No i znów mam problem
Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym (323C BG B3)
1, 2
Witam
No i znów mam problem
. Wczoraj podczas jazdy nagle silnik zaczął pracować na bardzo wysokich obrotach (nie mam obrotomierza ale jest to napewno ponad 3500obr). Jest tak zarówno na Pb jak i LPG. Zacząłem coś grzebać (żeby jakoś wrócić do domu), skręciłem trochę instalację gazową i jakoś jeździ ale tylko na LPG. Restart kompa nie pomógł, przepływomierz sprawny. Teraz na biegu jałowym silnik dziwnie pracuje, tak jakby trochę przerywał (może za bardzo skręciłem dopływ gazu ale tylko tak mogłem obniżyć obroty a może to początek końca aparatu zapłonowego
tak to się chyba zaczynało u chłopaków którym ostatnio on padł). Auto to 323 BG 1,3 na wtrysku, instalacja LPG na mieszadle bez kompa. HELP!!!
No i znów mam problem
- Od: 24 paź 2003, 00:04
- Posty: 144
- Skąd: Skarland
- Auto: 323F BJ 1,8 16V '99
nie wiem, czy to ci coś pomoże, ale u mnie kiedyś tak było i okazało się po wielu zabiegach, że motor brał "lewe" powietrze. tu charakterystycznym objawem jest problem z rozruchem i duuże i nierówne obr. biegu jałowego zarówno na zupie jak i lpg.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Strzalik był
a raczej PIER..NIĘCIE. Ze wstępnych oględzin wszystko wyglądało ok a poza tym to jeszcze po strzale przejechalem jakieś 300km i dopiero zaczęły się problemy. Dzisiaj nie zaglądałem bo tak głupio przy niedzieli ale jutro przejrze jeszcze raz wszystko dokładnie. Ze strzałami mialem spokój przez ponad pół roku, ale teraz jak trochę wilgotno to znowu się zaczęło. Jeżeli będzie pęknięta obudowa filtra powietrza (czyli przed mikserem i przepływomierzem) to tam dostające się powietrze też będzie traktowane jako lewe?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 24 paź 2003, 00:04
- Posty: 144
- Skąd: Skarland
- Auto: 323F BJ 1,8 16V '99
MarcinS napisał(a):Jeżeli będzie pęknięta obudowa filtra powietrza (czyli przed mikserem i przepływomierzem) to tam dostające się powietrze też będzie traktowane jako lewe?
nie, nie – lewe tzn za przepustnicą.
niestety nie znam tego motoru, więc sam musisz sprawdzić. u mnie nieszczelna była taka rurka odsysająca wnętrze silnika zwana pospolicie odmą i to dawało obroty biegu jałowego w przedziale 2500 – 3000. uruchomienie było możliwe tylko z gazem w podłodze.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Długi napisał(a):wg mnie lewe jest już za przepływomierzem
oczywiście, tylko jeżeli silnik bierze powietrze przed przepustnicą a za przepływomierzem, to czy obroty biegu jałowego będą na poziomie 3500???
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
PatrykK napisał(a):Wystarczy zdjąć odmę i zobaczyć co się będzie działo
V6 zgaśnie – tyle się będzie działo,
natomiast co będzie w 1.3, tego już nie wiem.
Wracając do tematu,
jeżeli wykluczyć rzeczy oczywiste jak zacinanie się linki lub samej przepustnicy, nie widzę innej przyczyny aż tak wysokich obr na b. jałowym oprócz pobierania powietrza ZA przepustnicą.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie jak łapało lewe powietrze przed przepływonierzem to silnik raczej tracił obrody a nie dostawał wiekszych. Może jak walneło ty troche pogieło przepustnice i sie nie domyka i silnik dostaje caly czas wiecej powietrza i ma obroty jakie ma!!!
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka
!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>

<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
- Od: 6 sty 2004, 21:18
- Posty: 96
- Skąd: Aleksandria
- Auto: Mazda 929 2.0i cupe
Więc tak
Przepustnica wygląda na nieruszoną, linka się nie zacina. Która z rurek to jest ta odma? W którym miejscu wychodzi z silnika?
Długi gdzie znajduje się zawór IAC i czy jestem w stanie sam się do niego dobrać?
Wielkie dzięki za pomoc
A i jeszcze dzisiaj wypatrzyłem jedną rzecz. Po odpalemniu zimnego silnika coś brzęczy w skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza i jak się rozgrzeje też już nic nie słychać. Czy to może być wina oleju? Z tego co wiem to jest tam wlany mineralny Agip. Może go wymienić?
Pozdro
Przepustnica wygląda na nieruszoną, linka się nie zacina. Która z rurek to jest ta odma? W którym miejscu wychodzi z silnika?
Długi gdzie znajduje się zawór IAC i czy jestem w stanie sam się do niego dobrać?
Wielkie dzięki za pomoc
A i jeszcze dzisiaj wypatrzyłem jedną rzecz. Po odpalemniu zimnego silnika coś brzęczy w skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza i jak się rozgrzeje też już nic nie słychać. Czy to może być wina oleju? Z tego co wiem to jest tam wlany mineralny Agip. Może go wymienić?
Pozdro
- Od: 24 paź 2003, 00:04
- Posty: 144
- Skąd: Skarland
- Auto: 323F BJ 1,8 16V '99
MarcinS napisał(a):Po odpalemniu zimnego silnika coś brzęczy w skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza i jak się rozgrzeje też już nic nie słychać.
Hehehe, normalna rzecz chyba we wszystkich mazdach – łożysko oporowe sprzęgła padło.
A co do lewego powietrza, to miałem niedokręconą śrubę na filtrze powietrza i jak to zauważyłem i dokręciłem to obroty się zmieniły. Tylko nie pamiętam czy się zwiększyły czy zmniejszyły – ale tylko na LPG. Dziwne, ale tak było.
3majcie się Mazd
- Od: 3 sty 2004, 02:03
- Posty: 114
- Skąd: Bytom
- Auto: mazda 323F BG
Było troche spokoju, samo wróciło do normy, ale znów się zaczęło. I dzieje się to samo. Chyba sam nic nie zwojuję. Muszę wybrać się do jakiegoś mechanika. Pamięta ktoś o jakim mechaniku klubowym z okolic Warszawy wspominał Zombi (coś Go ostatnio nie widać na gg więc może ktoś z klubowiczów(ek) pamięta)?
pozdro
pozdro
- Od: 24 paź 2003, 00:04
- Posty: 144
- Skąd: Skarland
- Auto: 323F BJ 1,8 16V '99
Ostatnio sprawdzilłem dzięki uprzejmości kolegi Kruka przepływomierz i okazało się, że mój jeszcze zipie :–). Na 100% sprawnym przepływomierzu silnik wchodził na obroty i spadał i tak wkoło. Po rozmowie z mechanikiem staneło na tym, że to najprawdopodobniej silniczek krokowy, ale na dokładne sprawdzenie jadę jutro. Jeżeli jego diagnoza będzie trafna to czy jest to element naprawialny, czy trzeba będzie wymienić? Ile może kosztować (szacunkowo)?
pozdro
pozdro
- Od: 24 paź 2003, 00:04
- Posty: 144
- Skąd: Skarland
- Auto: 323F BJ 1,8 16V '99
nie wiem jak w 323 ale 121 1,3 16V z 1991r to miałem podobny problem, wystarczyło wyczyścić siłownik (działa to cos jak termostat, ogrzewa grzynek, który z kolei rozłancza ssanie) wyłączający ssanie ponieważ zaśniedział i za krótko wychodził,
- Od: 19 lut 2004, 13:32
- Posty: 30
- Skąd: Sandomierz
- Auto: mazda 121 1.3 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości