Nieszczelne przewody pomiędzy parownikami w klimie dwustrefowej
Witajcie.
Auto sprawiło mi kolejną niespodziankę ... Po wymianie skraplacza i nabiciu i odgrzybieniu klimy ...
– "coś" się wylewa z przewodu (aluminiowa rurka, jedna z dwóch) pod autem – w tempie: malutka kałuża na dobę
– dziś na Marsie wylądowała sonda ... a to coś jest jasnozielone i "jaskrawe" (jakby fosforyzujące) ...
– czy znacie odpowiedź na zagadkę "co to jest" i pocieszycie mnie, że usunięcie awarii nie będzie dużo kosztować?
pzdr, K.
Auto sprawiło mi kolejną niespodziankę ... Po wymianie skraplacza i nabiciu i odgrzybieniu klimy ...
– "coś" się wylewa z przewodu (aluminiowa rurka, jedna z dwóch) pod autem – w tempie: malutka kałuża na dobę
– dziś na Marsie wylądowała sonda ... a to coś jest jasnozielone i "jaskrawe" (jakby fosforyzujące) ...
– czy znacie odpowiedź na zagadkę "co to jest" i pocieszycie mnie, że usunięcie awarii nie będzie dużo kosztować?
pzdr, K.
Ostatnio edytowano 28 maja 2008, 08:54 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):"coś" się wylewa z przewodu (aluminiowa rurka, jedna z dwóch) pod autem – w tempie: malutka kałuża na dobę
Woda z parownika klimy sie wylewa – wszystko ok
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Woda z parownika klimy sie wylewa – wszystko ok
Raczej nie, bo:
krystof napisał(a):"coś" się wylewa z przewodu (aluminiowa rurka, jedna z dwóch) pod autem
Woda z parownika kapie z gumowego odpływu ( taki korek z dziurką w przedniej grodzi ) a nie z aluminiowego przewodu. Poza tym woda jest czysta a nie świecąca. Aczkolwiek może być to środek odgrzybiający. Trzeba odkręcić dolną osłone silnika i sprawdzić.
Ostatnio edytowano 26 maja 2008, 12:30 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
alo,
woda – nie, to na pewno jest wyciek – ta ciecz ma "swój" zapach, jest oleista (woda się na niej skrapla, jak na kaczce ;@) ) i intensywnie seledynowa (na chustce wygląda, jak pomazane markerem)
no i na pewno leci z jednej z dwóch rurek pod autem – bardziej z tyłu niż z przodu ...
zastanawiam się – co to za rurki i dokąd biegną??? po kija jakieś rurki biegną do tyłu auta? w dodatku są na wierzchu, a nie gdzieś schowane :@( niestety, nie mam kanału, żeby to sprawdzić, a u mechanika jeszcze nie byłem – zanim mnie będzie chciał skroić, to wolę wiedzieć, co jest grane ...
klimę mam 2-strefową, więc myślałem, że do tyłu leci jakiś czynnik – tylko po cholerę? przecież całe to ustrojstwo od klimy jest z przodu ... czyżby drugi parownik???
a klima ... hmmm, ona nigdy nie działała idealnie – trudno mi opisać jej wydajność, bo ciepło na zewnątrz dopiero się zaczyna ... ale wydaje mi się, że chłodzi słabo – na pewno w porównainiu z innymi autami (porównać z inną mpv nie mam jak),
pozdrov i czekam dalej na graczy w tym quizie ;@)
woda – nie, to na pewno jest wyciek – ta ciecz ma "swój" zapach, jest oleista (woda się na niej skrapla, jak na kaczce ;@) ) i intensywnie seledynowa (na chustce wygląda, jak pomazane markerem)
no i na pewno leci z jednej z dwóch rurek pod autem – bardziej z tyłu niż z przodu ...
zastanawiam się – co to za rurki i dokąd biegną??? po kija jakieś rurki biegną do tyłu auta? w dodatku są na wierzchu, a nie gdzieś schowane :@( niestety, nie mam kanału, żeby to sprawdzić, a u mechanika jeszcze nie byłem – zanim mnie będzie chciał skroić, to wolę wiedzieć, co jest grane ...
klimę mam 2-strefową, więc myślałem, że do tyłu leci jakiś czynnik – tylko po cholerę? przecież całe to ustrojstwo od klimy jest z przodu ... czyżby drugi parownik???
a klima ... hmmm, ona nigdy nie działała idealnie – trudno mi opisać jej wydajność, bo ciepło na zewnątrz dopiero się zaczyna ... ale wydaje mi się, że chłodzi słabo – na pewno w porównainiu z innymi autami (porównać z inną mpv nie mam jak),
pozdrov i czekam dalej na graczy w tym quizie ;@)
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):myślałem, że do tyłu leci jakiś czynnik – tylko po cholerę?
Być może z tyłu jest drugi parownik???
Po kolorze podejrzewam, że to marker dodawany w celu lokalizacji wycieków.
Moim zdaniem klima nie powinna sie już załączać...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
A przypadkiem nie masz wycieku z przewodów hamulcowych?
mam nadzieję, że nie – zbiorniczki nie mówią o ubytku, a płyn w nich jest innego koloru, zapachu, itp
to pewnie zależy od poziomu tego cholerstwa – poprzednio, jak mi wyciekało (rzekomo z winy nieszczelnego skraplacza, który musiałem wymienić), to też zdychała w męczrniach, powoli ...Moim zdaniem klima nie powinna sie już załączać...
idę do firmowego garażu – zaraz napiszę, co zaobserwowałem ;@)
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
magicadm napisał(a):Być może z tyłu jest drugi parownik?
Żartujesz chyba
magicadm napisał(a):Po kolorze podejrzewam, że to marker dodawany w celu lokalizacji wycieków
on jest widoczny w świele UV i chybaby tak nie bryzgał
dupa – w garażu ciemno, a ja się nie mogę w ładnych ubrankach turlać po podłodze
wiem tyle, że to raczej nie hamulce – płyn w zbiorniczku jest i pachnie inaczej, wspomagania nie sprawdzałem, bo zakładam, że do tyłu nie idzie, płyn w klimie – inny – pozostaje coś, czego nie widzę pod maską i co musi się dostać w tył auta ...
wiem tyle, że to raczej nie hamulce – płyn w zbiorniczku jest i pachnie inaczej, wspomagania nie sprawdzałem, bo zakładam, że do tyłu nie idzie, płyn w klimie – inny – pozostaje coś, czego nie widzę pod maską i co musi się dostać w tył auta ...
Ostatnio edytowano 26 maja 2008, 13:22 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
A napewno to te rurki ciekną?
Może to płyn z układu chłodzenia cieknie "po drodze" po tych rurkach???
Tj – rurki są szczelne, ale po nich cos sobie płynie
Może to płyn z układu chłodzenia cieknie "po drodze" po tych rurkach???
Tj – rurki są szczelne, ale po nich cos sobie płynie
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
krystof napisał(a):a po co on jest? w sensie – do czego się go dodaje?
dodaje się do czynnika chłodzącego żeby zlokalizowac wycieki w świetle UV.
Do tyłu samochodu dołem idą z płynami: przewód paliwowy i przewody hamulcowe. Innej możliwości chyba nie ma. Gdzie ten wyciek dokładnie jest?
A napewno to te rurki ciekną?
Może to płyn z układu chłodzenia cieknie "po drodze" po tych rurkach?
Tj – rurki są szczelne, ale po nich cos sobie płynie
rurki przed są raczej suche i czyste (z akcentem na "raczej" :@) )
"a po nich coś" sobie płynie ..."? tylko co? w tym rzecz!
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Ja stawiałbym raczej na płyn chłodzący. A jeśli z klimy to może być olej, ale raczej nie w takich ilościach.
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
Może jak badali szczelność to polali gdzieś po rurkach, albo zgromadziło się trochę w jakiejś nieszczelności... teraz jak piszesz że klima dalej słabo chłodzi to pewnie jest dalej za mało czynnika i się przemraża, na rurkach wykrapla się woda i spływa wraz z tym zielonym barwnikiem już jako roztwór o specyficznej konsystencji i zapachu...
ale płyn chłodzący też wchodzi w rachubę, miałem kiedyś podobnie jak zaczeła puszczać powoli pompa wody, ale nawet po nocy kałuża pod autem nigdy nie miała więcej jak 8 cm średnicy..
ale płyn chłodzący też wchodzi w rachubę, miałem kiedyś podobnie jak zaczeła puszczać powoli pompa wody, ale nawet po nocy kałuża pod autem nigdy nie miała więcej jak 8 cm średnicy..
Kolor tego płynu idealnie pasuje do oleju z środkiem barwiącym dodawanym do klimatyzacji, do tego w mpv na 99% masz drugi parownik z tylu auta i przewody klimy idą pod autem od sprężarki do niego, przynajmniej tak jest u mnie. Ja stawiam na nieszczelność klimatyzacji.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości