Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)
Witam, w mojej 626 GF z 1998 (JMZGF14F2) w złączu diagnostycznym brak styków oznaczonych FEN, MEN i TEN (puste dziurki). Pozostałe styki są i przy pomocy diody LED i zworki można odczytać błędy ABS, klimatyzacji, SRS itp. W instrukcji serwisowej zalecają zastosowanie do odczytu błędów silnika zestawu NGS. Znalazłem coś takiego w Internecie w promocji za 3,5 tysiąca USD
Z jakich styków złącza diagnostycznego bierze sygnał ten tester dla kodów silnika?
Czy można użyć jakiegoś innego dostępnego w Polsce testera (ISO, PWM, VPW, KWP, CAN) i do jakich styków trzeba go podłączyć?
Kody DTC są według instrukcji czterocyfrowe (KOEO, KOER, Continuous) i nie pokrywają się z OBD2 ani tymi opisanymi na stronach klubowych – czy mój samochód jest jakiś nietypowy?
Jak na razie udało mi sie znaleźć w Internecie tylko wtyczkę pasującą do tego złącza (kupiłem) i ani jednej informacji o tym w jakim standardzie pracuje i jakiego używa protokołu.
Mam nadzieję, że ktoś ze starych wyjadaczy zna odpowiedzi na moje pytania lub wie, gdzie je można znaleźć. Może uda mi się zbudować taki tester z elementów dostępnych na Allegro (do 300 PLN) – wtedy chętnie opiszę swoje doświadczenia.
Z jakich styków złącza diagnostycznego bierze sygnał ten tester dla kodów silnika?
Czy można użyć jakiegoś innego dostępnego w Polsce testera (ISO, PWM, VPW, KWP, CAN) i do jakich styków trzeba go podłączyć?
Kody DTC są według instrukcji czterocyfrowe (KOEO, KOER, Continuous) i nie pokrywają się z OBD2 ani tymi opisanymi na stronach klubowych – czy mój samochód jest jakiś nietypowy?
Jak na razie udało mi sie znaleźć w Internecie tylko wtyczkę pasującą do tego złącza (kupiłem) i ani jednej informacji o tym w jakim standardzie pracuje i jakiego używa protokołu.
Mam nadzieję, że ktoś ze starych wyjadaczy zna odpowiedzi na moje pytania lub wie, gdzie je można znaleźć. Może uda mi się zbudować taki tester z elementów dostępnych na Allegro (do 300 PLN) – wtedy chętnie opiszę swoje doświadczenia.
Ostatnio edytowano 7 mar 2006, 10:14 przez brunerski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 lut 2006, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Kielce
- Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS
Witam,mam ten sam problem i maździoche z tego samego rocznika.Jak coś byś się dowiedział napisz na pad70@wp.pl.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
Gość
EECV
PWM
BUS+/BUS- to komunikacja
BUSA to programowanie
kup sobie jakiś fejsik, który robi EECV...jest tego dużo
NGSa mogę ci sprzedać za 3500 ale zł.
PWM
BUS+/BUS- to komunikacja
BUSA to programowanie
kup sobie jakiś fejsik, który robi EECV...jest tego dużo
NGSa mogę ci sprzedać za 3500 ale zł.
Wielkie dzięki za odpowiedź. Widzę, że jesteś znawcą tematu, więc pozwolę sobie jeszcze na kilka pytań (jestem lajkonikiem w tych sprawach )
Czy BUS- i BUS+ to te dwa dolne skrajne konektory w złączu diadnostycznym (takim jak na stronach klubowych na zdjęciu – oznaczone 2 razy BUSB)?
Jak wprowadzić silnik w tryb diagnostyczny?
Czy jest to możliwe bez NGS-a (lub WDS-a)?
Czy BUS- i BUS+ to te dwa dolne skrajne konektory w złączu diadnostycznym (takim jak na stronach klubowych na zdjęciu – oznaczone 2 razy BUSB)?
Jak wprowadzić silnik w tryb diagnostyczny?
Czy jest to możliwe bez NGS-a (lub WDS-a)?
Ostatnio edytowano 15 mar 2006, 13:26 przez brunerski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 lut 2006, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Kielce
- Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS
J1850 PWM
to jest protokół transmisji
BUS+ (2-gi PIN gniazda CARB i 16-ty PIN ECU)
BUS- (10-ty PIN gniazda CARB i 15-ty ECU)
te piny Cię interesują, a do komunikacji potrzebujesz fejsik pracujący z tym protokołem
rysunek DLC na stronie klubowej ma błędy
po lewej powinno być BUSA (13 PIN CARB i ECU – programowanie)
po prawej BUSB (K-linia na której pracuje ABS/TCS)
te niby nieużywane PINy to właśnie od góry BUS+ i na dole BUS-
WDS czy NGS to narzędzia dedykowane do EECV, ale nie jedyne
to jest protokół transmisji
BUS+ (2-gi PIN gniazda CARB i 16-ty PIN ECU)
BUS- (10-ty PIN gniazda CARB i 15-ty ECU)
te piny Cię interesują, a do komunikacji potrzebujesz fejsik pracujący z tym protokołem
rysunek DLC na stronie klubowej ma błędy
po lewej powinno być BUSA (13 PIN CARB i ECU – programowanie)
po prawej BUSB (K-linia na której pracuje ABS/TCS)
te niby nieużywane PINy to właśnie od góry BUS+ i na dole BUS-
WDS czy NGS to narzędzia dedykowane do EECV, ale nie jedyne
daj link do miejsca gdzie kupiłeś wtyczke 17-PINową...zobaczę jakie wykonanie
Wtyk do złącza diagnostic (jego "górnej" części) kupiłem w sklepie internetowym:
http://sklep.eraumts.com.pl/index.php/p ... r,323.html
Wtyczka jest bardzo solidna, ma gumowe uchwyty antypoślizgowe i idealnie pasuje do gniazda w samochodzie. Ma napis po japońsku, ale chyba została wyprodukowana gdzie indziej
Jeszcze raz dziękuję za precyzyjne informacje!
http://sklep.eraumts.com.pl/index.php/p ... r,323.html
Wtyczka jest bardzo solidna, ma gumowe uchwyty antypoślizgowe i idealnie pasuje do gniazda w samochodzie. Ma napis po japońsku, ale chyba została wyprodukowana gdzie indziej
Jeszcze raz dziękuję za precyzyjne informacje!
Pozdrawiam
Artur Mahatma Brunerski
Artur Mahatma Brunerski
- Od: 8 lut 2006, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Kielce
- Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS
Postanowiłem zbudować samodzielnie taki "fejs" (ElmScan PWM J1850) opisany na stonie:
http://www.scantool.net/products/elmscan_pwm.htm
Jest do niego darmowy soft:
http://www.scantool.net/software/scanto ... l#download
http://www.obd-2.biz/modules.php?name=C ... age&pid=11
Płytkę drukowaną kupiłem na Allegro za 10 PLN:
http://www.allegro.pl/item90572414_pcb_elm_pwm.html
Teraz najtrudniejsze – muszę znaleźć serce całego urządzenia czyli układ ELM320.
Jego cena to 16,50 CAD$ + 7 CAD$ przesyłka z Kanady. W Polsce trudno go kupić.
http://www.scantool.net/products/elmscan_pwm.htm
Jest do niego darmowy soft:
http://www.scantool.net/software/scanto ... l#download
http://www.obd-2.biz/modules.php?name=C ... age&pid=11
Płytkę drukowaną kupiłem na Allegro za 10 PLN:
http://www.allegro.pl/item90572414_pcb_elm_pwm.html
Teraz najtrudniejsze – muszę znaleźć serce całego urządzenia czyli układ ELM320.
Jego cena to 16,50 CAD$ + 7 CAD$ przesyłka z Kanady. W Polsce trudno go kupić.
Ostatnio edytowano 27 mar 2006, 21:21 przez brunerski, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 8 lut 2006, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Kielce
- Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS
czasem pojawiaja sie oferty sprzedaży ELMów na allegro i na grupach elektroniki samochodowej (ceny od 60-100 zł)
powodzenia
powodzenia
Znalazłem, że ten ELM320 to odpowiednio oprogramowany układ MicroChip serii PIC12Cxxx (cena poniżej 10zł za szt.)
Układ ten jest jednak zabezpieczony przed zczytaniem i nie znalazłem nikogo, kto potrafiłby go skopiować.
Niestety układy ELM nie są dostępne w Polsce, najłatwiej i najtaniej można je ściągnąć z Kanady: http://www.elmelectronics.com/
Jeśli znajdzie się 12 chętnych to wyjdzie nam 40,20 PLN za sztukę.
Cały interfejs będzie kosztował poniżej 100PLN.
Chętnych zapraszam na topic http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 375#270375
Układ ten jest jednak zabezpieczony przed zczytaniem i nie znalazłem nikogo, kto potrafiłby go skopiować.
Niestety układy ELM nie są dostępne w Polsce, najłatwiej i najtaniej można je ściągnąć z Kanady: http://www.elmelectronics.com/
Jeśli znajdzie się 12 chętnych to wyjdzie nam 40,20 PLN za sztukę.
Cały interfejs będzie kosztował poniżej 100PLN.
Chętnych zapraszam na topic http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 375#270375
- Od: 8 lut 2006, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Kielce
- Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS
Pytanie do Newbie, a jak się ma sprawa z gniazdem OBD-II (DLC to w kabinie) dla DITD?
U mnie są tylko piny: 4,5,7,16 czyli wynika, że jest protokol ISO 9141-2 a nie PWM J1850 (piny 2,4,5,10 i 16).
Czy mazda w modelach z silnikiem DITD stosowala protokol ISO 9141-2?
Czy DITD ma ODB-II? – podobno ma EOBD (znalazłem w jednej z kart katalogowych dotyczących DITD), a to jest to samo co OBD2.
Fakt: Gniazdo DIAGNOSTIC ma inne piny dla diesla i dla benzyny.
Diesel ma tylko jedna linię komunikacyjna K-Line.
Jaki protokół jest stosowany do transportu danych? Bo nie jest to J1979 (interface ELM taki wspiera – i działa to dla benzyny).
Podejrzewam, że jest to jego nowsza wersja J2190 czy mam racje? Jak tak to jak wyglada nagówek message?
Jak zainicjować transmisję z ECU?
Pozdrawiam
Marek
U mnie są tylko piny: 4,5,7,16 czyli wynika, że jest protokol ISO 9141-2 a nie PWM J1850 (piny 2,4,5,10 i 16).
Czy mazda w modelach z silnikiem DITD stosowala protokol ISO 9141-2?
Czy DITD ma ODB-II? – podobno ma EOBD (znalazłem w jednej z kart katalogowych dotyczących DITD), a to jest to samo co OBD2.
Fakt: Gniazdo DIAGNOSTIC ma inne piny dla diesla i dla benzyny.
Diesel ma tylko jedna linię komunikacyjna K-Line.
Jaki protokół jest stosowany do transportu danych? Bo nie jest to J1979 (interface ELM taki wspiera – i działa to dla benzyny).
Podejrzewam, że jest to jego nowsza wersja J2190 czy mam racje? Jak tak to jak wyglada nagówek message?
Jak zainicjować transmisję z ECU?
Pozdrawiam
Marek
Ostatnio edytowano 26 gru 2007, 20:53 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Mam pytańko..Gdzie znajduje sie gniazdo OBD-II w tych mazdach (posiadam 626 GF 1,8 98r. ) szukałem i nie znalazłem..czy ktoś by mógł mi powiedzieć gdzie się ono znajduje- i jak wygląda to złącze
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 14 wrz 2006, 12:40
- Posty: 15
- Skąd: Rzeszów - Leżajsk
- Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.
MAZDA 626 roku 1998 powinna miec OBD2 umieszczone jak na fotce.
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Witam
Nie chciałem zaczynać nowego tematu więc podepnę się pod ten. U mnie jest szara skrzynka Diagnostic więc szukałem i znalazłem taką przejściówkę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... a9fda.html z abs
oraz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/565 ... 081b2.html
17 pin napisane jest że pasuje do mazdy i toyoty.
Koleś sprzedaje to na ebay uk , wysyłka z Japoni
Moje pytanie czy te połączenia są dobre czy trzeba coś nprzerabiać
Nie chciałem zaczynać nowego tematu więc podepnę się pod ten. U mnie jest szara skrzynka Diagnostic więc szukałem i znalazłem taką przejściówkę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... a9fda.html z abs
oraz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/565 ... 081b2.html
17 pin napisane jest że pasuje do mazdy i toyoty.
Koleś sprzedaje to na ebay uk , wysyłka z Japoni
Moje pytanie czy te połączenia są dobre czy trzeba coś nprzerabiać
- Od: 10 kwi 2008, 22:44
- Posty: 13
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 626 GXI 1999r GF FS 2.0
Interfejsik zmontowałem i wszystko działa . Przy okazji natknąłem się na czytanie kodów gdzie brak właśnie tych pinów .
http://66.102.9.104/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://www.auto-diagnostic-codes.com/plugins/MazdaEFI/MAZDA-EFI-10-2-Mazda.html&prev=/search%3Fq%3Dmazda%2B%2B17%2Bpin%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DG
Próbował ktoś może
http://66.102.9.104/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://www.auto-diagnostic-codes.com/plugins/MazdaEFI/MAZDA-EFI-10-2-Mazda.html&prev=/search%3Fq%3Dmazda%2B%2B17%2Bpin%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DG
Próbował ktoś może
- Od: 10 kwi 2008, 22:44
- Posty: 13
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 626 GXI 1999r GF FS 2.0
artik26, ruzmiem że masz to gniazdo co nie ma pinów FEN MEN TEN,
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.
Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?
schemat podłączenia:
A-B dioda z opornikiem
pozdr
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.
Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?
schemat podłączenia:
A-B dioda z opornikiem
pozdr
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6