Generalnie chodzi mi o to czy muszę najpierw zredukować jakos ciśnienie w przewodach paliwowych?
A po założeniu nowego filtra jak pozbyć się powietrza? Czy uruchomić na chwile zapłon i dopiero jak tryśnie z nowego filtra to podłączyć wtedy rurkę idącą dalej do wtrysków?
Jak krok po kroku wymienic filtr paliwa?
Strona 1 z 1
Cała operacja zajęła mi ok 2h.
Teraz po kolei.
– odkręcenie górnej obejmy i zsunięcie wężyka (robiłem to rano na zimnym silniku bo jak jest ciepły to jest duże ciśnienie i może wam mocniej trysnąć paliwo)
-wyjęcie akumulatora żeby był łatwiejszy dostęp z prawej strony
-odkręcamy dolną obejmę i obejmę całego filtra i rozginamy te trzymające go blaszki
-teraz zasadniczy punkt dla tych co maja problemy bo dolny wężyk jest trudniej sciągnąć ze względu na mało miejsca. Trzymamy lewą ręką wężyk (rękę wkładamy z góry przy elektrozaworze) a prawą ciągniemy za filtr w kierunku takim jak wyznacza dolne zgięcie rurki na filtrze – czyli tak w bok do siebie i troszkę w górę. Jak ciągnąłem na początku za sam wąż to nie dało się go zsunąć bo jest za krótki i za mało tam miejsca by się dało się go ściągnąć.
-kładziemy szmatkę bo wypłynie trochę paliwa nam na ręce i wyciągamy nasz stary filtr
– przy zakładaniu robimy wszystko w odwrotnej kolejności
– należy odpowietrzyć układ zanim założymy górny wąż na kruciec
-zakładamy akumulator
– w tym celu w złączu diagnostic mostkujemy GND i F/P i włączamy zapłon. Jak zacznie lecieć z filtra paliwo to wyłączamy zapłon.
– zakładamy górny wężyk i zaciskamy obejmę
-zapalmy silnik i oglądamy czy nigdzie nie cieknie
– idziemy na piwo bo właśnie zaoszczędziliśmy 50zł i obdarliśmy sobie trochę skóry z rąk.
Filtr był w kiepskim stanie bo wypłynęła z niego ruda ciecz. Generalnie był zapchany rdzą z baku.
Teraz po kolei.
– odkręcenie górnej obejmy i zsunięcie wężyka (robiłem to rano na zimnym silniku bo jak jest ciepły to jest duże ciśnienie i może wam mocniej trysnąć paliwo)
-wyjęcie akumulatora żeby był łatwiejszy dostęp z prawej strony
-odkręcamy dolną obejmę i obejmę całego filtra i rozginamy te trzymające go blaszki
-teraz zasadniczy punkt dla tych co maja problemy bo dolny wężyk jest trudniej sciągnąć ze względu na mało miejsca. Trzymamy lewą ręką wężyk (rękę wkładamy z góry przy elektrozaworze) a prawą ciągniemy za filtr w kierunku takim jak wyznacza dolne zgięcie rurki na filtrze – czyli tak w bok do siebie i troszkę w górę. Jak ciągnąłem na początku za sam wąż to nie dało się go zsunąć bo jest za krótki i za mało tam miejsca by się dało się go ściągnąć.
-kładziemy szmatkę bo wypłynie trochę paliwa nam na ręce i wyciągamy nasz stary filtr
– przy zakładaniu robimy wszystko w odwrotnej kolejności
– należy odpowietrzyć układ zanim założymy górny wąż na kruciec
-zakładamy akumulator
– w tym celu w złączu diagnostic mostkujemy GND i F/P i włączamy zapłon. Jak zacznie lecieć z filtra paliwo to wyłączamy zapłon.
– zakładamy górny wężyk i zaciskamy obejmę
-zapalmy silnik i oglądamy czy nigdzie nie cieknie
– idziemy na piwo bo właśnie zaoszczędziliśmy 50zł i obdarliśmy sobie trochę skóry z rąk.
Filtr był w kiepskim stanie bo wypłynęła z niego ruda ciecz. Generalnie był zapchany rdzą z baku.
- Od: 28 maja 2008, 14:58
- Posty: 66
- Auto: Ford Probe 2,5V6
ozman napisał(a):(robiłem to rano na zimnym silniku bo jak jest ciepły to jest duże ciśnienie i może wam mocniej trysnąć paliwo)
Ja u siebie pozbyłem się paliwa z wężyka odpinając przy pracującym silniku przekaźnik pompy paliwa.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
- Od: 5 lut 2007, 00:37
- Posty: 763
- Skąd: Gdańsk
jeśli ktoś wymieniał w 323F BA 1,5 95r to takzę proszę o rady i jakieś kroki co pokolei bo czeka mnei wymiana
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości