Jak prawidłowo dbać o składany dach?

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Icemartin » 13 lip 2008, 08:32

Witam.jako szczęśliwy posiadacz 121 z 1992r w wersji Canvas Top,mam pytanka związane z dachem w tym modelu :

– czym konserwujecie dach w tym modelu

– jak radzić sobie z pęknieciami które pojawiają się na krawedzi dachu

-i najważniejsze,czy można taki dach zregenerować ew. kupić nowy dach tego typu


Pozdrawiam wszystkich "kabrioletowców" :D ...
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 18:35
Posty: 12
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 12 DB 1.3 1992 CanvasTop

Postprzez kriskros52 » 13 lip 2008, 21:17

dachu się nie konserwuje bo każdy środek chemiczny źle działa na materiał z jakiego jest zrobiony dach

pęknięcia po prostu trzeba przeboleć ewentualnie można zakleić je czymś w rodzaju taśmy gumowanej

dachy typu cabrio da się regenerować ale jest to bardzo kosztowne, a nowego raczej nie kupisz... możesz poszukać na allegro jakiś w lepszym stanie niż Twój...
kriskros52
 

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 08:43

Na Allegro dachy okolo 300zl, w ASO nie pytalem...

Nie konserwuje, po prostu ponizej zera nie otwieram.

Mam 3 malutkie pekniecia, nie ciekna wiec odpuscilem – w koncu ma 17 lat...
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Miclosch » 15 lip 2008, 14:05

w aso owy kosztune 4000 zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 14:11

Miclosch ale pokrycie czy komplet z silnikami i sterownikami? :)
Spodziewalem sie tej kwoty...
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Miclosch » 16 lip 2008, 15:41

pokrycie (samo to czarne, ze sztywnymi elementami z przodu i tyłu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez strOOs » 16 lip 2008, 15:42

Miclosch zdrowo :]
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Miclosch » 18 lip 2008, 13:48

no za ta sobie można sobie 121 strzelić na części, i jeszcze może coś zostanie na piwo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez Morlas » 10 wrz 2008, 19:24

Moja Jenny ma CT no i jak to z CT w przypadku auta 17 letniego – są pewne problemy. Otóż – dach z przodu nie domyka się. Na prowadnicach nie przesuwa się do tego stopnia, żeby zahaczyć o ten środkowy zydel. Przez to drugie przęsło jest uniesione do góry i mam z prawa i lewa szczelinę. Podkreślam, że przez to, iż od momentu zakupu nie działa silnik zamykania dachu z przodu (otwieranie od przodu działa) zamykam go na imbus (poprzez zamknięcie awaryjne). Gdy dach zsuwa się do pozycji, którą opisałem wcześniej gniazdo imbusa zaczyna trzeszczeć i dach przestaje się przesuwać. Przy najbliższej okazji zamieszczę zdjęcia. Chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał własnym sumptem, albo jakiś sugestie. Myślałem o przeczyszczeniu prowadnic lecz jeśli to zrobię to nie wiem czym mogę je przesmarować, żeby przy suwaniu dach się nie uszkodził.

A może jakiś Madziar łódzki (najlepiej posiadacz Kaczuchy) by mógł się ze mną ustawić, obejrzeć i zdiagnozować. Wiecie Panie i Panowie – zima idzie :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2008, 23:06
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: aktualnie brak

Postprzez Maryla27 » 10 wrz 2008, 20:40

Witam Tam gdzie awaryjnie domyka sie dach są pod osłona dwa silniczki jeden odpowiada za zamykanie a drugi za otwieranie.Należy zdjąć plastikową osłone słubków i dokręcicć śróbki mocujace silniki, a co do domykania sie dachu z przodu to ja musze dosuwać reka, bo mi sie tez nie domyka pozdrawiam
Maryla27
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2008, 19:48
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mzada 121 DB 1.3 16V 1993

Postprzez strOOs » 10 wrz 2008, 20:42

Maryla27 jeden silnik porusza przodem, a drugi tylem dachu.
Morlas ja mam kaczuche, ktora idzie "do zyda" w najblizszym czasie ;) Ale zajrzyj na spoty lodzkie to cos tam podejrze jak to u ciebie wyglada. Najpewniej ten przelacznik z przodu pada albo z tylu przy sterowaniu silnikami – trzeba miernikiem popatrzec.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez artro219 » 11 wrz 2008, 11:48

Icemartin napisał(a):– jak radzić sobie z pęknieciami które pojawiają się na krawedzi dachu
-i najważniejsze,czy można taki dach zregenerować ew. kupić nowy dach tego typu


Znalazłem taka tasme klejącą, oto jej dane:

Obrazek

TESA 651 Taśma najwyższej jakości
tesa 4651 jest wysokiej jakości, silnie klejącą taśmą materiałową, pokrytą warstwą akrylu.
Wykonana ze 148 włókien siatka ze sztucznego jedwabiu tworzy bardzo wytrzymały nosnik pokryty klejem na bazie termicznie stabilizowanego kauczuku natruralnego tesa 4651 jest bardzo mocną taśmą materiałową do prawie wszystkich typów aplikacji.

Cechy produktu:
– duża siła klejenia, nawet na nierównych powierzchniach
– wodoodporna
– duża siła zrywająca
– łatwa do urywania ręcznego
– proste krawędzie odrywane
– dostepna w 8 kolorach
Cena za sztukę: od 39.52 zł (brutto)
Nośnik: Tkanina
Kolory: żółta, zielony, szary, niebieski, czerwony, czarny, brąz, biały
Rodzaje kleju: Kauczuk naturalny – Solvent
Zastosowanie: wytrzymała, super kleistość, spinanie rur, oznaczanie wiązek kabli, ogromna wzdłużna siła zerwania, odporna na wilgoć, odporna na UV, odporna na starzenie, naprawianie szczelin i otworów, na zewnątrz, mocna i pewna przylepność, do maskowania, wiązania i znakowania, do gładkich i chropowatych powierzchni, bardzo wytrzymała
Rozmiary (m x mm): 50x100, 50x50, 50x25, 50x30, 50x12, 50x19, 50x38, 50x60, 50x75, 50x15


Czekam teraz na kontakt od przedstawiciela i mam zamiar zakupic taka tasme i delikatnie naprawic swoj dach w Madzi. JAk tylko tasma do mnie dojdzie przedstawie malutka fotorelacje .

Wiecej o tasmach na stronie
http://tasmytesa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez Morlas » 11 wrz 2008, 13:15

Oklejałem dach w swojej taką taśmą, żeby go dociągnąć i zamknąć szczeliny. Po zerwaniu pozostały brzydkie ślady po kleju i nawet watką z rozpuszczalnikiem nie idzie. Więc jeśli przykleisz upewnij się, że nie będziesz chciał później odrywać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2008, 23:06
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: aktualnie brak

Postprzez artro219 » 11 wrz 2008, 13:32

Morlas napisał(a):Oklejałem dach w swojej taką taśmą, żeby go dociągnąć i zamknąć szczeliny. Po zerwaniu pozostały brzydkie ślady po kleju i nawet watką z rozpuszczalnikiem nie idzie. Więc jeśli przykleisz upewnij się, że nie będziesz chciał później odrywać.

Wdług zapewnien dystrybutora na kraj tasma nie zostawia sladów (a tak na marginesie firma w ktorej pracuje ma podjac wspolprace z dystrybutorem i maja byc dostawca tasm), wiec chyba by mnie nie klamal, ale jak bedzie to zweryfikuje zycie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez Morlas » 11 wrz 2008, 15:53

gwoli ścisłości. Nie chodziło mi o stricte ślady kleju. Wiem, że producent zapewnia brak śladów. Lecz taśma jest czarna a dach wystawiony na słońce. Po zerwaniu pozostał pas kleju, który natychmiast wysechł i zostawił białe ślady, nie mówiąc już o paproszkach, które się doń poprzyklejały.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2008, 23:06
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: aktualnie brak

Postprzez artro219 » 11 wrz 2008, 16:22

Rozumiem, ale jakie inne wyjscie widzisz w naprawie popekanych krawedzi dachu ??
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez BABEL » 2 paź 2008, 03:32

Miclosch napisał(a):w aso owy kosztune 4000 zł usmiech

Miclosch napisał(a):pokrycie (samo to czarne, ze sztywnymi elementami z przodu i tyłu :)

Hmm dziwne, bo ja kiedyś pytałem się w ASO i mi powiedzieli że kompletny dach(silniczki, linki etc.) kosztuje 550 euro.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2005, 14:20
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Auto: 121'91 1.3 16V CT, Rover 214

Postprzez ivo » 2 paź 2008, 08:34

artro219
Sprawdziłeś już tę taśmę ??
Inflacja szaleje: Cena za sztukę: od 48.21 zł (brutto) :|
potrzebuję takiej tylko żółtej (bo beżowej nie ma :( )
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez artro219 » 2 paź 2008, 08:55

W sobote bede kleił, akurat mam pracujaca i bede mial troszke czasu w firmie
Jak rozmawialem z przedstawicielem, tasm apo naklejeniu musi polezec w cieple okolo 12 godzin by miala pelne wlasciwosci klejace.
TAsme żółta maja pod tym adresem:
http://www.pk-tasmy.pl/index.php?p=13
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121