Włączona klima-odczuwalne drgania
Strona 1 z 1
Witam. Idzie lato i czas pomyśleć o klimie. Mam z nią jeden problem. Po włączeniu klimatyzacji (manual), gdy zaczyna ona pracować, odczuwam drgania. Najbardziej jest to zauważalne podczas postoju na drążku zmiany biegów, chociaż przenosi się to też na całą budę. Obroty silnika pozostają stabilne czyli w okolicy 750 a jednak mam wrażenia jakby silnik nie miał mocy pociągnąć sprężarki. Jednak wszystko chodzi O.K. chłodek leci ale jest pewien dyskomfort, gdy zaczynają się drgania. Miał ktoś podobny problem i czy/jak sobie poradził ?
Sprężarka pobiera trochę mocy, której ten silnik nie ma za wiele. Raczej nic na to nie poradzisz. Spadek osiągów przy włączonej klimatyzacji jest odczuwalny. Obroty biegu jałowego po włączenbiu klimatyzacji na moment spadaja by po chwili wrócic do nominalnej wartości.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
ram-czy mam rozumieć, że jest to "naturalne" dla tego silnika ? Gdzieś czytałem, że jak się włącza klima do są automatycznie podnoszone obroty silnika aby skompensować utratę mocy. Może tutaj trzeba szukać rozwiązania ?
U mnie przy włączonej klimie nie czuć spadku mocy ale auto nie jedzie już tak płynnie, czuć że po drodze coś pracuje.
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
motylek322 napisał(a):ram-czy mam rozumieć, że jest to "naturalne" dla tego silnika ? Gdzieś czytałem, że jak się włącza klima do są automatycznie podnoszone obroty silnika aby skompensować utratę mocy. ?
Obroty są podnoszone na biegu jałowym – po włączeniu klimy wskazówka lekko opada i zaraz się podnosi. Sprężarka zabiera trochę mocy i nic na to nie poradzisz. Kolega miał Sharana VR6 to tam spadek mocy nie był odczuwalny. Ale silnik miał 175 KM.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Witam wszystkich Klubowiczów,
Na początku się przedstawię, mam na imię Daniel i od niedawna jestem posiadaczem 626 sedan 2.0 z 98 roku.
Pozwolę podłączyć się pod temat ponieważ zauważyłem, że gdy silnik pracuje na biegu jałowym to rzeczywiście u mnie również czuć wyraźne wibracje oraz lekkie opadanie obrotów....ale jeszcze jedno zauważyłem: nie ma to znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny... zaznaczę, że w/w objawy pojawiają się raz na 2-3 min (włącza się wentylator) na ok 20 sek... nie wiem czy to wszystko spowodowane jest klimatyzacją ponieważ jest ona automatyczna i w zasadzie nie wiem kiedy się załącza (objawy występują bez względu na ustawioną temp wewnętrzną i bez względu temp zewnętrzną)...
Pozdrawiam,
Daniel
Na początku się przedstawię, mam na imię Daniel i od niedawna jestem posiadaczem 626 sedan 2.0 z 98 roku.
Pozwolę podłączyć się pod temat ponieważ zauważyłem, że gdy silnik pracuje na biegu jałowym to rzeczywiście u mnie również czuć wyraźne wibracje oraz lekkie opadanie obrotów....ale jeszcze jedno zauważyłem: nie ma to znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny... zaznaczę, że w/w objawy pojawiają się raz na 2-3 min (włącza się wentylator) na ok 20 sek... nie wiem czy to wszystko spowodowane jest klimatyzacją ponieważ jest ona automatyczna i w zasadzie nie wiem kiedy się załącza (objawy występują bez względu na ustawioną temp wewnętrzną i bez względu temp zewnętrzną)...
Pozdrawiam,
Daniel
-
Danski
Jak widzę po wypowiedziach innych tak musi być i koniec. Pozostaje taką "przypadłość" zaakceptować.
Dokładnie tak , wszystkie GF-ki tak juz mają , albo zaakceptujesz albo sprzedaj auto dalej....motylek322 napisał(a): Pozostaje taką "przypadłość" zaakceptować.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Odświerzę nieco temat, a może drgania silnika są również spowodowane którąś zdezelowaną poduszką silnika
Może głupia teoria, jeśli tak to niech mi to ktoś powie wprost
Pozdrawiam.
A tak a propos, co by nie zakładać nowego wątku, czy ktoś się może orientuje czy przednia poduszka silnika zaraz za chłodnicą pasuje z GE do GF (silnik 1.8)
Może głupia teoria, jeśli tak to niech mi to ktoś powie wprost
Pozdrawiam.
A tak a propos, co by nie zakładać nowego wątku, czy ktoś się może orientuje czy przednia poduszka silnika zaraz za chłodnicą pasuje z GE do GF (silnik 1.8)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Gdyby tak było, to wydaje mi się, że nierówna praca występowała by również bez klimy
Ale mechanikiem nie jestem, więc tylko gdybam.
Ale mechanikiem nie jestem, więc tylko gdybam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Skrzypek_na_dachu napisał(a):a może drgania silnika są również spowodowane którąś zdezelowaną poduszką silnika
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
czemu tak drga nie wiem ale u mnie tez przy wlaczonej klimie jest spadek mocy, tzn ciagie zauwazalnie dopiero od 2tys obr a wczesniej ala 1.1

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Wczoraj zwróciłem na to uwagę i powiem Wam szczerze, że nie zauważyłem spadku mocy madzi przy włączonej klimie (manual).... niby powinienem sie cieszyć, ale moze z nią coś jest nie tak... ;/
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6