Odgłosy spod maski
Witajcie,
od kilku tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6, 2.0 Diesel 136 PS 2003 r. 145 tyś. przebiegu. Samochód jeździ bez zastrzeżeń, przyspieszenie i spalanie w normie. Ponieważ to moja pierwsza mazda i pierwszy diesel musze się z nim oswoic.
Wsłuchując się w pracę silnika słyszę jednak dwa niestandardowe (dla mnie) odgłosy: 1) przy ruszaniu i mocnym dodawaniu gazu długi ciągły dźwięk (jakbym słyszał przytłumioną syrenę policyjną) 2) również przy zmianie biegów i dodawaniu gazu czasem takie krótkie "bzzz". Czy to normalne odgłosy w tym modelu (ad. 1 myslę że to odgłos turbiny) czy może cos się dzieje złego? Może ktoś ma podobne doświadczenia z 6?
od kilku tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6, 2.0 Diesel 136 PS 2003 r. 145 tyś. przebiegu. Samochód jeździ bez zastrzeżeń, przyspieszenie i spalanie w normie. Ponieważ to moja pierwsza mazda i pierwszy diesel musze się z nim oswoic.
Wsłuchując się w pracę silnika słyszę jednak dwa niestandardowe (dla mnie) odgłosy: 1) przy ruszaniu i mocnym dodawaniu gazu długi ciągły dźwięk (jakbym słyszał przytłumioną syrenę policyjną) 2) również przy zmianie biegów i dodawaniu gazu czasem takie krótkie "bzzz". Czy to normalne odgłosy w tym modelu (ad. 1 myslę że to odgłos turbiny) czy może cos się dzieje złego? Może ktoś ma podobne doświadczenia z 6?
-
greg74
Obstawiam ze slyszysz prace turbiny,jak zasysa powietrze.Przyjemny dzwiek,ktorego ja niestety nie slysze,ale to z wlasnego wyboru. 
-
Gość
Piterx napisał(a):a jak odróznic swist od gwizdu?
ja tez nie wiem,ale panowie
greg74 napisał(a):przyspieszenie i spalanie w normie
takze nic zlego z turbinka,poprostu spelnia swoje zadanie. Mialem tak samo z poprzednimi diselkami.
-
Gość
greg74 napisał(a):2) również przy zmianie biegów i dodawaniu gazu czasem takie krótkie "bzzz".
Jesli to bzzz o ktorym piszesz wystepuje w okolicach 1900-2000 obr to calkiem normalna rzecz, wiekszosc mazd 6 diesel tak bzyczy

[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
zoltrix napisał(a):greg74 napisał(a):2) również przy zmianie biegów i dodawaniu gazu czasem takie krótkie "bzzz".
Jesli to bzzz o ktorym piszesz wystepuje w okolicach 1900-2000 obr to calkiem normalna rzecz, wiekszosc mazd 6 diesel tak bzyczy
Też to mam w okolicach 1900 obr/min – już mi nie przeszkadza
Mam jeszcze inny objaw – między 2000-3000 obrotów podczas przyspieszania miarowy stukot (słyszalny najlepiej dopiero po opuszczeniu szybek i przejeżdżania w ciasnej zabudowie) – występuje po kilku minutach od odpalenia samochodu, na zimnym nie, i trwa również kilka minut po czym znika... ma ktoś pojęcie co to może być? Zrobiłem 5 tys. km w niecałe dwa miesiące i wszystko gra więc sie nie stresuję ale może coś się komuś obiło o uszy i mi rozjaśni sprawę
Prawda , zawór EGR sie odzywa a dokładnie odbicie spalin z układu wydechowego – nic z tym nie zrobisz ....zoltrix napisał(a):Jesli to bzzz o ktorym piszesz wystepuje w okolicach 1900-2000 obr to calkiem normalna rzecz, wiekszosc mazd 6 diesel tak bzyczy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Od Ciebie kolego nic nie mam .....Dortann napisał(a):Jaksa – sprawdź PMa pliz
NormaDortann napisał(a):Ja też mam takie bzzzz właśnie w okolicach 1800-2000
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
magicadm napisał(a):Dortann napisał(a):pewnie skończę w Tworkach mając paranoję...
Ty lepiej się nie śmiej. Będziesz siedział w celi obok powtarzając w kółko, że słyszysz padające koło dwumasowe
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
Dortann napisał(a):Będziesz siedział w celi obok powtarzając w kółko, że słyszysz padające koło dwumasowe
...i jakieś głosy
PS
Żeby sie nie nudzić zaczynam i u siebie doszukiwać sie objawów zbliżającej sie awarii.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
dzieki za dobre rady. Czyli rozumiem że tym bzykaniem mam sie nie przejmowac tylko czerpac radosc z jazdy. Pozdrawiam
-
greg74
greg74 napisał(a):dzieki za dobre rady. Czyli rozumiem że tym bzykaniem mam sie nie przejmowac tylko czerpac radosc z jazdy. Pozdrawiam
Możesz nawet czerpać radość z bzykania
Dortann napisał(a):Będziesz siedział w celi obok powtarzając w kółko, że słyszysz padające koło dwumasowe



greg74 napisał(a):Czyli rozumiem że tym bzykaniem mam sie nie przejmowac
dokładnie, chyba że o inne "bzykanie" chodzi
zdzich44 napisał(a):Mam jeszcze inny objaw – między 2000-3000 obrotów podczas przyspieszania miarowy stukot (słyszalny najlepiej dopiero po opuszczeniu szybek i przejeżdżania w ciasnej zabudowie) – występuje po kilku minutach od odpalenia samochodu, na zimnym nie, i trwa również kilka minut po czym znika... ma ktoś pojęcie co to może być? Zrobiłem 5 tys. km w niecałe dwa miesiące i wszystko gra więc sie nie stresuję ale może coś się komuś obiło o uszy i mi rozjaśni sprawę
Ja miałem (i mam) podobny objaw (opisany szerzej tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41622&postdays=0&postorder=asc&start=0).
Najwyraźniej słychać to, jak na dworze jest chłodno, ale teraz jak jest ciepło też, choć w mniejszym stopniu i jakby szybciej ustaje. Przejechałem już od tamtego czasu ponad 12.000km i nic się nie dzieje. Nie jest to raczej EGR, bo miałem go (podobno) czyszczony.
Długi sugerował, że to:
i może pojadę rzeczywiście sprawdzić układ hamulcowy, bo co prawda jak trzeba to działa (ostatnio nawet zupełnie przypadkiem miałem parę ostrzejszych hamowań..), ale pedał hamulca słabo (późno) łapie. Trzeba mocniej nacisnąć, żeby porządnie zadziałał. Jak jeżdżę innym autem, w który hamulec działa mocno, to potem jak się przesiadam do mojej 6-tki to się boję, że w coś przywalę (parę razy się na tym złapałem; najpierw myślałem, że hamulec przestał działać). Jak jeżdżę cały czas swoim to jest ok. Może coś się zapowietrzyło? Płyn hamulcowy miałem zmieniany 8 miesięcy temu. Ale to tak na marginesie..Długi napisał(a):pompa podciśnieniowa układu wspomagania hamulców, dokładnie taki daje objaw pomiędzy 2500 a 2800 rpm.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Vacum to inny dzwięk i przy innych obrotach – reasumujac: EGR jak i Vacum nie stanowią aż tak duzego problemu w czasie eksploatacji pojazdu. Mysle ze DPF da popalić nie jednemu włascicielowiGreGM napisał(a): Nie jest to raczej EGR, bo miałem go (podobno) czyszczony.
Długi sugerował, że to: Długi napisał:
pompa podciśnieniowa układu wspomagania hamulców, dokładnie taki daje objaw pomiędzy 2500 a 2800 rpm.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6