Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez pawel-kowalski » 26 maja 2008, 20:06

I M/T i A/T mają swoje zalety i wady. Wygoda, wolna noga i ręka w mieście to niewątpliwie plus. Minus to brak bezpośredniej "władzy" nad autem. Miałem niedawno nieprzyjemność jazdy nowym Jeepem Compassem w automacie i ruszenie pod lekką górkę na trawie okazało się niemożliwe! Nie wiem jakie miał systemy podjazdów, trakcji i innych diabłów, ale gołym autem z M/T nie miałbym tego problemu. Na długie trasy takie jak w stanach to A/T + tempomat jest zbawieniem.

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez darryd » 27 maja 2008, 14:07

pawel-kowalski napisał(a):Minus to brak bezpośredniej "władzy" nad autem.


widze ze duzo nie pojezdziles automatem jesli wypisujesz takie rzeczy...

pawel-kowalski napisał(a):ruszenie pod lekką górkę na trawie okazało się niemożliwe!


po to sa wylaczniki systemow, a na pewno mial!

pawel-kowalski napisał(a):Na długie trasy takie jak w stanach to A/T + tempomat jest zbawieniem.


a ja myslalem ze to wlasnie w miescie jest zbawieniem bo nie uzywam auta jak tokarki poniemieckiej, na trasie przeciez juz tak czesto sie nie zmienia biegow...a ja wyznaje zasade ze autem sie jezdzi a nie zmienia biegi...;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez bogusz » 27 maja 2008, 15:47

a ja wyznaje zasade ze autem sie jezdzi a nie zmienia biegi


heheheh, brutalny jesteś :P:P:P
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 16:41
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD 2001

Postprzez pawel-kowalski » 27 maja 2008, 17:59

darryd napisał(a):widze ze duzo nie pojezdziles automatem jesli wypisujesz takie rzeczy...


Rzeczywiście, przejechałem tym autem tylko ok. 200 mil, ale im dalej jechałem, tym bardziej się przekonywałem że tak jest. Cóż, takie jest moje zdanie, może jak bym pojechał innym autem z A/T to bym je zmienił.

darryd napisał(a):po to sa wylaczniki systemow, a na pewno mial!


Może miał, może nie miał. To tak jak z dsc – jak się go wyłączy to lepiej się czuje auto na granicy poślizgu. Co oczywiście nie oznacza, że lepiej jest wyłączać dsc.

darryd napisał(a):a ja myslalem ze to wlasnie w miescie jest zbawieniem bo nie uzywam auta jak tokarki poniemieckiej, na trasie przeciez juz tak czesto sie nie zmienia biegow...a ja wyznaje zasade ze autem sie jezdzi a nie zmienia biegi...;)


W stanach jest troszkę inaczej. Prędkość ograniczona jest znacznie, na autostradzie 65mph (104 km/h), na innych drogach jeszcze niżej. Nikt nie przekracza prędkości o więcej niż 5,10 mph, ponieważ można trafić za to do ciupy.Jak się do tego weźmie pod uwagę małe natężenie ruchu i nierzadko gęstą sieć dróg (sporo zjazdów) to manualną skrzynią trzeba się nieźle namieszać – brak biegu na którym można dłuższy odcinek jechać. No a jak się biego zmienia to trzeba za każdym razem wznawiać tempomat :(

Każdy może mieć oczywiście inne zdanie, ale ja gdybym miał wybór to bym sobie zafundował A/T ale tylko z triptronic.

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez Api » 29 maja 2008, 15:20

[quote="Puhcio"][b] Przez takie zabawy z "oszczędzaniem skrzyni" D –> N –> D ... obawiam się, że skrzynia długo nie pożyje. Przy przełożeniach N i P nie ma smarowania i chłodzenia ![quote]

o kurde. to ja musze zakończyc ten proceder, tylko ze u mnie na D to tak trosze jak by silnik nierowno pracuje jak na przełacze na N to nie trzesie tak i dlatego na światłach przełaczam, moze trzeba cos wyregulować, ehhh
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez brii » 29 maja 2008, 16:18

pawel-kowalski napisał(a):gdybym miał wybór to bym sobie zafundował A/T ale tylko z triptronic.

Nigdy bym czegoś takiego nie wziął, a jeśli bym wziął to bym nie korzystał, automaty z manualną zmianą biegów to w większości porażki... Ani to tip-tronic ani automat.
Ostatnio edytowano 29 maja 2008, 17:06 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 29 maja 2008, 16:28

Api napisał(a):o kurde. to ja musze zakończyc ten proceder, tylko ze u mnie na D to tak trosze jak by silnik nierowno pracuje jak na przełacze na N to nie trzesie tak i dlatego na światłach przełaczam, moze trzeba cos wyregulować, ehhh


Na gazie ?

brii napisał(a):Nogdy bym czegoś takiego nie wziął, a jeśli bym wziął to bym nie korzystał, automaty z manualną zmianą biegów to w większości porażki... Ani to tip-tronic ani automat.


Taka prawda, wygodne ani szybkie to to nie jest. Prowadziłem nowe S80 D5 A/T i czas jaki minął pomiędzy wahnięciem wybierakiem skrzyni na "–" a redukcją biegu to porażka. Dużo wygodniej jeździło się na "D" ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Api » 29 maja 2008, 16:36

Puhcio napisał(a):Na gazie ?


Tak, zagazowany jest. Myslisz ze to jest powód lekkiego szarpania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez brii » 29 maja 2008, 17:06

Puhcio napisał(a):czas jaki minął pomiędzy wahnięciem wybierakiem skrzyni na "–" a redukcją biegu to porażka. Dużo wygodniej jeździło się na "D" ...

Dokładnie o to mi chodziło :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 29 maja 2008, 17:46

qlesh napisał(a):marek, Ty masz jakieś większe pojęcie o bmw 5.. chętnie posłucham opinii.


jedynie o modelu E60 i silnik diesla 530d i o modelu 320d E90 (ten sam silnik też jest w serii 5 montowany) z innymi modelami miałem krótki kontakt za kierownicą ale też coś wiem i jakieś wrażenia pozostały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Puhcio » 29 maja 2008, 19:24

Api napisał(a):Tak, zagazowany jest. Myslisz ze to jest powód lekkiego szarpania?


Ostatnio trochę interesowałem się LPG, i jak czytam co robią gazownicy to włos się jeży.
Ogólnie jeśli nawet minimalnie falują ci obroty, to przez ASB samochód jakby chciał ruszyć.
Od tego możesz mieć taki efekt.

Jeśli masz to na benzynie to sprawdź układ zapłonowy, ew. przepustnice, ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Api » 29 maja 2008, 22:44

No fakt, troszke falują, ale wątpie aby to była akurat powodem szarpania na postoju na D. Podejżewam zbyt niskie obroty jałowe. jest to 550 albo 650 nie pamietam,
a powinny byc raczej wyższe, w granicach 800.

ogólnie to jestem zadowolony z automatu, bardzo ładnie przyspiesza i redukuje, w trakcie jazdy nie szarpie wiec to chyba dobrze. Natomiast w warszawskich korkach automat jest naprawde zbawienny, ( nie wiem komu sprawia przyjemnosc wachlowanie w korakach dzwignią, rozwiązanie dobre dla jakiegos ascety).
Nie było wcale sie tak cieżko przestwic z manuala. Ostatnio nawet tak sie przyzwyczailem ze jak musiałem znajomej focusa wyprowadzic z garazu to o mało jej go nie zarysowałem, poniewaz zapomniałem o sprzegle!!! :):)
poprostu nie zastanawiałem sie co robie, tylko automatycznie wsiadłem nacisnełam na hamulec prawa noga i przekreciłem kluczyc. Auto jakoś dziwnie szarpneło, ale nie chciało zapalic, hehe. Dopiero po tym sie skapowałem ze siedze w aucie z manualną skrzynia biegów :)

Tak, tak, człowiek do dobrego to sie szybko przyzwyczaja <ganja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez marek » 29 maja 2008, 23:39

Api napisał(a):jest to 550 albo 650 nie pamietam,
a powinny byc raczej wyższe, w granicach 800.

w silniku V6 (zależnie od motoru) obroty jałowe mogą wynosić standardowo nawet 650-750. A np. w BMW V8 jest to nawet 600.
Bo 800 jest to raczej dla silników R4. Spróbuj dorwać jakieś dane tego rodzaju żeby nie podkręcać niepotrzebnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Api » 30 maja 2008, 13:25

No i juz wiem, powinno być 625 rpm na jałowym, a przy właczonych wszystkich odbiornikach, powinno wzrosnąc do max 680 rpm.....niedobrze, bo to oznacza ze cos ze skrzynia jest nie tak ;/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez habzimierz » 30 maja 2008, 21:20

brii napisał(a):
pawel-kowalski napisał(a):gdybym miał wybór to bym sobie zafundował A/T ale tylko z triptronic.

Nigdy bym czegoś takiego nie wziął, a jeśli bym wziął to bym nie korzystał, automaty z manualną zmianą biegów to w większości porażki... Ani to tip-tronic ani automat.


Oj brii muszę Ci powiedzieć, że mógłbyś się zdziwić jak tiptronic na polskich drogach może być przydatny:) Miałem w poprzednim samochodzie, więc wiem. Częściej jeździłem w trybie manualnym, niż automatycznym...
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez brii » 30 maja 2008, 22:02

To jest tylko bajer – lepiej się sprawdza automat i kick-down, albo manual ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Api » 30 maja 2008, 22:40

brii napisał(a):To jest tylko bajer – lepiej się sprawdza automat i kick-down, albo manual


Jestem podobnego zdania, mam u siebie cos w podobie tiptronica, korzystałem z tego moze ze trzy razy, w tym jeden raz z ciekawości.
mało to praktyczne musze powiedzieć, ot kolejny zabieg speców od marketingu aby wyciągnac kase od klientów za kolejny gadzecik w samochodzie zebyś mógł sie pochwalić kolegom ze go masz, (ale i tak nie korzystasz, heheh)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez marek » 30 maja 2008, 22:50

ja w BMW 530d wcale z tego nie korzystam – calkowicie zbedny gadzet wg mnie – automat swietnie sobie radzi w kazdych warunkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez habzimierz » 31 maja 2008, 01:08

brii napisał(a):To jest tylko bajer – lepiej się sprawdza automat i kick-down, albo manual ;)


brii ja moge pisać, że to nie bajer, a Ty że to tylko bajer, i w ten sposób nigdy do niczego nioe dojdziemy ;)
kick-down jest urządzeniem niestety niedoskonałym, przynajmniej w samochodach, którymi jeździłem, a było tego sporo. Po pierwsze nie mozna stwierdzić czy wybrany bieg będzie najbardziej skuteczny – np w mocnych dieslach czasami redukuje przy kickdownie i wtedy samochod wrecz TRACI moc i trzeba czekać do zmiany biegu na wyższy.Z kolei w benzynach może zredukować na niższy bieg na 6000obr, czyli na – powiedzmy – jedną sekundę, tylko po to, żeby za chwilę zmienić bieg na wyższy...

Inna sprawa, że tryb manualny pozwala np przygotować bieg przed wyprzedzaniem TIRów – jasne że da się to zrobić kickdownem (chociaż pamietać tzreba o tym o czym pisałem pow.) ale dzięki manualowi wszystko to przebiega sprawniej i szybciej – czyli bezpiecznej

Jeszcze inna sprawa to możliwość hamowania biegami – ja akurat praktycznie zawsze hamuję biegami, więc b. sobie taką mozliwość cenię w tiptronicu.
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez brii » 31 maja 2008, 08:25

habzimierz – wszystko piknie ładnie, ale szybkość działania tych łopatek jest taka sama jak kick-downa – cudów nie ma ;)
Nie mylmy jeszcze jednej rzeczy – skrzyni tiptronic ze skrzynią automatyczną z łopatką (łopatkami) przy kierownicy i możliwością manulanej zmiany – to dwa różne światy.
Prawdziwy tiptronic jest szybszy i wygodniejszy od skrzyni manualnej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto