CHIP Tuning – DIESEL
Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć...
xANDY, a co powiesz na wszystkie nowe diesle z pdf-em czy jak tam inaczej zwą fap-em
Nikt w nowym samochodzie nie wyrzuci filtra cząstek stałych.
Po pierwsze są to przeważnie nowe samochody, a jak już są nowe to są przeważnie na gwarancji 2 lub 3 lata w chwili obecnej.
Po drugie nie znam wiele osób wykorzystujących samochody do codziennej jazdy aby zrezygnowały z braku "Batorego" za sobą podczas startu ze świateł...
Oczywiście pozostaje kwestia ochrony środowiska itp., ale przeważnie jest to już wynikiem czynników tych powyżej...
Kiedyś tak było , 3-4 lata temu jak weszły filtry cząstek stałych to był problem dla tunerów, ale nie teraz... oczywiście dla tych którzy wiedzą co robią.
Ale w Mazdach z dpf-em jest inny problem. nieprogramowalny komputer przez gniazdo diagnostyczne.
Zupełnie inaczej jest ( np. w takiej Hondzie 2.2 diesel) gdzie całe przeprogramowanie trwa 30 min i mamy ok. 170 KM, wiem z doświadczenia...)
W mazdzie, jak większość już wie, jest sterownik Denso (made in japan) jak do tej pory możliwy do zmodyfikowania po wymontowaniu puszki komputera, zdjęciu pokrywy i ... wlutowaniu własnej kości ...)
I teraz pytanie do posiadaczy takich aut na gwarancji. Kto się zdecyduje na coś takiego w samochodzie na gwarancji ? A jak się coś przysłowiowo "wysra" to jak zaczną sprawdzać, to czy przypadkiem nie będzie po gwarancji ?
Dowiadywałem się u kilku osób zajmującym się tym powiedzmy profesjonalnie i ... odradzali, właśnie ze względu na gwarancję... Po gwarancji oczywiście nie ma żadnych przeszkód bo wiedzą co robią... ale...
Dlaczego to piszę?
Dlatego , że sam przeszedłem drogę modyfikacji mazdy 6 143 KM z pdf.
Oczywiście myślałem tylko i wyłącznie o modyfikacji programu ECU, nigdy w życiu BOX
Ale długo nie wytrzymałem i założyłem właśnie BOX-a tak dla sprawdzenia... pomyślałem jak mi nie będzie pasował to prosto wrócę do oryginału.
Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...
Jak to określił kolega , jako pasażer siedzący z boku, silnik jakby był cichszy i jego praca jakby była miększa (zbliżony do pracy silnika benzynowego)... to tylko odczucia.
A teraz konkrety: spalanie to samo, właściwie ani więcej ani mniej, czyli miasto Warszawa w korkach ok. 9 l/100, ale jazda inna, dająca więcej przyjemności.
Zero dymu, ale to już stwierdziłem na hamowni, i to mi się podoba, bo właściwie nie widać czy to diesel czy benzyna.
Nie będę tutaj na razie nikogo przekonywał do takiego rozwiązania, bo jeszcze niewiele przejechałem od modyfikacji ok. 2000 km, ale na razie chyba wszytko na +.
Z publikacją wykresu też zaczekam chyba do sprawdzenia na jeszcze innej hamowni.
Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu. Tych z allegro raczej nie brałem pod uwagę.
Pozdrawiam
- Od: 5 kwi 2008, 20:57
- Posty: 26
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6
Piterx napisał(a):powerbox to zło......
jak widzę kolega nie do końca zna temat
ES6 napisał(a):Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu
i wszystko jasne
Pozdrawiam.
Riki napisał(a):ES6 napisał(a):Dla zainteresowanych mowa jest o Boxie cyfrowym V-techu
i wszystko jasnedobry wybór.... gdzie zakładałeś?
Pozdrawiam.
Zakładałem najbliżej chyba jak miałem, na Młodnickiej w tzw. Kreator Mocy
patrz www.vtech.pl i przedstawiciele...
Założyli, zmierzyli, skasowali i pożyczyli szerokiej drogi...
Generalnie oni sami twierdzą (dobrze , że nie są w tym odosobnieni...
Pozdrawiam
- Od: 5 kwi 2008, 20:57
- Posty: 26
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6
moze tak nieco z innej beczki wyjade ale tez mysle o zwiekszeniu mocy – aczkolwiek najpierw zanim cokolwiek zrobie chcialem dobrze sprawdzic silnik...
mam na mysli turbinke, wtryski, wyregulowac zawory itd... gdzie to mozna zrobic – zrobic dobrze bo "zlotych" raczek nie brakuje... ale wole jechac do kogos co robil juz zaworki i inne rzeczy na tych silnikach.... znacie kogos w poludniowo zachdniej cwiartce polski?
jesli sie orientujecie to ile mniej wiecej kosztuje regulacja zaworow?
pozniej chce wpasc na hamownie i zobaczyc jak tam wyglada wszystko przed modyfikacjami – silnik "na zegarze" ma przejechane 201 tys km, wyglada na to ze to prawda po wymianie rozrzadu data wewnatrz pokrywy zgadzala sie z papierami /mechanik w niemczech ktory zmienial tam umiescil date wymiany jak rozniez na oslonie/. ale jestem 2 wlascicielem i nigdy nic nie wiadomo, nakrecilem za 1,5 roku prawie 60 000 km i jedyne co zrobilem to wymienilem pompe i rozrzad... zlych objawow nie ma poza tym ze wydaje mi sie ze silnik nieco glosno chodzi a nie mam porownania z inna taka jednostka aby sie przekonac
stan oleju 10W40 Magnatec Castrol'a od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa okolo 1-2 mm a jezdze szybko i z obciazeniem /przyczepy/
myslalem o box-ie- wziac na testy – jak sie nie spodoba to oddac ale juz sam nie wiem bo opinie sa podzielone
mam na mysli turbinke, wtryski, wyregulowac zawory itd... gdzie to mozna zrobic – zrobic dobrze bo "zlotych" raczek nie brakuje... ale wole jechac do kogos co robil juz zaworki i inne rzeczy na tych silnikach.... znacie kogos w poludniowo zachdniej cwiartce polski?
jesli sie orientujecie to ile mniej wiecej kosztuje regulacja zaworow?
pozniej chce wpasc na hamownie i zobaczyc jak tam wyglada wszystko przed modyfikacjami – silnik "na zegarze" ma przejechane 201 tys km, wyglada na to ze to prawda po wymianie rozrzadu data wewnatrz pokrywy zgadzala sie z papierami /mechanik w niemczech ktory zmienial tam umiescil date wymiany jak rozniez na oslonie/. ale jestem 2 wlascicielem i nigdy nic nie wiadomo, nakrecilem za 1,5 roku prawie 60 000 km i jedyne co zrobilem to wymienilem pompe i rozrzad... zlych objawow nie ma poza tym ze wydaje mi sie ze silnik nieco glosno chodzi a nie mam porownania z inna taka jednostka aby sie przekonac
stan oleju 10W40 Magnatec Castrol'a od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa okolo 1-2 mm a jezdze szybko i z obciazeniem /przyczepy/
myslalem o box-ie- wziac na testy – jak sie nie spodoba to oddac ale juz sam nie wiem bo opinie sa podzielone
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia 
Riki napisał(a):Polecamy.... oczko
Ten vtech? Mam nadzieję, że w Łodzi jest jakaś przyzwoita firma która to zakłada, bo mi się nie uśmiecha do Krakowa jechać.
Piterx napisał(a):Powerbox-a polecasz?pytajnikpytajnik jeleń killer powerbox to zło......
Ja mam gwarancję i nie bardzo chciałbym ją stracić przez modyfikację kompa. Pozostaje mi jedynie Powerbox. A zresztą z moją mocą nominalną, po modyfikacji będę miał niewiele mniej niż TY

xANDy napisał(a):Jakiekolwiek "dłubanie" w silniku z DPFem jest problematyczne... szkoda, że nie idzie tego badziewia wyciąć... ysz
Ponoć można to badziewie wyciąć, ale nie chce tego robić na gwarancji. Jak się skończy to będzie pierwsza modyfikacja jakiej poddam mój samochód.
ES6 napisał(a):Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...
No i właśnie ot by mi chodziło.

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Generalnie oni sami twierdzą (dobrze , że nie są w tym odosobnieni... ), że "właściwie" modyfikacja programu ECU jest zawsze lepsza, ale jak się nie da to wybór należy do właściciela auta...
cos mowiłeś??? kol@Riki...
Mazda 6
ES6 napisał(a):Zakładałem najbliżej chyba jak miałem, na Młodnickiej w tzw. Kreator Mocy zeby
czyli tak jak myślałem
Summit napisał(a):Ten vtech? Mam nadzieję, że w Łodzi jest jakaś przyzwoita firma która to zakłada
Tak, w Łodzi masz ich trzech przedstawicieli..
Piterx napisał(a):cos mowiłeśpytajnik? kol@Riki...
j/w kolego Piterx...
W życiu na BOXie nie wyszjdzie 169KM
pojedz na hamownie do masterslko nie mów że masz boxa – tylko po prostu zmierz
metry pewnie z 155KM i 360Nm będzie ostatnio taką mazde na boxie objechałem za każdym razem i też miał niby cos pod 170KM i 380Nm i też na BOXie.... ja teraz na programie zimowym smigam ok 155KM/330Nm...i ojeżdzam taką mazde...zobaczymy co będzie na letnim...165/350Nm...
Nie mówie że na 100% ten box jest aż tak lipny ale...jest....pomyśl sam 2.2iCTDI w Hondzie po chipie ma 170-180KM – takiej hondy już nie objade...

pojedz na hamownie do masterslko nie mów że masz boxa – tylko po prostu zmierz
Nie mówie że na 100% ten box jest aż tak lipny ale...jest....pomyśl sam 2.2iCTDI w Hondzie po chipie ma 170-180KM – takiej hondy już nie objade...
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
hehe jedzcie na hamownie i sprawdzicie
jedno mitsubishi tez miało boxa za 4k....
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... mitsubishi
boxy to badziewie
parametry 155/360 podałem przykładowo
jedno mitsubishi tez miało boxa za 4k....
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... mitsubishi
boxy to badziewie
parametry 155/360 podałem przykładowo
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
Zidik napisał(a):To sobie pogadaliście, fajnie... Jakie wnioski? Pytałem co można zastosować w Maździe a tu klient od Skody się wypowiada.
w tym temacie masz kilka ciekawych adresow – podzwon i popytaj. mysle ze jeszcze nikt tego nie robil w nowej 6.
a co do skody to inna para kaloszy – tam prograamy zmieniaja wszyscy – wystarczy kawalek" laptoka" a
w mazdzie jeszcze trzeba wiedziec co-nieco
kmink napisał(a):2.2iCTDI w Hondzie po chipie ma 170-180KM
a to juz zupelnie inna bajka... super silniczek, pelen odpal (civic – mialem okazje sie przejechac po programie) i wyglad do pupy. accord – jak dla mnie troszke za drogi...
ps
ja po swoich modach zrobilem 40kkm i z moich obserwacji wynika ze mniej pali i szybszej jezdzie – srednio 5,43...(na jednym baku: lwow-jaworzno-pulawy-lowicz)
Zidik napisał(a):Witam
Czy ktoś już próbował "podkręcać" MOC w nowej 6 ? jeśki tak to w jaki system zainwestować? BOX? Czy może coś innego? Szukam rozwiązania dla 20% przyrostu mocy max, nie więcej.
No właśnie, mnie też zastanawia jak to będzie z nową 6. W oczekiwaniu na swojego Dynamic'a próbowałem wyszperać coś w necie ale z mizernym skutkiem. W związku z tym mam prośbę do forumowiczów, jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat niech się podzieli.
Jeśli o mnie chodzi to do tej pory jeździłem Leonem 1.9 TDI 110KM i mam obawy, czy w nowej 6 nie będzie mi brakowało mocy.
-
pdebala
ES6 napisał(a):Efekty: oczywiście są i na papierze i w rzeczywistości. Na papierze to 169 KM i 388 Nm. A w rzeczywistości to trochę więcej samochodów pozostających z tyłu...
Tzn. że za 1,5 tys. zł dostałeś +16KM i +8Nm?.... Coś cienko to wygląda. Chyba że potwierdziłaby się moja teoria że fabryczne 360Nm i 143KM to są tylko w katalogu.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Grzyby napisał(a):a nie 330Nm?
Taką wartość znalazłem dla nowej M6
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=49
Nowa M6 jest słabsza. I to dużo słabsza.

- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje