Problem z odpaleniem
Strona 1 z 1
Witam
Jestem użytkownikiem Mazdy 626 '98r. 2.0 D 101 KM GW.
Mam awarię która objawia się w następujący sposób.
Rozrusznik kręci ale samochód nie odpala.
Awaria pojawiła się w czasie jazdy zgasł po ruszeniu na krzyżówce i ujechaniu 2 metrów
– paliwo jest
– to co zauważyłem to że jak przekręce stacyjkę to nie zapala się kontrolka świec żarowych (do tej pory zawsze zapalała się i gasła).
Może ktoś wie co to może być lub co próbować sprawdzić ?
Wojtek
Jestem użytkownikiem Mazdy 626 '98r. 2.0 D 101 KM GW.
Mam awarię która objawia się w następujący sposób.
Rozrusznik kręci ale samochód nie odpala.
Awaria pojawiła się w czasie jazdy zgasł po ruszeniu na krzyżówce i ujechaniu 2 metrów
– paliwo jest
– to co zauważyłem to że jak przekręce stacyjkę to nie zapala się kontrolka świec żarowych (do tej pory zawsze zapalała się i gasła).
Może ktoś wie co to może być lub co próbować sprawdzić ?
Wojtek
- Od: 13 lip 2008, 21:08
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 '98 GW 2.0 D, 101 KM
nemi ok może trafniej jest ten temat do diesla przerzucić.
Ale jeszcze dodam nowe informację na temat usterki.
Przepala mi bezpiecznik 10A opisany jako ENGINE (silnik)
Na drugi dzień po awarii dojechałem do mojej Madzi i okazało się że przepalony jest ten bezpiecznik.
Wymieniłem na dobry przekręcam stacyjkę i odpaliła
.
Niestety moja radość trwała krótko przejechałem jakieś 300m i zgasł.
Oczywiście przepalony ten sam bezpiecznik
.
No wiec wsadziłem kolejny 10A przekręcam stacyjkę i odrazu przepalony tak samo stało się z 15A i 20A (nawet nie zdążyła zakręcić).
Co to może być ?
Ale jeszcze dodam nowe informację na temat usterki.
Przepala mi bezpiecznik 10A opisany jako ENGINE (silnik)
Na drugi dzień po awarii dojechałem do mojej Madzi i okazało się że przepalony jest ten bezpiecznik.
Wymieniłem na dobry przekręcam stacyjkę i odpaliła
Niestety moja radość trwała krótko przejechałem jakieś 300m i zgasł.
Oczywiście przepalony ten sam bezpiecznik
No wiec wsadziłem kolejny 10A przekręcam stacyjkę i odrazu przepalony tak samo stało się z 15A i 20A (nawet nie zdążyła zakręcić).
- Od: 13 lip 2008, 21:08
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 '98 GW 2.0 D, 101 KM
zwarcie...wp napisał(a):Co to może być ?

- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Skrzypek_na_dachu napisał(a):zwarcie...wp napisał(a):Co to może być ?![]()
![]()
na pewno



ale ja bym nie próbował zakładać większych bezpieczników, możesz coś przepalić włącznie z kompem który duużo kosztuje
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Poznań to posucha dla Mazd.
Znalazłem warsztat w Swarzędzu który bez problemu podłączył Madzie pod komp. (dla utrudnienia mam stare wejście).
Diagnoza: zwarcie na wiązce dochodzącej do komputera (na CANach).
Narazie diagnoza pozostawiłem na usunięcie usterki zobaczymy co bedzie dalej.
Zdam dalszą relacje dla potomności, możliwe że komuś to coś ułatwi.
Wojtek
Znalazłem warsztat w Swarzędzu który bez problemu podłączył Madzie pod komp. (dla utrudnienia mam stare wejście).
Diagnoza: zwarcie na wiązce dochodzącej do komputera (na CANach).
Narazie diagnoza pozostawiłem na usunięcie usterki zobaczymy co bedzie dalej.
Zdam dalszą relacje dla potomności, możliwe że komuś to coś ułatwi.
Wojtek
- Od: 13 lip 2008, 21:08
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 '98 GW 2.0 D, 101 KM
To ten samochod ma CAN
? chyba jakies przeklamanie.
ja bym posparawdzal wtyczki do czujnikow zaworow ... rozlaczyl, przeczyscil, przedmuchal ..i zmontowal ..
chyba ze cieknie tobie TCV i juz komputerek informuje ze sie zaczyna zwierac :–)
ja bym posparawdzal wtyczki do czujnikow zaworow ... rozlaczyl, przeczyscil, przedmuchal ..i zmontowal ..
chyba ze cieknie tobie TCV i juz komputerek informuje ze sie zaczyna zwierac :–)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):To ten samochod ma CAN? chyba jakies przeklamanie.
Mechanik raczej mało rozmowny z typu mruka. cytat z mechanika "Panie zwarcie na CANach" pytam: a coś więcej "na wiązce dochodzącej do komputera".
I tyle co mi powiedział.
- Od: 13 lip 2008, 21:08
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 '98 GW 2.0 D, 101 KM
Pod nogami pasażera masz komputer pokładowy, zdejmij tapicerkę, wykręć 4 śrubki m10; sprawdź czy kable dochodzące do komputera nie mają gdzieś przetartej izolacji. Szukaj aż znajdziesz po prostu przetarty kabel. To samo pod maską, wiązka za wiązką... No i sprawdź samo okablowanie przy bezpiecznikach
DiTD nie ma szyny CAN ani w wersji RF2 ani RF4/3; różnią się jednak elektryką dość znacznie i trochę elektroniką.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
DiTD nie ma szyny CAN ani w wersji RF2 ani RF4/3; różnią się jednak elektryką dość znacznie i trochę elektroniką.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
fajny mechanik, problem na wazce dochodzacej do komputera .. tam dochodzi prawie wszystko (informacje od wszystkich czujnikow) :–). czyli zostaje czasochlonne odpinanie wtyczek, bezpiecznikow i sprawdanie czy jest przejscie pomiedzy czujnikiem a wtyczka przy komputerku i tak az sie znajdzie zwarcie:–)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Moja Mazda z kolei nie odpala przy co najmniej przy temperaturze + 4,+5. W dzień jak jest cieplej wszystko jest ok, ale rano lub późno wieczorem, jak auto wystygnie, to już kaplica. W zeszłym roku wymieniłam filtr, świecy, naprawiałam pompę, mechanik jeszcze dodał dwa zaworki na wężyku i dalej byliśmy w lesie... Może to paliwo do kitu? Albo mechanior 

kobieta czasami też ma o mechanice pojecie
- Od: 29 paź 2008, 21:37
- Posty: 9
- Auto: mazda 626, 2. odisel, rok 1990
A masz pewność vavnus, że świece grzeją? (nie chodzi mi o sprawność samych świec, to też, ale przede wszystkim – czy dostają odpowiedni prąd).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W tym pewności niestety nie mam, ponieważ nie sprawdzałam akurat tej opcji. Ale gdy dokręciłam mocno poluzowane wkręty na pokrywie filtra powietrza oraz odpowietrzyłam ręczną pompkę to odpaliła. Nie wiem jak dalej z tym będzie, bo na razie jest ciepło. Grunt, że jeździ, resztę sprawdzę w tygodniu.....
kobieta czasami też ma o mechanice pojecie
- Od: 29 paź 2008, 21:37
- Posty: 9
- Auto: mazda 626, 2. odisel, rok 1990
Myślę, że ze samymi świecami wszystko ok, bo nowe ale z tym prądem??? Chodzi mi o to czy dochodzi prąd do świec... A jak to sprawdzić? .....Zaznaczam, że akumulatory w porządku sprawdzałam w sklepie.
kobieta czasami też ma o mechanice pojecie
- Od: 29 paź 2008, 21:37
- Posty: 9
- Auto: mazda 626, 2. odisel, rok 1990
Aha i jeszcze jedna opcja jak sprawdzić czy świecy prawidłowo się grzeją? Pamiętam 3 lata temu mi pokazali, do każdej świecy z osobna podłączali (+) & (–) od akumulatora, tylko nie pamiętam do którego końca (+), a do którego (–). Jeżeli świeca grzeje się od końca w górę to dobra, a jak od środka w dół to felerna. Czy coś naplątałam???
kobieta czasami też ma o mechanice pojecie
- Od: 29 paź 2008, 21:37
- Posty: 9
- Auto: mazda 626, 2. odisel, rok 1990
Weź żarówkę na 12V taką najlepiej ze 20-50W na kabelku, jeden podłącz do masy a drugi do listwy świec albo do końcówki samej świecy. Niech druga osoba włączy stacyjkę, spróbuje odpalić – żarówka powinna świecić przez kilka sekund (nawet do 2 minut).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6