Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Wyciągnij kierownicę maksymalnie do góry, nałóż smaru w miejscu łączenia dwóch elementów i naginaj kierownicą, dół, góra, dół aż się wchłonie, uzupełnij smar obróć kierownicę o 180 stopni i ponownie dół, góra, dół. Następnie ustaw właściwie kierownicę do jazdy i wytrzyj cały smar, żebyś później obuwia nie "usmarował".
Po takim zabiegu przestała stukać, już cały miesiąc cisza. Użyłem smaru grafitowego.
Po takim zabiegu przestała stukać, już cały miesiąc cisza. Użyłem smaru grafitowego.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Użyłem smaru grafitowego.
A ja smaru Mobilgrease Special. Zawiera on także dwusiarczek molibdenu (moli) polepszający ochronę przeciwzużyciową.(cokolwiek by to nie znaczyło...)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Witajcie. Przyznam się, że po przeczytaniu tych wszystkich wiadomości postanowiłem przesmarować kolumnę u siebie. Bo – bo te stuki doprowadzały mnie do ...... . Ale – ale żeby przesmarować "odcinek A-A" zdemontowałem zegary i nawtykałem smaru mobilgrease strzykawką z pomocą wężyka od samej góry. Popompowałem trochę kierownicą obróciłem o 180" i to samo. Szczerze powiem, że to działa. A patyków nie wysuwałem
. Dam znać
na forum jak zacznie znowu stukać. Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł , a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli 

- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
Pisałem ze nie jest tani....jak za ilosc ktorą oferuje mazda.cool_mario napisał(a): Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł
.....bo nie czytają forumcool_mario napisał(a):a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
bziko98 napisał(a):czuć czy słychać?
oczywiście że czuć ..... tak fiołkowo


- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
W serwisie mazdy stwierdzili niewielki luz na kolumnie kierownicy madzy 6 . Luz jest wyczuwalny( lekkie "pyknięcia" srobot w układzie kierowniczym itd) zwłaszcza przy jeździe na parkingu , przy ruszaniu z postoju .Czy jest to poważna usterka ? Jak długo trwa naorawa i ile orienatcyjnie wyniosą koszty regulacji ?
- Od: 31 mar 2008, 12:53
- Posty: 9
- Skąd: Tarnów
- Auto: mazda 6 , 2,0 CiTD 2005 rok,
Temat opisany we właściwym dziale – regulamin i szukajka witają
Zero usterki, wystarczy właściwe miejsca nasmarować.
Zero usterki, wystarczy właściwe miejsca nasmarować.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Miałet taki samproblem i już niemam.Smarowanko i pokłopocie,tyle że ja pojechałem z tym do Mazday i skasował mnie jedyne 15 funtów.
- Od: 5 mar 2008, 23:25
- Posty: 51
- Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,
Grześkowiak85 napisał(a):Miałet taki samproblem i już niemam.Smarowanko i pokłopocie,tyle że ja pojechałem z tym do Mazday i skasował mnie jedyne 15 funtów.
a w związku z czym to piszesz, bo nie kumam? Czytałeś posty wyżej?
peteros1 napisał(a):Czy takie smarowanie odbywa się bezpłatnie – w ramach gwarancji?
Zależy jak to zakwalifikują
Ponieważ na 99.9% nie ma tej operacji w zaleceniach producenta jako typowa czynność eksploatacyjno/utrzymaniowa, za która placisz w czasie przeglądów – pozostaje usługa gwarancyjna za free
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6