W jaki sposób podłączyć światła do jazdy dziennej?
Przełącznik..... nie pamiętam, ale ktoś już tego szukał, któryś komuś znalazłem.... Pomyślę jeszcze.
Wiązka – zwykłe kable mogą być, przekaźnik jest też zwykły – już o tym było na forum – znajdź – był opis zarówno wiązki jak i przekaźnika i mocowania.
Wiązka – zwykłe kable mogą być, przekaźnik jest też zwykły – już o tym było na forum – znajdź – był opis zarówno wiązki jak i przekaźnika i mocowania.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mi ukradli (wydłubali ze zderzaka ori halogenki) więc kupiłem na Allegro ładne TYC lampy z mocowaniami – niestety do kompletu potrzebne są jeszcze maskownice z tworzywa sztucznego (takie szare) – moze ktoś pomoże w zakupie (za ori życza sobie po 86 zeta za szt. – trochę dużo) uzywek. HELP!!! Wtyczek też nie mam bo łobuzy odcęli.
-
g1969
Witam
Próbuję zamontować halogen prawy do 626 GF '99 ale po liftingu. Halogen siedzi w zderzaku i nie wiem jak sie do niego dostać. Zapewne od dołu, ale nie mogę wyjać plastiku, ktory na dole łączy się z nadkolem. Wyżej plastik ten trzymaja jakies dwie plastikowe "śruby" (o srednicy ok 15 mm), widzę tylki ich łepki.Nie chcę na siłę podważać żeby nie urwać, więc wolałem najpierw spytać.Od strony silnika jakoś nie widzę drugiej strony tych śrub, albo są ona za nisko żeby dostać się od góry.
Próbuję zamontować halogen prawy do 626 GF '99 ale po liftingu. Halogen siedzi w zderzaku i nie wiem jak sie do niego dostać. Zapewne od dołu, ale nie mogę wyjać plastiku, ktory na dole łączy się z nadkolem. Wyżej plastik ten trzymaja jakies dwie plastikowe "śruby" (o srednicy ok 15 mm), widzę tylki ich łepki.Nie chcę na siłę podważać żeby nie urwać, więc wolałem najpierw spytać.Od strony silnika jakoś nie widzę drugiej strony tych śrub, albo są ona za nisko żeby dostać się od góry.
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
posiadam mazde 626 99' bez halogenow- obecnie zakladam ospojlerowanie ATH i wraz z przednim zderzakim mam halogeny
zastanawiam sie jak podlaczyc halogeny tak aby nie robic zbytniego balaganu w instalacji elektrycznej
czy fabrycznie sa przygotowane wiazki do podlaczenia i gdzie ich szukac?
fabryczny wlacznik jednopozycyjny od przeciwmgielnego(tyl) bede zamienial na fabryczny 2 pozycyjny
w puszcze przekaznikow w miejscu "FOG" mam puste miejsce jak i rowniez na listwie bezpiecznikow w miejscy "fog" nie ma bezpiecznika
czy na desce rozdzielczej jest kontrolka od halogenow przednich? i jak ja podlaczyc?
EDIT by mod
dodano 13 sierpnia 2008
oryginalnie nie mialem owych lampek ale po zakupie zderzaka i halogenow chcialbym aby swiecilo mi to cos
zakupilem juz wlacznik od wersji z halogenami z przodu i mam jua dodatkowy przekaznik...ale co dalej?
pomozcie co i jak bo nie bardzo mi sie chce macac po kablach
ktore to sa przewody w komorze silnika na halogeny?
z tego co mi mowiono mazda 626 z 99' ditd ma wyprowadzone gotowe wiazki tylko wystaczy zmienic wlacznik /juz zmienilem i wpialem do czesci wlaczajacej przedne halogeny ta wolna wtyczke co tam byla na wiazce/ wsadzic przekaznk i znalezc kabelek z napieciem od przekaznika /pytanie gdzie ma byc przekaznik?/
no i czy mazda ma kontrolke od halogenow przednich bo od swiatel mijania nie ma
zastanawiam sie jak podlaczyc halogeny tak aby nie robic zbytniego balaganu w instalacji elektrycznej
czy fabrycznie sa przygotowane wiazki do podlaczenia i gdzie ich szukac?
fabryczny wlacznik jednopozycyjny od przeciwmgielnego(tyl) bede zamienial na fabryczny 2 pozycyjny
w puszcze przekaznikow w miejscu "FOG" mam puste miejsce jak i rowniez na listwie bezpiecznikow w miejscy "fog" nie ma bezpiecznika
czy na desce rozdzielczej jest kontrolka od halogenow przednich? i jak ja podlaczyc?
EDIT by mod
oryginalnie nie mialem owych lampek ale po zakupie zderzaka i halogenow chcialbym aby swiecilo mi to cos
zakupilem juz wlacznik od wersji z halogenami z przodu i mam jua dodatkowy przekaznik...ale co dalej?
pomozcie co i jak bo nie bardzo mi sie chce macac po kablach
ktore to sa przewody w komorze silnika na halogeny?
z tego co mi mowiono mazda 626 z 99' ditd ma wyprowadzone gotowe wiazki tylko wystaczy zmienic wlacznik /juz zmienilem i wpialem do czesci wlaczajacej przedne halogeny ta wolna wtyczke co tam byla na wiazce/ wsadzic przekaznk i znalezc kabelek z napieciem od przekaznika /pytanie gdzie ma byc przekaznik?/
no i czy mazda ma kontrolke od halogenow przednich bo od swiatel mijania nie ma
Witam.
Zamontowałem swiatła do jazdy dziennej w mojej 626. Wyglada to tak:
Mam jednak problem ze znalezieniem pod maską miejsca gdzie mógłbym podłączyc zasilanie. Potrzebuje znaleźć 12V po stacyjce. Jest to diesel, znalazłem prąd na jednym z przekaźników, ale przekaźnik rozłancza się kilka sekund po uruchomieniu silnika.
Pozdrawiam...
Tak sobie pomyślałem, a może podłaczyć się pod przewód wzbudzenia alternatora? Czy należało by zastosowac przekaźnik, czy można podłączyc bezpośrednio przez bezpiecznik, światła w sumie ciągną 12W.
Zamontowałem swiatła do jazdy dziennej w mojej 626. Wyglada to tak:

Mam jednak problem ze znalezieniem pod maską miejsca gdzie mógłbym podłączyc zasilanie. Potrzebuje znaleźć 12V po stacyjce. Jest to diesel, znalazłem prąd na jednym z przekaźników, ale przekaźnik rozłancza się kilka sekund po uruchomieniu silnika.
Pozdrawiam...
Tak sobie pomyślałem, a może podłaczyć się pod przewód wzbudzenia alternatora? Czy należało by zastosowac przekaźnik, czy można podłączyc bezpośrednio przez bezpiecznik, światła w sumie ciągną 12W.
Ostatnio edytowano 30 lis 2009, 18:21 przez makumba1975, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
alo, zapoznaj się z regulaminem i sposobem nazywania tematów
a co do tematu to go poprawiłem
i teraz na temat:
czy mają one być włączane razem pozycyjnymi czy dodatkowy włącznik?
czy mają się wyłączać jak włączysz św.mijania/drogowe?
czy ma się to dziać automatycznie czy nie?
jakie jest Twoje zorientowanie w podstawowej elektronice?
a co do tematu to go poprawiłem
i teraz na temat:
czy mają one być włączane razem pozycyjnymi czy dodatkowy włącznik?
czy mają się wyłączać jak włączysz św.mijania/drogowe?
czy ma się to dziać automatycznie czy nie?
jakie jest Twoje zorientowanie w podstawowej elektronice?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Hej.
A więc tak: mają świecić same (bez pozycyjnych) bez dodatkowego przełącznika, włanczać sie po włączeniu zapłonu.
Będą się wyłanczć po włączeniu pozycyjnych, bo maja wbudowane przekaźniki które są podłączone właśnie pod swiatła pozycyjne i to juz działa.
Szukam po prostu miejsca pod maską gdzie pojawia się plus po stacyjce.
Mogły by się w sumie zapalać kiedy zacznie ładowac alternator.
Czy mogę to zrobić w ten sposób? Użyję przekaźnika który podłączę tak, że zasilanie cewki przekaźnika podłączę do alternatora pod kontrolkę ładowania, minus cewki do masy. Pozostale wyprowadzenia przekaźnika poprzez bezpiecznik do akumulatora, i drugie wyprowadzenie do zasilania swiatel dziennych. Dodatkowo pomiędzy wyprowadzenie kontrolki ładowania a cewkę przekaźnika zamierzam dać diodę, która będzie zapobiegać żarzeniu kontrolki ładowania. Czy moje rozumowanie jest prawidłowe, czy to bedzie działać?
Ps. O elektronice nie wiem za wiele, lutowałem układy do samodzielnego montażu, ale żeby cos policzyc i zaprojektować, to raczej nie...
Co chodzi o nazywanie tematów to sie poprawię.
Pozdrawiam...
A więc tak: mają świecić same (bez pozycyjnych) bez dodatkowego przełącznika, włanczać sie po włączeniu zapłonu.
Będą się wyłanczć po włączeniu pozycyjnych, bo maja wbudowane przekaźniki które są podłączone właśnie pod swiatła pozycyjne i to juz działa.
Szukam po prostu miejsca pod maską gdzie pojawia się plus po stacyjce.
Mogły by się w sumie zapalać kiedy zacznie ładowac alternator.
Czy mogę to zrobić w ten sposób? Użyję przekaźnika który podłączę tak, że zasilanie cewki przekaźnika podłączę do alternatora pod kontrolkę ładowania, minus cewki do masy. Pozostale wyprowadzenia przekaźnika poprzez bezpiecznik do akumulatora, i drugie wyprowadzenie do zasilania swiatel dziennych. Dodatkowo pomiędzy wyprowadzenie kontrolki ładowania a cewkę przekaźnika zamierzam dać diodę, która będzie zapobiegać żarzeniu kontrolki ładowania. Czy moje rozumowanie jest prawidłowe, czy to bedzie działać?
Ps. O elektronice nie wiem za wiele, lutowałem układy do samodzielnego montażu, ale żeby cos policzyc i zaprojektować, to raczej nie...
Co chodzi o nazywanie tematów to sie poprawię.
Pozdrawiam...
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Witam.
Podłączyłem wszystko i działa. Uruchamiam silnik po chwili zapalaja się światła dzienne. Włączam swiatła postojowe, gasna świtła do jady dziennej. Niestety, pomimo zastosowania diody żarzy mi się kontrolka ładowania. Jutro spróbuję zastąpić diodę odpowiednio dobranym opornikiem, ponoć 170 omów powinno załatwić sprawę.
Pozdrawiam.
Podłączyłem wszystko i działa. Uruchamiam silnik po chwili zapalaja się światła dzienne. Włączam swiatła postojowe, gasna świtła do jady dziennej. Niestety, pomimo zastosowania diody żarzy mi się kontrolka ładowania. Jutro spróbuję zastąpić diodę odpowiednio dobranym opornikiem, ponoć 170 omów powinno załatwić sprawę.
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Wygląda to ogólnie tak jak na tym rysunku: http://www2.pic-upload.de/30.11.09/wvyefv2mdm3c.jpg Jedyna różnica jest taka że nie mam podłaczonych świaeteł tylnych oraz że górny przekaźnik na rysunku mam wbudowany bezpośrednio w lampy świateł dziennych. Wykąbinowałem sobie że pomiędzy styk 86 dolnego przekaźnika a alternator wepnę diodę prostowniczą, która bedzie zapobiegać żarzeniu się kontrolki ładowania. Oczywiscie to nie zadziałalo i kontrolka ładowania się żarzy. Aktualnie jestem na etapie dobierania odpowiedniego opornika który zastapi w/w diodę. Na tę chwilę wiem że jest to opornik pomiedzy 56 a 67 omów. Przy zastosowaniu opornika 67 omów przekażnik nie włącza świateł dziennych, a na oporniku 56 omów leciutko żarzy sie kontrolka ładowania.
Pozdrawiam...
Pozdrawiam...
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Pokaz na zywo jakie efekty swiecenia fotka, film i gdzie kupiles te diody 
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
http://images46.fotosik.pl/231/44d3663279170fbb.jpg
W sobotę może zrobie jakieś lepsze....
W sobotę może zrobie jakieś lepsze....
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
wyglada to nieglupio
tak sie przygladalem twojemu schematowi i mysle ze problemem swiecenia twojej kontrolki ladowania jest za duzy pobor pradu przez cewke przekaznika niewiem jaki efekt by przyniosl zastosowanie zamiast przekaznika traznystor mocy ma duzo miejszy pobor.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6