telepanie silnika 2.0FS

Postprzez dariusz gontarski » 28 maja 2008, 18:47

mam od 2 miesięcy mazdę z 1995r. z silnikiem 2.0 FS i nie mogę dojść przyczyny telepania silnikiem sprawdziłem uszczelkę pod kolektorem ssącym wymieniłem również przewody wysokiego napięcia,świece,ciśnienie na tłokach jest ok. i mam takie pytanie czy moze być tego przyczyną żle ustawiony rozrząd jeśli tak to jak to sprawdzić
Ostatnio edytowano 29 maja 2008, 18:36 przez dariusz gontarski, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez Grzyby » 28 maja 2008, 18:51

dariusz gontarski, czy każdy Twój temat musi być nieregulaminowo nazwany?
Przecież to nie jest jakiś wielki problem żeby zapoznać się z regulaminem i zastosować do jego zaleceń ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hugo » 28 maja 2008, 19:14

dariusz gontarski napisał(a):czy moze być tego przyczyną żle ustawiony rozrząd
Jak najbardziej TAK! U mnie tak było. Silnik "kulał" na wolnych obrotach i się rytmicznie trząsł.
dariusz gontarski napisał(a):jak to sprawdzić
Musisz zdjąć paski klinowe, koło pasowe na wale, obie osłony rozrządu (górną i dolną) i sprawdzić znaki na wale oraz na kołach rozrządu. U mnie koło rozrządu napędzające aparat zapłonowy (to bliżej przodu auta) było przestawione o jeden ząb. Po ustawieniu go na znaki auto dostało "kopa" i zaczęło znacznie mniej palić. I oczywiście na wolnych obrotach chodzi jak marzenie :)
Aha i polecam też wyczyścić porządnie przepustnicę oraz w razie potrzeby wyregulować wolne obroty (po zmasowaniu pinów GND i TEN w złączu diagnostycznym).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dariusz gontarski » 29 maja 2008, 15:28

dzięki Hugo mam jeszcze prośbę masz jakiś rysunek z tymi znakami na kołach rozrządu byłbym bardzo wdzięczny a co do wolnych obrotów próbowałem regulować ale za diabła nie chcą zostać takie jak w trybie serwisowym po wyjęciu zwory GND i TEN mój adres gondaro@wp.pl
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez Hugo » 29 maja 2008, 19:32

dariusz gontarski napisał(a):mam jeszcze prośbę masz jakiś rysunek z tymi znakami na kołach rozrządu byłbym bardzo wdzięczny
Niestety nie mam, ale na 100% na tym forum gdzieś jest instrukcja albo jakiś service manual do tego silnika i tam będzie wszystko ślicznie rozrysowane. Poszukaj.
dariusz gontarski napisał(a):co do wolnych obrotów próbowałem regulować ale za diabła nie chcą zostać takie jak w trybie serwisowym po wyjęciu zwory GND i TEN
Dokładnie tak było u mnie jak próbowałem regulować wolne obroty zanim wyczyściłem przepustnicę. Po jej odkręceniu i dokładnym wymyciu pędzlem zanurzanym w rozpuszczalniku obroty można regulować jak dusza zapragnie :]
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6