Mam pytanko.
Czy przy wymianie amortyzatorow z tylu (Mcpersony) nalezy odrazu sprawdzic geometrie zawieszenia (zbieznosc itp).
Pozdrawiam
Wymiana amortyzatorow z tylu a geometria zawieszenia
Strona 1 z 1
kwak napisał(a):nie chciał bym wprowadzić w błąd ale z tyłu nie ustawia się zbieżności ani geometrii (chyba )
Ustawia się z przodu i z tyłu.
Jak będziesz jechał sprawdzić i ustawiać to pojedź w takie miejsce gdzie jednocześnie robią to na dwie osie, a nie na każdą z osobna bo wtedy to mogą zrobić Ci czteroślada

Czytałem na forum, że po wymianie amorów nie potrzeba ustawiać, ale miałem przypadek taki, że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory, stało sie tak po zjechaniu z krawężnika.
Zresztą jak wymienisz to zobaczysz czy auto jedzie prostu i czy nie ściąga, jak coś będzie nie tak to pojedziesz ustawić.

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
DROPKICK napisał(a): że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory
rozbierałem tylne zawieszenie i nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów.
bardzo mnie zaciekawiło to co piszesz...
- Od: 11 kwi 2007, 13:58
- Posty: 51
kwak napisał(a):nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów
masz racje nie ma tam regulacji. Ale u mnie na gołe oko było widać że koło się przestawiło, może ugięło amora i zrobiły się jakieś luzy.

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
Zastanawia mnie jak jest w końcu z tą regulacją zbieżności bo w jednym z magazynów opisującym mazde 323f BA autor napisał: ".....wielowachaczowa oś z tyłu jest bardzo rozbudowana. Ma możliwość korygowania zbieżności – jak w pojazdach sportowych"
Sam wymieniłem amorki z tyłu i zastanawiam się jak sie ma sprawa ustawienia zbieżności. Jedyne co zauważyłem to ciekawe ustwienie kół (patrząc od tyłu) nie prostopadle do drogi jak przednie tylko nieco odchylone do środka (amortyzatora).
Może wtym leży sens takiego zawieszenia i co za tym idzie doskonałego prowadzenia auta w zakrętach.

Sam wymieniłem amorki z tyłu i zastanawiam się jak sie ma sprawa ustawienia zbieżności. Jedyne co zauważyłem to ciekawe ustwienie kół (patrząc od tyłu) nie prostopadle do drogi jak przednie tylko nieco odchylone do środka (amortyzatora).

Może wtym leży sens takiego zawieszenia i co za tym idzie doskonałego prowadzenia auta w zakrętach.
- Od: 28 lut 2007, 16:24
- Posty: 373
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996
mirek123 to o czym mówisz to jest Kąt PK, czyli właśnie kąt nachylenia taki jak masz pokazany na zdjęciu. Do tego dochodzi jeszcze zbierzność, a w przedniej osi dodatkowo do tych dwóch jest jeszcze kąt wyprzedzenia.

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
Rozumiem DROPKICK zbierzność o której mowa w artykule o mazdzie zmienia sie sama w czasie jazdy ?, Jeśli tak to jaki element za to odpowiada bo oprócz stabilizatora nie widze innych drążków czy czegoś podobnego co by zmieniało ustawienie koła w czasie jazdy
- Od: 28 lut 2007, 16:24
- Posty: 373
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości