Dzienne światła led

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Czacha » 18 kwi 2008, 23:34

No tak, rano w Rybniku była niezła mgła, bloku obok nie było widać nawet na wysokości 6 piętra, ale nie musiałem wtedy autem jechać, chociaż czasem lubię trochę "ciekawsze" warunki drogowe, oczywiście w pewnych granicach ;)

Właśnie dzisiaj kupiłem sobie dzienne <jupi> Tzn. wreszcie raczyli je przysłać do sklepu, w którym zamówiłem... Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Dość prosto ale solidnie wykonane. Żarówka Tungsram a nie pierwsza lepsza noname... Później podłączyłem do prostownika i trochę sobie poświeciłem po oczach ;) W efekcie przez kilka minut widziałem gwiazdki... Na prawdę mocno świecą! Są o wiele jaśniejsze niż rozproszony strumień ze świateł mijania. Z montażem do samochodu muszę jednak poczekać do przyszłego tygodnia. Niestety sam tego nie będę robił, tylko dam do warsztatu. Nie mam ani narzędzi ani cierpliwości do takiej robótki... Zobaczymy jaki będzie efekt. Powiedzieli, że nie będzie to wyglądało gorzej niż te czarne zaślepki, więc im wierzę ;)

Mówię oczywiście o tych lampach:
http://sklep.wesem.pl/7/6664/Lampy_jazdy_dziennej_typu_4HM,_4HMZ_
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Dry » 19 kwi 2008, 07:51

Jak juz Ci to zamontuja, zrob fotke i pokaz jak ladnie sie prezentuje :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Czacha » 19 kwi 2008, 15:48

Oczywiście wstawię zdjęcia do stosownego tematu w dziale Nasze Mazdy :)

Mam jeszcze takie ogólne pytanie do posiadaczy świateł dziennych – kiedy z nich korzystacie? Przed wprowadzeniem obowiązku jazdy cały rok na światłach, mimo wszystko włączałem je dość często. Podczas każdych opadów deszczu, lekkiej mgły czy nawet bardziej pochmurnego dnia. Jednak teraz w większości tych przypadków będzie to chyba zbędne, bo światła dzienne w zupełności wystarczą. W przepisach jest napisane, że podczas normalnej przejrzystości powietrza można używać mijania lub dzienne a w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza mijania lub przeciwmgielne. Tylko co dokładnie kryje się pod pojęciem zmniejszona przejrzystość powietrza? Jeżeli można w tych warunkach jeździć na przeciwmgielnych, to chyba jest to już dość porządna mgła... A co z opadami deszczu? Przy mokrej nawierzchni przeciwmgielne bardzo pięknie oślepiają innych, mijania zresztą też, dzienne byłyby idealne, bo przecież raczej nie musimy sobie oświetlać drogi, tym bardziej, że światło i tak ginie w mokrej nawierzchni.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez grigor121 » 19 kwi 2008, 19:47

Dry napisał(a):No i nie trzeba pamietac zeby wlączać swiatla


W przypadku bg trudno zapomnieć o światłach.
Jak widzę, że otworzyłem oczka w maździe to mam pewność że światła są włączone, w innych autach brakuje mi tej pewności.

Takie dziwnie przyzwyczajenie.
WRC – Warcy Rycy Cescy

Galant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 00:50
Posty: 92
Skąd: Nowa Sól

Postprzez Czacha » 20 kwi 2008, 00:56

No ja co jakiś czas odruchowo zerkam na położenie włącznika świateł. Gdy ktoś stoi przede mną to w miarę możliwości "przeglądam się" w jego aucie i wyłapuję ewentualne braki w oświetleniu :) Takie małe zboczenie :P Bardzo nie lubię jak coś mi nie świeci – nawet żaróweczka podświetlenia tablicy rejestracyjnej :P
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Toner » 12 cze 2008, 17:40

Czacha, napisz gdzie zamieściłeś fotki ze swoimi dziennymi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez Mirek » 13 cze 2008, 18:07

Czacha napisał(a):Mam jeszcze takie ogólne pytanie do posiadaczy świateł dziennych – kiedy z nich korzystacie? ... Tylko co dokładnie kryje się pod pojęciem zmniejszona przejrzystość powietrza? Jeżeli można w tych warunkach jeździć na przeciwmgielnych, to chyba jest to już dość porządna mgła... A co z opadami deszczu? Przy mokrej nawierzchni przeciwmgielne bardzo pięknie oślepiają innych, mijania zresztą też, dzienne byłyby idealne, bo przecież raczej nie musimy sobie oświetlać drogi, tym bardziej, że światło i tak ginie w mokrej nawierzchni.


Powiem tak trochę obrazowo, ja jeżdżę na dziennych w czasie gdy przed sobą zapalając światła mijania nie widzę strumienia światła. Na deszczu również chyba że faktycznie wali deszczem tak że widoczność się znacznie pogarsza. Zdarzało mi się przejeżdżać obok ustawionych na poboczu radiowozów i jak do tej pory nigdy mnie nie zatrzymali ze względu na światła, więc chyba jest ok ;) na mgle oczywiście nie. Tak samo w nocy, bo oślepiają strasznie, miałem okazję obserwować 'z drugiej strony' ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Toner » 13 cze 2008, 19:08

A ja właśnie dziś miałem kontrolę drogową wymierzoną właśnie w moje światła do jazdy dziennej. Pan Policjant czepiał się dosłownie wszystkiego. Najpierw klękał przed samochodem i doszukiwał się czy aby posiadają homologację i literki RL. Gdy to znalazł po dłuższej chwili sprawdzał czy połączenie elektryczne jest prawidłowe. Gdy pokazałem mu, że otwarcie wiatrołapów i tym samym zaświecenie świateł mijania powoduje wyłączenie dziennych, stwiedził, że musi sprawdzić co w rozporządzeniu jest na temat odległości w jakich powinny być zamontowane. (Tak się składa, że fabryczne otwory w 323F BG odpowiadają naszym przepisom). Zacytowałem Panu Władzy liczby podane w Rozporządzeniu i już nie szukał tylko wyciągnął z radiowozu miarkę, (apropo's, dlaczego te pojazdy nazywane są radiowozami..., przecież teraz w wielu autach np CB jest :D ) i zaczął mierzyć. Nie miał się do czego przyczepić to przyczepił się do barwy światła!!! Wg niego barwa biała zimna tak jak w xenonach to barwa niebieska. I dostałem pouczenie, że mam wymienić żarówki w światłach dziennych na normalne, czyli idące widmem w kierunku żółtego. I wyobraźcie sobie, że Pan Policjant nie miał jeszcze 40tki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez jacobs » 13 cze 2008, 19:20

Toner napisał(a):I dostałem pouczenie, że mam wymienić żarówki w światłach dziennych na normalne, czyli idące widmem w kierunku żółtego. I wyobraźcie sobie, że Pan Policjant nie miał jeszcze 40tki.

a żarówki miałeś takie jak były w orginale? Jeśli tak to mają homologację i nic nie mógł ci zrobić.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Toner » 13 cze 2008, 19:32

Żarówki mam LEDowe o barwie białej o mocy odpowiadającej 21W. LEDy mają to do siebie, że świecą inaczej niż zwykłe z żarnikiem wolframowym. W wiatrołapach mam założone H4 imitujące światło xenonowe, czyli białe idące w kierunku niebieskiego i jakoś do tego się nie czepił, a i jedne i drugi świecą tą samą barwą.

Pozatym tak mi się wydaje, że homologacja dotyczy samego reflektora, czyli odbłyśnika i szkła. Żarówka dostarczona razem z reflektorem przecież kiedyś się spali i musimy ją zastąpić inną. Ani na obudowie reflektora, ani na pudełku od reflektora nie ma informacji jaka ma to być żarówka. Wiadomo, że ma świecić na biało i ma mieć moc 21W. No i musi pasować w gniazdo...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez jacobs » 13 cze 2008, 19:45

Toner napisał(a):Żarówki mam LEDowe o barwie białej o mocy odpowiadającej 21W.

Czyli mógł się przyczepić ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Toner » 13 cze 2008, 19:51

Teoretycznie może się przyczepić do każdego auta wyposażonego w ksenony, podróbki ksenonów i tym podobne. Najlepiej pewnie żeby światła miały taką barwę jak w starych maluchach wyposażonych w prądnicę <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez Czacha » 13 cze 2008, 23:02

Toner napisał(a):Czacha, napisz gdzie zamieściłeś fotki ze swoimi dziennymi.

Może prościej będzie jak tu wkleję linki ;)

Obrazek

Małe porównanie ze światłami mijania:

Obrazek

Obrazek

Oraz widok z daleka:

Obrazek

Gdyby ktoś był zainteresowany to cały temat o moim autku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=44113
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Dry » 14 cze 2008, 07:44

Wyglada świetnie, brawo za profesjonalny montaz :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Cukierek » 14 cze 2008, 12:49

Czacha poszło PW odnośnie w/w świateł. :D
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Czacha » 14 cze 2008, 14:09

Cukierek napisał(a):Czacha poszło PW odnośnie w/w świateł. :D

Więc poszła i odpowiedź ;)

Dry napisał(a):Wyglada świetnie, brawo za profesjonalny montaz :)

Dzięki :) No faktycznie nie mogę na to narzekać, chyba, że patrzy się z bardzo bliska to widać, że raczej fabryka tego nie montowała ;) Raz mnie nawet jeden gościu na parkingu zatrzymał i zapytał dlaczego jeżdżę na przeciwmgielnych <lol> Przygód z policją na razie nie miałem. Homologacja oczywiście jest, właściwe odległości również, tylko światła są ustawione minimalnie na bok. Inaczej tego nie szło zrobić z uwagi na naturalną krzywiznę zderzaka. Światła dzienne świecą jednak dość szeroką wiązką i patrząc na nie z przodu widzimy strumień świetlny z obu lamp, jak na powyższym zdjęciu, które zostało robione z odległości 15m. Oczywiście im dalej tym bardziej pokrywają się ich strumienie świetlne. Dodatkowo jestem lepiej widoczny z boku przez np. włączających się do ruchu. Nigdzie nie znalazłem informacji jak światła dzienne mają być ustawione, nawet w instrukcji dostarczonej przez producenta. Nie ma też żadnej regulacji, jedynie tak, jak sobie je przykręcisz :] W razie czego będę dyskutował :]
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Toner » 14 cze 2008, 15:06

Ja mam światła dzienne od tego samego producenta. Założyłem je jakiś tydzień temu. Jak pisałem wcześniej już miałem kontrole drogową właśnie spowodowaną światłami. Nie ma też dnia, żeby jakiś kierowca jadący z przeciwka nie mrugał mi żebym włączył mijania <glupek2> Za to Policjant nie dyskutował ze mną na temat, że nie wolno na dziennych jak to kiedyś jeden uczony z którejś komendy wojewódzkiej się wypowiadał, że nowelizacja ustawy zakłada jazdę tylko na mijania. Na dniach wrzucę kilka fotek, a wybaczcie moją ignorancję, nie wiem gdzie zamieścić fotki, żeby potem dać tu link...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez Dry » 14 cze 2008, 19:44

ja np. mam lapmki helli od ponad pol roku i doslownie moze dwa razy ktos mi mrugal z naprzeciwka :) Lampki naprawde b. dobrze swieca, a z daleka jestem widoczny swietnie – az nie przypuszczlalem tak dobrze to 'działa'.

Przez policje jak bylem zatrzymany to nawet o nie nie spytal :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Toner » 14 cze 2008, 23:28

moze Hella to nie Wesman...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 22:56
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Auto: 323F BG 1.6 16v

Postprzez Czacha » 15 cze 2008, 15:06

Ja pozwolę sobie wysunąć tezę, że światła dzienne Wesem są lepiej widoczne niż Hella. Nie ma nic z niczego – skoro Wesem ma żarówki 21W a Hella 6W, to siłą rzeczy Wesem musi mocniej świecić. Oba typy lamp posiadają oczywiście homologację, tylko światła niemieckiego producenta spełniają minimalne wymagania jasności, a polskiego maksymalne, lub w każdym razie blisko tych granic.
Jeszcze nikt mi nie mrugał, że mam włączyć światła. Za to ja lubię teraz migać długimi i mówić w ten sposób innym:
"Włącz światła! A ja nie muszę :D "
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323