Duże spalanie, mała moc...problemy z sondą lambda ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez _Pawel » 28 maja 2008, 19:53

Witam...
Odczytałem kody błędów ECU i wyszło że sona lambda chyba się skończyła...jednak "zbadałem" ją dzisiaj miernikiem i ma napięcia w zakresie 0,67 V na biegu jałowym do 0,09 przy otwartej przpustnicy... więc chyba ok? Mierzyłem na czarnym przewodzie i masie... Ile wogóle sond ma silnik ZL 1,5 z manuala wychodzi że dwie a ja tej drugiej nie mogę zlokalizować... ?

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdr....
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2007, 15:42
Posty: 6
Skąd: Legnica,Lubin
Auto: 323F BJ 1,5; Accord 1.8 ES

Postprzez rafcio693 » 29 maja 2008, 19:40

Z tego co pamiętam napięcie powinno być ok 0,09. Też miałem padniętą sondę.Wykrył mi komputer podczas montażu LPG. Więc kupiłem nową orginalną NTK ma allegro za 140 zl,a w sklepie wołali wówczas 500zł. Teraz spalanie jest oki. Madzia smiga tylko cos mi z mocy spadla..Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:23
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM

Postprzez bugi200 » 5 cze 2008, 16:40

ja miałem to samo u siebie, ale u mnie była walnięta sonda lambda za katalizatorem.Palila mi sie caly czas kontrolka check engine. Na początku myslalem ze to jest katalizator, przynajmniej tak mi powiedzial koleszka na diagnostyce auta, po podlaczeniu do komputera i sprawdzeniu parametrow pracy silnika. W koncu zadecydowalem, ze wymienie ta sonde i ryzyko sie oplacilo bo kontrolka zgasla, ale po jakims czasie i jestem teraz zadowolomu. Autko smiga bez zadnej straty mocy i wszystko jest idealnie.
bugi200
 

Postprzez karmazyn33 » 18 mar 2009, 09:35

Odświeże temat , a mianowicie spalanie w mieście 13.5l/100 i też jest jakiś taki mułowaty ten samochód . Po podpięciu pod komputer nic , zero błędów . Napięcie na wolnych obrotach przepływomierza to 1.6V . świece zmienione na Denso, ,filtr powietrza wymieniony, wymieniłem sonde lambda na NGK za 200zł bo oryginał za drogi i niewiem czy w tym tkwi przyczyna bo ,błędów sondy nie wykazuje komputer ale podaje że jest zbyt uboga mieszanka ,no i ten co mi to sprawdzał powiedział że sonda za wolno pracuje – działa bo zmieniają się wartości napięcia ale jest troche za wolna. Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być za przyczyna takiego spalania? Czy może być coś zrobione że komputer nie wykrywa jakiegoś błędu , coś mi się na forum obiło o uszy o jakiś wlutowanym oporniku czy coś takiego żeby oszukać komputer.
Poradzcie coś bo normalnie robie tylko na paliwo teraz.

Aha robie któtkie odcinki 6km po mieście , no ale żeby o tyle podnios ło się zużycie to chyba niemożliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez knyklu » 18 mar 2009, 10:46

karmazyn33 napisał(a):Odświeże temat , a mianowicie spalanie w mieście 13.5l/100 i też jest jakiś taki mułowaty ten samochód . Po podpięciu pod komputer nic , zero błędów . Napięcie na wolnych obrotach przepływomierza to 1.6V . świece zmienione na Denso, ,filtr powietrza wymieniony, wymieniłem sonde lambda na NGK za 200zł bo oryginał za drogi i niewiem czy w tym tkwi przyczyna bo ,błędów sondy nie wykazuje komputer ale podaje że jest zbyt uboga mieszanka ,no i ten co mi to sprawdzał powiedział że sonda za wolno pracuje – działa bo zmieniają się wartości napięcia ale jest troche za wolna. Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być za przyczyna takiego spalania? Czy może być coś zrobione że komputer nie wykrywa jakiegoś błędu , coś mi się na forum obiło o uszy o jakiś wlutowanym oporniku czy coś takiego żeby oszukać komputer.
Poradzcie coś bo normalnie robie tylko na paliwo teraz.

Aha robie któtkie odcinki 6km po mieście , no ale żeby o tyle podnios ło się zużycie to chyba niemożliwe?


Miałe bardzo podobnie, no moze z zmiany na lambdzie nie byly az tak wolne.
Co do braku zgloszenia przez komputer. Parametry pewnie masz na granicy poprawnosci, wiec komputer je akceptuje.
Co do rozwiazania. U mnie kompletnie problem wyeliminowało przeczyszenie przepustnicy i przepływomierza.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez karmazyn33 » 18 mar 2009, 17:59

knyklu dzieki spróbuje przeczyścić tą przepustnice choc raz jączysciłem , ale może za mało dokładnie a przepływki nie czysciłem może to i to zobacze
A czy da się sprawdzić to że są na granicy poprawności tzn jakieś zawyżone lub na granicy błęu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez knyklu » 18 mar 2009, 20:59

karmazyn33 napisał(a):knyklu dzieki spróbuje przeczyścić tą przepustnice choc raz jączysciłem , ale może za mało dokładnie a przepływki nie czysciłem może to i to zobacze
A czy da się sprawdzić to że są na granicy poprawności tzn jakieś zawyżone lub na granicy błęu?

Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia. Sądzę, ze nie.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez karmazyn33 » 18 mar 2009, 21:28

no to mnie juz brakuje pomysłów co może być mechanikom też ,
a czy jest jakis element którego komputer nie sprawdza a może przyczyniać sie do tego spalania i słabej mocy np katalizator czy coś w tym stylu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323