Podpięcie pod komputer.

Postprzez Bogumił » 12 lip 2008, 22:38

Witam a jaki rezystor powinien byc ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez waldii » 12 lip 2008, 23:12

Bonuz napisał(a):17 oznacza układ sprzężenia zwrotnego i pytanie CO TO JEST. jak ktos może pomóc byłbym wdzięczny.

17 to Feedback system czyli układ sprzężenia zwrotnego,oznacza to nic innego jak to,że silnik pracuje w tzw.pętli zamkniętej czyli dawkowanie paliwa w stosunku do ilości powietrza jest ściśle zależne od wskazań sondy lambda
w przypadku niedoboru iskry,złego spalania,nidoboru paliwa czy jego nadmiaru pojawia sie kod 17
potrafi się również pokazać przy uszkodzonej sondzie tj.najczęściej przy odwróceniu sygnału (invwersion)kiedy sygnał ma wartośc ujemną np. -0.2v


Bogumił napisał(a):Witam a jaki rezystor powinien byc ?

jesli dioda jest na 12Voltow to bez rezystora a jesli nie to 1kohm(1000ohmów)
waldii
 

Postprzez Bonuz » 13 lip 2008, 15:05

dzieki Waldi. Czyli co to oznacza w praktyce? Sprawdzić najpierw sonde a może co innego?
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez Bogumił » 13 lip 2008, 15:24

Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez waldii » 14 lip 2008, 00:54

Bonuz napisał(a):Czyli co to oznacza w praktyce?

zazwyczaj sonda.Mozesz gdzies na analize podjechac lub ja miernikiem sprawdzic
waldii
 

Postprzez Bonuz » 15 lip 2008, 00:02

Postanowiłem się sam z tym pobawić. Jak najlepiej samemu sprawdzić sondę i druga rzecz gdzie ona jest czy to jest gdzieś zaraz za kolektorem podobno jest jeszcze jedna ale nie wiem gdzie. Zauważyłem że zaraz za kolektorem jest coś. najprawdopodobniej sonda na czterech przewodach, czy trzeba się wpiąć przez żyły miernikiem czy może jakoś inaczej, czekam na pomoc.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 08:40

Bonuz jak bedziesz w Lodzi to daj znac, zlutuje sie diode + rezystor i sprawdzi :)
Gdzies to mam polutowane ale musze poszukac.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Bonuz » 15 lip 2008, 22:05

Siemka.
str00s dioda + rezystor słuzy do odczytania kodu błędów, to juz zrobiłem, chyba że się mylę.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez strOOs » 15 lip 2008, 23:07

Bonuz a ok, bylem troche zajety piszac...

Sonde najlepiej podlaczyc pod dobry oscyloskop. Powinna pracowac w zakresie 0-1 V. Wpinasz sie na przewody iglami i na oscyloskop.
Sonda jest krecona w kolektor wydechowy z prawej strony jak patrzysz na silnik.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez yama » 16 lip 2008, 16:59

miernik analogowy tez wystarczy w zupelnosci
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez strOOs » 16 lip 2008, 18:51

yama oscyloskop dokladniejszy, ale fakt, trzeba robic tym co sie ma :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Bonuz » 16 lip 2008, 23:22

Ok a wktóre przewody u mnie sa cztery?
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez strOOs » 17 lip 2008, 00:00

Bonuz najlepiej jakbys mial schemat sondy... Wez schemat z jakigos zamiennika.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Docent D » 17 lip 2008, 08:08

2 białe to grzałka.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Bonuz » 18 lip 2008, 00:36

ok dzięki będę próbował. Narazie wykasowałem błędy pojeżdzę trochę i jeszcze raz sprawdzę.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez rufens » 30 lis 2008, 00:29

Podpinam się pod temat.
Robiłem ostatnio test i wyszły mi kody:
11-brak danych
11
17-układ sprzężania zwrotnego
13-brak danych
14-czujnik ciśnienia atmosferycznego-EMS

Może ktoś mi napisać co oznaczają te kody i ewentualnie jakie podzespoły wymienić?
Co oznacza 17-tka oprócz lambdy? ostatnio sprawdzał ją mechanik i stwierdził, że wszytko ok, a mieszankę mam zdaje się za bogatą (okopcona rura i nie mogę zejśc ze spalaniem poniżej 10l).
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Postprzez rufens » 31 gru 2008, 03:32

Ponawiam prośbę!!!
Po resecie kompa wszystkie błędy wróciły.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323