Mazda w Polsce
Zbylon to podaj konfiguracje i ceny 
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
zbylon napisał(a):I wszystko sie wyjasniloznane sa ceny, konfiguracje i dostepne modele. Koleżka pracuje u Autoryzowanego dilera Mazdy i dał informacje z pierwszej ręki.
Twierdzi, że wyposażenia są w specyfikacji skandynawskiej tj (powiekszone akumulatory, spryskiwacze reflektorow i podgrzewane fotele w prawie każdej wersji.)
Co do ogranicznia modeli np brak 2.5L to wynika z akcyzy jaka są obłożone takie silniki.
Z drugiej strony ciężko przewidzieć preferencje Polskich klientów i ciężko zbudować magazyny i planować popyt nie majac danych o sprzedaży stąd takie ograniczenia.
Co do rabatow to polityka jak w Toyocie rabat "0" ! Ceny + wyposażenie w porównaniu z konkurencja np dla Mazdy 6 czyli passat, mondeo, Accord sa bardzo dobre na korzyść mazdy oczywiście. Taka polityka ma swoje dobre strony np dardzo dobre trzymanie ceny na rynku wtórnym.
Co do niezależnych dilerów Mazda szczególnie się ich nie boi to ich ceny wynikaja z mocnej złotówki a to jest dość płynne plus niskie koszta! Toyoty czy skody też można czasami kupić taniej a klientów wystarczy aby utrzymać sieć prawie 100 salonów.
Autoryzowany salon musi posiadać np 6 aut demo, musi szkolić sprzedawców więc ma większe koszta.
O ile wiem to kupując u niezależnego masz auto już po pierwszej rejestracji w DE? Wieć to już auto spriowadzone i z drugierj reki co sie odbije na cenei sprzedzaży czy wielkości odszkodowania za pare lat.
pozdro
A gdzie to pisze że autko z drugiej ręki
faktura jest od dilera mazdy w niemczech ,ubezpiecza się takie autka jako fabrycznie nowe bez przebiegu ,autka posiadają pakiety np w PZU JAKO NOWE AUTKA więc skąd twoje wywody , dlaczego miałby być jakiś problem ? nikt nie robi nawet zdjęć bo to fabrycznie nowe autka .
- Od: 27 kwi 2008, 11:18
- Posty: 136
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel
zbylon napisał(a):brak 2.5L to wynika z akcyzy jaka są obłożone takie silniki.
Poza MMP też się tą akcyzę płaci. To samo diesel 2.2 za niedługo.
zbylon napisał(a):ciężko przewidzieć preferencje Polskich klientów
Serio ? Myślałem, że wystarczy przeanalizować dane dotychczasowej sprzedaży (np.
adres nabywcy w książce gwarancyjnej) ?
zbylon napisał(a):masz auto już po pierwszej rejestracji w DE
To prawda. Mój jest rejestrowany 2 tyg. wcześniej w DE. Wolę to i wersję na rynek niemiecki niż golasa za większe pieniądze (wydane na szkolenie sprzedawcy

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
zbylon to chyba jakiś pracownik mazdy Poland bo żadnych szczegółów nie podał a chce namieszać
Ja tez wolałem kupić mazdę w Niemczech bo wyposażenie jest o wiele ciekawsze niż obecne w Polsce i za cena bardziej atrakcyjna
a to jest standardowa gatka Mazdy Poland tez to już słyszałem od Pana Grzegorza Rybaka Zone Manager
Ja tez wolałem kupić mazdę w Niemczech bo wyposażenie jest o wiele ciekawsze niż obecne w Polsce i za cena bardziej atrakcyjna
fin napisał(a):O ile wiem to kupując u niezależnego masz auto już po pierwszej rejestracji w DE? Wieć to już auto spriowadzone i z drugierj reki co sie odbije na cenei sprzedzaży czy wielkości odszkodowania za pare lat.
pozdro
a to jest standardowa gatka Mazdy Poland tez to już słyszałem od Pana Grzegorza Rybaka Zone Manager
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
Tu niestety Panowie macie rację. W przekroju rynku większość "polskich" wersji znacznie odbiega od tych oferowanych u sąsiadów. U nas kupowanie "golasów" jest/było normą, liczy się model, a że z korbką, bez klimy itd to już trudno. Ma się nowe auto. Wg nowych danych Polacy kupują coraz bardziej luksusowe auta bo 56% procent ma klimę... Szybki test z mobile.de:
Wszystkich aut: 1.111.866
Klikamy: klima ręczna lub automatyczna i... zostaje 916.786
Czyli 82%. Wnioski oczywiste. Tak można porównać pare parametrów.
Wszystkich aut: 1.111.866
Klikamy: klima ręczna lub automatyczna i... zostaje 916.786
Czyli 82%. Wnioski oczywiste. Tak można porównać pare parametrów.
niven napisał(a):wyposażenie jest o wiele ciekawsze niż obecne w Polsce i za cena bardziej atrakcyjna
czy znasz dokładną specyfikację że tak piszesz, czy opierasz się na informacjach od dotychczasowego importera pominiętego przez MMP ?
Ależ mnie osłabiają takie gdybania – poczekajcie jeszcze kilka dni a nie snujcie dziwnych fantazji .....
Grzyby napisał(a):niven napisał(a):wyposażenie jest o wiele ciekawsze niż obecne w Polsce i za cena bardziej atrakcyjna
czy znasz dokładną specyfikację że tak piszesz, czy opierasz się na informacjach od dotychczasowego importera pominiętego przez MMP ?
Ależ mnie osłabiają takie gdybania – poczekajcie jeszcze kilka dni a nie snujcie dziwnych fantazji .....
Rozmawiałem z Panem Grzegorzem Rybakiem Zone Manager Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce i powiedział mi ze na polski rynek nie wejdzie np: Active plus będzie tylko Mazda Sport która ma być najbardziej zbliżona do A+ i nie będzie dostępna skóra , ksenony i nagłośnienie Bose i tak jak już pisałem w innym poście żeby coś się dowiedzieć to trzeba ich strasznie cisnąć
p.s te wszystkie info dotyczy Mazdy 3 bo takie autko mnie intersowało
Ostatnio edytowano 26 maja 2008, 21:11 przez niven, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
niven napisał(a):żeby coś się dowiedzieć to trzeba ich strasznie cisnać
albo spokojnie poczekać na oficjalne cenniki i specyfikacje
Ja tam nie wierzę zbytnio w te super okrojone wersje ale zobaczymy
Zresztą – "rozbudowanie" oferty nie jest zbyt trudną rzeczą ....
ja musiałem cisnąć bo chciałem kupić Mazdę i musiałem wiedzieć czy sie opłaca czekać czy nie 
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
http://www.luxlux.pl/artykul/7304/mazda_w_polsce
Tu macie pewne cenniki, jesli ktos wrzucal to przepraszam bo akurat tego watku nie sledze
Tu macie pewne cenniki, jesli ktos wrzucal to przepraszam bo akurat tego watku nie sledze
- Od: 4 sty 2007, 17:31
- Posty: 1509
- Skąd: Zielona Góra/Wrocław
Trzeba pełnej specyfikacji żeby porównać.Troll Bagienny napisał(a):http://www.luxlux.pl/artykul/7304/mazda_w_polsce
Tu macie pewne cenniki, jesli ktos wrzucal to przepraszam bo akurat tego watku nie sledze
niven napisał(a):Ja tez wolałem kupić mazdę w Niemczech bo wyposażenie jest o wiele ciekawsze niż obecne w Polsce i za cena bardziej atrakcyjna
Ludzie nic nie wiecie, a gardłujecie jak w Sejmie. Cały czas porównujecie samochody z Niemiec z aktualnie sprzedawanymi w Polsce, a wnioski przenosicie na firmę, która nawet jeszcze nie zaczęła sprzedawać samochodów.

Ja mogę się wypowiedzieć w sprawie Mazdy 6 disel bo znam temat dość dobrze .
Mazda 6 kombi disel za 96 tys zł w specyfikacji Mazdy Polska to to samo co Exclusive Niemiecki .
Mazda 6 kombi disel za 109 tys zł to wersja Niemiecka TOP .
Do tego metalic 2 tys zł
Jak widzicie Mazda Polska skalkulowała ceny na poziomie obecnych do tej pory ,dlatego nie boi się konkurencji ze strony nieżależnych dilerów.
Jeśli ktoś chce kupić Dynamic to niestety nie bedzie na razie w ofercie .
Mazda 6 kombi disel za 96 tys zł w specyfikacji Mazdy Polska to to samo co Exclusive Niemiecki .
Mazda 6 kombi disel za 109 tys zł to wersja Niemiecka TOP .
Do tego metalic 2 tys zł
Jak widzicie Mazda Polska skalkulowała ceny na poziomie obecnych do tej pory ,dlatego nie boi się konkurencji ze strony nieżależnych dilerów.
Jeśli ktoś chce kupić Dynamic to niestety nie bedzie na razie w ofercie .
- Od: 27 kwi 2008, 11:18
- Posty: 136
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel
fin napisał(a):Ja mogę się wypowiedzieć w sprawie Mazdy 6 disel bo znam temat dość dobrze .
Mazda 6 kombi disel za 96 tys zł w specyfikacji Mazdy Polska to to samo co Exclusive Niemiecki .
Mazda 6 kombi disel za 109 tys zł to wersja Niemiecka TOP .
Do tego metalic 2 tys zł
Jak widzicie Mazda Polska skalkulowała ceny na poziomie obecnych do tej pory ,dlatego nie boi się konkurencji ze strony nieżależnych dilerów.
Jeśli ktoś chce kupić Dynamic to niestety nie bedzie na razie w ofercie .
Moim zdaniem to tylko kwestia czasu jak zabronią Niemieckim dilerom spzredawac do Polski ,bedzie taki napis ,,kaine export ''
- Od: 27 kwi 2008, 11:18
- Posty: 136
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel
niven napisał(a):Yard napisał(a):scichy napisał(a):Czyli, tak jak przewidywałem będzie drożej i gorzej.....
Gdzie to wyczytałeś?scichy napisał(a):Jeżeli, ktoś ma kupować to niech kupuje szybko na 'starych' zasadach. Potem będzie trudniej.
Od pośrednika (który kupuje w Niemczech od producenta i dokłada marżę) jest taniej niż od producenta?
scichy to co słyszałem od pana z Mazdy Poland " samochody oferowane w oficjalnych salonach mazdy będą ciut gorzej wyposażone czyli brak skory i ksenonów i nagłośnienia Bose [dotyczy to mazdy 3] do końca nie chciał powiedzieć co będzie a czego nie musiałem z niego to wyciągać![]()
Cena tez nie jest ciekawa:/
Magiczne słowo : polityka cenowa.
Obecnie Mazdy są sprowadzane z Niemiec przez kilka (kilkanaście ?) podmiotów, które ze sobą konkurują cenowo. W momencie wejścia jednego dystrybutora ceny zostaną odgórnie ustalone – nie po to buduje się całą nową strukturę, aby sprzedawać samochody taniej.
Przy obecnym kursie eur/pln (3.40) i powiedzmy średniej cenie katalogowej 25k eur w Niemczech (nie mam czasu analizować tamtejszych cenników, ale to chyba dobre uśrednienie dla M6 w dobrym wyposażeniu i silinikiem 2.0 benzyna albo diesel) samochód mógłby kosztować w Polsce ((25000 -19%) * 3,4) + 3.4% +22% = 87k pln + marza sprzedającego ... w sumie 92-93k pln.
Zgaduję, że ceny w sieci MMP za taki samochód będą się kształtowały na poziomie 95 – 100k pln ... a wiec o 3-8k pln więcej... być może za trochę uboższe wyposażenie bo w specyfikacji skandynawskiej... Przy takiej różnicy, wiele osób będzie wolało kupić w Polsce niż ponosić dodatkowy wysiłek sprowadzania z Niemiec – tym bardziej, że będzie pewnie zalecenie by utrudniać sprzedaż indywidualną do Polski.
Kto ma kupować niech kupuje teraz – nie sądzę, żeby fakt pierwszej rejestracji w Niemczech wpływał na wycenę samochodu na rynku wtórnym.
Może się mylę, to w końcu tylko moje domysły
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Dla zainteresowanych jeszcze jedno źródło Mazd:
http://www.dansk-autoimport.dk/english/index_en.htm
Ceny jeszcze niższe niż w Niemczech i firma wyspecjalizowana w sprzedaży samochodów w cenne netto na eksport do innych krajów UE. Specyfikacja skandynawska.... No tylko trzeba jakoś samochód fizycznie sprowadzić do Polski – chyba da się na własnych kołach, ale nie jestem na 100% pewny jak rozwiązać kwestię ubezpieczenia OC/AC od momentu kupna do momentu rejestracji w Polsce.
Seb
http://www.dansk-autoimport.dk/english/index_en.htm
Ceny jeszcze niższe niż w Niemczech i firma wyspecjalizowana w sprzedaży samochodów w cenne netto na eksport do innych krajów UE. Specyfikacja skandynawska.... No tylko trzeba jakoś samochód fizycznie sprowadzić do Polski – chyba da się na własnych kołach, ale nie jestem na 100% pewny jak rozwiązać kwestię ubezpieczenia OC/AC od momentu kupna do momentu rejestracji w Polsce.
Seb
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości