Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
DeadlY napisał(a):ogolnie trojka nie jest tak za dobrze wyciszona moze dlatego zawieszenie jest w miare glosne, mozna to pewnie troszke poprawic, ale czy to sie oplaca? dodatkowe wyciszanie?![]()
Jeśli samochód zacznie działać normalnie to wygłuszę sobie drzwi i bagażnik (z podłogą). Zobaczę ile to pomoże. W razie potrzeby jeszcze nadkola i dach zrobię.
A moja Mazda po odłączeniu kawałka instalacji alarmowej jak na razie przejechała ciut ponad tysiąc km i jak na razie nic mi nie błyska, nić nie świeci, nie gaśnie, po prostu jeździ.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
czyli nie Mazda była winna a jakiś "fachura" podłaczający alarm ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Poczekam co będzie dalej. W tym tyg. mam jeden dalszy wyjazd, wiec trochę km przejadę. Jeśli nic się nie będzie działo to na 99% wina alarmu. Teraz jest trochę za wcześnie żebym był pewien że to alarm – wcześniej zdarzało się że jeździłem dłuższy czas i nic się nie działo. Nie wiem jak tam ze światłami, przez ten tydzień ani razu nie jechałem nocą żebym mógł to ocenić.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
widze duzo pesymistycznych podejść. pytam wiec po co kupowaliscie M3. Było sobie kupić np toyote auris!!!!
Ja kupiłem M3 2 letnią a mój szfagier nówke Auris. dał 2 razy tyle co ja ale nie o to mi chodzi. jechałem ja jego toyota a on moja M3.........toyota przy dieslu 1,4 jest cicha cieszy sie spalaniem 5,3 srednio ale jazda stylem emeryta. Ja M3 jezdże dyynamicznie iiiiii tylko 5.6 średnie zuzycie miasto i wyloty mna wies 2 razy w tyg, w trasie 3 osoby i pełen bagaz 4,5 -4,7 l i oczywiscie dynamiczna jazda. ALE WRAżENIA Z JAZDY W m3 LEPSZE I ERGONOMIAA TEż
dziwią mnie opinie "cherlawy diesel" albo nie umieja nim jeździć albo oszczedzaja paliwo i dlatego tak mówią!!!!!! OWSZEM MA DZIWNE MOMENTY W TRAKCJIE JAZDY – NIE LUBI B. NISKICH OBROTóW I 1 i2 TO DO RUSZANIA Z MIEJSCA
miałem 626 z 2,0 benzyna nieźle szła ale do 1,6 MZR CD w m3 nie ma startu. owszem 1i2 o tak sobie zrywa ale jak wrzuce 3 to mówie rakieta... chcecie to wierzcie lub nie!!!!!!!!!!!!
nie wiem byc moze poprzednik francuz załozył chipa musze kiedys pojechac na hamownie ale auto naprawde Z A P I E R D Z I E L A. ZAWIESZENIE JEST MOZE I TROSZKE GLOSNE ALE WG MNIE GłóWNIE PRZENOSI HAłAS OPON, KTóRE NIESTETY JAK W FORDZIE TYLNE ZAWIESZENIE MA TENDENCJE DO ZąBKOWANIA I WG MNIE TEN HAłAS STąD SIE BIERZE.
AAAAAAA i najważniejsze:
Szfagier mimo NÓWKI aurisa jak widzi M3 to normalnie mieknie i mówi: gdyby nie zona i córka to by kupil właśnie MAZDE 3!!!!!!!!!!!
Ja kupiłem M3 2 letnią a mój szfagier nówke Auris. dał 2 razy tyle co ja ale nie o to mi chodzi. jechałem ja jego toyota a on moja M3.........toyota przy dieslu 1,4 jest cicha cieszy sie spalaniem 5,3 srednio ale jazda stylem emeryta. Ja M3 jezdże dyynamicznie iiiiii tylko 5.6 średnie zuzycie miasto i wyloty mna wies 2 razy w tyg, w trasie 3 osoby i pełen bagaz 4,5 -4,7 l i oczywiscie dynamiczna jazda. ALE WRAżENIA Z JAZDY W m3 LEPSZE I ERGONOMIAA TEż
dziwią mnie opinie "cherlawy diesel" albo nie umieja nim jeździć albo oszczedzaja paliwo i dlatego tak mówią!!!!!! OWSZEM MA DZIWNE MOMENTY W TRAKCJIE JAZDY – NIE LUBI B. NISKICH OBROTóW I 1 i2 TO DO RUSZANIA Z MIEJSCA
miałem 626 z 2,0 benzyna nieźle szła ale do 1,6 MZR CD w m3 nie ma startu. owszem 1i2 o tak sobie zrywa ale jak wrzuce 3 to mówie rakieta... chcecie to wierzcie lub nie!!!!!!!!!!!!
nie wiem byc moze poprzednik francuz załozył chipa musze kiedys pojechac na hamownie ale auto naprawde Z A P I E R D Z I E L A. ZAWIESZENIE JEST MOZE I TROSZKE GLOSNE ALE WG MNIE GłóWNIE PRZENOSI HAłAS OPON, KTóRE NIESTETY JAK W FORDZIE TYLNE ZAWIESZENIE MA TENDENCJE DO ZąBKOWANIA I WG MNIE TEN HAłAS STąD SIE BIERZE.
AAAAAAA i najważniejsze:
Szfagier mimo NÓWKI aurisa jak widzi M3 to normalnie mieknie i mówi: gdyby nie zona i córka to by kupil właśnie MAZDE 3!!!!!!!!!!!
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
mtaranti napisał(a):AAAAAAA i najważniejsze:
Szfagier mimo NÓWKI aurisa jak widzi M3 to normalnie mieknie i mówi: gdyby nie zona i córka to by kupil właśnie MAZDE 3!!!!!!
No i bardzo super
mtaranti napisał(a):widze duzo pesymistycznych podejść. pytam wiec po co kupowaliscie M3
Bo do tego jest forum, do tego ono jest, do tego jest ono.
Często wchodzę na inne fora i sądzisz, że np. na forum BMW,MB,czy Subaru są same pochwały itd.? Nie! Po prostu niema aut idealnych i każde ma zalety i wady, ale Mazda jest obiektywnie rzecz ujmując i biorąc pod uwagę wypadkową wieeelu czynników- jedną z lepszych marek.Swoją drogą nawet na innych forach często zdarzają się miłe uwagi nt. Mazdy, co bardzo cieszy
mtaranti napisał(a):ale jak wrzuce 3 to mówie rakieta...
zgadza się,uwielbiam w tym aucie 3 i 4 bieg
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Byłem niedawno na drzwiach otwartych u dealera Mazdy w Łodzi, tam gdzie kupiłem auto. Jeździłem 3 samochodami. MX-5, nową szóstką i 3 1.6 diesel. To temat o 3 więc pozwolę sobie wystawić opinię.
Auto wizualnie jest bardzo ładne, szczególnie w środku, gdzie jego stylistyka urzeka (szczególnie zegary). Jakość wykonania i odczucia z wnętrza: o lata świetlne od takiej Corolli, która jest po prostu badziewna. Jedyny samochód który podoba mi się bardziej wśród kompaktów to Honda Civic..
Przejechałem się nią spory kawałek po nierównych łódzkich drogach i to jeszcze podczas ulewnego deszczu, więc jakiś tam konkretny obraz samochodu mam. Silnikowi brakuje pary. Wiem jestem przyzwyczajony do swoich 143 KM, a w porównaniu z moim samochodem M3 stoi w miejscu. Proszę więc nie podnosić lamentów, że ktoś nazwał 1,6 diesla cherlawym (tym bardziej że był to Maciej Loret, który na codzień jeździ benzyną 2,3), bo taki on jest. 106 kucy w przerośniętym kompakcie to najzwyczajniej za mało.
Co do zawieszenia to jest twarde jak czaszka Pudziana. Do tego stopnia twarde, że moim zdaniem komfort resorowania jest prawie identyczny jak w MX-5 którą jechałem, a to taki gokart który powinien być twardy. Trudno się w sumie dziwić że tak jest bo przy obecnym kształcie kompaktów i wysokim położeniu środka ciężkości auto musi być twarde, bo inaczej pierwszy zakręt i kaplica. Komfortu resorowania zatem nie ma wcale. Za to jeśli chodzi o prowadzenie to auto jest pewne. Nie tak pewne jak starsza siostra, ale na tle innych kompaktów to pierwsza klasa. Pomimo nierówności i deszczu auto ani razu nie zachowało się niepewnie. Widać coś za coś.
Jeszcze słowo o ergonomii. Wnętrze podoba mi się bardzo, ale niestety tylko kiedy na nie patrzę. Auto jest niewygodne. Pedały są w nie takim położeniu, fotele, kierownica. Pomimo prób nie udało mi się zająć w tym samochodzie wygodnej pozycji. To wielki minus auta, które w sumie jest naprawdę świetne. Brzydka jak kupa Corolla jest 3 razy wygodniejsza w środku. Chociaż może wychodzi ze mnie przyzwyczajenie do 6, której nic nie mogę zarzucić?
Auto wizualnie jest bardzo ładne, szczególnie w środku, gdzie jego stylistyka urzeka (szczególnie zegary). Jakość wykonania i odczucia z wnętrza: o lata świetlne od takiej Corolli, która jest po prostu badziewna. Jedyny samochód który podoba mi się bardziej wśród kompaktów to Honda Civic..
Przejechałem się nią spory kawałek po nierównych łódzkich drogach i to jeszcze podczas ulewnego deszczu, więc jakiś tam konkretny obraz samochodu mam. Silnikowi brakuje pary. Wiem jestem przyzwyczajony do swoich 143 KM, a w porównaniu z moim samochodem M3 stoi w miejscu. Proszę więc nie podnosić lamentów, że ktoś nazwał 1,6 diesla cherlawym (tym bardziej że był to Maciej Loret, który na codzień jeździ benzyną 2,3), bo taki on jest. 106 kucy w przerośniętym kompakcie to najzwyczajniej za mało.
Co do zawieszenia to jest twarde jak czaszka Pudziana. Do tego stopnia twarde, że moim zdaniem komfort resorowania jest prawie identyczny jak w MX-5 którą jechałem, a to taki gokart który powinien być twardy. Trudno się w sumie dziwić że tak jest bo przy obecnym kształcie kompaktów i wysokim położeniu środka ciężkości auto musi być twarde, bo inaczej pierwszy zakręt i kaplica. Komfortu resorowania zatem nie ma wcale. Za to jeśli chodzi o prowadzenie to auto jest pewne. Nie tak pewne jak starsza siostra, ale na tle innych kompaktów to pierwsza klasa. Pomimo nierówności i deszczu auto ani razu nie zachowało się niepewnie. Widać coś za coś.
Jeszcze słowo o ergonomii. Wnętrze podoba mi się bardzo, ale niestety tylko kiedy na nie patrzę. Auto jest niewygodne. Pedały są w nie takim położeniu, fotele, kierownica. Pomimo prób nie udało mi się zająć w tym samochodzie wygodnej pozycji. To wielki minus auta, które w sumie jest naprawdę świetne. Brzydka jak kupa Corolla jest 3 razy wygodniejsza w środku. Chociaż może wychodzi ze mnie przyzwyczajenie do 6, której nic nie mogę zarzucić?

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Summit napisał(a):Za to jeśli chodzi o prowadzenie to auto jest pewne. Nie tak pewne jak starsza siostra, ale na tle innych kompaktów to pierwsza klasa.
Moim zdaniem w wersji 1.6 benzyna na zakrętach M3 jest stabilniejsza niż moja M6. Może to kwestia ciężkiego diesla w testowanym przez Ciebie egzemplarzu ?
Summit napisał(a):Auto jest niewygodne. Pedały są w nie takim położeniu, fotele, kierownica.
Miałem to samo wrażenie. Ale ja też jestem przyzwyczajony do M6....
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Moim zdaniem w wersji 1.6 benzyna na zakrętach M3 jest stabilniejsza niż moja M6. Może to kwestia ciężkiego diesla w testowanym przez Ciebie egzemplarzu ?
Być może to właśnie kwestia ciężkiego diesla, bo egzemplarz którym jeździłem miał tendencje do podsterowności, czego nie lubię. M6 pomimo ciężkiego silnika z przodu jest nadsterowna, co podoba mi się zdecydowanie bardziej. M6 na pewno jest bardziej komfortowa od twardej jak beton M3 i to może być przyczyną lepszej stabilności trójki z benzyną. Tak czy owak trójka pod względem prowadzenia przewyższa np. taką Toyotę Corollę niewyobrażalnie.
mcbeth napisał(a):Miałem to samo wrażenie. Ale ja też jestem przyzwyczajony do M6.... usmiech
Może to i kwestia przyzwyczajenia do lepszego, ale mimo wszystko coś 3 zdaje się być nie do końca przemyślana.

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Summit napisał(a):Auto jest niewygodne
Cholera, im dłużej czytam to forum tym bardziej M3 przestaje mi się podobać...

To auto ma tyle minusów że aż ciężko wszystkie dostrzec
Grunt to nie siadać do lepszego

http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Z opinią jest jak z dziurą w rzyci. Każdy ją ma.
pabl0 nie zrozum mnie źle. Ja nie uważam trójki za złe auto. Po prostu Uważam że nie jest pozbawiona wad. To i tak nie zmienia faktu, że gdybym miał dziś kupić kompakta, to jedyny model jaki mógłby odwieść mnie od kupna M3 to Honda Civic, która jest niezwykle ładnym autem. Summa summarum M3 wciąż podoba mi się jak cholera i te wady które opisałem nie miałyby dla mnie znaczenia. Zbyt dużo aut kupiłem z rozsądku. Teraz kupuję "sercem". A M3 jest autem które potrafi się podobać. I o to chodzi.
pabl0 nie zrozum mnie źle. Ja nie uważam trójki za złe auto. Po prostu Uważam że nie jest pozbawiona wad. To i tak nie zmienia faktu, że gdybym miał dziś kupić kompakta, to jedyny model jaki mógłby odwieść mnie od kupna M3 to Honda Civic, która jest niezwykle ładnym autem. Summa summarum M3 wciąż podoba mi się jak cholera i te wady które opisałem nie miałyby dla mnie znaczenia. Zbyt dużo aut kupiłem z rozsądku. Teraz kupuję "sercem". A M3 jest autem które potrafi się podobać. I o to chodzi.

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Summit napisał(a):pabl0 nie zrozum mnie źle
Spoko, moja wypowiedź wcale nie była ironiczna. Chciałem tylko powiedzieć że z autami jak w życiu, jak ktoś jest zakochany to nie widzi minusów
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Summit napisał(a): Wnętrze podoba mi się bardzo, ale niestety tylko kiedy na nie patrzę. Auto jest niewygodne. Pedały są w nie takim położeniu, fotele, kierownica. Pomimo prób nie udało mi się zająć w tym samochodzie wygodnej pozycji.
to prawda moglo by byc bardziej ergonomiczne, kilka rozwiazan sux. tez mialem troche problemow z pozycja za kierownica, ale jakos sie ulozylem, tylko z poczatku przeszkadzalo mi ze nie moge kierownicy bardziej wyciagnac do przodu, ale juz sie przezwyczailem
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Summit napisał(a): Proszę więc nie podnosić lamentów, że ktoś nazwał 1,6 diesla cherlawym (tym bardziej że był to Maciej Loret, który na codzień jeździ benzyną 2,3), bo taki on jest.
Sprostowanie. Cherlawy, bo porównywany był akurat wtedy z 260KM MPS-em., a nie z moim autkiem.
Summit napisał(a):106 kucy w przerośniętym kompakcie to najzwyczajniej za mało.
Niektórym na pewno wystarczy. Najlepiej wsiąć do auta i się przejechać.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Jakiś czas temu rozpisałem się dość obszernie o moich odczuciach obiektywnego (mam nadzieję) użytkownika M3 na dłuższym dystansie, niż jazda próbna. Nie sądzę, aby były to tylko negatywne odczucia. Ale tak to już jest, że peany przechodzą bez echa a wytknięcie jakiejś wady jest zawsze zauważane
.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Summit napisał(a):Przejechałem się nią spory kawałek po nierównych łódzkich drogach i to jeszcze podczas ulewnego deszczu, więc jakiś tam konkretny obraz samochodu mam. Silnikowi brakuje pary. Wiem jestem przyzwyczajony do swoich 143 KM, a w porównaniu z moim samochodem M3 stoi w miejscu. Proszę więc nie podnosić lamentów, że ktoś nazwał 1,6 diesla cherlawym
Powiem tak: bardzo dziwne porównanie wg mnie zadziwiającej różnicy nie ma da się odczuć ale niewielką ( choć podejrzewam ze u mnie francuz mógł wsadzić jakiegoś chipa musze to sprawdzić) róznica jest głównie na niższych obrotach bo wg mnie 1,6 potrzebuje jednak wyższych obrotów.
M6: Moc maksymalna: 136 KM (100 kW) przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 2000 obr./min
i 1485kg
M3; Moc maksymalna: 109 KM (80 kW) przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1750 obr./min
i 1335kg
i z tych parametrów wynika że juz inaczej jeździ sie M6 a inaczej M3
co do komfoortu jazdy no to 6 wypada lepiej bo 3 jest napewno twarda. wwkońcu 6 to klasa wyżej jakby nie było a 3 to kompakt jeden z najlepszych w swojej klasie
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
mtaranti napisał(a):M6: Moc maksymalna: 136 KM (100 kW) przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 2000 obr./min
i 1485kg
Chciałeś napisać 143 KM i 360 Nm, bo tyle ma mój silnik. Różnica jest i to spora.

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości