Mazda 626 GD FE3 '89 GLX. Zwykły Hatchback.
1, 2
No to w końcu znalazłem trochę czasu na zrobienie fotek i opisanie całej historii z Maździochą Wszystko zaczęło się od uszkodzenia poprzedniego samochodu – Meganki. Stało się to w wakacje 2006r. I tak do grudnia byłem bez 4 kółek Nagle pokazał mi kumpel (tutaj podziękowania dla forumowicza Krasula) na otomoto ogłoszenie z Łodzi o rozbitej 626 GD za 1000zł pojechać i sprawdzić nic nie szkodzi tymbardziej, że po telefonie okazało się, że to nie dalej niż 5 km ode mnie OKazało się, że to 2.0i 90KM.Ale za to była w niezłym stanie jak na tą cenę: blacha zdrowa, silnik suchy, wnętrze zadbane. Jeździła nim jakaś kobita w Niemczech od nowości a potem ściągnęli do Polski i kupił ją jakiś policjant Ukradli mu ją, ale ją odnalazł podobo w lesie, jak już dostał odszkodowanie była uderzona z prawego przodu: błonik, zderzak, lampa, kierunek, do wymiany, maski nie ruszałem do dzisiaj (widać że marnie spasowane i lampa o jakiś 1cm cofnięta) Mazda ściągała trochę na prawo, ale po przejechaniu się wziąłem ją
Jako że była po kradzieży otworzyć można było ją każdym kluczykiem i nie miała stacyjki Łącznie na części i naprawę wydałem około 700 zł (stacyjka, błotnik, zderzak, używana lampa, kierunek, alarm, szczęki). Acha w momencie kupna na liczniku miałem 353000 km i do 420000 nic się nie popsuło! Wymiana płynów i klocków, nic poza tym Acha wkurzyłem się tylko na słabe światła, więc kupiłem nowe reflektoy DEPO – które bądź co bądź, ale polecam;) (koszt 300zł za parę).
Niestety brała troszkę olej i postanowiłem wymienić gumki na zaworach i myślę, że mechanik mi coś źle skręcił i nagle jadąc 100km/h silnik zgasł. Co prawda po wymianie gumek przejechałem już z 6000km, ale oleju nie sprawdzałem, jak się potem okazało już go nie było Tak czy owak, znalazłem na allegro coupe z 2.0 DOHC 140KM, więc ją wziąłem, żeby przełożyć silnik Nie było jednak tak pięknie, bo okazało się, że silnik działa, ale też jest mocno ściuchrany Wtedy udało mi się kupić w Krakowie za 1200 zł 2.0 DOHC FE3N (wedy jeszcze nie wiedziałem co to znaczy FE3N ;p) Po przełożeniu wszystkiego zaczęło nieźle funkcjonować, problem był jednak z elektryką (znowu moja wina, zamiast dać mechanikowi, żeby tylko włożył mi nowy silnik, a elektrykę samemu podłączać, to dałem mu wszystko do roboty). Na pewno źle nie chciał, no ale cóż Pragnąłem doskonałości, jeszcze jej nie ma, ale już jest nieźle. Na chwilę obecną mam:
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– podgrzewane lusterka – muszę podłączyć jeden kabelek jeszcze
– klimatyzacja – potrzebuję chłodnicę i będzie zimnić
– tempomat – potrzebuję komputer sterujący
– wspomaganie
A o co dołożyłem:
– komputer pokładowy
– tarcze/bębny brembo klocki/zaciski ferrodo
– no i że mi było non stop za ciemno założyłem Xenon HID H4 i H1
– acha jest też granie dosyć głośne
-CB jakieś najańsze z anteną najkrótszą Lemma stacjonarką – dla mnie wystarcza
Car Audio:
radio CD – VDO Dayton CD 4203CD
zmieniarka 10 CD – VDO Dayton CH 1000
głośniki przód – VDO Dayton HPC 1700 150W RMS, 91db/1W/m 45Hz-20kHz
głośniki tył – VDO Dayton HPC 1300 100W RMS, 91db/1W/m 55Hz-20hHz
wzmacniacz – VDO Dauton PA 4600 4x70W RMS 40A
skrzynia basowa – VDO Dayton HPS 12 400W RMS 93db/1W/m 21Hz – 400Hz
wzmacniacz – VDO Dayton PA 2460 1x280W RMS 30A
kondensator – Lanzar 1.2F
A tak to wygląda:
Jako że była po kradzieży otworzyć można było ją każdym kluczykiem i nie miała stacyjki Łącznie na części i naprawę wydałem około 700 zł (stacyjka, błotnik, zderzak, używana lampa, kierunek, alarm, szczęki). Acha w momencie kupna na liczniku miałem 353000 km i do 420000 nic się nie popsuło! Wymiana płynów i klocków, nic poza tym Acha wkurzyłem się tylko na słabe światła, więc kupiłem nowe reflektoy DEPO – które bądź co bądź, ale polecam;) (koszt 300zł za parę).
Niestety brała troszkę olej i postanowiłem wymienić gumki na zaworach i myślę, że mechanik mi coś źle skręcił i nagle jadąc 100km/h silnik zgasł. Co prawda po wymianie gumek przejechałem już z 6000km, ale oleju nie sprawdzałem, jak się potem okazało już go nie było Tak czy owak, znalazłem na allegro coupe z 2.0 DOHC 140KM, więc ją wziąłem, żeby przełożyć silnik Nie było jednak tak pięknie, bo okazało się, że silnik działa, ale też jest mocno ściuchrany Wtedy udało mi się kupić w Krakowie za 1200 zł 2.0 DOHC FE3N (wedy jeszcze nie wiedziałem co to znaczy FE3N ;p) Po przełożeniu wszystkiego zaczęło nieźle funkcjonować, problem był jednak z elektryką (znowu moja wina, zamiast dać mechanikowi, żeby tylko włożył mi nowy silnik, a elektrykę samemu podłączać, to dałem mu wszystko do roboty). Na pewno źle nie chciał, no ale cóż Pragnąłem doskonałości, jeszcze jej nie ma, ale już jest nieźle. Na chwilę obecną mam:
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– podgrzewane lusterka – muszę podłączyć jeden kabelek jeszcze
– klimatyzacja – potrzebuję chłodnicę i będzie zimnić
– tempomat – potrzebuję komputer sterujący
– wspomaganie
A o co dołożyłem:
– komputer pokładowy
– tarcze/bębny brembo klocki/zaciski ferrodo
– no i że mi było non stop za ciemno założyłem Xenon HID H4 i H1
– acha jest też granie dosyć głośne
-CB jakieś najańsze z anteną najkrótszą Lemma stacjonarką – dla mnie wystarcza
Car Audio:
radio CD – VDO Dayton CD 4203CD
zmieniarka 10 CD – VDO Dayton CH 1000
głośniki przód – VDO Dayton HPC 1700 150W RMS, 91db/1W/m 45Hz-20kHz
głośniki tył – VDO Dayton HPC 1300 100W RMS, 91db/1W/m 55Hz-20hHz
wzmacniacz – VDO Dauton PA 4600 4x70W RMS 40A
skrzynia basowa – VDO Dayton HPS 12 400W RMS 93db/1W/m 21Hz – 400Hz
wzmacniacz – VDO Dayton PA 2460 1x280W RMS 30A
kondensator – Lanzar 1.2F
A tak to wygląda:
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 14:44 przez steven, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Ślicznotka. Ze zdjęć wygląda bardzo korzystnie. I bardzo ładne wnętrze, wygląda na solidnie wykonane i z dobrych materiałów, w przeciwieństwie do GE
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
steven napisał(a):no i że mi było non stop za ciemno założyłem Xenon HID H4 i H1
hmmm do GD i na takie reflektory?? co na to kierowcy z przeciwka??
pomysł z zamontowaniem CB radio przedni, tylko Ty nie masz szyberdachu
podeślij mi info na temat tego komputera pokładowego jaki zamontowałeś? i może jakieś fotki dokładniejsze
a swoją drogą to nieźle się prezentuje
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Dziękuję wszystkim z komentarze
Odnośnie komputera pokładowego, jako, że podczas wymiany silnika, coś źle funkcjonowało, to zacząłem po koleji wszystko co zbędne odłączać, w tej chwili też jest odłączony dzisiaj dopiero wziąłem się za niego, niestety muszę dorwać garaż z prądem i polutować kabelki do niego, wykorzystałem taki z allegro, wyświetlacz zamontowany w miejscu zegarka, niestety guziczki (trzy muszą być) wyglądają na razie bardzo spetnie;) ale w krótce pomyślę nad ich upiększeniem
Co do CB, no to szyberdachu nie miałem, więc bezproblemowo
Co do Xenonów, powiem to w ten sposób, jeżeli ktoś chce zobaczyć jak i czy oślepiają zapraszam do Łodzi, tak jak mam ustawione na chwilę obecną, to mi dają dużo więcej światła, a jeżdże dosyć często do dziewczyny na wieś, gdzie pijani spacerowicze na śfodku ulicy są dosyć częstym przykładem, więc uważam, że przydaje się, jeżeli chodzi o kierowców z naprzeciwka, jadących, to po porządnym ustawieniu w stacji diagnostycznej, jeszcze nikt mi nie rmugnął długimi, sam też dosyć często jeżdżę na dwa samochody i nie ma tragedi!! naprawdę!! acha jeżeli chodzi o kolor to jest biały – 4300K... więc nie rzuca się w oczy a ładnie oświetla...
A no jeżeli chodzi o tapicerkę, to muszą ją wyprać, bo.... (i tutaj mnie zabijecie) wożę psa – biały kundel coś jak podchalańczyk i jak mam załadowany bagażnik to wskakuje sobie po spacerze na tylne siedzenie z łapami niezbyt czysymi po spacerze w lesie ;p
Natomiast jeżeli chodzi o fotele, to wymieniłem gąbki w przednim fotelu pasażera, a te od GT, czyli kubełek, jest wygodniej, niestety kierowcy były pozarywane , więc nie wymieniałem, poza tym nie do końca wtedy ładnie pasują otwory na zagłówki, ale za to siedzi się idealnie
Odnośnie komputera pokładowego, jako, że podczas wymiany silnika, coś źle funkcjonowało, to zacząłem po koleji wszystko co zbędne odłączać, w tej chwili też jest odłączony dzisiaj dopiero wziąłem się za niego, niestety muszę dorwać garaż z prądem i polutować kabelki do niego, wykorzystałem taki z allegro, wyświetlacz zamontowany w miejscu zegarka, niestety guziczki (trzy muszą być) wyglądają na razie bardzo spetnie;) ale w krótce pomyślę nad ich upiększeniem
Co do CB, no to szyberdachu nie miałem, więc bezproblemowo
Co do Xenonów, powiem to w ten sposób, jeżeli ktoś chce zobaczyć jak i czy oślepiają zapraszam do Łodzi, tak jak mam ustawione na chwilę obecną, to mi dają dużo więcej światła, a jeżdże dosyć często do dziewczyny na wieś, gdzie pijani spacerowicze na śfodku ulicy są dosyć częstym przykładem, więc uważam, że przydaje się, jeżeli chodzi o kierowców z naprzeciwka, jadących, to po porządnym ustawieniu w stacji diagnostycznej, jeszcze nikt mi nie rmugnął długimi, sam też dosyć często jeżdżę na dwa samochody i nie ma tragedi!! naprawdę!! acha jeżeli chodzi o kolor to jest biały – 4300K... więc nie rzuca się w oczy a ładnie oświetla...
A no jeżeli chodzi o tapicerkę, to muszą ją wyprać, bo.... (i tutaj mnie zabijecie) wożę psa – biały kundel coś jak podchalańczyk i jak mam załadowany bagażnik to wskakuje sobie po spacerze na tylne siedzenie z łapami niezbyt czysymi po spacerze w lesie ;p
Natomiast jeżeli chodzi o fotele, to wymieniłem gąbki w przednim fotelu pasażera, a te od GT, czyli kubełek, jest wygodniej, niestety kierowcy były pozarywane , więc nie wymieniałem, poza tym nie do końca wtedy ładnie pasują otwory na zagłówki, ale za to siedzi się idealnie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
No to chociaż tyle, że 4300K masz. Najmądrzejszy wybór.steven napisał(a):acha jeżeli chodzi o kolor to jest biały – 4300K
Bez komentarzasteven napisał(a):A no jeżeli chodzi o tapicerkę, to muszą ją wyprać, bo.... (i tutaj mnie zabijecie) wożę psa – biały kundel coś jak podchalańczyk i jak mam załadowany bagażnik to wskakuje sobie po spacerze na tylne siedzenie z łapami niezbyt czysymi po spacerze w lesie ;p
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
steven napisał(a):Odnośnie komputera pokładowego
będziemy musieli jeszcze porozmawiać
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Hugo napisał(a):I bardzo ładne wnętrze, wygląda na solidnie wykonane i z dobrych materiałów, w przeciwieństwie do GE
GE też ma bardzo dobre wykończenie, szczególnie w porównaniu do nowszych aut Gratuluję, siostra mojej 626 i najlepsze serce obok 2.2T.
Eee. Trzeszcząca deska rozdzielcza, stukający schowek przed pasażerem, a jakość plastiku i montaż konsoli środkowej to już totalna porażka. I ten ohydny siwy kolor... Mam porównanie do np. Mitsubishi Colta z 1997 r. i tam jakość plastików i ich spasowania jest na dużo wyższym poziomie niż w GE. Poważnie, dużo wyższym. Robię co mogę żeby nieco ożywić wnętrze mojej GE, zresztą niektórzy wiedzą i wiedzą też, że to nie koniec zmian. HeheGloby napisał(a):GE też ma bardzo dobre wykończenie
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Globy napisał(a):Gratuluję, siostra mojej 626 i najlepsze serce obok 2.2T.
No w przyszłości (jak odbiję się od dna finansowego) dołożę turbinę i będzie wtedy lepsze niż 2.2T ;p ale to nie wcześniej niż za rok na razie chcę się tym nacieszyć i w sumie przyspieszenia wystarcza;) a o ile wolniejsza, to powiem jak się zmierzę z przyjacielem, kupił Probe GT 2.2T więc dokładnie ten silniczek oczywiście wygra, pytanie ile
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Hugo napisał(a): Eee. Trzeszcząca deska rozdzielcza, stukający schowek przed pasażerem, a jakość plastiku i montaż konsoli środkowej to już totalna porażka. I ten ohydny siwy kolor...
To zależy chyba od wersji (kolor) ja widziałem ciemne i są bardzo ładne, a trzęsienie się deski i schowka, to obstawiam na rozkręcenie jej i złe skręcenie, u naszych fachowców, zazwyczaj jest to robione niechlujnie i wystarczy, że ułamią ze dwa zatrzaski i już zgrzyta...
Ale bądź co bądź, to Mazda niestety w '90 latach zaczęła ciąć koszty i odbiło się to na wykonaniu... a szkoda
Acha sorki za temat pod tematem ;( ale teraz nawet jak przekleje to z tego posta do wyższego, to tego nie uda mi się skasować?
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
oWszem bardzo ładna.Ale z tego co wiem odnosnie tapicerki to wiekszośc GD miała ładna i zadbana.Przynajmniej u mnie również jest bardzo ładna.Silniczek to fakt ładne serducho ale na moim miejscu nie zmieniał bym na 2.2 T bo to mija sie z celem ty masz 140 KM wiec styknie o ile sie nie yle ten 2-wu wałkowy . ŚWiatełka też masz luksik sam mysle aby takie załozyc.Niestety mało jest juz godnego uwagi GD .I d tego każda jest wyjatkowa na swój sposób.Pozdrawim i zapraszam do siebie na ogledziny
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
berserk5 napisał(a):nie zmieniał bym na 2.2 T
chodzi o dołożenie turbo, a nie zamianę
berserk5 napisał(a):Niestety mało jest juz godnego uwagi GD
a szkoda
propo tapicerki, i jak jest wygodna – fotele
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Nie wiem czemu, ale starsze generacje Mazd(GD, GC, BG, BF....) bardzo mi się podobają bo mają swój styl. Może się starzeję, ale kant ma swój urok.
steven co do tych ksenonów to sam się zastanawiam i też myślałem nad 4300k. Ogólnie jest duża poprawa względem serii?
steven co do tych ksenonów to sam się zastanawiam i też myślałem nad 4300k. Ogólnie jest duża poprawa względem serii?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Cukierek napisał(a):też myślałem nad 4300k. Ogólnie jest duża poprawa względem serii?
a jak sprawa oślepiania?
no i nie wspomnę sprawa przeglądów!!
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
no mówię Wam, na początku miałem chyba jeszcze oryginalne lampy, gdy ją kupiłem jedna była zbita, dokupiłem drugą za 70zł, też używkę... i świeciło to bardzo słabo, kupiłem wtedy nowe reflektory i założyłem jakieś żarówki philipsa, chyba +50%, było jasniej, ale i tak nocą na mokrej nawierzchni, mało było widać, wtedy jeszcze nie mieszkałem razem z dziewczyną, pracowałem nocą i jeździłem do niej ok.23-3 nad ranem przez wsie i parę razy po prostu przejechałbym pijaka idącego środkiem drogi...;/ i wtedy zacząłem czegoś szukać... jeżeli chodzi o GD, to nie ma prakycznie całych zestawów xenonowych (reflektor + spryskiwacz + samopoziom) przynajmniej ja nie znalazłem... więc zdecydowałem, się na H4 HIDy, i muszę przyznać, że tak jak początkowo ustawiłem je to widziałem wszystko, jednak raziłem innych – migali wtedy pojechałem na stację diagnostyczną, żeby ustawić z lusterkiem, czy jak to ustrojstwo się nazywa, wyprostowali mi, bo były bardzo na boki rozproszone i obniżyli, po wyjechaniu jednak się okazało, że nawet nie potrafili ustawić na odpowiednia wysokość świateł, bo od razu zaczęli mi mrugać, wedy podjechałem do garazu podziemnego, stanąłem przy ścianie, narysowałem linie na wysokości kloszy, odjechałem z 5 metrów i ustawiałem tak, żeby linia światła padająca na ścianę obniżała się, od tamtego czasu nikt mi nie mrugnął, więc chyba jakoś nadzwyczajnie nie oślepiają...
Natomiast długie, oślepiają ;p i to bardzo bardzo! światła dają też bardzo dużo, ale na odległość powiedzmy 150-200 metrów, dalej ciemność, przy czym H1 philipsa +30% dawały na conajmniej 300 metrów! Ale kosztem tego, że nie było aż tak doświetlone to co jest blisko...
Jeżeli chodzi o przegląd to najpierw go zrobiłem i za 5 minut założyłem HIDy, zobaczymy jak będzie na następnym, ale awsze można włożyć na te 15 minut zwykłe żarówki!
Podsumowując, chociaż temat Xenonów (Zenonów, jak niektórzy je nazywają) był poruszany na forum chyba kilkanaście razy, jeżeli jeździ się głównie w dzień lub po mieście, to uważam, że jest to zbędny wydatek, natomiast jeżeli jeździ się dużo po wsiach bez latarni, to mogą niejednokrotnie życie uratować i to bardziej komuś, poza tym wcale nie oślepiają bardziej, niż np. żarówki 100W, które jak wiadomo wiele osób używa, czy jakieś XenonVision w Tesco za 20 zł
Acha, oczywiście bardzo chciałbym mieć soczewkę i czyste szkła... ale to raczej w 323F były w serii ;p a ja wolę więcej blachy
Jeżeli ktoś zamontuje HIDa do H7 bez soczewki, to rzeczywiście będą bardzo raziły, ale w pozostałych przypadkach to nie wydaje mi się, żeby robiły więcej złego niż dobrego...
Powyższa wypowiedź, jest tym co zauważyłem z doświadczenia, oczywiście wolno wam się tym zgadzać lub nie... Ale to moje zdanie, które nabrałem przez doświadczenie, i o byłoby na tyle...
A temat będzie miał tyle samo zwolenników co przeciwników, chyba podobnie jak jazda na światłach w dzień ;p
BTW
W GD w miejscu pozycyjnych proponowałbym włożyć żarówkę 21W!! idealnie nadaje się do jazdy dziennej!! Jeździłem tak , do czasu kiedy nie założyłem HIDa... i nie wypalacie sobie kloszy, żarówek, mniejsze zużycie prądu i podobno spalania (w to spalanie to akurat nie wierzę;p)
Natomiast długie, oślepiają ;p i to bardzo bardzo! światła dają też bardzo dużo, ale na odległość powiedzmy 150-200 metrów, dalej ciemność, przy czym H1 philipsa +30% dawały na conajmniej 300 metrów! Ale kosztem tego, że nie było aż tak doświetlone to co jest blisko...
Jeżeli chodzi o przegląd to najpierw go zrobiłem i za 5 minut założyłem HIDy, zobaczymy jak będzie na następnym, ale awsze można włożyć na te 15 minut zwykłe żarówki!
Podsumowując, chociaż temat Xenonów (Zenonów, jak niektórzy je nazywają) był poruszany na forum chyba kilkanaście razy, jeżeli jeździ się głównie w dzień lub po mieście, to uważam, że jest to zbędny wydatek, natomiast jeżeli jeździ się dużo po wsiach bez latarni, to mogą niejednokrotnie życie uratować i to bardziej komuś, poza tym wcale nie oślepiają bardziej, niż np. żarówki 100W, które jak wiadomo wiele osób używa, czy jakieś XenonVision w Tesco za 20 zł
Acha, oczywiście bardzo chciałbym mieć soczewkę i czyste szkła... ale to raczej w 323F były w serii ;p a ja wolę więcej blachy
Jeżeli ktoś zamontuje HIDa do H7 bez soczewki, to rzeczywiście będą bardzo raziły, ale w pozostałych przypadkach to nie wydaje mi się, żeby robiły więcej złego niż dobrego...
Powyższa wypowiedź, jest tym co zauważyłem z doświadczenia, oczywiście wolno wam się tym zgadzać lub nie... Ale to moje zdanie, które nabrałem przez doświadczenie, i o byłoby na tyle...
A temat będzie miał tyle samo zwolenników co przeciwników, chyba podobnie jak jazda na światłach w dzień ;p
BTW
W GD w miejscu pozycyjnych proponowałbym włożyć żarówkę 21W!! idealnie nadaje się do jazdy dziennej!! Jeździłem tak , do czasu kiedy nie założyłem HIDa... i nie wypalacie sobie kloszy, żarówek, mniejsze zużycie prądu i podobno spalania (w to spalanie to akurat nie wierzę;p)
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 14:45 przez steven, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no ładna, ale ma jedną wadę, które chyba już zmienić się nie da, albowiem, nie ma wysuwanych świateł a tak mi się do podoba!! najładniejsze co może być!!
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no ale moja ma te swiatelka
racja BG ma swoj styl.. dla kobietki w sam raz, ale juz malo sportowa jest dla mnie
Jakis czas temu spodobala mi sie BA, i chyba se kiedys kupie bo ma to cos w sobie
zycze udanych przerobek jak beda i zadowolenia z jazdy. i zagladaj czesciej na spoty
racja BG ma swoj styl.. dla kobietki w sam raz, ale juz malo sportowa jest dla mnie
Jakis czas temu spodobala mi sie BA, i chyba se kiedys kupie bo ma to cos w sobie
zycze udanych przerobek jak beda i zadowolenia z jazdy. i zagladaj czesciej na spoty
-
Ania_TM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości