeżeli chodzi o GD, to nie ma prakycznie całych zestawów xenonowych (reflektor + spryskiwacz + samopoziom) przynajmniej ja nie znalazłem... więc zdecydowałem, się na H4 HIDy, i muszę przyznać, że tak jak początkowo ustawiłem je to widziałem wszystko, jednak raziłem innych – migali :( wtedy pojechałem na stację diagnostyczną, żeby ustawić z lusterkiem, czy jak to ustrojstwo się nazywa, wyprostowali mi, bo były bardzo na boki rozproszone i obniżyli, po wyjechaniu jednak się okazało, że nawet nie potrafili ustawić na odpowiednia wysokość świateł, bo od razu zaczęli mi mrugać, wedy podjechałem do garazu podziemnego, stanąłem przy ścianie, narysowałem linie na wysokości kloszy, odjechałem z 5 metrów i ustawiałem tak, żeby linia światła padająca na ścianę obniżała się, od tamtego czasu nikt mi nie mrugnął, więc chyba jakoś nadzwyczajnie nie oślepiają...

Natomiast długie, oślepiają ;p i to bardzo bardzo! światła dają też bardzo dużo, ale na odległość powiedzmy 150-200 metrów, dalej ciemność, przy czym H1 philipsa +30% dawały na conajmniej 300 metrów! Ale kosztem tego, że nie było aż tak doświetlone to co jest blisko...

Jeżeli chodzi o przegląd to najpierw go zrobiłem i za 5 minut założyłem HIDy, zobaczymy jak będzie na następnym, ale awsze można włożyć na te 15 minut zwykłe żarówki!

Podsumowując, chociaż temat Xenonów (Zenonów, jak niektórzy je nazywają) był poruszany na forum chyba kilkanaście razy, jeżeli jeździ się głównie w dzień lub po mieście, to uważam, że jest to zbędny wydatek, natomiast jeżeli jeździ się dużo po wsiach bez latarni, to mogą niejednokrotnie życie uratować i to bardziej komuś, poza tym wcale nie oślepiają bardziej, niż np. żarówki 100W, które jak wiadomo wiele osób używa, czy jakieś XenonVision w Tesco za 20 zł ;)

Acha, oczywiście bardzo chciałbym mieć soczewkę i czyste szkła... ale to raczej w 323F były w serii ;p a ja wolę więcej blachy ;)

Jeżeli ktoś zamontuje HIDa do H7 bez soczewki, to rzeczywiście będą bardzo raziły, ale w pozostałych przypadkach to nie wydaje mi się, żeby robiły więcej złego niż dobrego...

Powyższa wypowiedź, jest tym co zauważyłem z doświadczenia, oczywiście wolno wam się tym zgadzać lub nie... Ale to moje zdanie, które nabrałem przez doświadczenie, i o byłoby na tyle...

A temat będzie miał tyle samo zwolenników co przeciwników, chyba podobnie jak jazda na światłach w dzień ;p

BTW
W GD w miejscu pozycyjnych proponowałbym włożyć żarówkę 21W!! idealnie nadaje się do jazdy dziennej!! Jeździłem tak , do czasu kiedy nie założyłem HIDa... i nie wypalacie sobie kloszy, żarówek, mniejsze zużycie prądu i podobno spalania (w to spalanie to akurat nie wierzę;p)
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 13:45 przez steven, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Ania_TM » 14 mar 2009, 10:22

No w koncu , witamy kolege :)

Mazda ładna :) jak kazda.. :P
Ania_TM
 

Postprzez steven » 14 mar 2009, 10:29

no ładna, ale ma jedną wadę, które chyba już zmienić się nie da, albowiem, nie ma wysuwanych świateł :( a tak mi się do podoba!! najładniejsze co może być!! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Ania_TM » 14 mar 2009, 10:33

no ale moja ma te swiatelka :)

racja BG ma swoj styl.. :) dla kobietki w sam raz, ale juz malo sportowa jest dla mnie :P
Jakis czas temu spodobala mi sie BA, i chyba se kiedys kupie :) bo ma to cos w sobie :)

zycze udanych przerobek jak beda i zadowolenia z jazdy. i zagladaj czesciej na spoty :D
Ania_TM
 

Postprzez pex22 » 15 mar 2009, 15:16

Niezly temat eheheh
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2009, 19:51
Posty: 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: s3bo i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy