Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez radekbialy » 9 cze 2008, 20:00

o peknieciach czytalem. tylko czy az takie złuzycie nie jest za duze.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 9 cze 2008, 23:35

radekbialy napisał(a): zrobilem jakies 800km normalnej jazdy kolo domu srawdzam olej a tam znowu z 4setek brakuje

Tzn. ze po przejechaniu 9600km zostalby Ci tylko olej w filtrze oleju, przy spokojnej jezdzie
xANDy napisał(a):Oficjalna norma jest do 1L/1000km
a przy ostrzejszej 4800km
Sprawdz
1. filtr powietrza
2. sciag weza gumowego z odmy silnika i zobacz czy z niej nie pljue Ci olejem
3. jesli 1 i 2 bedzie ok zobacz do intercoolera ile tam jest oleju bedziesz mial wtedy jakis poglad na stan turbiny
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez radekbialy » 10 cze 2008, 16:43

maxkls napisał(a):2. sciag weza gumowego z odmy silnika i zobacz czy z niej nie pljue Ci olejem

sciagnac i odpalic czy tylko zodaczyc czy jest tam olej. i jeszcze który to waz bedzie.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 10 cze 2008, 16:57

Odkrec oslone plastikowa silnika , naprzeciwko ciebie nad turbina bedzie waz gumowy, ktory jes zalozony na krociec wychodzacy z pokrywy zaworow Polaczony jest ze ssaniem turbiny Kleszczami zssun opaske samozaciskowa i wyciag weza. Odpal samochod i obserwuj co sie dzieje mozesz podlozyc kartke papieru i bedziesz widzial czy wylatuja spaliny czy spaliny razem z olejem. Na wylaczonym silniku nic nie zobaczysz
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez otiks » 10 cze 2008, 17:17

W mojej relacji z regulacji luzów są dokłądne zdjęcia tego elementu i jak się do tego dobrać
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez radekbialy » 10 cze 2008, 20:21

wiec sprawdziłem filtr powietrza czysty. z odmy tylko spaliny ida bez zadnego oleju nawet po dodaniu gazu. Ale za to cały IC ocieka olejem leci chyba z górnego weza na łaczeniu i cieknie po całym do dołu na ziemie nie kapie bo wydaje mi sie ze miesza sie z kurzem piachem i zostaje pod osłona. Mam fotki tylko nie wiem czy dam rade wstawic. ps. instrukcje czytałem. I co o tym myslicie??????
Obrazek
Ostatnio edytowano 10 cze 2008, 21:37 przez radekbialy, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 10 cze 2008, 20:45

Jaki jest przebieg tego silnika?
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez radekbialy » 10 cze 2008, 20:50

109tys raczej autentyczny
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Pawnik » 10 cze 2008, 22:03

A przy okazji – jak z odmy pluje olejem co to oznacza???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 10 cze 2008, 22:54

Wszystkie ubytki ktore wystepuja sa od wyeksploatowanej turbiny , wiem ze w silniku 136 HP juz po 120 tysiaczkach moze sie delikatnie pojawic olej w intercoolerze czego nie ma jeszcze w 121 HP – ciekawe ..... Ja juz wymienilem turbinke a swoja musze oddac do regeneracji ( bedzie na wymiane dla klienta , juz pokazuja sie szostki gdzie olej wrecz kapie z pod lewego kola )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radekbialy » 10 cze 2008, 23:07

Jaksa napisał(a):Wszystkie ubytki ktore wystepuja sa od wyeksploatowanej turbiny

czyli co to turbina do remontu.Jak mozesz Jaksa napisz ile by to kosztowało. bo pewnie sie do ciebie zgłosze.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Jaksa » 10 cze 2008, 23:21

Wszystko zalezy co w niej padło , koszt regeneracji ( takiej totalnie złachanej to 2300 zł dostajesz nowke sztuke ) uzywane chodzą od 1200 do 2000 zł wszystko zalezy od przebiegu /firmy ktora sprzedaje . W sumie nie jest to az taki wydatek ( w porównaniu do nowych wtrysków – 8300 zł <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radekbialy » 11 cze 2008, 15:25

jak mam kupic uzywke to tez nie wiadomo ile pochodzi wiec raczej wole naprawic. Jaksa a jeszcze czas naprawy i koszt twojej robocizny.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez wwy » 25 cze 2008, 21:00

Sebal, czy jesteś już po wymianie oleju na Dexelię?
Ciekawy jestem, czy po przejściu z Castrola ustało pobieranie oleju przez turbinkę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Jaksa » 25 cze 2008, 21:55

radekbialy napisał(a):Jaksa a jeszcze czas naprawy
Oddałem dzisiaj do regeneracji , jutro będe wiedzial ile i na kiedy zrobią .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebal » 25 cze 2008, 22:05

Zmieniłem olej na Elf Evolution SXR 5W-30 (mam nadzieje że sie nie pomyliłem w oznaczeniach bo pisze z pamięci). Na pewno przestał puszczać duże dymki z rury. silnik moim zdaniem pracuje bardziej kulturalnie i nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów. Co do zużycia oleju to trudno mi coś jeszcze powiedzieć bo przejechałem dopiero na tym oleju 3 tys. km.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Pawnik » 25 cze 2008, 23:12

Sebal napisał(a):Zmieniłem olej na Elf Evolution SXR 5W-30 (mam nadzieje że sie nie pomyliłem w oznaczeniach bo pisze z pamięci). Na pewno przestał puszczać duże dymki z rury. silnik moim zdaniem pracuje bardziej kulturalnie i nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów. Co do zużycia oleju to trudno mi coś jeszcze powiedzieć bo przejechałem dopiero na tym oleju 3 tys. km.

IMHO – efekt placebo..... Puszczanie dymków i dziwne odgłosy ( cokolwiek by to znaczyło ) nie zależy od oleju, a już na pewno od magicznych właściwości Elfa Evolution :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 25 cze 2008, 23:38

Pawnik napisał(a):Puszczanie dymków
..... jest od :
Lejących zabrudzonych wtryskiwaczy , nieszczelnosci w układzie dolotowym , uszkodzonego zaworu EGR ( zatartego ) i wielu innych czynników w tym naszego paliwa , nie widziałem jeszcze szostki CiTD która nie kopci przy dawaniu w palnik ( nie wliczam aut z DPF-em ) moja tez potrafi przykapcać....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebal » 26 cze 2008, 10:40

Jeżeli chodzi o dymienie to może rzeczywiście to efekt Placebo (dymi jak każda 6 po wciśnienięciu mocniej gazu) ale jezeli chodzi o kulture pracy silnika to uwazam że jest jest lepsza ale może tez mi sie tylko wydaje :–) Na ostatnim przeglądzie nie stwierdzono żadnych niedomagań silnika więc wtryski i inne pierduły są ok no może poza malutkim przeciekiem na intercoolerze ale to podobno "normalne".
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez hilar » 26 cze 2008, 17:05

Witam.Panowie ja swoja M6 zalałem czymś takim http://allegro.pl/item382927867_olej_op ... miana.html
Polecił mi to koleś ze sklepu (ponoć z czystym sumieniem).Teraz jak czytam Wasze posty o olejach to aż mi trochę głupio.Zrobiłem na tym GM 5 tyś km. i puki co nie stwierdziłem żadnego ubytku mimo że kilka razy przegnałem mazde przez kilkanaście kilometrów z prędkością ok 200km/h.Dodam że jeszcze ani razu nie zauważyłem aby madzia wyraźnie zakopciła.Na postoju przed chwilą koleś mi ją przegazował kilkakrotnie no i nic wielkiego się nie wydobywa z rury.Mimo to zastanawiam się czy aby przypadkiem nic silnikowi się nie stanie od tego wynalazku.Ponoć ta ciecz to jakiś tak Castrol.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 18:00
Posty: 23
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6