Wycięcie katalizatora

Postprzez PARTYBOY » 25 cze 2008, 22:40

Pozwolę sobie zamieścić tego linka do forum firmy EL-TEC, z której usług skorzystałem chcąc pozbyć się właśnie niefajnego brzęczenia po wstawieniu rury zamiast kata. <– kliknij
Zapraszam do krótkiej lektury i bardzo polecam ten warsztat.
Niedawno gościła w nim telewizja TVN TURBO z programem Operacja Tuning. Wiem, że dla większości to program o "tjuningu" i niewiele przypomina profesjonalne magazyny motoryzacyjne ale podaję tą informację o pojawieniu się EL-TEC'a w programie jako ciekawostkę ;)
pawelMX6 napisał(a):Szybko kupiłem używany metaliczny katalizator od El-teca i takie rozwiązanie zdecydowanie polecam

nawiasem mówiąc dzięki za poradę, miałeś rację <piwo> warto było z niej skorzystać
Ostatnio edytowano 26 cze 2008, 13:57 przez PARTYBOY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez grodek » 26 cze 2008, 10:22

czyli co jakis tłumik w miejsce kata załatwi ten straszliwy dzwięk?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez brii » 26 cze 2008, 10:36

Najlepiej w miejscu katalizatora sprawować się będzie
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
katalizator...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez PARTYBOY » 26 cze 2008, 11:09

grodek napisał(a):czyli co jakis tłumik w miejsce kata załatwi ten straszliwy dzwięk

nie chciało się przeczytać poprzedniego postu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez grodek » 26 cze 2008, 13:27

czytało sie cała lekture:] tak tylko pytam czy ktos to potwierdzi
a w miejsce kata włozyc kata to dobry pomysł ale tylko nowego a dla bienego studenta to trochw za dużo, ja wywaliłem sam swojego i teraz denerwuje mnie to brzekanie ale mazda duzo lepiej śmiga oj duzo lepiej :D
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Kryształ » 26 cze 2008, 13:39

wstaw zamiast niego tłumik przelotowy i nie będzie brzęczenia i nie będzie głośniej... cena 100zl czyli cos dla biednego studenta:) pewnie zaraz Five i spółka mnie zjadą itd ale u mnie działa bez zarzutu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez Lukano » 26 cze 2008, 14:06

Fiveopac napisał(a):Katalizator do 1.6 kosztuje ~200 zł,

Do Z5 tez powinien tyle samo. Nawet dla studenta, a takim bylem to chyba nie jest gora złota.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 26 cze 2008, 14:15

Lukano napisał(a):Do Z5 tez powinien tyle samo. Nawet dla studenta, a takim bylem to chyba nie jest gora złota.

Ale tu pewnie nie o to chodzi – niektórzy mogą się chwalić, że stuingowali wydech bo wywalili kata...
Ludzie – katalizator to nie jest zło – naprawdę warto go posiadać.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 26 cze 2008, 15:30

Kryształ napisał(a):cena 100zl czyli cos dla biednego studenta:) pewnie zaraz Five i spółka mnie zjadą itd ale u mnie działa bez zarzutu.

Biednego studenta nie stac na samochod za 9 000 zł.... katalizator to jakies 2,5 % tej kwoty ....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez PARTYBOY » 26 cze 2008, 18:17

Fiveopac napisał(a):katalizator to jakies 2,5 % tej kwoty

oryginalny kat kosztuje 6000zł niezależnie od tego, że to 80% wartości całego samochodu :)
grodek napisał(a):tak tylko pytam czy ktos to potwierdzi

skoro nie ja pierwszy napisałem, że strumienica EL-TEC sie sprawdza to na jakie jeszcze potwierdzenia czekasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Fiveopac » 26 cze 2008, 20:09

PARTYBOY napisał(a):oryginalny kat kosztuje 6000zł niezależnie od tego, że to 80% wartości całego samochodu usmiech

A oryginalny fotel kosztuje 8000. Co to za argument? Nikt nie kaze kupowac katalizatora w Aso, szczegolnie ze zamiennik bedzie tani, lepszy a sprzedajac starego kata wyjdziemy w najgorszym wypadku na zero.... zaloze sie o znaczek mazdy, ze nie jezdzisz na oryginalnych klockach hamulcowych :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez PARTYBOY » 27 cze 2008, 09:47

Fiveopac napisał(a):
PARTYBOY napisał(a):oryginalny kat kosztuje 6000zł niezależnie od tego, że to 80% wartości całego samochodu usmiech

A oryginalny fotel kosztuje 8000. Co to za argument? Nikt nie kaze kupowac katalizatora w Aso, szczegolnie ze zamiennik bedzie tani, lepszy a sprzedajac starego kata wyjdziemy w najgorszym wypadku na zero.... zaloze sie o znaczek mazdy, ze nie jezdzisz na oryginalnych klockach hamulcowych :)

Oryginalny fotel kupisz używany i będzie spełniał swoją funkcję, a używany kat już nie.
Zastępcze katy to z reguły 18 miesięcy pracy i do wymiany bo jakością daleko im do oryginału, więc lepszym rozwiązaniem jest dobra, sprawdzona strumienica.
Przegrałbyś znaczek Mazdy bo aQrat jeżdżę na klockach ATE fabrycznie montowanych w moim aucie do sprzedaży :] U mnie nie przyjmują się zamienniki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Fiveopac » 27 cze 2008, 10:16

PARTYBOY napisał(a):Zastępcze katy to z reguły 18 miesięcy pracy i do wymiany bo jakością daleko im do oryginału, więc lepszym rozwiązaniem jest dobra, sprawdzona strumienica.

Oj przyjacielu, herezje szerzysz. Skad takie masz błedne dane? Katalizator nawet 15 letni jest nadal dzialajacy, jesli nei wierzysz powachaj swoje spaliny i spaliny auta ze starym katalizatorem.... Sztrumienicy mocy lepsz od kata powiadasz? Dla mnie to troche wstyd jak auto smiedzi wachą i dymi na zimnym silniku jak polonez.

PARTYBOY napisał(a):Przegrałbyś znaczek Mazdy

Dlatego nie mam znaczka hahaha
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Lukano » 27 cze 2008, 10:50

brii napisał(a):Lukano napisał:
Do Z5 tez powinien tyle samo. Nawet dla studenta, a takim bylem to chyba nie jest gora złota.
Ale tu pewnie nie o to chodzi – niektórzy mogą się chwalić, że stuingowali wydech bo wywalili kata...
Ludzie – katalizator to nie jest zło – naprawdę warto go posiadać.

Możliwe :) A potem ktoś powie, ze wyciął i dodało to 20 koni <lol>
Moim zdaniem wycięcie kata coś daje tylko jak jest on w 80% zapchany, czyli zabrał sporo mocy. a po wycięciu kata odzyskujemy tylko te konie ;) A nie dochodzą jak wszyscy myślą. Z tąd powstają herezje, ze wycięcie kata powoduje dodanie mocy ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Pyton162 » 27 cze 2008, 11:25

a ja wiem ze mi zupełnie sie inaczej zaczął zachowywać silnik jak wywaliłem kata i wspawałem zwykła rure o średnicy odpowiednią do pozostałych rur, niestety mam efekt brzęczenia ale wiem ze jest to kosztem tego ze końcowy tłumik nie mam do końca w przelocie bo miałem wcześniej w przelocie i bylo za glosno na dłuższa mete. Co do wrażeń i odczuc z jazdy to auto ma zdecydowanie lepsza gore niz poprzednio ale to tylko moje odczucia
Pyton162
 

Postprzez Inte » 27 cze 2008, 11:45

ja mogę tylko powiedzieć, że mojego kata praktycznie nie było (wypalony) więc zdecydowałem, że wstawię rurkę. odczucia? : pierwszego dnia wydawało mi się, że auto lepiej ciągnie ale szybko wróciłem na ziemie bo zdałem sobie sprawę, że zaraz po wycięciu kata jeździłem w chłodny wieczór po wąskawych drogach – oczywistym jest, że wtedy jeździ się lepiej. 2 rzecz to dzwięk – kiedyś taki... taki no nie wiem jakby u maluszka teraz trochę bardzie basowy i delikatnie cichszym spodobał mi się i już nie zamierzam nic przy wydechu robić. Teraz jest ok, a jestem realistą i wiem, że kosztem 200 zł (koszt strumienicy?) nie pomogę temu autu więc wolałbym wlać za te pieniądze paliwa :)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Kryształ » 27 cze 2008, 12:40

Lukano napisał(a):Moim zdaniem wycięcie kata coś daje tylko jak jest on w 80% zapchany, czyli zabrał sporo mocy. a po wycięciu kata odzyskujemy tylko te konie ;) A nie dochodzą jak wszyscy myślą. Z tąd powstają herezje, ze wycięcie kata powoduje dodanie mocy ;)
to akurat zdecydowanie prawda, zwłaszcza odczuwalne przy wyższych obrotach, ale czy cudowne uniwersalne katalizatory za 200 zł które nie były projektowane pod dany model tylko pod wszystko co jezdzi jest aż takim świetnym wyjściem? tylko żeby nie było... nie popieram strumienic
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez ravo » 27 cze 2008, 13:24

PARTYBOY napisał(a):Zastępcze katy to z reguły 18 miesięcy pracy i do wymiany bo jakością daleko im do oryginału, więc lepszym rozwiązaniem jest dobra, sprawdzona strumienica.

chyba zartujesz, metalowe katy sa duzo bardziej wytrzymale od ceramicznych, taki uniwersalny starczy napewno do konca zywotu mazdy 15 letniej


Pyton162 napisał(a):tłumik nie mam do końca w przelocie

to co niby dalo odetkanie jak ostatni dalej zatyka ?


Kryształ napisał(a): ale czy cudowne uniwersalne katalizatory za 200 zł które nie były projektowane pod dany model tylko pod wszystko co jezdzi jest aż takim świetnym wyjściem?

w 100% lepszym od strumienicy :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 27 cze 2008, 13:36

Kryształ napisał(a):to akurat zdecydowanie prawda, zwłaszcza odczuwalne przy wyższych obrotach, ale czy cudowne uniwersalne katalizatory za 200 zł które nie były projektowane pod dany model tylko pod wszystko co jezdzi jest aż takim świetnym wyjściem? tylko żeby nie było... nie popieram strumienic

Nie ma w nich nadzywczajnego – spaliny z Mazdy czy z Opla są takie same (spala się to samo, no może niekiedy więcej oleju dochodzi ;)). Bierze się uniwersalnego kata dla danej pojemności (ilości spalin) i wszystko hula :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pyton162 » 27 cze 2008, 13:38

ravo końcowy mam spersprinta z własna końcówka tak samo zresztą jak środkowy plus zwiększona średnica rur do 2,2 cala, serja miala 2 cale
Pyton162
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje