Jakie spalanie gazu? Wasze opinie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Karwoś » 24 kwi 2008, 21:18

u mnie 2.3 i 15.5 to norma przy takiej jeździe dość dynamicznej – ale jak bym do dechy cały czas wciskał to i 18 mogło by pociągnąć.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez kubi2410 » 25 kwi 2008, 09:53

Mój 1.3 16V 96rok pali na sekwencji 9,5l czy to jest normalne spalanie nie powinno być koło 8l jak ktoś ma silniczek ten na sekwencji niech pisze ile mu pali. I jeszcze inna sprawa najdziwniejsza nieważne czy jeżdżę w trasie czy po mieście ostro czy spokojnie on zawsze pali 9,5l + to już chyba na pewno nie jest normalne nie powinno być większego zróżnicowania? (wtryskiwacze waltek rail type 30, a gaz firmy AG auto gaz centrum komputer zenit reszta tomasetto)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez m323m » 12 maja 2008, 22:42

alf28 napisał(a):
Karwoś napisał(a):Dokładnie – mam butlę 42litry niby – wchodziło zawsze 36,5- 37,5.
u mnie też około37,5
Karwoś napisał(a): Pod Elblągiem załadował 46,5 a dzisiaj na Statoil 45,5 – za każdym razem na Statoil wchodzi powyżej 42,5 – jak to jest że tak jest
tak się okrada ludzi którzy tankują po 10-30pln .często tankuje pusty zbiornik do pełna a o wnioskach pisze tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= .a tłumaczenieże pompa mocniejsza to bajki <killer> bo to zawór przy butli decyduje ile litrów pozwoli wpuścić do zbiornika.

i tu kolego się mylisz bo właśnie piszę prace magisterską na temat paliw ciśnień i td, i praw fizyki nie da się oszukać , powietrza do zbiornika stalowego 20l , może wejść 20l ale może i tez wejść 30l ,tylko pod większym ciśnieniem, z gazem jest tak samo ,gaz się spręża, z benzynom tak już sie nie da, a z wodą tym bardziej, dlatego czasami na stacjach gazowych , tak się zdarza ze ktoś ma zbiornik 32 litry ,a wejdzie 37litrów ale wtedy przeważnie nie odbija zawór w butli , a czym mocniejsza pompa tym więcej tego gazu wtłoczy, w upalne dni nie jest to zdrowe, bo można doprowadzić do rozszczelnienia instalacji, bo 1 stopień cencjusza=7 barom ciśnienia więcej w zbiorniku, dzisiejsze zbiorniki wytrzymują ok 140 bar ciśnienia , i po to jest ten nieszczęsny zawór który się często zacina, lub odbija kiedy sie zachce, zeby tworzyć wolną przestrzeń by dać miejsce na rozprężenie przy zmianach temperatury, pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez alf28 » 13 maja 2008, 09:23

m323m napisał(a):i tu kolego się mylisz bo właśnie piszę prace magisterską na temat paliw ciśnień i td, i praw fizyki nie da się oszukać , powietrza do zbiornika stalowego 20l , może wejść 20l ale może i tez wejść 30l ,tylko pod większym ciśnieniem, z gazem jest tak samo ,gaz się spręża, z benzynom tak już sie nie da, a z wodą tym bardziej, dlatego czasami na stacjach gazowych , tak się zdarza ze ktoś ma zbiornik 32 litry ,a wejdzie 37litrów ale wtedy przeważnie nie odbija zawór w butli , a czym mocniejsza pompa tym więcej tego gazu wtłoczy
no... niezła teoria,tylko wytłumacz mi jeszcze;co się stało z kilometrami, które powinienem przejechać na tych dodatkowych litrach.bo szacunkowo powinienem zrobić około 50km więcej :D
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez m323m » 15 maja 2008, 10:07

a jeśli chodzi o mniejszą ilość kilometrów to masz racje, zdarzają się stacje na których oszukują na litrach , ale ja akurat piszę o przypadku kolegi któremu weszło więcej ale więcej tez na tym gazie przejechał,ja miałem gaz w zasadzie we wszystkich autach ,i jeszcze nie zdarzyło mi się żeby w litrach się nie zgadzało a tankuje po rożnych stacjach, z jakością gazu jednak bywało inaczej,najwięcej gazu wchodzi przeważnie jak tankuje wieczorami , a najmniej jak tankuje w gorące dni,jeśli zapytasz kierowcę z cysterny , to każdy pojętny ci powie ze litr gazu lirowi nie zawsze jest równy , to zależy od temperatury otoczenia, tak w ogóle to gaz mierzymy w decymetrach sześciennych oczywiście przy określonej temperaturze'',gaz'' powtarzam to każdemu, ze jest ciężkim tematem do ugryzienia i do udowodnienia oszustwa
pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez Karwoś » 15 maja 2008, 21:34

Ale jak to jest z gazem który znajduje się już w stanie płynnym w butli – czy propan butan w stanie płynnym też można jeszcze bardziej sprężyć?? – załóżmy że mamy litr propan – butanu w stanie płynnym – czy pod 2x większym ciśnieniem z 1 litra zrobi się mniej ?? – czy przypadkiem w stanie płynnym nie na się już zbyt mocno sprężać – tak jak to jest z parą wodną – można ją sprężać i rozprężać – ale już wody to raczej się nie spręży mocniej niż jest. Ale to tylko takie pytanie a nie stwierdzenie – bo na tym to się akurat nie znam
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez ram » 18 maja 2008, 21:21

m323m napisał(a):tak w ogóle to gaz mierzymy w decymetrach sześciennych

A czemu nie w metrach sześciennych, kolego fizyku. To przecież podstawowa jednostaka objetości? A litr to potoczna nazwa decymetra sześciennego.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez marcin711 » 21 maja 2008, 09:25

Założyłem "zavoli " i niestety kicha – szarpie w okolicach 2500 obrotów i widzę że panowie nie bardzo wiedzą co z tym zrobić ( jeżdziliśmy z laptopem , ale nic to nie dało )
Jeśli ktoś zna dobry warsztat w Lublinie to poproszę o namiary – ja zakładałem na ul. firlejowskiej i jak widać na razie nie polecam.
pozdrawiam Marcin

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez daniel_w » 21 maja 2008, 14:21

marcin711 napisał(a):Jeśli ktoś zna dobry warsztat w Lublinie to poproszę o namiary



Solar-car na lotniczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez Bobo » 24 maja 2008, 09:57

Panowie ja mam sekwencję w swojej madzi 626 z silnikiem 2.5V6. w miescie pali 14-16 poza miastem 10-11 pytania????? A bajki o nizszym spalaniu mozna miedzy bajki wlozyc!!! hahaha
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 12:32
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.5V6

Postprzez Hazu » 24 maja 2008, 10:31

marcin711 napisał(a):Założyłem "zavoli " i niestety kicha – szarpie w okolicach 2500 obrotów i widzę że panowie nie bardzo wiedzą co z tym zrobić ( jeżdziliśmy z laptopem , ale nic to nie dało )


W tym silniku są tzw. dotryski nie wszystkie sterowniki obsługują ten system wtrysku

większość gazowników nie ma bladego pojęcia o sytemach wtryku paliwa w samochodach.

Polski stag 300 obsługuje prawidłowo ale tylko z nowym softem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Janek B. » 25 maja 2008, 19:57

waldii napisał(a):A moj pali ok.8,5 w miescie.Musisz pobawic sie nastawami.Mi tez na poczatku palila 11 ale kilka dni jazdy z laptopem i miliard zmian w ustawieniach dalo taki efekt.Moze to tez fakt,ze mam komputer sterujacy polski DIEGO(ponoc najlepszy)Po zmianie ustawien kopa ma jak na PB(sprawdzane na 400m)a na hamowni na LPG wyszlo 95PS a fabrycznie ma niby 90.Ale moze przyczyna tkwi w silniczku,bo do 94r.te same 1.8 FP mialy 115Ps i palily wiecej.Gdzies to nawet na forum bylo jakie sa roznice.Pozdro i powalcz z tym,moze cos sie uda zrobic.

Witam!
Czy mógłbyś coś bliższego napisać o nastawach z laptopem? Mam program do regulacji gazu Mistral po ustawieniu wydaje mi się że trochę za dużo pali,wczoraj jechałem na autostradzie ze stałą predkością 130km/h {tempomat} i spalił 12,5l/100km a w mieście to pali nawet do 16-tu.Początkowo jak kupiłem ten samochód to palił w mieście ok. 13,5l/100,po czym zaczęły skakać obroty,wyczyściłem przepustnicę zmieniłem nastawienie śrubką wolnych obrotów z obrotami jest OK ale zużycie wzrosło i nie wiem co podregulować żeby spadło ,według programu powinno być dobrze a nie jest.Byłbym wdzięczny za pomoc.Sinik mam 2,0l z2001r o mocy 116KM,instalacja gazowa Autronic EasyJet. Janek B.
Janek B.
 

Postprzez MadziaForever » 8 cze 2008, 23:12

Moja hybryda FS + komputer wtrysku, kolektor od FP wkońcu się opamiętała (BLOS) i na trasie zchodzi poniżej 9l LPG, wcześniej 11-12l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Gib » 9 cze 2008, 09:50

normalnie 11,5 plus wacha, przy ostrym pałowaniu i wyłącznie krótkie odcinki wyszło na ostatnim zbiorniku...13,5 :D
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez marcin711 » 11 cze 2008, 09:57

Wiecie może, czy jak komputer obsługuje mikrowtryski to jest jakaś opcja w sofcie? Bo facet mi "zwiększa czułość wtryskiwaczy na sygnały z komputera benzyny" i bardzo mało to pomaga.
może zmienić komputer ? warsztat?

dzięki
pozdrawiam Marcin

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez Lukano » 11 cze 2008, 10:11

Może wtryskiwacze są za wolne i nie wyrabiają ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marcin711 » 11 cze 2008, 11:50

problem jest przy 2400-2600 obrotów – niżej i wyżej jest wszystko OK.
pozdrawiam Marcin

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez DeadlY » 17 cze 2008, 13:19

Karwoś napisał(a):Ale jak to jest z gazem który znajduje się już w stanie płynnym w butli – czy propan butan w stanie płynnym też można jeszcze bardziej sprężyć?? – załóżmy że mamy litr propan – butanu w stanie płynnym – czy pod 2x większym ciśnieniem z 1 litra zrobi się mniej ?? – czy przypadkiem w stanie płynnym nie na się już zbyt mocno sprężać – tak jak to jest z parą wodną – można ją sprężać i rozprężać – ale już wody to raczej się nie spręży mocniej niż jest. Ale to tylko takie pytanie a nie stwierdzenie – bo na tym to się akurat nie znam

dokladnie sam tam kolega m323m pisal ze benzyny sie nie sprezy bo jest ciecza, tylko gaz, ale wlasnie w zbiornikach jest gaz w stanie cieklym czyli jest ciecza a ciecze sie nie sprezaja i jak to z tym tankowaniem? jezdze pare km na gazie i nie zdazylo mi sie zatankowac wiecej i wiecej przejechac. zalewaja mi wiecej litrow i jezdze tyle samo albo mniej. ogolnie prawie na zadnej stacji nie ma dobrego gazu i na wielu oszukuja. jesli chodzi o benzyne czy rope to na kazdej oszukuja – dystrybutory maja tolerancje, zrobiono badania i na zadnej stacji dystrybutory nie "mylily" sie na korzysc klienta tylko na jego niekorzysc wszystko w granicach tolerancji. sa to setne czesci dla nas nieodczuwalne ale w skali stacji na pewno odczuwalne i to sporo. z gazem jest zapewne podobnie, nie dosc ze jest kiepskiej jakosci (kazdy gazownik powie ze w tym kraju tak jest). to jeszcze nas żenia
i tak qurfaaa caaale zycie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez loockas » 17 cze 2008, 13:51

Wyszło mi ok 9.5-10l/100km w trybie miejskim :) Jestem usatysfakcjonowany. Silnik 1.6 16V. Benzyny palił w tym trybie ok 9l/100km.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Al » 20 cze 2008, 14:12

kubi2410 napisał(a):Mój 1.3 16V 96rok pali na sekwencji 9,5l czy to jest normalne spalanie nie powinno być koło 8l

Mi paliła podobnie kiedy jeździłem na LPG (co prawda II gen.) cały czas było 9-10l miasto 70%/trasa 30% Sporadycznie udawało się zejśc na trasie poniżej 9l.
Fides et Ratio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 18:53
Posty: 93
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG