nierowno chodzi na benzynie

Postprzez flashmaniac » 13 lip 2008, 11:39

Po sytuacji gdy padl mi akumulator i wykonal sie nieplanowany "reset" (przynajmniej tak mi sie wydaje ze od tego momentu) silnik na benzynie chodzi nierowno, obroty faluja,chodzi jakbys na 3 garach. Na gazie chodzi wrecz idealnie. Guma laczaca filtr powietrza z kolektorem jest szczelna.
Co moze byc powodem ??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez flashmaniac » 15 lip 2008, 00:04

obserwacji ciag dalszy.....
Dzis po odpaleniu :
– obroty faluja od 500 do 1500
– nierowno chodzi jakby na 3 garach
– po 6 sekundach od uruchomienia zalaczyly sie dwa wentylatory na chlodnicy :)

Obstawialbym czujnik temperatury.....ale po nagrzaniu silnika objway sa te same czyli nierowno chodzi i faluja obroty.

Dziwne jest to ze na LPG chodzi idealnie. hm......
Mam instalacje Koltec.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez marcus_87 » 15 lip 2008, 00:19

dziwne.. zazwyczaj przy tej instalacji jak sie pieprzy benzyna to na gazie jest tylko gorzej. ale jak piszesz ze na gazie ok to raczej dolot i zaplon sprawny wiec szukalbym przy ukladzie paliwowym, moze wtrysk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 08:41

flashmaniac sprawdz bledy silnika. Dioda, rezystor, kabelek i do boju :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez flashmaniac » 15 lip 2008, 17:23

@strOOs
Sprawdze w wolnej chwili

@marcus_87
Jakie swiece polecasz ? zaczne od wymiany swiec bo i tak je musze wymienic bo nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane. Apropo jaki klucz do swiec bedzie potrzebny ? Zestawem nasadek z przedluzka odkrece czy trzeba jakis specjalny klucz ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 23:02

flashmaniac swiece na 99% NGK BKR6E-11 – takie jak 99% Mazd – innych sie nie wklada :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez flashmaniac » 15 lip 2008, 23:18

dzieki strOOs

Z tabeli NGK wynika jak mowisz:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... AZDA&m=323

A jaki klucz to bedzie ? standardowe klucze dadza rade ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez marcus_87 » 16 lip 2008, 01:07

klucz cienkoscienny musi byc, przydaje sie magnes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez flashmaniac » 16 lip 2008, 18:41

Zrobilem kontrolke wg tej instrukcji:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

Zle polutowalem diode (odwrotnie) i nie swiecila na poczatku.
Podlaczylem wiec odwrotnie kable. (koncowka przewodu przy ktorej jest dioda poszla do B+ a koncowka przy ktorej jest rezystor poszla pod FEN. Mam tylko nadzieje ze to nie ma wplywu na pomiar bledow.

Po zmostkowaniu i wlaczeniu zaplonu dioda mignela chyba raz i cisza.
Czyli bledow brak. Poprawcie mnie jesli sie myle.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez strOOs » 16 lip 2008, 18:52

flashmaniac dioda mruga raz i za kilka sekund mruga ponownie.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez flashmaniac » 16 lip 2008, 19:05

czekalem chyba z minute.......mrugnela tylko raz i na tym koniec.....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez flashmaniac » 17 lip 2008, 17:18

Kupilem swiece NGK. Myslalem ze to japonska firma.....tymczasem patrze a tam napis "made in france". Sprzedawca sprzedal mi podrubke ? Dalem 10 zl za sztuke.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez marcus_87 » 17 lip 2008, 18:34

nissan to tez japonska firma a np almera jest z francji, nawet silniki ma z renowki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Gompka » 17 lip 2008, 19:47

Podłącze się pod temat komputera – w wersji BG podłączyłem i dioda świeci non stop ciągłym światłem i dalej zero reakcji – co to może oznaczać ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Postprzez flashmaniac » 20 lip 2008, 20:34

Chce sie upewnic ze wtryski popranie pracuja. (podejzewam ze jeden nie dziala dobrze). Czy mozna podczas pracy silnika wyjac wtyczke elektryczna z wtryskiwacza ??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez flashmaniac » 21 lip 2008, 10:26

Wymienilem swiece i chodzi nierowno tak samo jak przed wymiana. Kable zaplonowe byly podobno wymieniane. Czyli co zostaje aparat zaplonowy ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez flashmaniac » 3 sie 2008, 14:58

Wymienilem:
– swiece
– gume miedzy filtrem powietrza a kolektrem ssacym
– filtr powietrza

I przez jakis czas bylo to samo.
Ale od kilku dni chodzi na benzynie juz dobrze.......czy to mozliwe ze komputer potrzebowal duzo czasu na dostrojenie sie ( odlaczalem akumulator) Jezdzilem praktycznie non stop na gazie i komputer moze nie mogl sie "ustawic".


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Jacek176 » 3 sie 2008, 17:53

Na moje oko to padnięty czujnik temperatury. Spróbuj go wymienić. Koszt ok. 25PLN także niewiele stracisz jak się okaże że to nie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez flashmaniac » 3 sie 2008, 18:44

Czujnik temperatury ktory podaje temperature do kompa ?
tylko ktory to jest ...podobno jakis zielony ale nie znalazlem takowego....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Virusnor » 3 sie 2008, 20:45

Piszesz że na gazie auto chodzi bez problemu. Możliwe że od ciągłej jazdy na gazie wtryskiwacze benzynowe zaczynają się tobie zapiekać. Spróbuj zatankować do pełna zbiornik benzyny i dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy (polecam firmę STP) i wyjeździć benzynę do końca. Do połowy zbiornika może się nic nie zmieniać ale w moim przypadku po połowie zbiornika problem zaczął znikać.
To może pomóc. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2004, 10:54
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F(BG) 1990r 1.8(SOHC)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323